اقتصاد

پلتفرم SocialFi بدون به خطر انداختن قابلیت استفاده، با معایب رسانه های اجتماعی مقابله می کند

پلتفرم SocialFi بدون به خطر انداختن قابلیت استفاده، با معایب رسانه های اجتماعی مقابله می کند

Presented by RepubliK

RepubliK، یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید، با هدف پر کردن شکاف بین Web2 و Web3 با افزایش اقتصاد سازنده و عادلانه‌تر کردن رسانه‌های اجتماعی. این به کاربران برای مشارکت آنها در اکوسیستم، تمرکز بر توکنومیک پایدار و در دسترس قرار دادن فناوری آن برای همه، پاداش می‌دهد.

چشم‌انداز فعلی رسانه‌های اجتماعی به دلیل عدم رعایت عدالت در قبال سازندگان محتوا مورد انتقاد قرار گرفته است. کاربران و اکوسیستم گسترده تر.

پلتفرم های اصلی Web2 مانند X (قبلاً توییتر) و یوتیوب متهم به شکست در به اندازه کافی به سازندگان پاداش می دهد برای کارشان در حالی که از طریق الگوریتم های غیرشفاف از برندهای بزرگ و تأثیرگذاران با میلیون ها دنبال کننده حمایت می کنند.

کاربران نگرانی های خود را در مورد عدم نفوذ خود در شکل دهی ابراز کردند. حاکمیت این پلتفرم‌ها، به‌ویژه زمانی که تغییرات مهمی ایجاد می‌شود که مستقیماً بر تجربه آنها تأثیر می‌گذارد.

An آرایه ای از برنامه های کاربردی Web3 برای حل بخش هایی از مشکل ظاهر شده اند، اما جامعه همچنان منتظر راه حلی با رویکردی جامع برای جلوگیری از مشکلات بیشتر است. علیرغم شفافیت و مکانیسم‌های کنترل کاربر محور، فناوری بلاک چین و کیف پول‌های رمزنگاری شده برای کاربران معمولی می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل است که شبکه‌های اجتماعی فعلی Web3، که به عنوان پلتفرم‌های SocialFi نیز شناخته می‌شوند، ممکن است کاربران سنتی را مرعوب کنند.

برای جذب و حفظ کاربران، پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی Web3 باید تجربه کاربری آشنا را در اولویت قرار دهند که منعکس کننده شهودی بودن پلت‌فرم‌های محبوب است. مانند اینستاگرام یا تیک تاک. آموزش جامعه در مورد توکنومیک و مزایای بلاک چین نیز اهمیت دارد. اما مهمتر از همه، نسل بعدی شبکه های اجتماعی باید بر ارائه یک اکوسیستم پایدار تمرکز کنند.

توانمندسازی سازندگان و کاربران

یک پلت فرم رسانه اجتماعی Web3، RepubliK، با هدف تیک زدن همه کادرها – بازگشت قدرت به سازندگان و کاربران. این قول می‌دهد که پلتفرم را به همراه تمام مواردی که در آن پست و به اشتراک گذاشته شده است، تحت مالکیت و مدیریت انجمن نگه دارد. کسانی که پشت پرده‌ها کمین کرده‌اند و به جای تولید محتوا، مصرف می‌کنند، برای توجهشان پاداش دریافت می‌کنند.

این امر از طریق توزیع مداوم رمز RPK، توکن بومی پلتفرم RepubliK، بین کاربران بر اساس آنها به دست می‌آید. مشارکت ها RPK متعاقباً برای دسترسی به محتوای انحصاری و تعامل با سازندگان، تبدیل به سایر ارزهای رمزنگاری شده یا فیات و برای رأی دادن در مورد مسائل حاکمیتی استفاده خواهد شد.

How RepubliK intends to reward its users through a sustainable ecosystem. Source: RepubliK

چگونه RepubliK قصد دارد به کاربران خود از طریق یک اکوسیستم پایدار پاداش دهد. منبع: RepubliK

پلتفرم RepubliK برای شارژ کردن اقتصاد خالق – به هنرمندان تخیلی اجازه می دهد تا ارتباط نزدیک تری با مخاطبان خود ایجاد کنند. کاربران همچنین می توانند از سازندگانی که دوستشان دارند حمایت کنند و با افراد همفکر در جوامع سفارشی ارتباط برقرار کنند. این پلتفرم دارای انعام دادن، چت‌های دروازه‌ای و کشف استعدادهای مبتنی بر هوش مصنوعی است که به طور مداوم آنچه را که کاربران بیشتر دوست دارند، می‌آموزد.

این پلتفرم از زمان آغاز به کار خود در اوایل سال 2022 راه درازی را پیموده است – در مارس 2023 در نسخه بتا راه اندازی شد و در حال حرکت است. در ماه سپتامبر از حالت مخفی کاری خارج شد. RepubliK دارای بیش از 1.5 میلیون کاربر ثبت نام شده است و 280000 نفر از آنها به صورت روزانه فعال هستند. از زمان راه‌اندازی ویژگی انعام در دسامبر 2023، RepubliK 10000 تراکنش انجام داد که 170000 RPK ایجاد کرد.

فراتر از Web3

برای کاهش اصطکاک، کاربران می‌توانند از اتصال کیف پول Web3 خودداری کنند. آرزو – واریز و برداشت وجوه از طریق سیستمی مشابه صرافی های متمرکز. مشارکت با Fireblocks، پلتفرمی که راه‌حل‌های نگهداری دارایی‌های کریپتو را ارائه می‌دهد، همچنین تضمین می‌کند که همه دارایی‌ها به صورت ایمن و ایمن مدیریت می‌شوند. RepubliK با بازیکنان کلیدی Web3، از جمله Mantle Network و The Open Network (TON) همکاری کرده است تا با ارائه امنیت، سرعت و هزینه به چالش‌های کلیدی رسیدگی کند.

هدف RepubliK این است که شکاف بین Web2 و Web3 با ویژگی های بیشتر در نقشه راه خود، از جمله یکپارچه سازی چند زنجیره ای، پخش ویدیوی رمزگذاری شده، پخش زنده، بازار NFT و توکن های اختصاصی برای سازندگان. این پروژه قبلاً سرمایه‌گذاری‌های OKX Ventures و HTX Ventures را به خود جلب کرده است، با RPK اکنون در شش صرافی بزرگ، از جمله KuCoin، HTX و Bybit فهرست شده است.

سازندگان محتوا که در حین رقابت، کمترین بازدهی را برای تلاش‌های خود در رسانه‌های اجتماعی دریافت کردند. با دستورالعمل های در حال تغییر و خطر سانسور، اکنون فرصتی برای تنوع بخشیدن به جریان های درآمدی خود، پایدارتر کردن حرفه خود و تعامل با پیروان خود از طریق RepubliK دارند.

سلب مسئولیت. Cointelegraph هیچ محتوا یا محصولی را در این صفحه تایید نمی کند. در حالی که هدف ما ارائه تمام اطلاعات مهمی است که می‌توانیم در این مقاله حمایت‌شده به دست آوریم، خوانندگان باید قبل از انجام هر اقدامی در رابطه با شرکت، تحقیق خود را انجام دهند و مسئولیت کامل تصمیمات خود را بر عهده بگیرند، و همچنین نمی‌توان این مقاله را به عنوان توصیه سرمایه‌گذاری در نظر گرفت. .

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا