سلامت

چگونه از کاهش حافظه جلوگیری کنیم؟

چگونه از کاهش حافظه جلوگیری کنیم؟

چگونه از کاهش حافظه جلوگیری کنیم؟

Comment prévenir les pertes de mémoire ?

از دست دادن کلیدهایتان، فراموش کردن قرار ملاقات، ندانستن محل پارک ماشینتان… با افزایش سن ، از دست دادن حافظه بیشتر و بیشتر می شود. اغلب، اختلال حافظه بخشی از روند طبیعی پیری است. نکات ما برای حفظ حافظه روزانه و جلوگیری از فراموشی.

جلوگیری از کاهش حافظه با رژیم غذایی

رژیم غذایی نقش بسزایی در پیشگیری از بسیاری از آسیب شناسی ها از جمله اختلالات حافظه ایفا می کند. در واقع، مطالعات متعدد نشان داده است که فشار خون بالا، عدم تحرک بدنی، دیابت نوع 2 و چاقی خطر ابتلا به بیماری عصبی را پس از 65 سالگی افزایش می دهد. بنابراین، محدود کردن افزایش وزن با اتخاذ یک رژیم غذایی متنوع و متعادل ضروری است. برای حفظ عملکرد مغز و حفظ حافظه، از غذاهای غنی از قند و چربی های اشباع شده اجتناب کنید و روی موارد زیر تمرکز کنید:

  • میوه ها و سبزیجات (حداقل 5 وعده در روز)
  • امگا 3: در دانه ها، مغزها، فندق، بادام هندی، بادام بو داده نشده و نمک نخورده یافت می شود. اما همچنین در ماهی های چرب (ساردین، ماهی خال مخالی، سالمون، شاه ماهی). خوردن آن دو بار در هفته توصیه می شود.
  • گوشت سفید: گوشت سفید همیشه باید بر گوشت قرمز ترجیح داده شود.
  • روغن زیتون: بهترین روغن برای چاشنی غذاهای شماست. باید فوق باکره انتخاب شود.
  • پلی فنول ها: اینها آنتی اکسیدان های قوی هستند که روند پیری و زوال شناختی را کند می کنند. سیب، توت فرنگی و انگور میوه هایی هستند که بیشترین مقدار را دارند. آنها همچنین در چای (سبز و سیاه)، سیر، پیاز، جعفری، شکلات تلخ (حداقل 85 درصد کاکائو)، دانه‌های کتان، زنجبیل، زردچوبه یا حتی شراب قرمز پنهان می‌شوند (به دلیل اینکه هنوز الکل است در حد اعتدال مصرف شود). /li>

جلوگیری از کاهش حافظه از طریق ورزش

فعالیت بدنی منظم به دلیل اکسیژن رسانی به مغز باعث رشد نورون های جدید، بهبود حافظه و تمرکز می شود. طبق توصیه های WHO، «بزرگسالان 18 تا 64 سال باید حداقل 150 دقیقه فعالیت استقامتی با شدت متوسط ​​یا حداقل 75 دقیقه استقامت با شدت شدید یا ترکیبی معادل از فعالیت با شدت متوسط ​​و شدید داشته باشند. »

جلوگیری از-از دست دادن-حافظه-با-خوابیدن کافی

فضیلت های ترمیمی خواب در سطح فیزیکی و روانی به خوبی ثابت شده است. خواب نقش کلیدی در یادگیری و تثبیت دانش دارد. به عبارت دیگر، کمبود خواب با کاهش توانایی های شناختی، به ویژه حافظه و تمرکز همراه است. در طول شب، حافظه از طریق اطلاعاتی که در روز دریافت کرده است مرتب می شود. بنابراین ضروری است که از خواب خود غافل نشوید و هشت ساعت در شب بخوابید.

شما را مشترک کنید!

و بهترین توصیه ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید تا از سلامتی خود مراقبت کنید!

*آدرس ایمیل شما توسط خدمات دیجیتال M6 برای ارسال خبرنامه شما حاوی پیشنهادات تجاری شخصی. همچنین ممکن است به برخی از شرکای ما به شکل مستعار منتقل شود، اگر شما در بنر کوکی ما پذیرفته‌ایم که داده‌های شخصی شما از طریق ردیاب‌ها جمع‌آوری شده و برای اهداف تبلیغاتی شخصی‌سازی شده استفاده می‌شود. در هر زمان، می‌توانید با استفاده از پیوند لغو اشتراک موجود در خبرنامه لغو اشتراک کنید و/یا از استفاده از ردیاب‌ها از طریق پیوند «اولویت‌های کوکی» در سرویس ما خودداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از حقوق خود، منشور رازداری ما را بخوانید.

حتما بخوانید : 10 غذای غنی از آهن

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا