Morten T. Hansen نظریه پرداز مدیریت نروژی-آمریکایی و استاد مدیریت در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی است.
هنسن پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته حسابداری و امور مالی از دانشکده اقتصاد لندن، بورسیه فولبرایت را دریافت کرد و به اخذ مدرک دکترا ادامه داد. در مدیریت بازرگانی در دانشگاه استنفورد.
در استنفورد، هانسن همچنین جایزه Jaedicke را برای عملکرد عالی تحصیلی دریافت کرد، یکی از هفت جایزه ای که تاکنون برای تحقیقات علمی خود دریافت کرده است، که معتبرترین آنها شاید جایزه فصلنامه علوم اداری 2005 و بررسی مدیریت اسلون در سال 2005/ جایزه Coopers Pricewaterhouse.
هنسن که توسط Thinkers50 در میان 50 متفکر تأثیرگذار مدیریت امروزی قرار گرفته است، تاکنون دو کتاب (همکاری و عالی در کار ) و یکی از آنها با جیم تالیف کرده است. کالینز (به انتخاب عالی ).
برای کسب اطلاعات بیشتر، از www.mortenhansen.com دیدن کنید.
“خلاصه PDF عالی در محل کار”
یکی: رازهای عملکرد عالی
مورتن هانسن نه تنها یکی از نویسندگان Great by Choice است، بلکه به نوعی یکی از دستیاران جیم کالینز است. بنابراین، وقتی صحبت از روش شناسی این کتاب به میان می آید، جای تعجب نیست: عالی در کار سعی می کند از طریق یک مطالعه گسترده و گسترده، پاسخی ساده به یک سوال پیچیده بدهد.
سوال:
چرا برخی از افراد در محل کار عالی عمل می کنند در حالی که برخی دیگر عملکرد خوبی ندارند؟
مطالعه:
200 مقاله دانشگاهی منتشر شده؛ مصاحبه های عمیق با 120 متخصص و یک مطالعه نظرسنجی از 5000 مدیر و کارمند، نماینده 15 بخش صنعت و 22 کارکرد شغلی.
نتایج:
تفاوت بین سوپراستارها و همتایانشان در هفت روش «هوشمندانه کار کردن» است:
1. تمرین محدوده کاری : “مجموعه کوچکی از اولویت ها را انتخاب کنید و در آن زمینه های انتخابی تلاش زیادی کنید”2. هدف گذاری : «روی ایجاد ارزش تمرکز کنید، نه فقط به اهداف از پیش تعیین شده؛»3. یادگیری با کیفیت : “از تکرار بی فکر به نفع تمرین مهارت های بهتر خودداری کنید”4. انگیزه درونی : «به دنبال نقشهایی باشید که با اشتیاق شما مطابقت داشته باشد، با یک حس قوی هدفمندی»5. حمايت : “با زيركانه تاكتيك هاي نفوذ را براي جلب حمايت ديگران به كار گيريد”6. کار گروهی سختگیرانه : «جلسات تیمی بیهوده را کاهش دهید، و مطمئن شوید که جلساتی که در آن شرکت میکنید، بحثهای شدیدی را ایجاد میکنند»7. همکاری منظم : “با دقت انتخاب کنید که در کدام پروژه های چند واحدی شرکت کنید و به پروژه هایی که بهره وری کمتری دارند نه بگویید.”
چهار تمرین اول مربوط به تسلط بر کار شماست. سه مورد آخر برای تسلط بر کار با دیگران.
هانسن هر یک از آنها را در ادامه کتاب توضیح می دهد.
بخش اول: تسلط بر کار خود
دو: کمتر انجام دهید، سپس وسواس
کنوانسیون “سخت تر کار کنید”
هنسن به ما یادآوری میکند که “عقل متعارف” بیان میکند که افرادی که سختتر کار میکنند و مسئولیتهای بیشتری را بر عهده میگیرند، کارهای بیشتری انجام میدهند و بهتر عمل میکنند.
اما دادهها از این نما پشتیبانی نمیکنند:
دیدگاه جدید “هوشمندتر کار”
همانطور که از جدول بالا می بینید، مدیرانی که «کمتر انجام می دهند، سپس وسواس دارند» ۲۵ درصد (به طور متوسط) بهتر از مدیرانی که عملکرد بیشتری دارند و سپس استرس دارند، عملکرد بهتری دارند.
طبق گفته هانسن، به همین دلیل، این استراتژی قوی ترین عمل در میان هفت مورد بحث شده در کتاب است.
نکات کلیدی
مشکل این است که انجام بیشتر منجر به دو تله می شود:
• تله بسیار نازک ، با نام مستعار بسیاری از وظایف و ناتوانی در تخصیص توجه کافی به هر کدام؛ • تله پیچیدگی ، “انرژی مورد نیاز برای مدیریت رابطه متقابل بین وظایف، افراد را به اتلاف وقت و اجرای ضعیف سوق می دهد.”
اگر می خواهید استراتژی “کمتر انجام دهید، سپس وسواس” را در عمل اجرا کنید، از این سه راه استفاده کنید:
• تیغ را به دست بگیرید : کارهای غیرضروری را از بین ببرید و روی کارهای باقی مانده تمرکز کنید؛ • خود را به دکل ببندید : از قبل قوانین واضحی را تنظیم کنید که اطمینان حاصل کنید که هرگز تعلل نمی کنید (مثلاً به خودتان اجازه ندهید ایمیل خود را برای دوره های زمانی مشخص بررسی کنید)؛ • به رئیس خود «نه» بگویید : محدودیت هایی را تعیین کنید. وقتی لیست کارهای شما خیلی زیاد به نظر می رسد، احتمالاً اینطور است. به رئیس خود توضیح دهید که پذیرش هر تکلیف دیگری بر عملکرد شما تأثیر می گذارد. او متوجه خواهد شد.
سه: کار خود را دوباره طراحی کنید
کنوانسیون “سخت تر کار کنید”
هر چه ساعات بیشتری کار کنید، عملکرد بهتری دارید.
دیدگاه جدید “هوشمندتر کار”
50 ساعت در هفته کافی است. به طور غیر مستقیم، هر چیزی بیشتر مانع پیشرفت و عملکرد خواهد شد. بنابراین، کار خود را دوباره طراحی کنید.
نکات کلیدی
شما به ندرت باید بیش از 50 ساعت در هفته کار کنید، یا حدود 8 ساعت برای 6 روز. طبق مطالعه هانسن، گاهی اوقات کار تا 65 ساعت مزایایی دارد، اما اندک. کار بیش از 65 ساعت در واقع مضر است.
بهجای تمدید روز کاری، بهتر است آن را دوباره طراحی کنید.
پنج راه برای انجام این کار وجود دارد:
• کرک کمتر : از فعالیتهای کم ارزش خلاص شوید؛ • موارد مناسبتر : فعالیتهای با ارزش را افزایش دهید؛ • : ایجاد فعالیت های جدید از این نوع اخیر. • رتبهبندی پنج ستاره : کیفیت را بهبود بخشید؛ • سریعتر، ارزانتر : برخی از فعالیتها را کارآمدتر انجام دهید.
چهارم: فقط یاد نگیرید، حلقه بزنید
کنوانسیون “سخت تر کار کنید”
همانطور که مالکوم گلدول به ما در Outliers ، 10000 ساعت تمرین تمام چیزی است که برای تسلط بر یک رشته خاص نیاز دارید. تکرار مادر یادگیری است – می گوید قانون مغزی جان مدینه شماره 5.
دیدگاه جدید “هوشمندتر کار”
نتیجه گیری هانسن:
راز در تکرار نیست. این ایده که برای تسلط بر یک مهارت 10000 ساعت تمرین نیاز است، گمراه کننده است. یک سال تمرین که به مدت ده سال به همان روش تکرار شود، عالی نیست. بلکه نوع خاصی از تمرین باعث کامل شدن می شود.
به عبارت دیگر، تعداد ساعت ها مهم نیست. این کیفیت تمرین است؛ این چند نیست، بلکه فقط چگونه است.
نکات کلیدی
به جای قانون 10000 ساعت، قانون حلقه یادگیری را رعایت کنید. یعنی روی کیفیت تکرارها تمرکز کنید نه تعداد زیاد آنها.
مراحل اساسی در یک حلقه یادگیری به این صورت است:
دلیل اینکه مردم بر این باورند که تکرار مادر یادگیری است این است که اکثر مطالعات در تمرین عمدی به حوزههایی مانند موسیقی، شطرنج، ورزش پرداختهاند – همه آنها مربوط به حافظه هستند.
در دنیای تجارت متفاوت است.
هنسن شش تاکتیک را برای پیاده سازی حلقه یادگیری در شغل خود پیشنهاد می کند:
• فقط 15 در نظر بگیرید: هر روز، 15 دقیقه را برای بهبود یکی از مهارت های خود اختصاص دهید؛• آن را تکه تکه کنید : مهارت مورد نظر خود را به رفتارهای خرد روزانه تقسیم کنید. • «نرم» را اندازه گیری کنید : رفتارهای خرد را ردیابی کنید؛• بازخورد زیرک دریافت کنید، سریع : درخواست بازخورد مختصر و غیررسمی از همسالان خود؛• حفاری : انجام آزمایشهای کوچک؛• با نقطه توقف مواجه شوید : کارهای روزمره خود را غیر خودکار کنید.
پنج: P-Squared (شور و هدف)
کنوانسیون “سخت تر کار کنید”
آنها می گویند که اگر کاری را که دوست دارید انجام دهید، موفقیت ناگزیر از راه شما خواهد بود.
دیدگاه جدید “هوشمندتر کار”
شور کافی نیست. شما باید آن را با یک حس قوی از هدف تطبیق دهید. از این رو P-squared.
نکات کلیدی
بسیاری از مردم نسبت به کاری که انجام می دهند اشتیاق دارند. کسانی که در میان آنها برتری دارند، به این دلیل برتری می یابند که هدف بسیار اصیلتری را به اشتیاق خود نسبت می دهند.
اگر احساس نمیکنید که به این هدف دست یافتهاید، میتوانید اشتیاق و احساس هدف خود را از طریق این سه تاکتیک گسترش دهید:
• یک نقش جدید را کشف کنید . نیازی نیست شغل دیگری پیدا کنید؛ شما می توانید اشتیاق و هدف خود را فقط با یافتن نقشی متفاوت در شرکت فعلی خود گسترش دهید؛
• دایره اشتیاق را گسترش دهید . اشتیاق نتیجه چندین عامل است – نه فقط لذت بردن از کار. همچنین می تواند از موفقیت، تعاملات اجتماعی، یادگیری، شایستگی و خلاقیت شما ناشی شود. هانسن می گوید: «دایره اشتیاق خود را با ضربه زدن به این ابعاد گسترش دهید.
• از هرم هدف صعود کنید . ○ ارزش بیشتری به فعالیتهای خود اضافه کنید؛ ○ بدون توجه به نظر دیگران، فعالیتهای معنادار شخصی را دنبال کنید؛ ○ دنبال کنید. فعالیت هایی که رسالت اجتماعی روشن و درستی دارند.
بخش دوم: تسلط بر کار با دیگران
شش: قهرمانان قدرتمند
کنوانسیون “سخت تر کار کنید”
فقط برای ایدههای خود استدلال منطقی داشته باشید، محاسن فوقالعاده پرونده خود را توضیح دهید و بدون شک بر همه مخالفتها با تلاشهای کاری خود غلبه خواهید کرد.
دیدگاه جدید “هوشمندتر کار”
مایا آنجلو زمانی نوشت: «یاد گرفتهام که مردم آنچه را که شما گفتهاید فراموش میکنند، مردم کارهایی که شما انجام دادهاید را فراموش میکنند، اما مردم هرگز احساسی که در آنها ایجاد کردهاید را فراموش نمیکنند.»
خب، مطالعه هنسن آنجلو را تأیید میکند: بهترین بازیگران مانور الهامبخش+سختی را به کار میگیرند، و احساسات را در افرادی که به حمایت آنها نیاز دارند برمیانگیزد و تاکتیکهایی را در مواجهه با مخالفتها طراحی میکنند.
نکات کلیدی
قهرمانان قدرتمند به یکی از این سه روش به دیگران الهام میدهند:
• آنها را برای فردا هیجان زده و از امروز عصبانی می کنند؛ • آنها از عکس های خیره کننده استفاده می کنند: آنها نشان می دهند و نمی گویند ؛ • آنها باعث می شوند که مردم احساس تصمیم کنند، و فعالیت های روزانه خود را به بزرگتر متصل می کنند. هدف.
علاوه بر این، قهرمانان نیرومند سنگ هوشمند را حداقل به یکی از این پنج روش نشان می دهند:
• آنها به جای مخالفان خود می ایستند؛ • در صورت لزوم با آنها مقابله می کنند؛ • امتیازاتی می دهند که می توانند با آنها زندگی کنند تا مخالفان خود را راضی کنند؛ • آنها با آنها همکاری می کنند. مخالفان؛ • آنها مردم را بسیج می کنند (به بالا مراجعه کنید) تا از طرف آنها دفاع کنند.
هفت: بجنگ و متحد شو
کنوانسیون “سخت تر کار کنید”
دعواها و اختلافات در جلسات باعث ایجاد اختلاف می شود که در جلسات دیگر سرایت می کند. به همین دلیل است که باید از دعوا اجتناب کرد و فقط بهترین ها و درخشان ترین ها را باید شنید.
دیدگاه جدید “هوشمندتر کار”
دعوا محصول ضروری بحث تیمی خوب است. وقتی به اندازه کافی خوب می جنگید و متحد می شوید، جلسات بعدی ضروری نیست.
نکات کلیدی
برای داشتن یک مبارزه سازنده در طول جلسه، از یکی از این پنج استراتژی استفاده کنید:
• تنوع را به حداکثر برسانید، نه استعداد را • سخن گفتن را ایمن کنید • آرام را برای صحبت کردن تحریک کنید • به عنوان یک مدافع نشان دهید، نه یک فروشنده • بپرسید سوالات غیر پیشرو.
برای بهبود وحدت در پایان، موارد زیر را امتحان کنید:
• مطمئن شوید همه صدای خود را دارند (شنیده شدن باعث خرید میشود) • متعهد شوید، مخصوصاً زمانی که کاملاً مخالف هستید • مقابله با نخستدانا • هدف تیم را تیز کنید • سیاست اداری را متوقف کنید و تصمیمات را پشت سر بگذارید.
هشت: دو گناه همکاری
کنوانسیون “سخت تر کار کنید”
هر چه همکاری بیشتر باشد، بهتر است.
دیدگاه جدید “هوشمندتر کار”
در واقع:
همکاری بیش از حد به همان اندازه بد است. تخریب سیلوها راه حل نیست. یک روش متفاوت – همکاری منضبط – به شما کمک میکند که به طور مؤثر همکاری کنید و عملکرد داشته باشید .
نکات کلیدی
هم همکاری بیش از حد و هم همکاری کم برای موفقیت مضر است. برای رسیدن به تعادل، به همکاری منظم نیاز دارید.
از پنج قانون زیر تشکیل شده است:
• اگر ابتکار همکاری مشکوک به نظر می رسد، نه بگویید. اگر نه – بله بگویید؛ • یک هدف متحد کننده برای همه ایجاد کنید؛ • به افراد همکار فقط برای نتایج پاداش دهید – نه برای فعالیت ها؛ • همه چیز را به همکاری متعهد کنید. اگر نمیتوانید – پس آن را بکشید؛ • تقویتکنندههای اعتماد را برای مشکلات خاص اعتماد در رابطه تنظیم کنید.
بخش سوم: تسلط بر زندگی کاری خود
Nine: عالی در محل کار… و در زندگی، همچنین
ما سعی خواهیم کرد این فصل را در سه نمودار خلاصه کنیم که هر کدام به سه سؤالی که هانسن در اینجا مطرح می کند پاسخ می دهد.
چگونه واقعاً تعادل بهتری بین کار و زندگی به دست آورید؟
همانطور که می بینید، حتی p-squared تعادل بین کار و زندگی را بدتر می کند (حدود 4٪)، و “کمتر انجام دهید، سپس وسواس کنید” آن را بیش از همه (26٪) بهبود می بخشد.
چگونه از فرسودگی جلوگیری می کنید؟
یک بار دیگر، کمتر انجام دهید، سپس وسواس بهترین استراتژی است!
چگونه رضایت شغلی خود را افزایش می دهید؟
همه شیوه های «کار هوشمند» رضایت شغلی را بهبود می بخشد. جای تعجب نیست که p-squared بیشترین مقدار را دارد.
اپیلوگ
نتیجه گیری مورتن تی. هانسن بسیار ساده است: هرکسی می تواند به بهترین عملکرد تبدیل شود.
درست است، تلاش، استعداد و شانس همگی نقش خود را ایفا میکنند، اما این هفت تمرین از نظر آماری نقش مهمتری نسبت به هر چیز دیگری داشتهاند.
در واقع، این اولین نمودار در این کتاب است، اما ما تصمیم گرفتیم آن را در اینجا قرار دهیم تا اهمیت این هفت تمرین را بهتر درک کنید:
سؤالی دارید؟
این خلاصه را دوست دارید؟ ما از شما دعوت می کنیم برنامه 12 دقیقه ای برای خلاصه ها و کتاب های صوتی شگفت انگیزتر.
“نقشه های عالی در محل کار”
بررسی انتقادی ما
جیم کالینز میگوید که «مورتن هنسن نبوغ و را ارائه میکند: دقیق و مرتبط، پژوهش محور و به خوبی نوشته شده، تجربی و توانمند، بیزمان و عملی، پر از مفاهیم بزرگ و مفید. نکات. کار هانسن در ژانر اثربخشی حرفه ای واقعاً متمایز است و سهم فوق العاده ای دارد. این کتابی است که بیش از یک بار خواهم خواند و برای همیشه به آن اشاره خواهم کرد.»
نامگذاری شده توسط واشنگتن پست بهعنوان یکی از «11 کتاب رهبری برای خواندن در سال 2018″ حتی قبل از انتشار، در کار عالی است بدون شک قرار است در آینده در لیست های مشابه قرار گیرد. حداقل ما نباید فکر دومی داشته باشیم که آن را یکی از آینده خود قرار دهیم ” لیست بهترین کتاب های رهبری در واقع، ما تا حدودی ناراحت هستیم که برای گنجاندن آن در جمله پیوند داده شده در این جمله، کمی دیر به آن برخورد کردیم.
فقط یک مرد معمولی با مهارت نوشتن، و بازاریابی دیجیتال. امیر رئیس بین المللی و است SEO در 12min . او در اوقات فراغت خود عاشق مدیتیشن و بازی فوتبال است.