درهم برهم

چمدان کابین چیست؟

چمدان کابین چیست؟

چمدان کابین چیست؟

اصطلاح “چمدان کابین” معمولاً به چمدان یا چمدان دستی وارد شده به کابین هواپیما، قطار، اتوبوس یا سایر وسایل نقلیه مسافرتی اطلاق می‌شود. اندازه چمدان های کابین اغلب محدود است. در بیشتر مواقع، در صورت وجود، یا باید زیر صندلی مسافر قرار گیرد یا به راحتی در فضای ذخیره سازی بالای سر قرار گیرد. شرکت‌های حمل‌کننده معمولاً محدودیت‌هایی را برای اندازه و محتویات چمدان دستی که می‌توان با آن حمل کرد، قائل هستند.

اکثر اوقات، دو نوع اصلی چمدان در سفر وجود دارد: چمدان‌های انبار شده، که چک می‌شوند یا در موارد دیگر تحت مراقبت ایرلاین یا اپراتور مسافرتی و چمدان کابین که مسافران با خود حمل می کنند. چمدان های کابین اغلب شامل چمدان های دستی مانند کیف پول و کیف، رایانه های لپ تاپ و کیف های آنها و کیف های کوچک شبانه می شود. معمولاً چمدان‌های بزرگ‌تر باید در مکان‌های نگهداری چمدان‌ها، خارج از کابین اصلی قرار گیرند. این کار هم فضای داخل کابین را آزاد می‌کند و هم از نگه‌داشتن و خطرات ناشی از کیسه‌های بزرگ‌تر و غیرقابل تحمل در فضاهای معمولاً بسیار تنگ کابین جلوگیری می‌کند.

Many passengers travel with carry-on luggage in order to avoid airline baggage fees.

بسیاری از مسافران با چمدان دستی سفر می‌کنند تا از هزینه‌های چمدان هواپیما اجتناب کنند.

چمدان کابین معمولاً مترادف با چمدان دستی است. به خصوص در بخش خطوط هوایی، چمدان های دستی به شدت محدود شده است. قبل از اینکه ماموران گیت اجازه سوار شدن به آن ها را بدهند، کیف ها باید ابعاد خاصی داشته باشند و مسافران معمولاً به یک – حداکثر دو – قطعه محدود می شوند. قطعات اضافی، قطعات با شکل نامناسب، یا قطعاتی که به راحتی در محفظه بالای سر قرار نمی گیرند معمولاً باید بررسی شوند.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

Most airlines charge service fees for checked baggage.

اکثر خطوط هوایی برای چمدان های چک شده هزینه خدمات دریافت می کنند.

هنگام خرید چمدان کابین باید محدودیت‌های باربری جداگانه هر شرکتی را در نظر داشت. خطوط هوایی شناخته شده اند که چمدان ها را قبل از ورود به هواپیما اندازه می گیرند، به این معنی که اندازه واقعا مهم است. برخی از ست های چمدان دارای قطعات مشخص شده در دست هستند، و هر خرده فروش چمدان، قطعاتی را با برچسب “آماده حمل بار” به فروش می رساند. با این حال، همیشه به مشتری بستگی دارد که مطمئن شود آنچه را که فروشگاه چمدان اندازه دستی می‌خواند و آنچه شرکت هواپیمایی آن را سایز دستی می‌نامد یکسان است.

مسافران باهوش اغلب می‌توانند هر آنچه را که برای سفر خود نیاز دارند را در چمدان‌های کوچک ارائه شده بسته‌بندی کنند. این معمولاً نیازمند یک رویکرد مینیمالیستی برای بسته‌بندی و فشار دادن لباس‌ها و کفش‌ها در فضاهای تنگ است. یکی از مزیت‌های بسته‌بندی همه چیز در چمدان‌های دستی این است که، به محض رسیدن هواپیما یا قطار، تنها کاری که مسافر باید انجام دهد این است که چمدان‌هایش را برداشته و از هواپیما پیاده شود: بدون انتظار در چرخ و فلک چمدان‌ها یا برخورد با خطوط چمدان‌های گمشده. حمل چمدان کابین نیز معمولاً همیشه رایگان است. اکثر شرکت‌های حمل‌ونقل برای چمدان تحویل‌شده هزینه‌ای برای هر قطعه دریافت می‌کنند.

حتما بخوانید : پاسپورت رسمی چیست؟
چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا