حاشیه

یک مرد در جشنواره عروسکی تهران که برای جلب توجه وارد آرایشگاه می‌شود

به گزارش کاوه مهدوی نویسنده و کارگردان تئاتر، در جشنواره نمایش‌های عروسکی تهران – مبارک با نمایش «شوآف» حضور دارد. او گفت: در اولین بار خود در جشنواره تهران – مبارک با نمایش «جیق جیقه باقاف» شرکت کردم. در بخش بزرگسال با نمایش «شوآف» به صحنه می‌روم که فضایی فانتزی دارد.

وی ادامه داد: فعالیت اصلی من در حوزه تئاتر عروسکی نیست اما از آنجا که فضای فانتزی در نمایش‌هایم وجود دارد، احساس کردم می‌توانم این فضاسازی را در نمایش‌های عروسکی نیز پیاده کنم. من در دوره هجدهم هم نمایش «مکبث» را برای اجرا در جشنواره آماده کرده بودم اما به دلیل بحران کرونا و ابتلا به این بیماری نتوانستم کار را اجرا کنم. البته نمایش در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی مجازی شرکت کرد و توانست اکثر جوایز را ببرد.

مهدوی درباره نمایش «شوآف» توضیح داد: ایده اصلی نمایش از یک خواب گرفته شد، و داستان اصلی نمایش را در آن خواب دید و آن را ضبط کرد. ابتدا قصد داشتم این ایده را به یک فیلم کوتاه تبدیل کنم اما در نهایت تصمیم گرفتم آن را تبدیل به یک نمایش عروسکی کنم و در جشنواره مبارک ارائه دهم.

درباره داستان نمایش گفت: داستان این نمایش درباره مردی است که در خیابان راه می‌رود و برای جلب توجه وارد آرایشگاه می‌شود. بعد از خروج از آرایشگاه، شاهد تغییر و تحولات عجیب در ظاهر و رفتار او می‌شویم.

یک شوآف عجیب در جشنواره عروسکی تهران | مردی که در خیابان راه می‌رود و برای جلب توجه وارد آرایشگاه می‌شودکارگردان نمایش افزود: هنگام نگارش متن روی مساله شوآف هایی که در فضای مجازی شاهدش هستیم و اینکه بسیاری از مردم دنبال دیده شدن به هر طریقی در فضای مجازی هستند، تمرکز زیادی داشتم و از همان زمانی که خوابم را ضبط کردم نام نمایش را «شوآف» گذاشتم.

در پایان صحبت‌هایش به تکنیک‌های استفاده شده در نمایش گفت: در این نمایش از ۲ ترکیب نمایش نخی و عروسک‌های کاغذی برای شخصیت‌ها بهره بردیم و کل خیابان و مغازه‌ها را به صورت دوبعدی ساخته‌ایم. شخصیت‌ها به شکلی انتزاعی و غیر واقعی طراحی شده‌اند و کاراکترها به شکلی عجیب و غریب تصویرسازی شده‌اند.

نمایش «شوآف» دوشنبه ۱۲ تیر ماه در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰ در قالب جشنواره نمایش‌های عروسکی تهران – مبارک در سالن چهارسو روی صحنه می‌رود.

امسال شادپیمایی نداریم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا