اقتصاد

چرا قیمت Dogecoin امروز کاهش یافته است؟

چرا قیمت Dogecoin امروز کاهش یافته است؟

قیمت Dogecoin (DOGE) امروز کاهش یافته است، با بازتاب روندها در جاهای دیگر در بازار ارزهای دیجیتال.

چرا قیمت Dogecoin امروز کاهش یافته است؟

در 28 نوامبر، قیمت DOGE بیش از 3.5 درصد کاهش یافت و به 0.076 دلار رسید که عملکرد ضعیفی در بازار ارزهای دیجیتال داشت. که در مدت مشابه حدود 1.25 درصد کاهش یافت. کاهش قیمت memecoin بخشی از یک اصلاح گسترده‌تر است که در طی یک هفته شاهد کاهش 12.5 درصدی بوده است.

نمودار قیمت روزانه XRP/USD. منبع: TradingView

بیایید نگاهی دقیق‌تر به محتمل‌ترین دلایل عقب‌نشینی اخیر Dogecoin بیندازیم.

واگرایی نزولی

Dogecoin’s افت امروز قبل از دوره ای از واگرایی نزولی فزاینده بین قیمت آن و شاخص حرکت کلیدی است.

به ویژه، بین 6 اکتبر و 17 نوامبر، قیمت DOGE افزایش یافت و بالاترین رقم را تشکیل داد. اما، در همان دوره، روزانه شاخص قدرت نسبی (RSI) کاهش یافت و بالاترین حد پایین‌تری را تشکیل داد.

نمودار قیمت روزانه DOGE/USD. منبع: TradingView

به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، واگرایی بین افزایش قیمت و کاهش RSI نشان‌دهنده ضعف در روند صعودی غالب است و معامله‌گران را وادار می‌کند تا سود خود را در بالاترین قیمت‌های محلی تضمین کنند.

افزایش تسلط بیت کوین

افت قیمت امروز Dogecoin بخشی از کاهش وزن گسترده تر بازار آلتکوین در مقابل بیت کوین است (BTC).

به ویژه، شاخص تسلط بیت کوین که سهم بازار ارزهای دیجیتال برتر را در مقابل وزن مجموع آلت کوین ها اندازه گیری می کند، در 24 ساعت گذشته 0.83 درصد افزایش یافته است. به عبارت ساده، معامله گران سرمایه خود را از آلت کوین به بیت کوین چرخانده اند.

BTC.D. منبع: TradingView

در مقابل، تسلط Dogecoin بر بازار در مقابل بقیه بازار ارزهای دیجیتال در 28 نوامبر بیش از 1% کاهش یافت.

مقاومت روانی

به نظر می‌رسد کاهش قیمت Dogecoin امروز در نتیجه رد نزولی یکی از قوی‌ترین مناطق توزیع آن باشد.

به‌خصوص، قیمت DOGE پس از آزمایش مجدد خط Fib 0.236 خود در نزدیکی 0.081 دلار به عنوان مقاومت، معکوس شد. . از ماه مه 2023، تلاش آن برای بستن بالاتر از این سطح قیمت، همانطور که در زیر نشان داده شده است، شکست خورده است.

نمودار قیمت روزانه DOGE/USD. منبع: TradingView

در نتیجه، احتمال ادامه حرکت عقب‌نشینی DOGE در دسامبر 2023 با میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50 روزه) بالا است. موج قرمز) نزدیک به 0.072 دلار به عنوان هدف نزولی اصلی عمل می‌کند.

نهنگ‌های DOGE فروش می‌کنند

کاهش قیمت Dogecoin با کاهش عرضه DOGE توسط ثروتمندترین سرمایه‌گذاران آن همزمان است.

قابل توجه، عرضه کنترل شده توسط آدرس‌های Dogecoin با تعادل بین 100 میلیون تا 1 میلیارد توکن DOGE (موج سبز) در دو هفته گذشته تقریباً 1٪ کاهش یافته است. جالب توجه است که عرضه توسط گروه بعدی – کسانی که بیش از 1 میلیارد DOGE (موج سیاه) را در اختیار دارند – در همان دوره 0.5٪ افزایش یافته است.

دارای DOGE در میان آدرس‌هایی با موجودی توکن 100 میلیون بی‌نهایت. منبع: Santiment

همگروهی موجودی DOGE به اضافه 1 میلیارد ممکن است شامل آدرس‌های مرتبط با مبادلات رمزنگاری و تجارت خارج از بورس، نشان می دهد که نهنگ ها Dogecoin خود را برای فروش به چنین پلتفرم هایی منتقل کرده اند.

آیا بازار صعودی Dogecoin به پایان رسیده است؟

از منظر فنی، DOGE باید از خط روند بالایی تنظیم مثلث نزولی غالب خود عبور کند. اگر این سناریوی صعودی اجرا شود، قیمت ممکن است تا پایان سال 2023 به 0.10 دلار برسد، یعنی مقاومت آن در سپتامبر 2022.

DOGE/USD. منبع: TradingView

اما خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا DOGE/USD را تا پایان سال 25% به 0.056 دلار کاهش دهند و شاید حتی تا 70% تا 0.023 دلار در این مدت کاهش دهند. اگر قیمت از خط روند پایین مثلث شکسته شود، سه ماهه اول، 2024.

مرتبط: کارگردان YOLO 4 میلیون دلار از بودجه نتفلیکس را به Dogecoin اختصاص داد و 27 میلیون دلار درآمد داشت: گزارش

A مثلث نزولی که در یک روند نزولی تشکیل می شود، یک تنظیم ادامه نزولی این الگو زمانی حل می شود که قیمت به زیر خط روند پایینی خود می شکند و به اندازه حداکثر فاصله بین خط روند بالا و پایین آن کاهش می یابد.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی یا توهینی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید و توجه داشته باشید رسانه هیچ مسئولیتی در قبال ضرر مالی ندارد و این مطلب برای بالا بردن تجربیات مالی اطلاع رسانی میکند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا