سلامت

چقدر گرما برای بدن انسان خیلی گرم است؟ مطالعه بینش جدیدی ارائه می دهد

چقدر گرما برای بدن انسان خیلی گرم است؟ مطالعه بینش جدیدی ارائه می دهد

A researcher puts an oxygen breathing mask on a man who's participating in a studyاشتراک گذاری در پینترست
محققان آزمایشی را برای بررسی حد بالایی منطقه گرما خنثی انجام دادند. بدن انسان. پروفسور لوئیس هالسی، دانشگاه روهمپتون
  • محققان زمانی که بدن شروع به اعمال انرژی بیشتر برای خنک نگه داشتن خود در دمای بالا می کند، تحقیق کردند.
  • آنها دریافتند که این حد درجه حرارت بالا بین 40 درجه سانتیگراد (104 فارنهایت) و 50 درجه سانتیگراد (122 فارنهایت) قرار دارد، زمانی که بدن انسان به طور مطلوب کار نمی کند.
  • مطالعات بیشتری برای درک چگونگی این اتفاق و ارائه بینش‌هایی لازم است زیرا امواج گرما و دمای غیرمعمول گرم همچنان بر مناطق سراسر جهان تأثیر می‌گذارد.

انسان. بدن ممکن است توانایی رهایی از گرمای بیش از حد را از دست بدهد و هنگامی که دمای بیرون به بیش از 40 درجه سانتیگراد (104 فارنهایت) برسد، عملکرد مطلوبی نداشته باشد. بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه روهمپتون در انگلستان.

منطقه حرارتی طیفی از دماها است که در آن بدن مجبور نیست نرخ متابولیک یا اعمال انرژی بیشتر برای حفظ دمای هسته ایده آل خود 37 درجه سانتیگراد یا 98.6 فارنهایت.

مطالعات نشان می‌دهد که حد پایین منطقه 28℃ یا 82.4Fمنبع قابل اعتماد>. در زیر این مقدار، بدن انرژی بیشتری برای حفظ دمای ایده آل خود صرف می کند. یکی از راه‌های کلیدی برای انجام این کار، لرزیدن — زمانی که گروه های عضلانی کلیدی به طور غیرارادی منقبض می شوند تا گرما تولید کنند.

در دماهای بالاتر، بدن از مکانیسم های دیگری برای خنک شدن استفاده می کند، مانند تعریق و اتساع عروق عروق خونی در سطح پوست برای افزایش اتلاف گرما.

با این حال، در حالی که محدوده پایین تر منطقه گرما خنثی مشخص شده است، حد بالایی آن هنوز نامشخص است.

یک مطالعه نشان می‌دهد که حد بالایی ممکن است در حدود 32 درجه سانتیگراد (89.6F) باشد زیرا این زمانی است که انسان شروع به عرق کردن می‌کند. اما مطالعه دیگری اشاره کرد که میزان متابولیسم در 40℃ (104F).

تحقیقات بیشتر در مورد حد بالایی منطقه گرما خنثی می‌تواند سیاست‌های مربوط به شرایط کاری، ورزش، دارو و سفرهای بین المللی

به عنوان مطالعه تکمیلی تحقیق 2021، محققان دانشگاه روهمپتون در انگلستان مجموعه دومی از آزمایش‌ها را برای بررسی حد بالایی منطقه گرما خنثی انجام دادند.

آنها دریافتند که حد بالایی منطقه گرما خنثی احتمالاً بین 40 درجه سانتیگراد (104 فارنهایت) و 50 درجه سانتیگراد (122 فارنهایت) است. Dr. J. Wes Ulm، تحلیلگر منابع علمی بیوانفورماتیک، و متخصص داده های زیست پزشکی در مؤسسه ملی بهداشت، که در این مطالعه شرکت نداشت، به Medical News Today

محققان اخیرا یافته های جدید را در کنفرانس سالانه انجمن زیست شناسی تجربی در ادینبورگ، اسکاتلند ارائه کردند.

برای این مطالعه، محققان 13 داوطلب سالم بین 23 تا 58 سال را انتخاب کردند. هفت نفر از شرکت کنندگان زن بودند.

هر شرکت‌کننده در حین استراحت به مدت یک ساعت در معرض پنج شرایط دمایی قرار گرفت. شرایط شامل:

  • 28 درجه سانتیگراد (82.4 فارنهایت) و 50٪ رطوبت نسبی هوا (RAH)
  • 40 درجه سانتیگراد (104F) و 25٪ RAH
  • 50℃ (122F) و 25% RAH
  • 50℃ (122F) و 50% RAH

در طول هر شرایط و در ابتدا، محققان چندین معیار را ثبت کردند، از جمله:

  • دمای هسته و پوست
  • فشار خون
  • تعریق ضربان
  • ضربان قلب
  • ضربان تنفس
  • حجم هوای دم و بازدم در دقیقه
  • سطوح حرکت

در نهایت، محققان دریافتند که میزان متابولیسم شرکت کنندگان در مواجهه با دمای 40 درجه سانتیگراد (104F) و 25 درصد RAH، 35 درصد و در دمای 40 درجه سانتیگراد (104F) و 50 درصد RAH، 48 درصد افزایش می یابد.

اگرچه شرایط RAH 50 و 25 درصد نرخ متابولیک را در مقایسه با 40 درجه سانتیگراد (104F) و 25 درصد RAH افزایش نداد، اما میزان متابولیسم در 50 درجه سانتیگراد (122F) و 50 56 درصد بیشتر از سطح پایه بود. % شرایط RAH.

افزایش نرخ متابولیک در شرایط RAH 40-25٪ با افزایش دمای هسته همراه نبود. با این حال، شرکت کنندگان در شرایط RAH 50-50٪ افزایش دمای هسته 1 درجه سانتیگراد یا 1.8 فارنهایت را تجربه کردند.

محققان خاطرنشان کردند که این یافته‌ها نشان می‌دهد که بدن می‌تواند گرما را در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد (۱۰۴ درجه فارنهایت) دفع کند، اما در دمای ۵۰ درجه سانتیگراد (۱۲۲ درجه فارنهایت) نمی‌تواند گرما را دفع کند.

” npi rel=”noopener noreferrer” class=”content-link css-1pg8eb5″>دکتر. مارک گیدو، یک متخصص غدد با Novant Health Forsyth غدد درون ریز مشاوران در وینستون سالم، کارولینای شمالی که در این مطالعه شرکت نداشتند، به اخبار پزشکی امروز گفتند.

«در این مطالعه شواهدی وجود داشت که نشان می‌داد سرعت متابولیسم در حالت استراحت در رطوبت‌های بالاتر، حتی در همان دما، بیشتر است. به نظر می رسد که رطوبت نیز نقش زیادی در میزان متابولیسم دارد.

محققان همچنین خاطرنشان کردند که شرکت‌کنندگان در شرایط RAH 50-50 درصد، 74 درصد بیشتر عرق کردند و 64 درصد افزایش ضربان قلب را نسبت به سطح پایه تجربه کردند.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که در مقایسه با سطح پایه، شرکت کنندگان در گروه RAH 50-50 درصد افزایش بار کار میوکارد را تجربه کردند، به این معنی که قلب آنها به اکسیژن بیشتری برای حفظ عملکرد مطلوب نیاز دارد.

علاوه بر این، میزان تنفس آنها نیز 23٪ افزایش یافته است و میزان هوایی که می توانند در دقیقه استنشاق و بازدم کنند تا 78٪ افزایش یافته است.

محققان خاطرنشان کردند که آب آشامیدنی در هر یک از شرایط بدن را خنک نمی کرد.

MNT پرسیده دکتر جان پی هیگینز، متخصص قلب و عروق ورزشی در دانشکده پزشکی مک گاورن در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در هیوستون (UTHealth)، در این مطالعه که چگونه زندگی در آب و هوای مختلف ممکن است بر میزان متابولیسم و ​​منطقه گرما خنثی تأثیر بگذارد، شرکت نکرده است. /p>

«افرادی که در آب‌وهوای گرم زندگی می‌کنند تمایل دارند خود را سازگار کنند و دمای بدن خود را افزایش نمی‌دهند و به نوبه خود میزان متابولیسم خود را به همان اندازه افزایش نمی‌دهند. به همین ترتیب، افرادی که در دماهای سرد انجماد زندگی می کنند، ممکن است واکنش بیشتری به قرار گرفتن در معرض گرما داشته باشند، زیرا آنها به اندازه کافی با گرما سازگار نیستند.

MNT همچنین با دکتر اولم صحبت کرد: “بدن، به طور کلی، راه هایی را برای فعال کردن حلقه های بازخورد مختلف مورد نیاز برای دستیابی به هموستاز، یعنی تنظیم پر زحمت فرآیندهای فیزیولوژیکی پیدا می کند. که اجازه می دهد تا بیوشیمی پیچیده اندام ها و بافت ها به طور موثر و مناسب انجام شود.”

“دمای بدن و سرعت متابولیسم اجزای جدایی ناپذیر این رقص ظریف هستند و برای کسانی که در آب و هوای گرمتر زندگی می کنند سال است. دور، ممکن است احتمال بیشتری وجود داشته باشد که چنین حلقه‌های بازخوردی فعال و کارآمد باشند. این ممکن است هم به عوامل ارثی – برای جوامعی که در چنین شرایطی در درازمدت وجود دارند – و هم به طور کلی به سازگاری های کوتاه مدت نسبت داده شود.” با مکانیسم‌های جبرانی سازگار شوند، برای مثال، در گلبول قرمز یک class=”content-link css-1pg8eb5 sl” href=”https://www.medicalnewstoday.com/articles/248791/”>فیزیولوژی و سایر جنبه های ظرفیت حمل اکسیژن، هر دو به صورت حاد او گفت: نرخ گردش آهن- و مزمن.

MNT با دکتر اولم درباره محدودیت‌های آن صحبت کرد.

“مثل همیشه با چنین مطالعاتی، این سوال وجود دارد که نمونه همگروهی افراد از نظر ویژگی‌های فیزیولوژیکی و پاسخ‌هایی که اندازه‌گیری می‌شوند، چقدر از جمعیت عمومی و خاص مورد بررسی قرار می‌گیرند.” /p>

«مطالعات در این مورد نیز با توجه به شرایط محیطی چالش برانگیز بود و همچنین مسائل همیشگی مربوط به کاربرد محیط تجربی برای همبستگی های دنیای واقعی وجود دارد.

دکتر گیدو خاطرنشان کرد: نتیجه گیری در دنیای واقعی از یک مطالعه آزمایشگاهی کوچک دشوار است، اما نکته اصلی من این است که به نظر می رسد استرس گرمایی بالاتر با افزایش میزان سختی بدن برای تلاش برای خنک ماندن، میزان متابولیسم در حالت استراحت را افزایش می دهد. به ویژه با ایجاد افزایش قابل توجه در ضربان قلب. اگر این موضوع در شرایط دنیای واقعی صادق باشد، به خوبی می‌تواند منجر به افزایش شود. بیماری قلبی عروقی با وارد کردن فشار بیشتر به قلب است.

دکتر هیگینز افزود: “همچنین، ممکن است برای مدیریت وزن انجام ورزش در دمای گرمتر در داخل یا خارج از منزل برای افزایش متابولیسم و ​​در نتیجه سوزاندن کالری بیشتر مفید باشد – تحقیقات بیشتری باید انجام شود.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا