درهم برهم

چگونه در 11 مرحله یک ارائه انگلیسی عالی ایجاد کنیم؟

چگونه در 11 مرحله یک ارائه انگلیسی عالی ایجاد کنیم؟

ارائه یک سخنرانی به زبان انگلیسی، به ویژه در یک محیط تجاری بین المللی، هیجان انگیز است و موضوعی است که نیاز به مطالعه دارد. ارائه های موفق و مهارت های بیان موثر گام های مهمی برای ارتقاء سریع نردبان شغلی و تصرف فرصت های شغلی مهم هستند. در اینجا جزئیات ساخت یک ارائه انگلیسی عالی در 11 مرحله وجود دارد…

İngilizce sunum yapmak, heyecan verici ve üzerinde çalışılması gereken bir konu. 11 adımda mükemmel İngilizce sunum yapmanın incelikleri...

1- مخاطبان خود را به دقت تحقیق کنید!

قبل از اینکه ارائه خود را تمرین کنید، با مخاطبانی که قرار است ارائه دهید بشناسید. چه کسی آن روز در اتاق جلسه یا سالن خواهد بود؟ آنها در مورد موضوعی که در مورد آن ارائه خواهید کرد چه می دانند؟ تجربه آنها در این زمینه چیست؟ قبل از ارائه با برخی از شرکت کنندگان ملاقات کنید تا انتظارات آنها را بدانید. خود را به جای مخاطبان خود قرار دهید. محتوای خود را با اشتراکات و دانش قبل از ارائه آنها تنظیم کنید و بر ارائه آن به گونه ای تمرکز کنید که توجه آنها را جلب کند. با ارجاع گاه به گاه در ارائه خود به اطلاعاتی که در جلسه مقدماتی قبل از ارائه به دست آورده اید، هم ارتباط نزدیکی با مخاطبان خود برقرار می کنید و هم از نظر آنها اعتبار کسب می کنید.

2- مخاطبان خود را بخشی از ارائه کنید!

صرف نظر از موضوع، مکان یا هدف ارائه خود، می‌توانید با ایجاد یک محیط گفتگو که در آن مخاطبان شما می‌توانند تجربیات و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند، به جای ارائه یک بیانیه یک طرفه، ارائه تعاملی تری انجام دهید. به این ترتیب ارائه را با انرژی مثبت شروع می کنید، ارائه خود را با مشارکت مخاطبان متنوع می کنید و بستر یادگیری و آموزش مشترکی را در بین مخاطبان فراهم می کنید. پرسیدن سوالات ارائه شما را زنده نگه می دارد و اطلاعاتی در مورد درک مخاطبان از موضوع شما به شما می دهد. به عنوان مثال، اگر ارائه شما در یک سالن بزرگ است، می توانید از طریق سؤالات بلاغی که آنها را به فکر فرو می برد، سؤالاتی که مخاطبان می توانند با بالا بردن دست با بله / خیر پاسخ دهند یا بازی های سرگرم کننده کوتاه، مشارکت مخاطبان خود را تضمین کنید.

سوالات باز انگلیسی/سوالات بلاغی:

“چگونه این کار را انجام دادیم؟”

“نکته اصلی من در اینجا چیست؟”

“ما چه کرده ایم؟”

«در مورد… ما چطور؟

“این نمودار چه چیزی را نشان می دهد؟”

“این به چه معناست؟”

“آیا ما پیشرفتی انجام دادیم؟”

“ما در مورد این مشکل چه می کنیم؟”

3- سعی نکنید بامزه باشید!

ممکن است همیشه ایده خوبی نباشد که یک حکایت خنده دار را به اشتراک بگذارید تا توجه شنونده را از همان لحظه اول جلب کنید و یخ را بشکنید. وقتی سعی می‌کنید بامزه باشید، ممکن است تحت فشار باشید و بر سبک ارائه‌تان تأثیر منفی بگذارد. برای شروعی قوی، جوکی که می‌کنید یا شوخی که می‌گویید باید مرتبط با موضوع، مناسب برای مخاطب و داستانی باشد که با موفقیت و اعتماد به نفس تعریف می‌کنید.

4- یک معرفی قوی برای ارائه خود ایجاد کنید!

بسیار مهم است که از همان ابتدا با مخاطبان خود پیوند قوی برقرار کنید. برای شروع سخنرانی خود با قدرت و اعتماد به نفس، می توانید مقدمه ارائه خود را حفظ کنید. به این ترتیب، شما فقط بر نحوه ارائه آن تمرکز می کنید، نه در ابتدا روی محتوا. شما می توانید ارائه خود را با گفتن در مورد خود و علاقه خود به موضوع شروع کنید و سپس با یک داستان کوتاه در مورد موضوع خود ادامه دهید، یک آمار شگفت انگیز، یک نقل قول از یک نقل قول مهم مرتبط با موضوع شما، یک مشکل اساسی که ارائه شما خواهد کرد. پاسخ دهید، یا سوالی که مخاطب شما را به فکر وادار کند. قبل از ورود به محتوای ارائه، باید موضوع خود و اهمیت آن را معرفی کنید. با تشریح کلی ارائه خود، باید آنها را قادر کنید که سخنرانی شما را به راحتی دنبال کنند و با ارائه اطلاعاتی در مورد مدت زمان ارائه خود، به مخاطبان در مورد انتظارات خود اطلاع دهید.

عبارات مقدمه ارائه انگلیسی:

«صبح همگی بخیر. متشکرم که آمدید. نام من [ ] است و من مسئول…”

هستم

“قبل از شروع، اجازه دهید چیزی در مورد خودم به شما بگویم…”

“اجازه دهید خودم را معرفی کنم…”

“هدف امروز من این است که… “

«امروز، می‌خواهم شما را با… به‌روز کنم»

«امروز یک پسر برای پوشیدن در اینجا وجود دارد…»

“من می خواهم با… شروع کنم”

“ابتدا، من به شما اطلاعات اساسی در مورد… بعد، در مورد…، سپس، بحث خواهم کرد.”

“من قصد دارم سه پیشنهاد را بیان کنم. اول، من…، سپس، من می خواهم… و در نهایت من…”

“من به سه نکته اصلی می پردازم و اولین مورد این خواهد بود… این نکته نهایی خواهد بود… و در نهایت آخرین نکته …”

“ارائه باید حدود 30 دقیقه طول بکشد…”

“حدود ساعت 10:30 یک استراحت کوتاه برای قهوه خواهیم داشت…”

“لطفاً اگر سوالی داشتید هر زمان خواستید صحبت من را قطع کنید…”

“من خوشحالم که هر سوالی را بعد از…”

پاسخ می‌دهم

5- ساده، خلاصه و ترکیب در یک داستان!

ما در عصر اطلاعات هستیم. ما هر روز با اطلاعات ده ها موضوع مختلف بمباران می شویم. با شنوندگانت کاری نکن که با تو کردند. ارائه های خود را با شعار «کمتر، بیشتر» آماده کنید. به جای استفاده از کلمات قابل توجه، موضوع خود را با جملات ساده و قابل فهم توضیح دهید. اگر موضوع شما علمی یا فنی است، پس از ارائه اطلاعاتی که درک آن دشوار است، با «یعنی…» یا «به عبارت دیگر…» شروع کنید و همان اطلاعات را در جمله ای قابل فهم تر ارائه دهید. اگر از پاورپوینت استفاده می کنید، اسلایدهای خود را با محتوای خسته کننده و فنی پر نکنید. از اختصاراتی که همه نمی دانند خودداری کنید. هیچ چیز خسته کننده تر از صفحه ای از جداول و اعداد نیست. اطلاعات مرتبط را به سادگی اما به طور موثر با تصاویر به یاد ماندنی بسته بندی کنید و در یک داستان بگویید. به قدرت داستان سرایی ایمان داشته باشید: داستان ها بیشتر از اعداد و اطلاعات به خاطر سپرده می شوند.

عبارات توضیحی انگلیسی:

“آنچه در اینجا جالب/مهم است…”

“در اینجا چند نکته اساسی/کلیدی وجود دارد…”

«شکل‌های این نمودار/جدول نشان می‌دهند…»

“دوست دارم در مورد…”

“اکنون به شما نشان خواهم داد…”

“اهمیت این است…”

“من می خواهم توجه خود را روی… متمرکز کنم”

“این خط نشان دهنده…”

است

“پیام take-home اینجاست…”

“می توانیم نتیجه بگیریم که…”

6- انعطاف پذیر باشید!

به خاطر سپردن مقدمه ارائه‌تان به کاهش استرس اولیه کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا با اطمینان شروع کنید، اما این اشتباه را نکنید که کل ارائه خود را حفظ کنید. اگر مطالب خود را از ابتدا تا انتها به خاطر بسپارید و از آن فراتر نروید، ارائه یک ارائه انعطاف پذیر و تعاملی غیرممکن خواهد بود. موضوع و مطالب خود را خیلی خوب مطالعه کنید. خود را برای سوالاتی که ممکن است پیش بیاید آماده کنید. ارائه‌ای انعطاف‌پذیر تهیه کنید که به سؤالات و انتظارات مخاطبان پاسخ دهد و بتوانید با مخاطب و اتاق آن روز سازگار شوید.

خلاصه انگلیسی/تغییر عبارات موضوع:

“بیایید اکنون به…”

بپردازیم

«اکنون، در مورد…؟»

«اکنون در حال حرکت به…»

“من می خواهم با… ادامه دهم”

“نکته بعدی من…”

است

“این من را به یک نقطه هدایت می کند…”

“بیایید فقط خلاصه کنیم…”

“من دوست دارم در مورد آن بسط/بیشتر توضیح دهم…”

“اجازه دهید مثال دیگری به شما بزنم…”

“من می خواهم به نقطه ای برگردم که زودتر به آن اشاره می کنم…”

7- شنونده را دنبال کنید!

به چشمان مخاطبان خود نگاه کنید، آنها را درگیر کنید و مستقیماً با آنها صحبت کنید. تماس چشمی همچنین به شما این امکان را می دهد که سطح توجه آنها را بسنجید. توجه داشته باشید که آنها در حین ارائه شما چه می کنند. از آنجایی که موضوع خود را به خوبی می دانید و به اندازه کافی تمرین کرده اید، این بازخوردهای فوری تمرکز شما را مختل نمی کند. به این ترتیب در مواقع لزوم می توانید با توجه به نبض مخاطب تغییرات کوچکی در ارائه و سبک ارائه خود ایجاد کنید و توجه مخاطبان خود را حفظ کنید.

8- به لحن صدای خود توجه کنید!

لحن صدا یا حالت خود را طوری تغییر ندهید که معتبر، آگاه یا قدرتمند به نظر برسید. در یک مکالمه طوری صحبت کنید که گویی در حال گفتگو با مخاطب خود هستید. خودت را مجبور نکن سخنرانی نکن با لحن یکنواخت و یکنواخت صحبت نکنید. با لحن پر جنب و جوش صحبت کنید. نشان دهید که مشتاق و علاقه مند هستید. خودت باش، اما با حداقل 15 درصد انرژی بیشتر، خودت باش.

9- یک بسته شدن قوی به اندازه یک مقدمه قوی مهم است!

پایان ارائه شما همچنین آخرین فرصت شما برای مخاطبان است تا تصور مثبتی از شما و ارائه شما ایجاد کنند. اطلاعاتی را که می خواهید با آن اتاق را ترک کنند، تکرار کنید. برای یک پایان کوتاه، واضح و قدرتمند، می‌توانید پیام‌های اصلی ارائه خود را خلاصه کنید، در مورد آینده پیش‌بینی کنید، از مخاطبان خود سؤالی باز بپرسید، داستان کوتاهی بگویید که هدف ارائه شما را آشکار کند، یا توصیه در مورد موضوع شما.

عبارات پایانی ارائه انگلیسی:

“اجازه دهید آنچه را که امروز به آن نگاه کرده ایم خلاصه کنم.”

“این من را به پایان ارائه من می رساند.”

“من می خواهم با توصیه اکید…”

نتیجه گیری کنم

“اجازه دهید دوباره به نکات کلیدی بپردازم…”

“برای جمع بندی…”

«در این مرحله، می‌خواهم…

را انتخاب کنم

«در پایان، می‌خواهم ایده زیر را به شما واگذار کنم:…»

“از توجه شما متشکرم.”

10- زیاد تمرین کنید!

محتوای ارائه خود را بنویسید. متن آماده شده برای خواندن با متنی که برای ارائه شفاهی آماده شده است متفاوت است. پس از تکمیل متن، محتوای خود را با صدای بلند ارائه دهید و متن را اصلاح کنید. به غیر از متن ارائه، یک لیست نقطه گلوله برای خود ایجاد کنید. خود را در مقابل مخاطبان خود تصور کنید و نفس عمیق بکشید. پس از تمرین اولیه سعی کنید موضوع خود را در نیمی از زمان ارائه دهید. در نهایت، ارائه خود را در پنج دقیقه کامل کنید. اگر واقعاً پنج دقیقه وقت داشتید، بر روی چه بخش هایی تمرکز می کنید و چگونه گفتگو را با مخاطب برقرار می کنید. موضوعاتی که در ارائه پنج دقیقه ای خود پوشش می دهید، یافتن پیام های اصلی ارائه را برای شما آسان تر می کند.

11- جزوه را بین مخاطبان توزیع کنید!

اگر ارائه ای که تهیه کرده اید، آموزنده و آموزنده است، می توانید متون چاپی را در اختیار مخاطبان قرار دهید که موضوعات اصلی و نکات مهم ارائه شما را نشان می دهد و یادداشت برداری را برای آنها آسان می کند. به این ترتیب، کسانی که به ارائه شما گوش می دهند، می توانند اطلاعاتی را که یاد گرفته اند حفظ کنند و در مورد موضوع ارائه شما با سایر کارمندان به اشتراک بگذارند.

ترکها انگلیسی 15 اشتباه رایج در مکاتبات تجاری

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا