سلامت

مکمل های غذایی و خواب: چگونه بهتر بخوابیم؟

مکمل های غذایی و خواب: چگونه بهتر بخوابیم؟

مکمل های غذایی و خواب: چگونه بهتر بخوابیم؟

Compléments alimentaires et sommeil : comment mieux dormir ?

بی خوابی و اختلالات خفیف خواب بر بخش بزرگی از جمعیت فرانسه تأثیر می گذارد. این اختلالات می‌توانند موقتی باشند، اما می‌توانند در طول زمان باقی بمانند و مزمن شوند. قبل از در نظر گرفتن درمان های دارویی قابل توجه، ممکن است عاقلانه باشد که از مکمل های غذایی برای خواب بهتر و غلبه بر بی خوابی استفاده کنید. در این مقاله، نکاتی را برای انتخاب مکمل غذایی مناسب برای خواب کشف کنید.

چرا مکمل های غذایی را برای تقویت خواب انتخاب کنید؟

وقتی یک سبک زندگی سالم دیگر کافی نیست، مکمل های غذایی می توانند به شما کمک کنند تا دوباره بخوابید. در واقع، برخی از مکمل ها به طور طبیعی در مواد فعال متمرکز شده اند، اثر آرام بخشی دارند و خواب را تقویت می کنند. این امر به ویژه زمانی صادق است که بی خوابی با اختلالات اضطرابی مرتبط باشد.

برای بهتر خوابیدن به چه چیزی نیاز دارید؟

اثربخشی یک مکمل غذایی ویژه برای خواب بیش از همه به دلیل ترکیب آن است. اکثر این مکمل ها حاوی مواد آرام بخش، تسکین دهنده یا آرام بخش هستند. ما در واقع می دانیم که اکثر اختلالات خواب جزئی با حالت استرس و اضطراب قابل توجه مرتبط است.

چگونه یک مکمل خواب خاص انتخاب کنیم. غذا؟

برای انتخاب یک مکمل غذایی مخصوص خواب، قبل از هر چیز مهم است که مشکل مسبب مشکلات خواب را شناسایی کنید: آیا استرس دارید؟ آیا با شرایط سختی مواجه هستی؟ آیا شام شما خوب است؟ آیا مطمئن هستید که بهتر می خوابید (اتاق خنک، بدون صفحه نمایش قبل از خواب و غیره)؟ بسته به مشکل شناسایی شده، انتخاب مکمل مناسب برای شما آسان تر خواهد بود. در نهایت، اگر مشکل خواب شما به مرور زمان ادامه یافت، با وجود مصرف مکمل های غذایی مناسب، با پزشک مشورت نکنید.

گل ساعتی، مکمل غذایی برای بازیابی خواب و آرامش اضطراب

La passionflower با آرام کردن استرس و اضطراب، تأثیر مثبتی بر خواب دارد. یک مکمل غذایی مبتنی بر گل ساعتی یک آرام بخش ملایم است که به تسکین حالات استرس و بی خوابی مرتبط با آن کمک می کند.

اثر آرام بخش و آرام بخش است. گل شور از ترکیب خاص آن ناشی می شود. در واقع این گیاه غنی از آلکالوئیدها و فلاونوئیدها (لوتئولین، اورینتول، ساپونارول و غیره) است. همچنین لازم به ذکر است که گل ساعتی سرشار از مواد معدنی، تانن و ویتامین ها (به ویژه ویتامین C) است. ترکیبی از همه این مواد فعال است که به گیاه خاصیت آرام بخشی خفیف می دهد.

یک مکمل غذایی برای خواب مبتنی بر گل ساعتی را می توان به عنوان یک مکمل غذایی استفاده کرد. درمان. طول مدت درمان به مشکل، مدت زمان اختلالات خواب مرتبط و نتایج به دست آمده بستگی دارد.

مخمر سنت جان، ایده آل برای مبارزه با اختلالات خواب

در ابتدا برای درمان اختلالات خلقی استفاده می شد، خار مریم برای غلبه بر اختلالات خواب نیز بسیار موثر است. مصرف مخمر سنت جان علاوه بر بهبود خواب، کیفیت خواب را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

اثرات مثبت خار مریم بر خواب ناشی از آن است. غلظت در مواد فعال هایپرکتین فعالیت انتقال دهنده های عصبی و خلق و خو را تنظیم می کند در حالی که گزانتون ها اثر آرام بخش خفیفی دارند. مخمر سنت جان همچنین حاوی روغن‌های ضروری، هایپرفورین و تانن است.

مخمر سنت جان را می‌توان به‌صورت دوره‌ای چند هفته‌ای مصرف کرد تا اثرات آن به حداکثر برسد. اما برای زنان باردار و افرادی که از اختلالات افسردگی و دوقطبی رنج می برند توصیه نمی شود. مراقب باشید، یک دوره مصرف مخمر سنت جان را نباید به طور ناگهانی قطع کرد، دوزها باید به تدریج کاهش یابد تا از اثرات عادت کردن جلوگیری شود.

سنبل الطیب، گیاهی که با تسکین بی قراری عصبی، بی خوابی را درمان می کند

سنبل الطیب ترکیبی از خواص آرامش بخش و آرام بخش است. این گیاه با حمله به عصبی بودن و استرس که اغلب منبع بی خوابی هستند، خواب را تقویت می کند. سنبل الطیب بدون ایجاد اعتیاد باعث به خواب رفتن و خوابی آرام می شود.

محتوای سنبل الطیب در اسانس، ترپنوئیدها و آلکالوئیدها است که آن را بسیار خاص می کند. همچنین لازم است بر غنای این گیاه از والپوتریات ها تأکید شود، مواد آرام بخش طبیعی که خواب و آرامش را تقویت می کنند.

یک مکمل غذایی مخصوص خواب بر پایه سنبل الطیب. می توان روزانه و به صورت یک دوره چند هفته ای مصرف کرد. با این حال مراقب باشید، مراقب باشید که سنبل الطیب را در پایان روز مصرف کنید. مصرف آن در طول روز می تواند حالت خواب آلودگی ایجاد کند. دوز مصرفی را نسبت به مکمل رعایت کنید و مصرف سنبل الطیب را با یک قرص خواب آور دیگر ترکیب نکنید.

این ترکیبی از اصول موجود در زالزالک است که گیاه را به طور طبیعی می سازد. موثر در بهبود خواب زالزالک حاوی تری ترپن ها، هیپروزید و مهمتر از همه پروآنتوسیانیدین است که اثر آرام بخشی دارند.

زالزالک به شکل مکمل غذایی برای خواب می تواند به عنوان یک دوره مصرف شود. چند هفته ای اگر از اختلالات ریتم قلب رنج می برید، قبل از مصرف زالزالک با پزشک مشورت کنید. این نوع مکمل غذایی برای زنان باردار نیز توصیه نمی شود.

راه حل های طبیعی دیگر برای خواب بهتر

  • روغن‌های ضروری: روغن‌های ضروری خاصی با تأثیر مثبت بر سیستم عصبی باعث خواب بهتر می‌شوند. این مورد در مورد اسانس های بابونه رومی، اسطوخودوس یا حتی ماندارین است که می تواند چند ساعت قبل از خواب در اتاق خواب پخش شود.
  • آرامش: تمرین آرامش و تنفس. ورزش های روزانه و قبل از خواب می تواند به آرامش بدن کمک کند و به شما کمک کند به خواب بروید. به یاد داشته باشید که اکثریت اختلالات خواب با وضعیت روانی استرس و اضطراب مرتبط است. عاقلانه است که به دنبال درمان ریشه ای مشکل باشید.
  • غذا:یک شام متعادل و سبک حاوی نشاسته خواب را بهبود می بخشد. در واقع، کربوهیدرات ها سنتز سروتونین را تقویت می کنند، یک انتقال دهنده عصبی که خواب را تقویت می کند. برعکس، از الکل و قهوه در قسمت دوم روز اجتناب کنید زیرا جذب آنها می تواند خواب را عمیقاً مختل کند. در نهایت، برای خواب باکیفیت، از یک شام سبک حداقل 2 ساعت قبل از خواب استفاده کنید تا هضم غذا باعث اختلال در خواب نشود.
  • دمنوش ها و عرقیات گیاهی:برخی دمنوش ها و دمنوش های گیاهی تهیه شده است. از گیاهان تسکین دهنده مانند نمدار، گل سرخ، شکوفه پرتقال، خطمی یا حتی سنبل الطیب اگر قبل از خواب مصرف شود، می تواند به شما کمک کند که به خواب بروید.
  • توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا