روانشناسی

“من نمی توانم افکارم را کنترل کنم” – 31 نکته برای کمک به اگر این شما هستید

“من نمی توانم افکارم را کنترل کنم” – 31 نکته برای کمک به اگر این شما هستید

گاهی اوقات، افکار ممکن است بیداد کنند. یک فکر می تواند به فکر دیگری و سپس فکر دیگری منجر شود. توقف آن ممکن است سخت باشد.

این افکار ممکن است منفی، مداخله یا فاجعه آمیز، اما می توانند ماهیت مثبت یا طاقت فرسایی نیز داشته باشند.

وقتی نمی توانید افکار خود را کنترل کنید، آنها می توانند با هم بهمن بریزند و شما را در دیوانگی رها کنند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد، اما برای شما خوش شانس هستم، من نکات ملموسی را به اشتراک می‌گذارم که می‌توانید برای مقابله با آن در زندگی روزمره خود به کار ببرید.

با یک درمانگر معتبر و باتجربه صحبت کنید تا به شما کمک کند کنترل بیشتری بر افکار خود در زمان مشکل داشته باشید. ممکن است بخواهید از طریق BetterHelp.com با یکی صحبت کنید برای مراقبت با کیفیت در راحت ترین حالت آن.

چرا نمی توانم افکارم را کنترل کنم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است نتوانید افکار خود را کنترل کنید. ابتدا باید بدانید که این طبیعی است و شما تنها نیستید. افکار غیر قابل کنترل می توانند ناشی از اختلالات اضطرابی، اختلال وسواس فکری-اجباری، فوبیاهای مختلف و رویدادهای متعدد زندگی باشند.

افکار غیرقابل کنترل می تواند هم منفی و هم مثبت باشد. این نوع افکار اغلب به عنوان افکار مسابقه ای شناخته می شوند. یک فکر به فکر دیگری منتهی می شود; قبل از اینکه بتوانید آن را کنترل کنید، سه فکر دیگر اتفاق افتاده است.

بیایید برخی از دلایل رایج‌تر برای افکار غیرقابل کنترل و کارهایی را که در هر مورد می‌توانید انجام دهید، بررسی کنیم.

نحوه کنترل افکار خود در هنگام زندگی با اختلال وسواس فکری اجباری:

اختلال وسواس اجباری (OCD) یک بیماری مزمن و طولانی مدت است که می تواند باعث ایجاد افکار غیرقابل کنترل شود. هنگامی که چنین افکاری شروع می شوند، متوقف کردن آنها می تواند بسیار دشوار باشد.

معمولاً این گونه است که افراد اجبار ایجاد می کنند. اجبار رفتارهایی هستند که برای مبارزه با استرس در نظر گرفته شده اند تا فرد بتواند فکر یا احساسی را متوقف کند. OCD مبارزه با افکار غیرقابل کنترل را سخت می کند.

OCD انگیزه ای را برای افراد ایجاد می کند تا بارها و بارها چیزی را تکرار کنند. در نتیجه، می تواند عملکرد در زندگی روزمره را بسیار دشوار کند و می تواند موانع بزرگی ایجاد کند.

چند علامت رایج عبارتند از ترس از میکروب ها، افکار ناخواسته در مورد آسیب، مذهب یا جنسیت، افکار پرخاشگرانه/خشونت آمیز در مورد آسیب رساندن به خود یا دیگران، و نظم دادن به چیزها به روشی خاص.

در اینجا چند راه برای مقابله با افکار ناشی از OCD وجود دارد.

1. در مورد آن صحبت کنید.

اختلال وسواس فکری اجباری خود را با عزیزان و دوستان خود به اشتراک بگذارید. به یک گروه پشتیبانی در منطقه خود بپیوندید که در آن بتوانید آشکارا صحبت کنید و در یک محیط امن و بدون قضاوت به اشتراک بگذارید.

داشتن یک سیستم پشتیبانی مزایای بسیار زیادی دارد، از توانایی مقابله بهتر با استرس، بهبود توانایی شما در توقف تفکر غیرقابل کنترل و بهبود سلامت روانی به طور کلی.

وقتی می‌توانید آزادانه، آشکار و معتبر به اشتراک بگذارید، فشار زیادی در داخل کاهش می‌یابد. صحبت کردن در مورد افکار مسابقه ای، اجبارها یا افکاری که نمی توانید کنترل کنید و کاملا غیر واقعی به نظر می رسند، راه خوبی برای به تعویق انداختن آنهاست. به اشتراک گذاشتن افکار خود با عزیزان می تواند به شما کمک کند کمتر احساس تنهایی کنید و توانایی شما را برای مدیریت افکار ناخواسته بهبود بخشد.

2. تکنیک های تمدد اعصاب را تمرین کنید.

هنگام زندگی با OCD، مهم است که استرس را به حداقل برسانید. استرس می تواند باعث ایجاد افکار غیرقابل کنترل شود. تمرکز حواس و مدیتیشن را تمرین کنید، خلاق باشید، در کلاس یوگا شرکت کنید، یا هر تکنیک آرام سازی دیگری را که برایتان جذاب است امتحان کنید.

ذهن آگاهی ابزار مفیدی در زندگی با OCD است. به شما یاد می دهد به جای مقاومت در برابر میل به مبارزه با افکار، در لحظه باشید. این اختلال زمانی که سعی می کنید با افکار مبارزه کنید، شدیدتر می شود.

ذهن‌آگاهی به فرد می‌آموزد که از محرک‌های آنها آگاه باشد، آنها را بپذیرد و بپذیرد، و در مقابل میل به کاهش استرس با عمل اجباری مقاومت کند. ذهن آگاهی به جای تلاش برای مبارزه با آنها، شیوه ای آرام برای زندگی، حضور در لحظه و پذیرش عواطف و احساسات را تقویت می کند.

مدیتیشن ابزار دیگری است که می‌توانید در جعبه ابزار خود در زمانی که با افکار غیرقابل کنترل دست و پنجه نرم می‌کنید، مخصوصاً در مورد اختلال وسواس فکری-اجباری نگه دارید. این یک عادت عالی برای شروع است و فواید زیادی برای سلامت جسمی و روانی دارد.

3. یک درمانگر پیدا کنید.

درمان ابزاری موثر برای حفظ سلامت روان است. اگر به دنبال یک درمانگر عالی هستید، از دوستان و خانواده خود بخواهید که توصیه کنند، نظرات مشتریان را بخوانید و در مورد نوع درمانی که بیشتر به آن علاقه دارید تحقیق کنید.

یک استراتژی که به ویژه برای اختلال وسواس فکری- جبری مفید است، قرار گرفتن در معرض و پیشگیری از پاسخ است. این استراتژی شامل قرار دادن فرد در معرض محرک و تشویق مقاومت در برابر تمایلات معمول او است.

4. همیشه به قرارهای برنامه ریزی شده بروید.

پیروی از یک برنامه درمانی و شرکت در تمام قرارهای برنامه ریزی شده ضروری است. حتی زمانی که شروع به احساس بهتر و کنترل بیشتر افکار خود می کنید، همچنان باید در قرار ملاقات های خود شرکت کنید. مراقبت پیشگیرانه در درمان اختلال وسواس فکری- جبری مفید است. حفظ سلامت روان و کنترل سلامت خود را تمرین کنید.

چگونه افکار مسابقه ای خود را کنترل کنید:

افکار مسابقه‌ای می‌تواند در هر زمانی از زندگی برای هر کسی اتفاق بیفتد. ممکن است با چیزی هیجان‌انگیز، ناراحت‌کننده یا اصلاً هیچ‌چیز ایجاد نشود. وقتی افکار مسابقه‌ای اتفاق می‌افتند، می‌توانند کل ذهن را تسخیر کنند و تمرکز روی هر چیزی را دشوار کنند. آنها می توانند در هر زمانی از روز رخ دهند و برای مدت های مختلف ادامه داشته باشند.

افکار مسابقه‌ای می‌توانند احساس کنند که ذهن شما خیلی سریع پیش می‌رود و کنترلی بر آنچه در ذهنتان وارد می‌شود و در حال انجام است ندارید. ممکن است به نظر غیرممکن باشد که افکارتان را کند کنید. خاموش کردن این افکار ممکن است دشوار باشد و منجر به تصور بدترین سناریو شود.

در اینجا مواردی وجود دارد که می تواند کمک کند:

1. تمرینات تنفسی.

استفاده از تمرین تنفسی راهی مفید برای کنترل افکار مسابقه ای شماست. انواع مختلفی وجود دارد، بنابراین آنها را بررسی کنید تا زمانی که یکی را پیدا کنید که برای شما مناسب است.

یک راه خوب برای امتحان طولانی کردن بازدم است. قبل از اینکه نفس عمیق بکشید، تمام هوای خود را خارج کنید و اجازه دهید ریه های شما به طور طبیعی پر شوند. به عنوان مثال، سعی کنید به مدت چهار ثانیه عمیق نفس بکشید و سپس به مدت شش ثانیه بازدم کنید. چهار تا شش بار تکرار کنید.

یک تمرین دیگر که باید امتحان کنید تنفس شکمی است. می توانید روی زمین دراز بکشید یا بنشینید، یک دست را روی سینه و یک دست را روی شکم خود قرار دهید. از طریق بینی نفس بکشید، متوجه شوید که معده به آرامی بالا می رود و سپس از طریق دهان بازدم کنید.

سومین تمرین تنفسی مدیتیشن هدایت شده است. گوش دادن به صدای آرام‌بخش می‌تواند به کاهش سرعت ذهن شما و تمرکز مجدد کمک کند.

در نهایت، تنفس برابر یک تمرین موثر برای کنترل افکار مسابقه ای است. این را می توان با دم و بازدم به مدت یکسان تکمیل کرد.

2. از عبارات تاکیدی استفاده کنید.

تأییدها جملات مثبتی هستند که منتقد درونی و هرگونه افکار خودخراب کننده را به چالش می کشند. می توان از آنها برای تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس استفاده کرد.

وقتی با افکار مسابقه‌ای سر و کار دارید، جملات تاکیدی مثبت تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا کنترل خود را پس بگیرید و مدیریت فکر خود را به دست بگیرید.

به عنوان مثال، هنگامی که افکار مسابقه ای شروع می شوند، تمرکز را به مکان مثبت تری منتقل کنید: “من قوی هستم. من می توانم این لحظه را تحمل کنم. این خواهد گذشت. من محبوب و مهم هستم.”

گاهی اوقات جملات تاکیدی زمانی مفیدتر هستند که چند بار تکرار شوند یا اگر آنها را جلوی آینه بگویید.

در اینجا چند جمله تاکیدی دیگر وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید: 6 تائید برای تکرار زمانی که هستید بیش از حد فکر کردن

3. یک روال خواب سالم ایجاد کنید.

خواب برای حفظ سلامت روان ضروری است. این کمک می کند تا مطمئن شوید که می توانید انتخاب های خوبی داشته باشید، احساسات خود را کنترل کنید و افکار خود را کنترل کنید. بنابراین، ایجاد یک برنامه خواب سالم ضروری است.

چند چیزهایی که می‌توانند کمک کنند عبارتند از: اتاق تاریک، پرهیز از صفحه نمایش قبل از خواب، گذاشتن تلفن در اتاق دیگر و انجام مراقبه شبانه. استراحت شبانه خوب اولین قدم برای داشتن یک روز فوق العاده است.

4. مدیتیشن را تمرین کنید.

مدیتیشن ابزاری عالی برای مقابله با افکار مسابقه ای است. اگر در این تمرین تازه کار هستید یا فقط به راهنمایی نیاز دارید (یا اگر شبیه من هستید و دوست دارید صدا را بشنوید)، پس سعی کنید مراقبه هدایت شده را امتحان کنید.

چگونه افکار مضطرب خود را کنترل کنیم:

اضطراب می تواند سطل افکار ناخواسته را به همراه داشته باشد. گاهی اوقات اضطراب باعث ایجاد افکار ناخواسته می شود و گاهی اوقات افکار ناخواسته باعث ایجاد اضطراب می شوند.

اضطراب می‌تواند روز فرد را از مسیر خارج کند و جنبه‌های روزمره زندگی را دشوار کند. انواع مختلفی از اضطراب وجود دارد، و آنها می توانند خود را در هر فرد مبتلا به طور متفاوت نشان دهند. چند نوع از این اختلال عبارتند از: اختلال اضطراب فراگیر، اختلال اضطراب اجتماعی، فوبیا و اضطراب جدایی.

برخی از علائم رایج اضطراب عبارتند از:

  • احساس عصبی
  • افزایش ضربان قلب
  • عرق کردن و لرزش
  • مشکل در تمرکز
  • افکار مسابقه

برای مبارزه با افکار ناشی از اضطراب، در اینجا چند تکنیک وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

1. ذهن آگاهی را در زندگی خود بگنجانید.

هنگام تلاش برای کنترل افکار مضطرب، ذهن آگاهی یک تمرین موثر است. ذهن آگاهی عمل حضور است. این یک چیز منحصر به فرد نیست، بلکه بیشتر حالتی از وجود است.

ذهن‌آگاهی به معنای تصدیق احساستان، جایی که هستید و حضورتان است. وقتی متوجه شدید افکارتان از شما دور می شوند، تمرکز خود را به لحظه برگردانید.

2. فعالیت بدنی منظم داشته باشید.

ورزش باعث ترشح “هورمون های شادی” از جمله اندورفین و دوپامین می شود که برای حفظ سلامت روان بسیار مفید است. همچنین یک تقویت کننده فوق العاده اعتماد به نفس است و عزت نفس را افزایش می دهد. این عوامل با هم ترکیب می شوند و باعث می شوند شما کنترل بیشتری داشته باشید و بهتر می توانید افکار، عواطف و احساسات را مدیریت کنید.

3. از الکل اجتناب کنید و کافئین را محدود کنید.

الکل، کافئین، و اضطراب به خوبی با هم ترکیب نمی شوند. هر دوی اینها می توانند اضطراب و افکار مسابقه ای را تحریک یا بدتر کنند و کنترل آنها را دشوارتر کنند. توجه داشته باشید که اینها چگونه روی شما تأثیر می‌گذارند و وقتی آنها را مصرف می‌کنید چه احساسی نسبت به افکار و احساسات خود دارید.

4. رژیم غذایی سالم داشته باشید.

تغذیه مناسب بسیار مهم است. توجه داشته باشید که چگونه غذاهای مختلف بر شما تأثیر می گذارد و پس از خوردن آنها چگونه ذهن شما احساس می شود. اگر اغلب احساس می کنید نمی توانید افکار خود را کنترل کنید، مصرف قند را محدود کنید و از نوشیدنی های شیرین، گوشت های فرآوری شده و وعده های غذایی آماده اجتناب کنید. در عوض، محصولات تازه و پروتئین های بدون چربی بیشتری مصرف کنید.

5. محرک های خود را بیاموزید و شناسایی کنید.

برای یادگیری آنچه که افکار مسابقه ای شما را تحریک می کند، وقت بگذارید. این می تواند به شما کمک کند از محرک جلوگیری کنید تا بتوانید با آن کنار بیایید. علاوه بر این، درک اینکه چه چیزی افکار شما را وحشی می کند می تواند به شما در شناسایی مسائل حل نشده ای که ممکن است داشته باشید کمک کند.

نحوه مدیریت افکار مسابقه ای ناشی از فرسودگی شغلی:

زندگی شلوغ، پر هرج و مرج و اغلب در همه جا است. بزرگ کردن فرزندان، تامین هزینه های زندگی، و مدیریت همه وظایف روزانه می تواند باعث شود که فرد دچار استرس شود.

هنگامی که غرق هستید، کنترل افکارتان ممکن است دشوار باشد. افکاری در ذهن شما می گذرد، شاید در مورد یک ترفیع در محل کار، یک شام خیریه که میزبانی می کنید، یا اینکه برای کریسمس امسال چه چیزی می خرید. غرق شدن و فرسودگی زیاد لازم نیست.

وقتی احساس خستگی و فرسودگی می‌کنید، مراقبت از سلامت روانتان می‌تواند چالش برانگیز باشد. وقتی احساس می کنید همه چیز از کنترل شما خارج است، کنترل افکارتان آسان نیست. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای کمک انجام دهید:

1. درک کنید که چرا احساس خستگی می کنید.

آیا به دلیل برنامه شدیدی که می‌خواهید حفظ کنید، احساس خستگی می‌کنید؟ آیا این به خاطر روابط پر استرس است؟ آیا زندگی خانگی یک مبارزه است؟ هنگامی که علت فرسودگی شغلی خود را درک کردید، می توانید گام های مثبتی برای به دست آوردن کنترل مجدد بردارید.

2. با افرادی که به آنها اعتماد دارید صحبت کنید.

داشتن یک سیستم پشتیبانی قوی و باثبات و داشتن اعتماد به افرادی که به آنها اعتماد دارید، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر نحوه مدیریت مؤثر افکارتان داشته باشد.

وقتی افکار شما در حال مسابقه هستند، با افرادی که می توانید به آنها اعتماد کنید ارتباط برقرار کنید. دست دراز کنید و به کسی بگویید: «برای تکمیل وظایف کاری به کمک نیاز دارم. رابطه من خوب نیست میشه صحبت کنیم؟ من باید بار دوره ام را کم کنم، زیرا این خیلی زیاد است.”

3. مرزهای شخصی را تعیین کنید.

مرزهای شخصی می تواند کمک زیادی به فرسودگی شغلی کند. محدودیت های مربوط به شغل را تعیین کنید، مانند ترک محل کار در دفتر، یا اگر از خانه کار می کنید، وظایف را در ساعات مشخصی انجام دهید و سپس آنها را کنار بگذارید. با هر چیزی که باعث فرسودگی شغلی می شود، حد و مرز تعیین کنید.

این ایده خوبی است که از یکی از درمانگران در BetterHelp.com به‌عنوان درمان حرفه‌ای می‌تواند در کمک به شما برای کنترل افکارتان بسیار مؤثر باشد.

چگونه به طور کلی از رقابت افکار جلوگیری کنیم:

افکار مسابقه‌ای می‌تواند باعث شود که گره‌گشایی کنید، احساساتی شوید و برای تصمیم‌گیری تلاش کنید. چه دلیل افکار مسابقه ای خود را بدانید یا نه، در زیر نکاتی وجود دارد که می تواند به سرکوب آنها در لحظه کمک کند.

1. به افکار خود آگاهی بیاورید.

وقتی افکار شما شروع به رقابت می کنند، شما را به چالش می کشم تا آنها را آگاه کنید. در نظر بگیرید که به چه چیزی فکر می کنید و افکار از کجا می آیند. افکار خود را در نظر بگیرید و سپس چند لحظه با آنها بنشینید. تمرکز خود را بر روی زمان حال و آنچه احساس می کنید متمرکز کنید. به خودت اجازه بده که شفقت و لطف داشته باشی تا آنچه را که احساس می‌کنی احساس کند، و سپس آن را رها کن.

2. یک لیوان آب سرد بنوشید.

وقتی افکار مسابقه ای فراوانی در سر دارید، یک لیوان آب سرد یخی بنوشید. اختلاف دما می تواند به عنوان یک شوک عمل کند و تمرکز شما را به عقب برگرداند.

3. حواس خود را تحریک کنید.

ذهن شما به سرعت در حال حرکت است، همه چیز تار است، و متوقف کردن آن سخت است. اگر چنین احساسی دارید، به چیزی برسید که حواس شما را آرام کند. به عنوان مثال، خود را در یک پتوی نرم بپیچید تا افکار مسابقه ای آرام شوند، سر خود را به مدت 30 ثانیه در فریزر قرار دهید یا شمع معطر مورد علاقه خود را روشن کنید. حواس خود را کاوش کنید تا زمانی که چیزی را پیدا کنید که شما را آرام می کند.

4. به تصاویر رجوع کنید.

وقتی افکار مسابقه ای را احساس می کنید، ممکن است شما را غافلگیر کنند. آنها می توانند به سرعت سقوط کنند و به سختی می توان آنها را متوقف کرد. وقتی افکار را احساس کردید، نگاه خود را به سمت عکس های خود بکشید. به لحظات شاد، لبخندها و چیزهایی که شما را شاد می کند توجه کنید. این یک راه عالی برای تغییر تمرکز بر روی چیزی است که تحت کنترل شماست و خاطرات شادی را زنده می کند.

5. روزنامه نگاری.

هنگامی که افکار مسابقه ای بر سر شما فرو ریختند، برای کمک به دفترچه یادداشت خود مراجعه کنید. هنگامی که احساس کردید که آنها وارد می شوند، یک خودکار و دفترچه بردارید و در نوشتن آنها جستجو کنید. دودل کنید، بنویسید، بکشید، رنگ کنید، هر کاری را که باعث تسکین افکار مسابقه می شود انجام دهید. روزنامه نگاری همچنین یک راه عالی برای تشخیص الگوهای رفتاری، عادات و محرک ها است.

6. از یک مانترا استفاده کنید.

مانترا کلمه یا دسته‌ای از کلمات است که فرد برای کمک به آرام کردن افکارش تکرار می‌کند. برای مثال، هر بار که متوجه افکاری شدید، می‌توانید تکرار کنید: «من کنترل دارم. من می توانم از این لحظه سخت عبور کنم.”

7. “زمان نگرانی” را برنامه ریزی کنید.

اگر زمان نگرانی خود را برنامه ریزی کنید، به مرور زمان، می تواند افکار مسابقه ای شما را کاهش دهد. هر روز یک بلوک در تقویم خود قرار دهید که در آن اجازه دهید ذهن شما بیدار شود. وقتی بلوک زمان کامل شد، آن افکار را کنار می‌زنید و در طول روز قدرت می‌گیرید.

متأسفانه، گاهی اوقات افکار مسابقه ای به یک عادت تبدیل می شوند. این اولین غریزه ای می شود که افکار شما از شما فرار می کنند. شما می توانید با برنامه ریزی زمان خود را از این موضوع رها کنید. سپس، وقتی افکار در زمان‌های دیگر شروع به به وجود آمدن می‌کنند، به آنها می‌گویید: “نه، اکنون زمان نگرانی من نیست.”

8. با یک دوست تماس بگیرید.

هنگامی که افکارتان به هم می زند، تلفن خود را بردارید و با کسی تماس بگیرید و با او صحبت کنید. این به شما کمک می کند تا با واقعیت ارتباط برقرار کنید، متوجه شوید که افکار شما در حال مسابقه هستند و درک کنید که در مورد چه چیزی رقابت می کنند. این باعث می شود کمتر احساس تنهایی کنید.

چگونه از فکر کردن بیش از حد به همه چیز دست برداریم:

فکر کردن بیش از حد ممکن است دلیل افکار مسابقه ای شما باشد، یا ممکن است کاری باشد که جداگانه انجام می دهید. افراط اندیشی زمانی اتفاق می افتد که به طور مکرر به چیزی فکر می کنید، به طوری که واقعیت و درک شما از آن اشتباه می شود.

تفکر زیاد نباید با نگرانی اشتباه گرفته شود. سطح کمی از نگرانی طبیعی است، در واقع، حتی سالم است. این می تواند به حفظ امنیت شما کمک کند و بتوانید تصمیمات خوبی بگیرید. سطح خاصی از نگرانی لازم است. با این حال، تفکر بیش از حد می تواند منجر به استرس زیادی شود. افراط اندیشی زمانی است که بارها و بارها به چیزی فکر می کنید. شما چیزها را بیش از حد تجزیه و تحلیل می کنید، و همه چیز در ذهن شما به هم ریخته می شود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از تفکر بیش از حد شما وجود دارد.

1. با خودتان مانند یک دوست صحبت کنید.

اگر بیش از حد متفکر باشید، شفقت به شما کمک می کند. وقتی متوجه شدید که همه چیز را بیش از حد تجزیه و تحلیل می کنید، تعجب می کنید که چرا آن چیز خاص را گفتید، یا چرا همه چیز را اشتباه انجام دادید، متوقف شوید و خودتان را بگیرید. آیا با بهترین دوست خود در همان موقعیت اینگونه صحبت می کنید؟ همان لطف و شفقت را به خودت عطا کن که نسبت به دیگری. با خودت با مهربانی صحبت کن “من خوب می شوم. من می توانم چیزهای سخت را تحمل کنم.”

2. حواس خود را پرت کنید.

وقتی متوجه شدید که در مورد چیزی بیش از حد فکر می کنید، انتخاب کنید که حواس خود را پرت کنید. به عنوان مثال، محیط را تغییر دهید، کمی موسیقی بگذارید یا به بیرون بروید. کاری انجام دهید که مغز شما را از فکر کردن بیش از حد منحرف کند. به عنوان مثال، به دنبال یک سرگرمی جدید، ورزش، یا یک مهمانی رقص بعد از ظهر بگردید.

3. تصویر بزرگتر را ببینید.

وقتی به خودت فکر می‌کنی، لحظه‌ای وقت بگذار و از خود بپرس که آیا این یک سال بعد اهمیت خواهد داشت؟ پنج سال بعد چطور؟ یک دقیقه برای تمرکز مجدد و دیدن تصویر بزرگتر وقت بگذارید.

4. تصدیق کنید تا کجا پیش رفته اید.

چند بار به ما بزرگسالان گفته می شود که اینقدر خوب عمل کرده ایم؟ یا اینکه باید به خودمان افتخار کنیم؟

زمانی که بیش از حد فکر می کنید وقت بگذارید و تمرکز خود را روی میزان پیشرفت خود تغییر دهید. به این فکر کنید که کجا بودید و الان کجا هستید. قدرت خود را برای پیشروی جشن بگیرید و به خود یادآوری کنید که دوباره پیش خواهید رفت.

5. در لحظه بمانید.

هنگامی که تفکر بیش از حد شما شروع می شود، به خود یادآوری کنید که در لحظه بمانید. تمرکز خود را روی حواس، نفس و هر چیز دیگری که شما را در حال حاضر و آگاه نگه می دارد، قرار دهید. برای تقویت این مهارت، تمرکز حواس و مدیتیشن را تمرین کنید.

چگونه حضور داشته باشیم.

همانطور که قبلاً تاکید کردیم، حضور در لحظه و لحظه به لحظه ابزاری مؤثر در مبارزه با افکار مسابقه‌ای و مزاحم همراه با احساس خستگی و فرسودگی است.

حضور در حال حاضر مستلزم این است که تمرکز و آگاهی خود را به همان لحظه برسانید و اجازه دهید احساسات و افکار دیگر از بین بروند. این به تمرین زیادی نیاز دارد، بنابراین ناامید نشوید. در عوض، فقط روی حال و احساس خود تمرکز کنید.

در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که به شما کمک می کند در لحظه حال بمانید.

1. شفقت به خود را تمرین کنید.

جامعه‌ای که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم تمایل دارد به ما بیاموزد و محیطی را ایجاد کند که در آن خودمان را از هم بپاشیم. ما معمولاً بزرگ‌ترین منتقدان خود هستیم، که برخورد با آنها می‌تواند سخت و چالش‌برانگیز باشد.

درعوض، برای تمرین شفقت به خود تلاش کنید. با مهربانی با خودتان صحبت کنید. روی تغییر روایت درونی کار کنید. این شما را در صندلی راننده برای کنترل افکارتان قرار می دهد.

2. تمرین سپاسگزاری را شروع کنید.

قدردانی در سلامت روان بسیار تأثیرگذار است، و اگرچه در لحظه مانع از رقابت افکار نمی شود، اما می تواند در طول زمان تأثیر زیادی بگذارد و میل به آزاد کردن ذهن شما را اصلاح کند.

با فهرست کردن سه چیز در روز شروع کنید که بابت آنها سپاسگزار هستید. سپس در یک لحظه تردید به لیست های خود مراجعه کنید. این برای بازگرداندن کنترل افکارتان مفید است. برای اینکه قدردانی مفید باشد، مطمئن شوید که تا حد امکان آن را تمرین کنید. آن را بنویسید، فکر کنید، با صدای بلند بگویید، هر چیزی پیش می‌رود. آن را احساس کنید.

در حال پایان است.

یکی از بهترین استراتژی‌ها برای توقف افکار مسابقه‌ای و کنترل ذهنتان، درک آنچه باعث تحریک افکار می‌شود. به اتفاقاتی که در اطراف شما می افتد توجه کنید و سعی کنید اثرات آن را بر روی خود درک کنید. هنگامی که متوجه شدید که چرا به نظر نمی‌رسد نمی‌توانید افکار خود را کنترل کنید، می‌توانید برخی از نکات بالا را اجرا کنید.

به یاد داشته باشید، احساس شما طبیعی و معتبر است. این تقصیر شما یا ضرر نیست. اما، با تمرین دقیق، مراقبت ملایم، و برخی نکات مفید، می‌توانید کنترل ذهن خود را دوباره به دست آورید و آن را از مسابقه دادن باز دارید.

هنوز نمی‌دانید چگونه می‌توانید کنترل بهتری بر افکاری که دارید به دست آورید؟ صحبت کردن با کسی واقعاً می‌تواند به شما کمک کند تا با هر چیزی که زندگی به شما سر می‌زند مدیریت کنید. این یک راه عالی برای از بین بردن افکار و نگرانی‌هایتان است تا بتوانید با آنها کار کنید.

در مورد آن با یک درمانگر صحبت کنید. چرا؟ زیرا آنها برای کمک به افراد در موقعیت هایی مانند شما آموزش دیده اند. آن‌ها می‌توانند به شما در مدیریت فرآیندهای فکری خود با توصیه‌هایی که متناسب با چالش‌ها یا مسائل خاص شما هستند، کمک کنند.

BetterHelp.com یک وب سایت است جایی که می توانید از طریق تلفن، ویدیو یا پیام فوری با یک درمانگر ارتباط برقرار کنید.

در حالی که ممکن است سعی کنید خودتان این مشکل را حل کنید، ممکن است مشکلی بزرگتر از آن باشد که خودیاری بتواند به آن رسیدگی کند. و اگر بر سلامت روانی، روابط، یا به طور کلی زندگی شما تأثیر می گذارد، موضوع مهمی است که باید حل شود.

بسیاری از مردم سعی می‌کنند از پس مشکلات برآیند و تمام تلاش خود را برای غلبه بر مسائلی انجام دهند که هرگز واقعاً با آنها دست و پنجه نرم نمی‌کنند. اگر در شرایط شما اصلا امکان پذیر است، درمان 100٪ بهترین راه پیش رو است.

اینجا را کلیک کنید مایلید در مورد سرویس BetterHelp.com ارائه شده و روند شروع آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شما قبلاً با جستجو و خواندن این مقاله اولین قدم را برداشته اید. بدترین کاری که در حال حاضر می توانید انجام دهید هیچ کاری نیست. بهترین کار این است که با یک درمانگر صحبت کنید. بهترین کار بعدی این است که همه چیزهایی را که در این مقاله آموخته اید توسط خودتان پیاده سازی کنید. انتخاب با شماست.

شما ممکن است این موارد را نیز دوست داشته باشید:

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا