سلامت

چگونه از پرخوری در سفره های تعطیلات جلوگیری کنیم؟

چگونه از پرخوری در سفره های تعطیلات جلوگیری کنیم؟

چگونه از پرخوری در سفره های تعطیلات جلوگیری کنیم؟

Comment éviter les excès à table pendant les fêtes

تعطیلات فرصتی برای ملاقات با غذاهای انتخابی است که در یک فضای دوستانه برای جلوگیری از پشیمانی آنها بعداً در مقیاس، چند نکته وجود دارد که باید دنبال کنید.

انتخاب درست

همه غذاها از نظر کالری برابر نیستند طرح. بحث نوشیدن سوپ یا خوردن سالاد سبز در طول تعطیلات نیست زیرا باید روحیه جشن را حفظ کنید، بلکه باید به سمت غذاهایی بروید که افزایش وزن را محدود می کنند.

بنابراین، ماهی سالمون و گوش ماهی را در منوی خود به نفع فوی گراس و تاراماسالاتا، که هر دو بسیار غنی از چربی های اشباع هستند، ترجیح می دهیم. اگرچه سالمون یک ماهی چرب است، اما چربی بیشتری می سوزاند و از ذخیره شدن آن جلوگیری می کند. در مورد گوش ماهی، به سادگی 6 برابر کمتر از فوای گراس کالری دارد. غذاهای دریایی نیز کالری کمی دارند: صدف، میگو، ویلکس، لنگوستین را می توان تقریباً بدون اعتدال میل کرد، مشروط بر اینکه در سس مایونز غرق نشوند و با نان فراوان خورده شوند.

کنار ظرف، بوقلمون به خودی خود کالری ندارد زیرا گوشت سفید است، اما گوشت سفید نسبت به گوشت قرمز کالری کمتری دارد (130 کالری/ 100 گرم برای گوشت سفید در مقابل 250 کالری / 100 گرم برای گوشت قرمز). چیزی که باعث افزایش وزن می شود سس و شاه بلوط همراه آن است. سس از چربی موجود در گوشت که در طول پختن آزاد می شود تشکیل می شود. در مورد شاه بلوط، با 180 کیلو کالری در 100 گرم، دو برابر یک سیب زمینی کالری دارد.

در مورد پنیر، انتخاب پنیرهای تازه و نرم به جای پنیرهای سفت خواهد بود. برای مقایسه، یک قسمت از پنیر بز تازه 164 کالری (100 گرم) دارد در حالی که بخشی از Comte بیش از 400 کالری (100 گرم) دارد. مصرف نان و کره را با پنیر محدود می کنیم.

محدود کردن الکل

الکل حاوی کالری خالی است. در اینجا نیز باید انتخاب های درستی داشته باشید: یک لیوان شامپاین نسبت به الکل ها و لیکورهای قوی کالری بسیار کمتری دارد. یک لیوان ویسکی ۱۵۰ کالری دارد در حالی که یک لیوان شامپاین فقط ۸۰ کالری دارد. از یک همبرگر

در طول غذا، شراب سفید یا قرمز ترجیح داده می شود. در هر صورت باید در حد اعتدال مصرف شوند. حد نوشیدن را تعیین کنید، مانند یک یا دو نوشیدنی برای عصر. زیرا نه تنها آکولول کالری دارد بلکه به اراده ما نیز عمل می کند. اگر یک لیوان شراب تمام اراده شما را نسبت به غذا کاهش می دهد، بهتر است از آن صرف نظر کنید تا دچار پرخوری نشوید.

در مورد دسر هوشیار باشید

اگر یک بار دیگر انتخاب های درست انجام دهیم، نیازی به حذف دسر نیست. دهان‌های شیرین می‌توانند در طول تعطیلات بدون ترس از فلس‌ها با ترجیح دسرهای یخ‌زده به کیک، خود را لذت ببرند. در هر صورت، می توان دسرهای سنتی را در یک نسخه سبک تهیه کرد: چوب در حالت سبک، کلوچه یا ترافل، همه اینها در انتخاب مواد و معقول بودن در هنگام مزه کردن است، زیرا یک چوب سبک کالری یکسان باقی می ماند.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا