سریال و انمیشن

معرفی فیلم نقطه فروپاشی (Point Break 2015) ؛ بازسازی که چندان موفق نبود!

معرفی فیلم نقطه فروپاشی (Point Break 2015) ؛ بازسازی که چندان موفق نبود!

فیلم نقطه فروپاشی محصول 2015 یک بازسازی از فیلمی معروف به همین نام محصول سال 1991 است. در ادامه مقاله پیش‌رو، درباره میزان موفقیت فیلم Point Break 2015 صحبت می‌کنیم و به بررسی آن می‌پردازیم.

بازسازی از یک اثر موفق یا حتی اثری کمتر دیده شده، عملی مرسوم در سینمای جهان است که اگرچه به داستان اصلی وفادار می‌ماند اما با بازیگران و فضاسازی متفاوت‌تر به روایت آن می‌‌پردازد. این کار را یا به منظور استفاده از تکنولوژی برای بهتر روایت کردن داستان اثری قدیمی استفاده می‌کنند یا شانس دیگری به داستانی دارای پتاسیل می‌دهند تا باری دیگر بتواند شانسش را امتحان کند.

فیلم نقطه شکست به کارگردانی اریکسون کور (Ericson Core) و نویسندگی کرت ویمر (Kurt Wimmer) ساخته شد. این اثر محصول سه کشور آمریکا، آلمان و چین محسوب می‌شود که به عنوان بازسازی فیلمی به همین نام محصول سال 1991 کاترین بیگلو (Kathryn Bigelow) با بازی پاتریک سوویزی و کیانو ریوز ساخته شده است. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی فیلم Point Break 2015 و بررسی آن همراه شما می‌شویم. همچنین می‌توانید درباره بهترین فیلم‌های جهان در این مقاله بخوانید.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم نقطه فروپاشی

ژانر فیلم Point Break 2015 اکشن، ماجراجویی، مهیج و جنایی است‌. این اثر ابتدا در چین اکران شد و سپس در تاریخ 25 دسامبر 2015 (4 دی 1394) در آمریکا به اکران عمومی در آمد. مدت زمان فیلم سینمایی نقطه فروپاشی مجموعا 114 دقیقه است. آیا شما تریلر فیلم Point Break 2015 را دیده‌اید؟

همچنین بخوانید :

داستان فیلم نقطه فروپاشی

داستان فیلم نقطه فروپاشی

داستان از جایی شروع می‌شود که جانی اوتا و دوستش جف که به ورزش‌های پرخطر علاقه خاصی دارند، در حال انجام یکی از ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز خود هستند که ناگهان جف با صانحه‌ای مواجه می‌شود و جانش را از دست می‌دهد.

حال هفت سال از آن روز گذشته و اوتا دیگر یک مامور اف‌بی‌آی شده است. در پی دزدی‌هایی حرفه‌ای و زنجیره‌ای که از آسمان خراش‌های بلند که در آن اشیای ارزشمند نگهداری می‌شود رخ داده است، FBI اوتا را که سابقه حضور در ورزش‌های پرخطر دارد را انتخاب می‌کند تا به گروهی که به آن شک دارند، نفوذ کند. گروه متشکل است که از ورزشکارانی حرفه‌ای که اوتا به سادگی نمی‌تواند آنها را فریب دهد و باید از تمام مهارتش استفاده کند. این خلاصه فیلم سینمایی نقطه شکست بود که درباره آن صحبت شد.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم نقطه فروپاشی

در ادامه با معرفی هنرپیشه‌های این اثر همراه شما هستیم. ابتدا به سراغ بازیگران کلیدی می‌رویم و سپس سایر هنرپیشه‌ها را معرفی می‌کنیم.

ادگار رامیرس در نقش بودی ؛ از بازیگران فیلم نقطه فروپاشی

خلاصه فیلم سینمایی نقطه شکست

ادگار رامیرس (Édgar Ramírez) بازیگر اهل ونزوئلا متولد 25 مارس 1977 (5 فروردین 1356) است. او بازیگری را پس از اینکه فیلم کوتاهی که در آن حضور داشت مورد توجه قرار گرفت، شروع کرد و پیش از آن قصد داشت یک دیپلمات شود. او با فیلم The Bourne Ultimatum (2007) توجه‌ها را به خود جلب کرد و پس از اینکه سریال Carlos بازی کرد، توانست نامزد دو جایزه امی و گلدن گلوب شود. از کارهای دیگر او باید به دو فیلم (Zero Dark Thirty (2012 و Hands of Stone (2016) اشاره کنیم. این بازیگر برای سریال The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story در سال 2018 جوایز متعددی برنده شد. در سال 2020 سریال معروف The Undoing را بازی کرد و همچنین در 2022 عضو هییت داوران جشنواره کن بود.

همچنین بخوانید :

لوک بریسی در نقش جانی اوتا

بازیگران فیلم نقطه فروپاشی

لوک بریسی (Luke Bracey) بریسی بازیگری اهل کشور استرالیا است که در 26 آوریل 1989 (6 اردیبهشت 1368) به دنیا آمد. او بازیگری را در سال 2009 با یک سوپ اپرای استرالیایی به نام Home and Away شروع کرد و سپس در سال 2013 با G.I. Joe: Retaliation توجه‌ها را به خود جلب کرد. این بازیگر در فیلم Hacksaw Ridge حضور داشت و از جمله کارهای دیگر معروف او باید به The November Man (2014) و Elvis (2022) اشاره کنیم. لوک بریسی از هنرپیشه‌های اصلی فیلم نقطه فروپاشی است.

ری وینستون در نقش آنجلو پاپاس

هنرپیشه های فیلم نقطه شکست

ری وینستون (Ray Winstone) بازیگر انگلیسی در 19 فوریه 1957 (30 بهمن 1335) متولد شد. او بازیگری را از سال 1976با تئاتر شروع کرد و به خاطر لهجه بریتانیایی‌اشدر فیلم‌های معروف است. این هنرپیشه با کارگردانان بزرگی همچون مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) و استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) شناخته می‌شود. این بازیگر در آثار شاخصی همچون Nil by Mouth (1997)، The War Zone (1999)، Ripley’s Game (2002)، Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008) و Black Widow (2021). بازی کرده است. او از جمله بازیگران کلیدی فیلم نقطه شکست محسوب می‌شود.

ترسا پالمر در نقش سامسارا دیتز ؛ از بازیگران فیلم نقطه فروپاشی

مدت زمان فیلم سینمایی نقطه فروپاشی

ترسا پالمر (Teresa Palmer) یک هنرپیشه اهل کشور استرالیا است که در 26 فوریه 1986 (7 اسفند 1364) به دنیا آمد. او فعالیتش را از سال 2005 شروع کرد اما با نقش آفرینی‌هایش در Bedtime Stories (2008)، The Sorcerer’s Apprentice (2010)، Take Me Home Tonight (2011) و I Am Number Four (2011) دیده شد. او سپس با فیلم‌های Warm Bodies محصول 2013 و Hacksaw Ridge محصول 2016 توانست دیده شود و در سال‌های اخیر سریال A Discovery of Witches او مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین بخوانید :

سایر هنرپیشه های فیلم نقطه شکست عبارتند از:

  • ماتیاس وارلا (Matias Varela) در نقش گرومت
  • کلمنتس شیک (Clemens Schick) در نقش روچ روتینگنر
  • توبیاس سانتلمن (Tobias Santelmann) در نقش چوودر
  • مکس تیریوت (Max Thieriot) در نقش جف
  • دلروی لیندو (Delroy Lindo) در نقش هال

نقد فیلم سینمایی نقطه فروپاشی

نقطه فروپاشی 2015 رسالتی به عنوان یک بازسازی داشت که نتوانست از عهده آن بربیاید. نسخه اصلی این اثر با وجود بودجه کم توانست توجهات را به خود جلب کرده و همچنین فروش قابل توجهی داشته باشد. از سوی دیگر فیلم Point Break 2015 با شکست مواجه شد‌. این اثر با بودجه‌ای 105 میلیون دلاری که تقریبا 4 برابر بودجه نسخه اصلی است، تنها 133.7 میلیون دلار فروش رفت که اگرچه از گیشه سربلند بیرون آمد اما سود چندانی برای سازندگان نداشت. از سوی دیگر منتقدان نیز چندان دل خوشی از این اثر نداشتند و عمدتا به آن امتیازات منفی دادند.

این فیلم نه تنها جذابیت نسخه اصلی را نداشت، بلکه هرچه در نسخه اصلی به عنوان مزیت وجود داشت را نیز نتوانست در خود داشته باشد. شاخص‌ترین ویژگی مثبت نسخه 1991 رابطه بین اوتا و بودی، بود که در فیلم نقطه شکست ۲۰۱۵ اثری از آن نیست. همچنین فیلم که در ژانر مهیج تولید شده، آن چنان که باید به مخاطب هیجان انتقال نمی‌دهد.

نقد فیلم سینمایی نقطه فروپاشی

در پایین نمرات فیلم نقطه فروپاشی را مشاهده می‌کنید.

همچنین بخوانید :
سایت امتیاز
آی‌ام‌دی‌بی (IMDb) 5.3/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) 11/100
 متاکریتیک (Metacritic) 34/100

از بین 21 منتقد که فیلم را مورد بررسی قرار دادند 2 نظر مثبت، 7 نظر متوسط و 12 نظر منفی ثبت شد. در پایین چند دیدگاه را برای شما قرار می‌دهیم.

Slant Magazine/ کریستوفر گری: 63

فیلم نقطه فروپاشی یک تحقیق و بررسی جنایی و فلسفی را نشان می‌دهد و این را از نسخه اصلی قرض می‌گیرد. اگرچه کارگردانی فیلم به بدترین شکل ممکن انجام شده و غیر منطقی بود اما این اثر نکات مثبتی نیز بدست می‌آورد.

The Globe and Mail (Toronto)/ الیزابت کر: 50

بودی به سانسکریت به معنای عاقل بودن، کیانو در هاوایی به معنای بار خنک کوهستان و فیلم نقطه فروپاشی به معنای نداشتن یک داستان قابل قبول است.

Variety/ مگی لی: 40

حس خطرناک زندگی کردن، در فیلم Point Break 2015 کم است زیرا فیلمنامه خالی از نظر احساسی کرت ویمر نمی تواند مخاطب را وا دارد که به اندازه کافی به شخصیت‌ها توجه کند.

RogerEbert.com/ پیتر سوبزینسکی: 38

فکر می‌کنم ایده بازسازی «فیلم نقطه فروپاشی» لزوما ایده بدی نبود، اما هر جذابیتی که آن فیلم می‌توانست داشته باشد، برای مردمی که نسخه بازسازی را می‌بینند از بین رفت.

San Francisco Chronicle/ پیتر هارت لاب: 25

سازندگان به وضوح به جزئیات کوچکتر توجه داشتند. اما به نوعی، آنها همه چیزهای بزرگی را که باعث شد اولین نقطه فروپاشی به یک فیلم فرار به یاد ماندنی در زمان خود تبدیل شود، از دست دادند.

همچنین بخوانید :

Austin Chronicle/ مارجوری بامگارتن: 20

اگرچه نسخه اول فیلم نقطه شکست چندان چنگی به دل نمی‌زد اما حداقل حس سرزندگی و شادابی به مخاطب می‌داد که نسخه بازسازی آن را هم خراب کرد.

کلام آخر

دانلود فیلم Point Break 2015

با معرفی و بررسی فیلم سینمایی نقطه فروپاشی همراه شما بودیم و سعی کردیم تا این اثر را به خوبی برای شما معرفی کرده و از نقاط ضعف و قوت آن بگوییم. به نظر شما نقاط تاریک و روشن این اثر چه بودند؟ آیا شما قصد دانلود فیلم Point Break 2015 را دارید؟ لطفا پس از تماشای این عنوان، ما را از نظرات خود با خبر کنید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

منتخب کاربران

منبع :پلازا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا