سلامت

علائم دیابت نوع 2 در کودکان

علائم دیابت نوع 2 در کودکان

ما محصولاتی را که فکر می‌کنیم برای خوانندگانمان مفید هستند، اضافه می‌کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است پورسانت کوچکی دریافت کنیم در اینجا فرآیند ما است.

چگونه برندها و محصولات را بررسی کنیم

اخبار پزشکی امروز فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت سر آنها ایستاده ایم./تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • مواد تشکیل دهنده و ترکیب را ارزیابی می‌کنیم: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • همه ادعاهای بهداشتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟

  • برند را ارزیابی کنید: آیا با یکپارچگی کار می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند باشید؟

ما تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتمادی را برای سلامتی و تندرستی خود پیدا کنید.

دیابت نوع 2 یک بیماری مزمن است که می تواند در هر سنی ایجاد شود، اگرچه قبل از نوجوانی غیر معمول است. اغلب شروع آهسته و تدریجی دارد که می تواند تشخیص و تشخیص آن را در کودکان دشوار کند.

براساس گزارش ملی آمار دیابت، 2020، حدود 210000 کودک و نوجوان زیر 20 سال در ایالات متحده تشخیص دیابت را دریافت کرده‌اند.

دیابت نوع 2 کمتر از دیابت نوع 1 است. جوانان. گزارش آماری نشان می دهد که پزشکان در ایالات متحده دیابت نوع 2 را در حدود 5758 کودک و نوجوان 10 تا 19 ساله بین سال های 2014 تا 2015 تشخیص داده اند.

میزان کودکان مبتلا به دیابت نوع 2 همراه با افزایش در حال افزایش است. افراد مبتلا به چاقی.

دیابت نوع 2 یک بیماری مادام العمر است که در صورت بروز عوارض جدی می تواند منجر شود. فرد تحت درمان قرار نمی گیرد.

اما، با یک رژیم غذایی دقیق کنترل شده، تنظیم شیوه زندگی، و دارو برای کنترل قند خون، این بیماری می تواند در درازمدت بهبود یابد.

در این مورد. در مقاله، ما به اثرات دیابت نوع 2 در کودکان نگاه می کنیم.

دیابت نوع 2 اغلب دارای یک شروع آهسته و تدریجی به همین دلیل، تشخیص علائم ممکن است دشوار باشد و برخی از کودکان ممکن است اصلاً علامتی نداشته باشند.

آمار نشان می دهد که حدود 34.2 میلیون نفر در ایالات متحده به دیابت مبتلا هستند و 7.3 میلیون از آنها ممکن است تشخیص نداشته باشند.

  • افزایش ادرار: کودک مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است بیشتر از قبل از ایجاد این بیماری ادرار کند. هنگامی که قند اضافی در خون وجود دارد، بدن مقداری از آن را از طریق ادرار دفع می کند و آب اضافی نیز به دنبال آن می آید.
  • افزایش تشنگی: کودکان مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است شروع به ابراز نیاز به نوشیدن بیش از حد معمول کنید. این به این دلیل است که ادرار بیشتر می‌تواند باعث کم‌آبی منجر به تشنگی شود. .
  • خستگی: هنگامی که بدن به طور موثر از قند خون استفاده نمی کند، کودک ممکن است خستگی. ناراحتی عاطفی و جسمی ناشی از زندگی با اثرات شدیدتر دیابت نیز ممکن است باعث احساس خستگی مداوم شود.
  • تاری دید: سطح بالای قند خون می‌تواند مایعات را از عدسی‌های چشم خارج کند. چشم ها، تمرکز را سخت تر می کند.
  • پوست تیره: مقاومت به انسولین ممکن است منجر به ایجاد یک بیماری پوستی به نام acanthosis nigricans، که می تواند باعث تیره شدن نواحی پوست شود. اغلب زیر بغل و پشت گردن را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • آهسته بهبود زخم: سطح بالای قند خون می تواند منجر به زمان بهبود زخم ها و عفونت های پوستی طولانی تر شود.

مشکلات با کنترل قند خون یا گلوکز، دیابت را مشخص کنید لوزالمعده معمولاً با ترشح هورمونی به نام انسولین به فرد کمک می کند قند خون خود را کنترل کند.

انسولین. اجازه می دهد تا گلوکز خون وارد سلول ها شود و جریان خون را ترک کند و سطح قند خون فرد را پایین بیاورد.

در یک کودک یا بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2، بدن یا به اندازه کافی انسولین تولید نمی کند یا مقاومت به انسولین، که در آن سلول ها نسبت به اثرات این حساسیت کمتر می شوند. هورمون.

دیابت نوع 2 می تواند در هر فردی از جمله کودکان ایجاد شود. احتمال بروز این عارضه در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی.

در گذشته، جامعه پزشکی از دیابت نوع 2 به عنوان دیابت بزرگسالان یا غیر وابسته به انسولین یاد می کرد. با این حال، این وضعیت در تعداد فزاینده ای از کودکان و نوجوانان به عنوان نرخ چاقی رخ می دهد “https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/diabetes” target=”_blank” class=”content-link css-1pg8eb5″>به صعود ادامه دهیدtrusted-source>.

چاقی با ایجاد مقاومت به انسولین، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. این زمانی اتفاق می‌افتد که اندام‌ها و بافت‌ها به طور مناسب به انسولین پاسخ نمی‌دهند یا قند کافی را از خون جذب نمی‌کنند.

مقاومت به انسولین منجر به افزایش سطح قند خون می‌شود (هیپرگلیسمی)، تحمل کمتر برای گلوکز، التهاب، و تولید بیش از حد گلوکز در کبد .

براساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، چاقی حدود 18.5٪ از افراد 2 تا 19 ساله در ایالات متحده را در سال های 2015-2016 تحت تاثیر قرار داده است.

نویسندگان مطالعه از 2017 دریافت که افراد زیر 25 سال که در بدن افتادند محدوده شاخص توده (BMI) برای چاقی، چهار برابر بیشتر از مواردی که در محدوده BMI پایین‌تر هستند، در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 بود.

BMI یکی از روش‌های مقایسه قد و وزن برای ارائه یک نمای کلی از سلامتی، اگرچه مردم باید بیشتر از آن به عنوان یک راهنمای کلی استفاده کنند تا به عنوان یک نمایش دقیق.

بر اساس مطالعه گروهی از سال 2013. محققان نتایج یک نظرسنجی را از 37343 زن در فرانسه که اطلاعاتی در مورد قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران کودکی خود ارائه کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

زنانی که والدینشان در زمان رشد سیگار می کشیدند در معرض خطر ابتلا به این بیماری بودند. دیابت نوع 2 که 18 درصد بیشتر از آنهایی بود که والدینشان سیگار نمی کشیدند.

بیش از 75٪ کودکان مبتلا به دیابت نوع 2 یکی از بستگان نزدیک خود را دارند که به دلیل ژنتیک یا عادات سبک زندگی مشترک به آن مبتلا است. داشتن والدین یا خواهر و برادر مبتلا به دیابت نوع 2 با افزایش خطر مرتبط است.

براساس CDC ، دیابت نوع 2 در میان افرادی که آفریقایی آمریکایی، اسپانیایی تبار یا آمریکای لاتین تبار، سرخپوست آمریکایی یا بومی آلاسکا هستند، شایع تر است. برخی از ساکنان جزایر اقیانوس آرام و آمریکایی های آسیایی نیز در معرض خطر بیشتری هستند.

برای تشخیص دیابت نوع 2، پزشک در مورد علائم کودک می پرسد و ممکن است برای بررسی سطح گلوکز نمونه خون بگیرد.

پزشک همچنین ممکن است از یک آزمایش ساده ادرار برای غربالگری قند استفاده کند. در ادرار.

در ایالات متحده، آزمایش خون برای تشخیص دیابت شامل:

  • گلوکز خون ناشتا: پزشکان این آزمایش را در صبح زمانی که کودک معده خالی دارد نتیجه گلوکز خون ناشتا بیش از 126 میلی گرم در دسی لیتر (mg/dl) نشانگر دیابت است.
  • هموگلوبین گلیکوزیله (A1C):این آزمایش میزان گلوکز را بررسی می کند. که به مرور زمان به گلبول های قرمز خون می چسبد. اگر اندازه‌گیری A1C بیشتر از 6.5 درصد یا 48 میلی‌مول در لیتر باشد، پزشکان تشخیص دیابت را در نظر می‌گیرند.
  • گلوکز خون تصادفی: پزشک این آزمایش را در یک زمان تصادفی در طول روز درخواست می‌کند. . جامعه پزشکی در صورتی که سطح قند خون تصادفی او بالاتر از 200 میلی گرم در دسی لیتر باشد، فردی را مبتلا به دیابت می داند.

برای تشخیص قابل اعتماد، ممکن است یک متخصص پزشکی نیاز به انجام این آزمایش ها بر روی دو آزمایش جداگانه داشته باشد. در مواقعی.

یک پزشک ممکن است برای بررسی سایر عوامل مانند تحمل گلوکز آزمایش های متعددی را درخواست کند.

در مورد آزمایش تصادفی گلوکز در اینجا بیاموزید.

درمان برای دیابت نوع 2 معمولاً در کودکان و بزرگسالان مشابه است، از جمله توصیه های رژیم غذایی، سبک زندگی و ورزش، اگرچه FDA داروهای کمتری را برای کودکان تأیید کرده است.

کودک مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است نیاز به نظارت بر گلوکز خون خود داشته باشد. به طور مرتب سطح را انجام دهد.

اگر کودک خودش نتواند این کار را انجام دهد، ممکن است والدین یا مراقب خود به آمادگی و آموزش در مورد چگونگی بررسی قند خون کودک نیاز داشته باشند.

معلمان، مربیان، و ارائه دهندگان مراقبت مسئول همچنین ممکن است نیاز داشته باشند که بدانند چگونه انسولین را برای کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 که نیاز به تزریق روزانه دارند، تجویز کنند. سایر بزرگسالانی که ممکن است از کودک مراقبت کنند، مانند پرستار کودک یا بستگان، به راهنمایی مشابهی نیاز دارند.

برای کودکان مبتلا به دیابت نوع 2 که انسولین مصرف می کنند، ممکن است مراقبان نیز نیاز داشته باشند که بدانند چگونه و چه زمانی باید تجویز کنند. تزریق گلوکاگون در شرایطی که سطح قند خون کودک بیش از حد کاهش می یابد. گلوکاگون هورمونی است که ترشح گلوکز ذخیره شده از کبد را تحریک می کند. این می تواند برای معکوس کردن حملات هیپوگلیسمی حیاتی باشد، یا قند خون پایین.

انتخاب سبک زندگی روزانه برای کودکان دیابتی بسیار مهم است. اینها شامل مدیریت وزن، فعالیت بدنی منظم و تغییرات رژیم غذایی می‌شود.

کودکانی که انسولین مصرف می‌کنند، و شاید همه کودکان دیابتی، باید از دستبندهای دیابت استفاده کنند که حاوی اطلاعات حیاتی باشد تا در صورت عدم پاسخگویی در طول یک دوره افت قند خون.

این دستبند باید از یک طرف «دیابت» را نوشته باشد و از طرف دیگر جزئیات لازم مانند «کنترل شده با انسولین» را ارائه کند.

این امر به ویژه برای کودکانی که انسولین مصرف می‌کنند مهم است. زیرا ممکن است علائم هیپوگلیسمی را آنقدر ندانند که بتوانند کمک بخواهند. اگر کودکی در نتیجه قند خون پایین هوشیاری خود را از دست بدهد، یک دستبند دیابت می تواند به بزرگسالان کمک کند تا داروی صحیح لازم برای درمان را درک کند.

یک پزشک ممکن است داروهای دیگری را نیز تجویز کند که به بدن کمک می کند به انسولین بهتر پاسخ دهد. .

دکتر برنامه درمانی و رژیم غذایی را با توجه به سن و نیازهای کودک و شدت بیماری، فردی می‌کند.

تعداد وسیعی از دستبندهای دیابت برای خرید آنلاین موجود است.

پیشگیری از دیابت نوع 2 تا حد زیادی مستلزم ایجاد عادات سبک زندگی سالم است، مانند موارد زیر:

حفظ وزن بدن در حد متوسط

اطمینان از وزن بدن ماندن در محدوده متوسط ​​قد و جنسیت فرد می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

یک پزشک یا متخصص تغذیه می‌تواند به والدین یا مراقب و کودک در مورد محدوده وزنی هدف توصیه کند و توصیه کند که یک فرد به‌صورت فردی انتخاب شود. برنامه ای برای کاهش وزن در صورت لزوم.

داشتن یک رژیم غذایی متعادل

بدن هر فرد به طور متفاوتی به انواع غذاها و رژیم های غذایی واکنش نشان می دهد و بهترین رژیم غذایی واحدی برای دیابت وجود ندارد. .

اگر کودکی مبتلا به دیابت نوع 2 باشد، پزشکان معمولاً توصیه می‌کنند مصرف قندهای افزوده و کربوهیدرات‌ها با رتبه‌بندی بالا در شاخص گلیسمی (GI).

اندازه‌گیری مصرف کربوهیدرات می‌تواند تضمین کند که فرد بیشتر از پزشک کربوهیدرات مصرف نمی‌کند. در برنامه غذایی فردی خود توصیه می کنند. هیچ یک از مصرف کربوهیدرات توصیه شده برای هر فرد مناسب نیست.

نوع کربوهیدرات نیز مهم است که در نظر گرفته شود. GI سرعت ورود گلوکز به جریان خون را پس از خوردن یک غذای خاص اندازه گیری می کند. غذاهای با نمره GI بالا باعث افزایش سریعتر سطح گلوکز خون نسبت به غذاهای با GI پایین می شوند.

غذاهای با GI پایین شامل سیب زمینی شیرین، بیشتر میوه ها و بلغور جو دوسر است.

نان ها و شیرینی های تهیه شده با آرد سفید ممکن است باعث افزایش قند خون شوند. در عوض، یک رژیم غذایی برای مدیریت دیابت نوع 2 باید حاوی مقدار زیادی سبزیجات، پروتئین بدون چربی و غلات کامل باشد. میوه یک گزینه دسر عالی برای کودکان یا بزرگسالان مبتلا به دیابت است.

این طیف غذایی از کنترل موثرتر گلوکز خون پشتیبانی می‌کند.

درباره برخی از بهترین غذاها برای افراد مبتلا به دیابت در اینجا بخوانید.

ورزش

ورزش منظم برای حفظ سطح متوسط ​​مهم است. وزن و سلامت کلی در کودکان مبتلا به دیابت.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که کودکان بین 5 تا 17 سال حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​یا شدید هر روز. بزرگسالان می‌توانند در صورت امکان کودکان را به بازی در خارج از منزل و شرکت در ورزش تشویق کنند.

همچنین برای بزرگسالان ممکن است تشویق کودکان و نوجوانان به کاهش مصرف بازی‌های ویدیویی، تلویزیون و وسایل مشابه و ایجاد فرصت‌ها مفید باشد. برای زمان فعال به عنوان خانواده.

کودکان با دیابت نوع 2 در معرض خطر عوارض بالقوه جدی است، بیشتر در مراحل بعدی زندگی، از جمله بیماری قلبی و سکته . اگر دیابت به خوبی کنترل نشود، این خطرات افزایش می‌یابد.

سایر عوارض و شرایطی که متخصصان پزشکی با دیابت نوع 2 مرتبط می‌کنند عبارتند از:

دیابت نوع 2 در کودکان شایع تر می شود زیرا میزان چاقی در دوران کودکی همچنان در حال افزایش است.

تشخیص و تشخیص این بیماری در کودکان می تواند چالش برانگیز باشد. پزشکان هنوز از اثرات درازمدت ابتلا به دیابت نوع 2 در سنین پایین مطمئن نیستند.

عادات سبک زندگی سالم، مانند رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی فراوان، می تواند به پیشگیری و درمان کمک کند. دیابت نوع 2 در کودکان.

همچنین ضروری است که مراقبین از تمهیدات و دانش مناسب برای اجتناب یا واکنش سریع به موقعیت‌های اضطراری برخوردار باشند.

این مقاله را به زبان اسپانیایی بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا