خودرو

Cazoo وارد مدیریت می شود: این موضوع چگونه بر خودروهای دست دوم آن تأثیر می گذارد؟

Cazoo وارد مدیریت می شود: این موضوع چگونه بر خودروهای دست دوم آن تأثیر می گذارد؟

کازو وارد مدیریت شده است. این برای مشتریانی که خودروهای دست دوم آن را خریده اند چه معنایی دارد؟

Cazoo، که در سال 2018 برای فروش خودروهای دست دوم به صورت آنلاین تأسیس شد، مدیرانی را منصوب کرده است تا آن را به طور داوطلبانه منحل کرده و کسب و کار را بفروشند.

اخیراً 728 کارمند خود را بیکار کرد و پس از تصمیم گیری در اوایل سال جاری برای تغییر خودروهای دست دوم دلالان تبلیغاتی به جای خرده فروشی وسایل نقلیه خود، تمام سهام خود را فروخت.

مدیران گفته‌اند که انتظار نمی‌رود مشتریان Cazoo با ضمانت‌های تمدید شده تحت تأثیر قرار گیرند. مدیران با مشتریان با طرح های خدمات و ادعاهای گارانتی (به استثنای گارانتی تمدید شده) تماس خواهند گرفت تا گزینه های آنها را مشخص کنند. 

از آنجایی که Cazoo فروش خودروهای دست دوم را در آوریل 2024 متوقف کرد، Cazoo هیچ گونه سپرده مشتری را نگه نمی‌دارد و تمام تحویل وسایل نقلیه مشتریان تکمیل شده است.

کازو در پایان سال گذشته بازسازی کسب و کار خود را آغاز کرد. متعاقباً برخی از بخش‌های کسب‌وکار و سایر دارایی‌های خود را به منظور تأمین منابع مالی برای طلبکاران فروخته است. تقریباً 208 کارمند کازو در حالی که کسب و کار را تعطیل می کنند تا زمانی که به فروش برسد، شغل خود را حفظ می کنند.

مدیران با تأیید برنامه‌های خود برای Cazoo گفتند: «پس از قرار ملاقاتمان، ما به پیشرفت بحث‌ها با تعدادی از طرف‌های علاقه‌مند در مورد کسب‌وکار Marketplace و مراکز جمع‌آوری مشتریان باقی‌مانده ادامه می‌دهیم.»

برای کسانی که ممکن است در مورد خرید خودروی دست دوم از طریق Cazoo مطمئن نباشند، Carwow می‌تواند به هر کسی که می‌خواهد خودروی خود را با خودروی نو یا کارکرده تغییر دهد، کمک کند و یک ارزیابی رایگان دریافت کند.  

چرا Cazoo شکست خورد؟

Cazoo رسماً در دسامبر 2019 به عنوان یک خرده‌فروش آنلاین خودروهای دست دوم راه‌اندازی کرد که مستقیماً با ناوگان وسایل نقلیه خود به مشتریان تحویل داد. کازو در اوج خود در بورس نیویورک 5 میلیارد پوند ارزش داشت. 

بعد از تأمین میلیون‌ها بودجه، یک برنامه رشد بلندپروازانه را دنبال کرد و به اروپا نیز گسترش یافت و در مجموع به ۴۵۰۰ کارمند رسید. همچنین با خرید سوپرمارکت‌های خودرو، یک شبکه خرده‌فروشی در بریتانیا را اضافه کرد و میلیون‌ها دلار را برای کمپین‌های تبلیغاتی و معاملات اسپانسر ورزشی هزینه کرد. 

با این حال، در سال 2020 زیان 102.7 میلیون پوندی و سپس زیان 329 میلیون پوندی در سال 2021 را گزارش کرد. در سال 2022 کاهش های گسترده ای از جمله تعطیلی فعالیت های خود در سرزمین اصلی اروپا را اعلام کرد، اما تا پایان سال 2023 کاهشی را ثبت کرد. ضرر 704 میلیون پوندی پس از بازپرداخت بدهی‌های خود در پایان سال 2023، در مارس 2024 کازو اعلام کرد که کسب‌وکارش از خرده‌فروشی آنلاین خودروهای دست دوم به فهرست سهام برای فروشندگان تغییر خواهد کرد. 

” loading=”/figure>”

گمانه‌زنی‌های زیادی در رسانه‌ها در مورد دلایل مشکلات کازو وجود دارد، مانند برنامه‌های رشد بلندپروازانه، مقدار زیادی پول که برای خرید و تبلیغات هزینه کرد، مشکلات زنجیره تامین که صنعت خودرو در سال 2022 تجربه کرد و 2023، و بحران هزینه زندگی. کوین گاسکل، مدیر سابق، در مصاحبه با بی‌بی‌سی مدیر پورشه، لامبورگینی و بی‌ام‌و می‌گوید مشکلات کازو این بود: «یک واقعیت ساده تلاش برای جا انداختن در یک بازار بسیار پیچیده و بسیار تثبیت‌شده. آنها مقدار زیادی پول برای توسعه برند خرج کرده اند. از نظر درآمد آنها، به جایی که آنها انتظار داشتند نزدیک نشده است.»

به‌دنبال راهی آسان برای تغییر خودرو هستید؟ سپس Carwow جایی برای رفتن است. می‌توانید ماشین قدیمی‌تان را با قیمتی عالی بفروشید و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید. . همه از طریق شبکه فروشندگان قابل اعتماد ما و همه از راحتی در خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا