سلامت

یافته های مطالعه، پروتئین های شیر مادر برای روده سالم کودک ضروری است

یافته های مطالعه، پروتئین های شیر مادر برای روده سالم کودک ضروری است

یافته های مطالعه، پروتئین های شیر مادر برای روده سالم کودک ضروری است

< منبع srcset="https://media.post.rvohealth.io/wp-content/uploads/2023/09/ women-breastfeeding-1296x728-header-1296x729.jpg 750w" media="(min-width: 1190px)"/>< منبع srcset="https://media.post.rvohealth.io/wp-content/ uploads/2023/09/female-breastfeeding-1296x728-header-1296x729.jpg 879w" media="(min-width: 768px)"/>Female nursing her babyاشتراک گذاری در Pinterest
یک مطالعه جدید نشان می دهد که پروتئین های شیر مادر به ساخت میکروبیوم روده سالم در نوزادان کمک می کند. Westend61/Getty Images
  • یک مطالعه جدید نشان می دهدپروتئین های شیر مادر به ساخت میکروبیوم روده سالم در نوزادان کمک می کند. قوی>
  • این تحقیق به شواهدی اضافه می کند که نشان می دهد مواد مغذی شیر مادر از ایمنی نوزاد محافظت می کند
  • هم شیر مادر و هم شیر خشک حاوی مواد مغذی مهمی برای نوزاد هستند. توسعه.
  • نویسندگان مطالعه می گویند این یافته ها می تواند به طراحی شیر خشک های جدید نوزاد حاوی خواص نزدیک بهشیر مادر کمک کند.

    شیر مادر حاوی مواد مغذی ضروری، ویتامین ها و هورمون هایی است که برای رشد نوزاد مهم هستند.

    به طور خاص، پروتئین های موجود در شیر مادر به تنظیم سیستم ایمنی کمک می کند. از آنجا که میکروبیوم روده نیز بر ایمنی تأثیر می گذارد، یک مطالعه جدید این ارتباط را بررسی کرد بین شیر مادر و میکروب های روده مرتبط با عملکرد سیستم ایمنی بدن.

    تحقیق، منتشر شده در Frontiers in Microbiology در 13 سپتامبر نشان داد که پروتئین های شیر مادر عملکرد سیستم ایمنی را تنظیم می کنند.

    نتایج نشان می دهد که ترکیب پروتئین شیر مادر به تنوع باکتری های روده در نوزادان کمک می کند تا از ایمنی آنها بهتر محافظت شود.

    نویسندگان مطالعه می گویند که درک بیشتر عملکرد اجزای شیر مادر در طراحی شیر خشک نوزاد که به شیر مادر نزدیک تر است مفید خواهد بود.

برای این مطالعه، محققان از کروماتوگرافی مایع-طیف‌سنجی جرمی فوق‌العاده عملکردی استفاده کردند، تکنیکی که به تعیین تک تک اجزای محلول‌های پیچیده برای بررسی پروتئین کمک می‌کند. ترکیب شیر مادر از 23 مادر چینی. آنها همچنین از فناوری توالی یابی برای تجزیه و تحلیل میکروب های روده در مدفوع نوزادان خود استفاده کردند.

هدف این بود که به ارتباط بین ترکیب پروتئین شیر مادر و تنوع و کمیت میکروب های روده در آنها بپردازند. نوزادان.

محققان ۹ پروتئین شیر را مورد بررسی قرار دادند که شامل استئوپونتین (OPN)، لاکتالبومین و κ-کازئین بود تا اثرات آن را در تنظیم میکروبیوم روده نوزاد بررسی کنند.

“تا جایی که می دانیم، ما اولین گروهی هستیم که گزارش دادیم محتوای پروتئین های خاصی در شیر مادر، مانند OPN و κ-کازئین، بر فراوانی میکروارگانیسم های روده ای خاص در نوزادان تاثیر می گذارد. ,” نویسنده مطالعه آی ژائو< /a>، PhD، استادیار دانشکده بهداشت عمومی وانکه در دانشگاه تسینگ‌هوا در پکن، به Healthline گفت. پروتئین‌های موجود در شیر مادر تأثیر مهم‌تری بر میکروبیوتای روده داشتند.

ژائو ادامه داد: «این یافته‌ها عملکرد پروتئین‌ها را در رشد اولیه سیستم ایمنی توضیح می‌دهند، عملکرد بالقوه گسترده پروتئین شیر مادر را نشان می‌دهند و از کاربرد پروتئین‌های کاربردی مورد استفاده در شیر خشک نوزادان حمایت می‌کنند.

< /div>

این مطالعه به شواهد رو به رشدی اضافه می کند که ارتباط بین شیر مادر و سلامت روده و ایمنی نوزاد را نشان می دهد. توسعه سیستم.

دکتر دوون کیون، متخصص اطفال و متخصص نوزادان و سرپرست پزشکی، “جامعه علمی به طور مداوم در حال یادگیری بیشتر در مورد اینکه چگونه تغذیه می تواند بر سلامت بلندمدت، به ویژه در ماه های اول زندگی تاثیر بگذارد.” افسر ByHeart، یک شرکت شیرخشک نوزاد، به Healthline.

«تحقیقات بزرگی وجود دارد که نشان می‌دهد نوع و مقدار میکروب‌های موجود در روده، و مهمتر از همه، نحوه رفتار آنها، برای توسعه سیستم ایمنی و مسیرهای متابولیک از طریق مکانیسم‌های مختلف حیاتی است. Keuhn اضافه کرد.

Keuhn اشاره کرد که همانطور که در این مطالعه ذکر شد، پروتئین‌های مختلف می‌توانند به روش‌های مختلف بر میکروبیوم تأثیر بگذارند.

در شیر خشک نوزادان، همانطور که در حال یادگیری هستیم که آنها می توانند نه تنها بر رشد میکروبیوم بلکه بر سیستم های بدن مرتبط نیز تأثیر بگذارند.

دکتر Pamela Berens، پروفسور و متخصص زنان و زایمان در UTHealth Houston، به Healthline گفت: «ما می دانیم که شیر مادر چیزی بیش از تغذیه است. بخشی از شیر مادر تغذیه است، اما محافظت ایمنی نیز محسوب می شود. این مطالعه به شواهد فزاینده ای اضافه می کند که این را نشان می دهد.”

نه همه والدین متولد شده می توانند به دلایل مختلف از نوزادان خود پرستاری کنند، چه به دلیل مشکلات قفل کردن یا بازگشت والدین به سر کار. دیگران ممکن است انتخاب کنند که از شیر مادر یا شیر مادر خودداری کنند، که این یک تصمیم شخصی است.

“شیردهی”. یکی از اولین و فوق‌العاده صمیمی‌ترین تصمیم‌هایی است که زنان به‌عنوان والدین می‌گیرند، و این انتخاب توسط بسیاری از شرایط شخصی متفاوت تعیین می‌شود.

برنس که برخی از افراد ممکن است به دلیل آن قادر به پرستاری نباشند. دلایل پزشکی

“گاهی اوقات، یک زن به دلیل بافت غدد ناکافی نمی تواند شیر کافی تولید کند. همچنین، برخی داروهای شیمی‌درمانی در سیستم مادر می‌تواند برای نوزاد ناامن باشد، اگرچه به داروی خاص بستگی دارد. برنز توضیح داد که دلیل دیگر HIV است که به خوبی کنترل نمی شود.

مشکلات بستن می تواند مانعی برای پرستاری باشد، اما برنز خاطرنشان کرد که این مسائل اغلب با کمک یک متخصص مانند یک مشاور شیردهی حل می شود. دکتر آریک آلپر، استادیار اطفال در دانشکده پزشکی ییل. بیشتر شیرخشک ها سعی می کنند از شیر مادر تقلید کنند و ارزش غذایی بالایی دارند. درست است که نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند میکروبیوم روده متفاوتی دارند، اما اهمیت بالینی این یافته هنوز در حال بررسی است.”

همانطور که دانشمندان اطلاعات بیشتری در مورد شیر مادر کشف می‌کنند، شیر خشک را بر این اساس تنظیم می‌کنند تا با هرگونه کمبود تغذیه‌ای مواجه شوند.

«پروتئین‌های موجود در شیر مادر بسیار کاربردی هستند و فوایدی را ارائه می‌کنند. فراتر از پر کردن شکم: آنها برای حمایت از سیستم ایمنی قوی، میکروبیوم روده سالم و هضم آسان، کلیدی هستند. با این حال، ترکیب پروتئین هنوز هم بزرگترین شکاف بین شیر مادر و شیر خشک موجود در قفسه است.

برنز توضیح داد: “وقتی چیزی را شناسایی می کنیم که شیرخشک فاقد آن است، سعی می کنیم تغییراتی در آن ایجاد کنیم. که در شیرخشک یا آن را در شیر خشک شبیه سازی کنید، بنابراین هرچه بیشتر در مورد شیر مادر بیاموزیم، شیرخشک بیشتر تکامل می یابد.”

همچنین مهم است که توجه داشته باشید شیر خشک ثابت است و شیر مادر پاسخگو است.

برنز گفت: “تفاوت بزرگ بین شیر مادر و شیر خشک این است که شیر خشک عمدتاً تغذیه است و شیر مادر تغذیه و ایمنی شناسی است.”

“برای مثال، وقتی مادر بیمار می شود و بهبود می یابد، کودک آن آنتی بادی ها. این یک مایع پویا است.”

<سلامت روده نوزاد منطقه مورد علاقه دانشمندان و متخصصان بهداشتی در حال رشد است، اما تحقیق روی اثرات پروبیوتیک‌های اضافه شده به شیر خشک‌های نوزاد محدود است.

کوهن گفت: «توسعه روده یک حوزه تحقیقاتی هیجان‌انگیز و نوظهور است. ما می دانیم که تغذیه نه تنها می تواند تأثیر مستقیمی بر میزان تحمل یک نوزاد از شیر خوردن داشته باشد، بلکه بر سلامت کلی روده او نیز تأثیر می گذارد. سلامت روده مهم است، بنابراین مهم است که برچسب‌های محصول را به دقت بخوانید.

«پیش‌بیوتیک‌ها، مانند GOS، نشان داده‌اند که مستقیماً بر مدفوع نوزادان تأثیر می‌گذارند (آنها را نرم‌تر می‌کنند) برای تحمل بهتر شیر خشک، اما از سلامت روده نیز حمایت می‌کنند. Keuhn اشاره کرد که با ترویج رشد باکتری‌های مهم.

اخیراً، محققان تأثیر کربوهیدرات‌های مختلف مورد استفاده در شیر خشک نوزادان را مورد مطالعه قرار داده‌اند و برخی پیشنهاد می‌کنند که جایگزین‌هایی برای لاکتوز، مانند مالتودکسترین یا شربت ذرت مواد جامد، ممکن است اثرات منفی بر میکروبیوم داشته باشند.”

والدین و مراقبان نوزادانی که با شیرخشک تغذیه می‌شوند، باید قبل از مکمل با پروبیوتیک های نوزاد.

طبق یک مطالعه جدید، پروتئین‌های شیر مادر با تنظیم سیستم ایمنی بر سلامت روده نوزاد تأثیر می‌گذارد.

این مطالعه از تحقیقات قبلی حمایت می‌کند که نشان می‌دهد شیر مادر برای تغذیه و ایمنی کودک مفید است. .

شیر مادر و شیر خشک هر دو حاوی مواد مغذی ضروری برای ارتقای سلامت کلی نوزاد هستند. همانطور که دانشمندان به کشف بیشتر در مورد شیر مادر ادامه می دهند، شیر خشک ها برای پر کردن هر گونه شکاف تغذیه ای به روز می شوند.

حتما بخوانید : درک یکپارچگی حسی

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا