درهم برهم

گردشگری سبز چیست؟

گردشگری سبز چیست؟

گردشگری سبز چیست؟

گردشگری سبز، شکلی از اکوتوریسم، گردشگری کم تأثیری است که در جهت حفاظت از محیط زیست و محیط زیست است. فرهنگ یک منطقه سازمان ملل متحد معیارهای خاصی را برای اکوتوریسم تعیین کرده است، اما گردشگری سبز می تواند طیف گسترده ای از استانداردها و شرایط را پوشش دهد، از سازگاری کامل تا کمتر استرس زا برای محیط زیست نسبت به گردشگری استاندارد. فرصت های زیادی برای سفر سبز در سرتاسر جهان وجود دارد.

تعداد گردشگرانی که به دنیا سفر می‌کنند در حال افزایش است، که باعث می‌شود گردشگری سبز نه تنها ترجیح داده شود، بلکه در برخی مناطق یک ضرورت است. ممکن است برای برخی افراد عاقلانه تر به نظر برسد که از زیستگاه های طبیعی و محیط های بکر و شکننده با ممنوعیت کامل بازدیدکنندگان از این مناطق محافظت کنند، اما بسیاری از مناطق برای حمایت از اقتصاد محلی به درآمد حاصل از گردشگری وابسته هستند. سبز، گردشگری پایدار در نظر گرفته می شود که بهترین های هر دو جهان را ارائه می دهد و از محیط زیست منطقه محافظت می کند و در عین حال محلی را حفظ می کند. مدارس و مشاغل در حال رونق هستند.

Wildlife viewing is a no-impact activity used in green tourism.

تماشای حیات وحش یک فعالیت بدون تاثیر است که در گردشگری سبز مورد استفاده قرار می گیرد.

گردشگری سبز لزوماً به معنای گذراندن تعطیلات با امکانات کم یا بدون امکانات نیست. برعکس، بسیاری از مردم معتقدند که می تواند یک ماجراجویی فوق العاده باشد. اقامتگاه های بوم گردی و اقامتگاه های بوم گردی تقریباً در هر سبک و سلیقه ای وجود دارند. از بازیافت و خاکستری سیستم های آب تا چادر روی سکوهای خانه درختی با سایه بان جنگل بارانی، گزینه های متعددی برای تعطیلات وجود دارد. تلاش‌های ساده، مانند حفظ مسیرهای تعیین‌شده، غذا خوردن در جایی که غذاهای محلی سرو می‌شود و بازدید از مناطق فرهنگی به‌جای جاذبه‌های گردشگری معمولی، می‌تواند راه درازی برای «سبز کردن» یک تعطیلات استاندارد باشد.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

Green tourism promotes the preservation of ancient sites, like the Newgrange tombs in Ireland.

گردشگری سبز حفظ مکان های باستانی مانند مقبره های نیوگرانج در ایرلند را ترویج می کند.

یک تعطیلات بسیار سبز را می‌توان با مطالعه گیاهان، جانوران و میراث فرهنگی محلی و همچنین یادگیری راه‌های حفاظت و نگهداری از آن سپری کرد. راهنماها، تورها و پلتفرم‌های تماشای حیات وحش به گردشگران کمک می‌کنند تا همه چیزهایی را که یک منطقه ارائه می‌کند تجربه کنند، در حالی که تأثیر کمی بر محیط‌زیست می‌گذارند یا اصلاً تأثیری ندارند. همچنین سفرهایی در دسترس است که در آن گردشگران با تلاش برای حفظ زیستگاه طبیعی، کمک به ساخت مدرسه یا انجام خدمات دیگری که به نفع منطقه است، در بهبود منطقه محلی مشارکت فعال دارند. این تعطیلات می تواند کار زیادی باشد، اما بسیاری از مردم آن را تجربه های یادگیری بسیار مفید و جالبی می دانند.

Some upscale beach resorts in the Caribbean are evolving to become more eco-conscious properties.

برخی از استراحتگاه‌های ساحلی مجلل در کارائیب در حال تکامل هستند تا به ویژگی‌های سازگار با محیط زیست تبدیل شوند.

با محبوبیت بیشتر گردشگری سبز، احتمالاً گزینه های بیشتری برای تعطیلات در دسترس خواهد بود. بیشتر مناطق تفریحی احتمالاً اقداماتی را برای تأثیر کمتر بر محیط اطراف انجام خواهند داد و گردشگری پایدار می تواند به راحتی به استاندارد تبدیل شود. اقتصادهای محلی ممکن است بتوانند از تجارت پررونق توریست بدون به خطر انداختن محیط محلی بهره کامل ببرند و به گردشگران این امکان را می‌دهند که از زیبایی‌هایی که این مناطق برای سال‌های آینده ارائه می‌کنند لذت ببرند.

حتما بخوانید : تخت مسافرتی چیست؟
چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا