درهم برهم

چند رنگ در تصویر می بینید؟

چند رنگ در تصویر می بینید؟

در تصویر، پمپ‌های سوخت که در دو خط قرار گرفته‌اند ممکن است تغییر رنگ دهند، اما تنها پنج رنگ متفاوت وجود دارد.

resimde kaç renk

ممکن است در این توهم نوری جالب، پمپ‌های بنزین تغییر رنگ دهند، اما در واقع اینطور نیست. در واقع در تصویر بالا رنگ پمپ در هر دو ردیف دقیقاً یکسان است. این توهم نوری چشمگیر با استفاده از مفهوم Munker-White برای قرار دادن خطوط در پس زمینه برای فریب مغز شما ایجاد شده است.

بینایی انسان نه تنها رنگ اجسام، بلکه رنگ های اطراف جسم را نیز در نظر می گیرد. هنگامی که رنگ نوارهای پمپ بنزین تغییر می کند، مغز ما نیز درک ما از هر پمپ را تغییر می دهد

و به این تصویر نگاه کنید:

renk algısı

در واقع فقط 5 رنگ در تصویر بالا وجود دارد.

اگرچه در تصویر به نظر می رسد که پمپ های بنزین با رنگ های مختلف در هر بخش وجود دارد، در کمال تعجب تنها پنج پمپ بنزین رنگی متفاوت وجود دارد. و هر ردیف دقیقاً یکسان است. این توهم نوری توسط iCompario ایجاد شده است

نمونه دیگری از مفهوم Munker-White

munker white

مفهوم Munker-White همچنین برای توهم نوری دیگری در سال 2019 استفاده شد که گوی‌های «رنگ‌های متفاوت» را در میان خطوط قرمز، آبی و سبز نشان می‌داد.

در توهم بالا که توسط دیوید نوویک، استاد دانشگاه تگزاس در ال پاسو ایجاد شد، همه کره هایی که در رنگ های مختلف ظاهر می شوند در واقع یک رنگ هستند.

یکی از موارد جالب توجه است. ویژگی های این توهم این است که چشمان فرد از تصویر آگاه نیستند، رنگ کره ها بسته به اینکه روی کدام ناحیه تمرکز می کنید تغییر می کند. بسته به نوع نگاه شما، یک کره “آبی” می تواند “سبز” شود.

دو جمجمه ای که در این تصویر می بینید چه رنگی هستند؟

kuru kafa

در این تصویر بالا دو جمجمه را می بینید. به نظر شما این جمجمه ها چه رنگی هستند؟ بنفش و نارنجی؟ یا دو رنگ دیگر؟ البته حق با شماست که فکر می کنید دو رنگ متفاوت می بینید. با این حال، در واقع، هر دوی این جمجمه ها یک رنگ و قرمز هستند. تنها چیزی که متفاوت است خطوط است. حالا مغزتان را مجبور کنید که خطوط را نبیند. سپس رنگ های واقعی را که می بینید درک خواهید کرد.

بیایید به جای جمجمه، همین اثر را در بخشی از نقاشی ادوارد مونک به جای جمجمه بررسی کنیم:

resimde kaç renk

پس چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد؟

وقتی با دقت نگاه می‌کنید، خطوط رنگی که به نظر می‌رسد از روی پمپ‌های بنزین عبور می‌کنند، مغز شما را فریب می‌دهند تا رنگ‌های مختلف را ببیند. رنگ پمپ‌های بنزین بسته به رنگ خطوط درک می‌شود. اطراف هر پمپ.

وقتی روی تصویر بزرگنمایی می کنید، توهم ضعیف می شود، اما وقتی بزرگنمایی می کنید، تضاد بین رنگ ها بیشتر قابل توجه می شود. البته این تفاوت ها ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

این توهم که از مفهوم Munker-White استفاده می کند، نه تنها به طور کلی جذاب است، بلکه از این جهت مهم است که تأکید می کند که حواس ما اغلب برای تعیین واقعیت کافی نیستند.

بازی مغزی : دختری را که در میان مردان پنهان شده است پیدا کنید

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا