سلامت

غذاهای ناسالم و دیابت: نکاتی برای غذا خوردن

غذاهای ناسالم و دیابت: نکاتی برای غذا خوردن

دیابت وضعیتی است که در آن بدن قادر به تولید انسولین کافی یا استفاده صحیح از آن نیست. رژیم غذایی برای مدیریت دیابت و پیشگیری از عوارض مهم است.

بدن به انسولین برای تنظیم سطح قند یا گلوکز در خون و استفاده از این قند برای سوخت رسانی به سلول های بدن. بدون انسولین، بدن نمی تواند گلوکز را پردازش کند، که از کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی.

وقتی سطوح بالای گلوکز در خون جمع می‌شود، به مرور زمان، با گردش خون به اندام‌های بدن آسیب می‌رساند. علاوه بر این، سلول های بدن انرژی کافی نخواهند داشت، زیرا بدون انسولین، گلوکز نمی تواند وارد سلول ها شود.

تغذیه سالم راه مهمی برای مدیریت سطح قند خون است. فردی با تشخیص جدید دیابت ممکن است مجبور باشد در رژیم غذایی خود تجدید نظر کند.

این ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما با اتخاذ تصمیمات هوشمندانه، این امکان برای مبتلایان به دیابت وجود دارد. برای لذت بردن از غذاهای مورد علاقه خود – از جمله غذاهای ناسالم – هر از گاهی و در حد اعتدال.

غذاهای ناسالم، غذاهای ناسالم هستند. آنها معمولاً کالری چربی، شکر، نمک، و کربوهیدرات های فرآوری شده و مواد مغذی مفید کم، مانند فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی.

غذای ناسالم شامل انواع فست‌فود، غذاهای فرآوری‌شده و میان‌وعده‌های از پیش ساخته شده است.

افراد باید این غذاها را به ندرت بخورند، به خصوص اگر دیابت دارند.

فست فود اغلب – اما نه همیشه – غذاهای ناسالم است. اینجا را کلیک کنید برای چند نکته در مورد انتخاب های سالم فست فود برای افراد مبتلا به دیابت.

غذاهای ناسالم ممکن است به دیابت در راه های زیر:

  • اثر سریع بر سطح قند خون: غذاهای بسیار فرآوری شده که کالری بالایی دارند و ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر کمی دارند به سرعت در بدن و می تواند باعث افزایش سریع سطح قند خون شود.
  • اندازه وعده نامناسب: غذاهای ناسالم معمولا خیلی سیر کننده نیستند و اغلب در اندازه های بزرگ هستند. هر دوی این عوامل ممکن است افراد را به سمت خوردن غذاهای ناسالم سوق دهد. این می تواند تأثیر منفی بر دیابت داشته باشد، از جمله افزایش قند خون و وزن افزایش وزن.
  • افزایش وزن: به دلیل کیفیت غذایی ضعیف و توانایی تشویق به پرخوری، افرادی که غذاهای ناسالم می خورند ممکن است وزن اضافه کنند. اضافه وزن و چربی بدن عوامل خطر اصلی برای ایجاد دیابت نوع 2، که برای 90–95 درصد همه موارد دیابت.
  • فشار خون بالا. غذاهای ناسالم معمولاً سرشار از سدیم (نمک) هستند که به فشار خون بالا. فشار خون بالا با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.
  • سطح تری گلیسیرید. غذاهای ناسالم سرشار از چربی های ترانس و اشباع شده هستند که می توانند سطح تری گلیسیرید را افزایش دهند، نوعی چربی که در خون وجود دارد. سطوح بالای تری گلیسیرید خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

بر اساس مطالعه 2016-trusted-source> منتشر شده در Experimental Physiology، خوردن منظم غذاهای ناسالم می تواند به همان اندازه که به افراد مبتلا به این بیماری آسیب می رساند، به کلیه های افراد بدون دیابت آسیب برساند. غذای ناسالم همچنین باعث سطوح قند خون بالا می شود که مشابه سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2.

از آنجایی که افراد مبتلا به دیابت در حال حاضر در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های کلیوی هستند، رژیم های غذایی حاوی مقدار زیادی از غذاهای ناسالم می تواند به ویژه مشکل ساز باشد.

چربی های اشباع و ترانس

انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند کمتر غذای اشباع و غذا بخورید. چربی های ترانس برای کاهش خطر بیماری قلبی، که می تواند از عوارض دیابت باشد.

چربی اشباع شده خون را افزایش می دهد کلسترول و سطح تری گلیسیرید. مقامات بهداشتی توصیه می کنند که کمتر از 10 درصد کالری دریافتی روزانه یک فرد از چربی های اشباع شده باشد.

برای فردی که رژیم غذایی 1800 کالری دارد، این بدان معناست که می تواند 20 گرم چربی اشباع شده در روز مصرف کند. انجام این کار در رژیم غذایی حاوی غذاهای ناسالم ممکن است دشوار باشد.

منابع چربی اشباع شده عبارتند از:

  • مرغ و پوست بوقلمون
  • شکلات
  • محصولات لبنی (کره، پنیر، خامه، بستنی، شیر کامل، خامه ترش )
  • گوشت چرخ کرده
  • هات داگ
  • سالاد
  • روغن نخل
  • گوشت خوک، از جمله سوسیس، بیکن، دنده، و گوشت خوک چاق

A مقاله مروری منتشر شده در سال 2016 نشان داد که چربی های ترانس می توانند تأثیر منفی بر حساسیت به انسولین داشته باشند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهند، اما نویسنده مطالعه خاطرنشان می کند که تحقیقات بیشتر لازم است.

منابع چربی های ترانس عبارتند از:

  • کراکر و چیپس
  • کوکی ها
  • مواد غذایی فست فود، از جمله سیب زمینی سرخ شده
  • روغن هیدروژنه یا روغن نیمه هیدروژنه
  • مارگارین
  • مفین و کیک
  • کوتاه کردن

هنگام محاسبه مقدار از چربی ترانس موجود در یک محصول، به یاد داشته باشید که اگر محصول حاوی کمتر از 0.5 گرم باشد، تولیدکنندگان مواد غذایی می‌توانند روی مواد غذایی خود برچسب حاوی 0 گرم (گرم) چربی ترانس داشته باشند.

در سال 2015، اداره غذا و داروتعیین کرده است که روغن های نیمه هیدروژنه، منبع اصلی چربی ترانس، به طور کلی به رسمیت شناخته نشده اند. به عنوان ایمن (GRAS).»

آنها از آن زمان اضافه کردن روغن های نیمه هیدروژنه به غذاها را ممنوع کرده اند. همه شرکت های مواد غذایی تا 1 ژانویه 2020 فرصت دارند تا این روغن ها را به طور کامل از فرآیندهای فعلی تولید مواد غذایی خود حذف کنند.

کربوهیدرات ها

درک هر دو مقدار و نوع کربوهیدرات ها در مدیریت دیابت مهم است. متعادل کردن سطح انسولین در بدن با مصرف کربوهیدرات کلیدی برای مدیریت سطح گلوکز خون است.

غذاهای به شدت فرآوری شده و ناخواسته اغلب حاوی شکر اضافه شده هستند، یک کربوهیدرات سریع الاثر که می تواند به سرعت سطح انسولین را افزایش دهد.

همچنین آنها تمایل دارند به جای غلات کامل، تصفیه شده و غیره داشته باشند. فاقد مواد مغذی و فیبر است که تجزیه کربوهیدرات های بدن را کند می کند.

مقدار و انواع کربوهیدرات هایی که یک فرد دیابتی باید مصرف کند در افراد مختلف متفاوت است. این به عوامل مختلفی از جمله قد، وزن، سطح فعالیت و استفاده از داروها بستگی دارد. یک پزشک یا متخصص تغذیه در مورد مقدار مناسب برای هر فرد توصیه می کند.

در اینجا بیشتر بیاموزید درباره غذاهایی که باید بخوریم و از چه چیزهایی در دیابت اجتناب کنیم.

اشتراک گذاری در Pinterest
خواندن محتوای غذایی در مورد غذاهای خریداری شده از فروشگاه و درک اندازه هر وعده مهم است.

آموزش و پرورش. و آماده‌سازی برای انجام سالم‌ترین انتخاب‌ها هنگام صرف غذا، یا هنگام انتخاب غذاهای ناسالم، کلیدی است.

بسیاری از رستوران ها، به ویژه رستوران های زنجیره ای بزرگ، تغذیه محتوای غذای آنها به صورت آنلاین.

ایده خوبی است که قبل از غذا خوردن به این وب سایت ها نگاهی بیندازید یا اطلاعات تغذیه ای را درخواست کنید. در رستوران.

با نحوه خواندن اطلاعات تغذیه‌ای در مورد غذاهای راحت و میان‌وعده‌ای که از فروشگاه خریداری می‌شود، با توجه ویژه به کالری کل، کربوهیدرات‌ها، چربی و محتوای نمک آشنا شوید.

این فهرست، تغذیه را نشان می‌دهد. اطلاعات در هر وعده، بنابراین مطمئن شوید که به اندازه سروینگ نگاه کنید و بر اساس این قسمت ها را درک کنید.

13 نکته برای انتخاب غذاهای فست فود سالم تر

  1. از ارائه درخواست های خاص نترسید. از سرورها بخواهید موارد خاصی را حذف کنند یا آنها را با موارد دیگر تعویض کنند. بخش‌های کوچک‌تری را درخواست کنید و سس‌ها و سس‌ها را در کنار آن بخواهید، یا اصلاً آنها را ندارید. در نظر بگیرید که برای شروع و به جای غذای اصلی، سالادهای جانبی را سفارش دهید، یا یک پیش غذا با چند طرف سالم انتخاب کنید.
  2. از غذاهای لوکس یا بزرگ در رستوران های فست فود خودداری کنید. اینها ممکن است باعث صرفه جویی در هزینه شوند، اما کالری، چربی و شکر بیشتری دارند.
  3. غذاهای بدون سس یا سس پرچرب، مانند سس مایونز، رنچ، یا سایر سس های خامه ای بخواهید. خردل یا سس های بدون چربی انتخاب های سالم تری هستند. سس کچاپ اغلب حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا است، بنابراین مردم باید مراقب مصرف این چاشنی باشند، زیرا می تواند قند خون را افزایش دهد.
  4. در صورت امکان، یک وعده غذایی حاوی سالاد یا سبزیجات را با مرغ کبابی، ماهی انتخاب کنید. ، توفو یا لوبیا. یک سس کم چرب به کناره اضافه کنید.
  5. برگر بدون پنیر سفارش دهید. به جای آن، در صورت تمایل، اضافه‌های اضافی برای سالاد بخواهید.
  6. یک همبرگر با صورت باز، فقط با نیمی از نان، یا بدون نان، امتحان کنید. یا بسته بندی کاهو را انتخاب کنید.
  7. دو طرف را عاقلانه انتخاب کنید. به جای سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس سیب زمینی، سالادهای جانبی، میوه های تازه یا سبزیجات خام را انتخاب کنید.
  8. پیتزاها اگر دارای پوسته نازک گندم کامل، رویه سبزیجات و پنیر سبک یا بدون پنیر باشند، سالم تر هستند. اصلا یک نکته این است که قبل از خوردن پیتزا یک سالاد جانبی مصرف کنید، زیرا این کار می تواند به جلوگیری از پرخوری کمک کند.
  9. بهتر است از ماهی یا مرغ سرخ شده یا سوخاری پرهیز کنید و انواع کبابی یا آب پز را انتخاب کنید.
  10. > هنگام خوردن از سالاد، سبزیجات غیر نشاسته ای مانند سبزیجات برگ دار، هویج، فلفل دلمه ای، بروکلی و خیار را انتخاب کنید. آجیل، دانه ها و آووکادو گزینه های چربی سالم هستند. از غذاهای حاوی پنیر، بیکن و سس مایونز اجتناب کنید یا آن را محدود کنید.
  11. نوشابه‌های گازدار، اسموتی‌ها و آب میوه‌ها می‌توانند باعث افزایش قند خون شوند. آب ساده یا گازدار یا چای شیرین نشده انتخاب های بهتری هستند.
  12. بخش های رستوران ها معمولاً بزرگ هستند. قوانین مربوط به اندازه وعده های سالم را بیابید و از آنها پیروی کنید. برای مثال، 3 اونس مرغ یا ماهی پخته شده به اندازه یک عرشه کارت است، 1 قاشق غذاخوری سس به اندازه انگشت شست بزرگسالان است و یک مشت گره کرده تقریباً برابر با 1 فنجان است.
  13. از “روش بشقاب” و نیمی از بشقاب را با سبزیجات غیر نشاسته ای، یک چهارم با گوشت بدون چربی، ماهی، توفو یا لوبیا و یک چهارم آن را با غلات کامل و سبزیجات نشاسته ای پر کنید. یک تکه میوه و یک فنجان شیر یا آب کم چرب اضافه کنید. حواستان به بزرگی صفحه باشد. این توصیه‌ها برای یک بشقاب 9 اینچی است.

گزینه‌های صبحانه

خوردن صبحانه در حال حرکت می‌تواند منجر به انتخاب‌های غذایی ناسالم شود. بهتر است روز را با یک وعده غذایی خانگی شروع کنید.

اگر این امکان وجود ندارد، گزینه‌های سالم‌تر عبارتند از:

  • یک کلوچه یا نان سبوس‌دار انگلیسی، همراه با تاپینگ مانند تخم مرغ، پنیر خامه ای کم چرب، کره آجیل یا آووکادو
  • یک املت با سبزیجات غیر نشاسته ای
  • یک مشت گرانولا، بدون چربی یا کم چرب ماست ساده، یک مشت کوچک توت، و پاشیدن آجیل و دانه
  • یک فنجان بلغور جو دوسر پخته شده با دارچین و آجیل و یک طرف ماست یونانی ساده با انواع توت ها
  • یک طرف میوه همراه با غذا
  • a سیاه قهوه یا یک لاته لاغر به جای قهوه پرچرب و بدون شکر یا شربت

غلات سبوس دار گزینه های خوبی برای صبحانه هستند، زیرا سطح قند خون را بیش از حد افزایش نمی دهند و می توانند فرد را ترک کنند. احساس سیری برای مدت طولانی تری.

در اینجا بیشتر بیاموزید درباره انتخاب صبحانه برای افراد مبتلا به دیابت.

آیتم های منوی زیر، از مجموعه ای از محبوب ترین رستوران های فست فود، برخی از انتخاب های سالم تر برای افراد مبتلا به دیابت را نشان می دهد.

  • برگر کینگ: ساندویچ Whopper Jr بدون سس مایونز، با تکه های سیب.
  • Chick-Fil-A >: یک ساندویچ مرغ کبابی بدون مایونز، با یک فنجان میوه بزرگ.
  • Chipotle: یک کاسه مرغ یا توفو بوریتو با لوبیا سیاه، سبزیجات فاهیتا، سالسا گوجه فرنگی، کاهو و نصف سهم گواکامول
  • مک دونالد: یک چهارم پوند بدون پنیر، یک سالاد جانبی با وینگرت بالزامیک کم چرب و تکه های سیب.
  • >پاپا جان: 2 برش از یک پیتزای نازک سفارشی 14 اینچی با زیتون، فلفل، پیاز، گوجه فرنگی، قارچ، سس پیتزا سبک و پنیر سبک. یک سالاد جانبی کوچک به عنوان پیش غذا اضافه کنید.
  • استارباکس: برای صبحانه، ماست بری تریو یا بلغور جو دوسر با انواع توت ها و مغزها و دانه ها مخلوط شده است. برای ناهار، کاسه سالاد مرغ و لوبیا سیاه Zesty. گزینه های نوشیدنی شامل دمنوش های گیاهی شیرین نشده، یک کافه آمریکایی، یا یک لاته ساده، کوتاه و لاغر با قطره ای عسل است.
  • مترو: Veggie Delite 6 اینچی با کاهو، گوجه فرنگی، فلفل سبز، خیار، پیاز، و یک سس بدون چربی.
  • تاکو بل: تاکوی نرم صبحانه با تخم مرغ و پنیر، یا کباب پز مرغ چیپوتل.

کدام گزینه های فست فود سالم تر هستند؟ اطلاعات بیشتر را از اینجا دریافت کنید.

حتما بخوانید : رژیم دیابت نوع 1 چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا