اخبار روز

کارگروه آسیب های اجتماعی کرمانشاه پیگیر حل مشکلات مردم

کارگروه آسیب های اجتماعی کرمانشاه پیگیر حل مشکلات مردم

کارگروه آسیب های اجتماعی کرمانشاه پیگیر حل مشکلات مردم

خبرگزاری خالق – گروه استان‌ها- یحیی بیابادی: کرمانشاه با بیش از یک میلیون شهروند نهمین شهر پرجمعیت و یکی از کلان‌شهرهای کشور است.

سکونت و زندگی بیش از ۳۵ درصدی کرمانشاهیان در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار شرایط را در شهر کرمانشاه به سمتی برده است که آسیب‌های اجتماعی به وضوح در برخی محلات کرمانشاه قابل مشاهده است.

حل مشکلات در مناطق محروم و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه و به ویژه کلانشهر کرمانشاه نیاز به همراهی گروه‌های جهادی فعال در مناطق دارد.

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و دبیر کارگروه آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه در نشست همفکری و تبادل نظر با فعالان گروه‌های جهادی فعال در شهر کرمانشاه اظهار کرد: گروه‌های جهادی نوک پیکان حل مشکلات مردم در مناطق محروم و حاشیه‌ای هستند که باید به آنها به عنوان حلقه‌های میانی توجه ویژه داشت.

کارگروه آسیب‌های اجتماعی پیگیر مشکلات مردم است

وی ادامه داد: در مجموعه تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و با عنوان کارگروه آسیب‌های اجتماعی استان کرمانشاه به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولین پیگیر مشکلات مردم و گروه‌های جهادی فعال خواهیم بود.

کارگروه آسیب های اجتماعی کرمانشاه پیگیر حل مشکلات مردم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: برخی مواقع نیاز است که مطالبات مردم و همچنین خواسته‌های یک مجموعه جهادی در شهر کرمانشاه از مسئولین مطالبه و پیگیری شود که یکی از برنامه‌های کارگروه آسیب‌های اجتماعی همین پیگیری و مطالبه خواهد بود.

وی افزود: مجموعه سازمان تبلیغات در کشور دبیری کارگروه آسیب‌های اجتماعی را بر عهده دارد و امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده شاهد کاهش روزانه و بلند مدت آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

صدور مجوز به گروه‌های جهادی تبلیغی

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: مجموعه گروه‌های جهادی می‌توانند با مراجعه به سایت طوبی در خصوص ثبت گروه جهادی تبلیغی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی اقدام کرده و در زمان کوتاهی مجوز فعالیت به همراه شناسه ملی از این مجموعه دریافت نمایند.

دبیر کارگروه آسیب‌های اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: برای استان کرمانشاه به عنوان آسیب پذیرترین استان کشور کارها و برنامه‌های خوبی تدارک دیده‌ایم که جشنواره «محله همدل» و «نشر خوبی ها» از نمونه‌های این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به کمبود آموزش و توانمندسازی در شهر کرمانشاه، یادآور شد: آموزش و توانمندسازی نیروهای فعال و همچنین تجربه نگاری بحران‌ها برای حل سریع‌تر و مؤثرتر بسیار لازم و ضروری است.

در این نشست برخی فعالان جهادی محلات به ارائه نظرات و طرح مشکلات پرداختند.

کارگروه آسیب های اجتماعی کرمانشاه پیگیر حل مشکلات مردم

کمبود زیرساخت اصلی ترین مشکل محلات محروم کرمانشاه است

از موارد مهم مطرح شده در این نشست می‌توان به کافی نبودن زیرساخت‌های آموزشی، رفاهی، ورزشی، تربیتی و حتی مذهبی و دینی همچون مسجد اشاره کرد.

دیگر مساله مهمی که به عنوان یکی از اصلی ترین آسیب‌ها در محلات محروم ذکر شد، فعالیت مغازه، گاراژ و یا نفراتی با عنوان ضایعاتی در محلات بود که مورد تاکید خیلی از غعالان قرار گرفت.

اعتیاد و بیکاری نیز به عنوان ۲ پایه و اساس از مشکلات این محلات عنوان شد که برای حل آن نیازمند توجه و عزم ویژه است.

مطالبه‌گری با رعایت انصاف باشد

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه در معضلات شهری بن بست نیست و به حل مشکلات و معضلات امیدواریم، اظهار کرد: مطالبه‌گری باید با رعایت انصاف و عدل باشد و در کنار اتفاقات بد و کاستی‌ها، نقاط قوت و کارهای خوب هم نقل شود، تا خدمات مثبت زیر سوال نرود.

وی ادامه داد: همدلی و همراهی مردم و مسئولین و همچنین گروه‌های جهادی کارها و معضلات سخت را حل خواهد کرد.

کارگروه آسیب های اجتماعی کرمانشاه پیگیر حل مشکلات مردم

فرماندار کرمانشاه با اشاره به وجود ۸۵۰ روستا و ۳۶ نقطه مساله دار در شهرستان کرمانشاه، تصریح کرد: آمار مشکلات در شهرستان کرمانشاه کار را سخت کرده اما امیدوار به حل مشکلات هستیم و ساماندهی محله آقاجان را استارت کار ساماندهی مناطق در کرمانشاه می‌دانیم.

وی ادامه داد: در ادامه ساماندهی مناطق کم برخوردار در شهرستان کرمانشاه، ساماندهی روستای ده پهن در دستور کار قرار گرفته و در مرحله نخست فاضلاب این منطقه در حال ساماندهی است.

آمویی به تولید بیش از ۷۰۰ تن زباله به صورت روزانه در شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: برخی مشکلات نیاز به همفکری و چاره اندیشی دارد.

وی همچنین به ضایعاتی‌ها به عنوان یک معضل در دل محلات محروم اشاره کرد و افزود: باید این مشکل حل شود و برای آن برنامه‌های خوبی اندیشیده شده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا