سلامت

شواهد مرتبط با میگرن و سلامت روان

شواهد مرتبط با میگرن و سلامت روان

اثرات میگرن می تواند باشد ناتوان کننده، اغلب بر بسیاری از جنبه های زندگی روزمره تأثیر می گذارد.

چه به صورت مزمن یا اپیزودیک رخ دهد، دوره های میگرن می توانند استرس زیادی ایجاد کنند. استرس همچنین می‌تواند باعث ایجاد دوره‌های میگرن شود و در نتیجه منجر به چرخه معیوبی شود که فرار از آن دشوار است.

میگرن و سلامت روان ارتباط نزدیکی با هم دارند. بر اساس یک نظرسنجی از بیش از 6000 بزرگسال، افراد مبتلا به میگرن بیشتر از دوبرابر احتمال برای گزارش بیماری روانی به عنوان افراد بدون میگرن.

درک اثرات بالقوه میگرن بر سلامت روان، و بالعکس، مهم است. مدیریت یکی اغلب شامل مدیریت هر دو است.

در این مقاله، رابطه بین میگرن و سلامت روان و همچنین برخی از اقداماتی که یک فرد می‌تواند برای بازگرداندن کنترل سلامت روان خود انجام دهد را بررسی خواهیم کرد.

اضطراب و افسردگی در افرادی که میگرن را تجربه می کنند بیشتر از کسانی است که تجربه نمی کنند. به گفته کارشناسان بنیاد آمریکایی میگرن، افراد مبتلا به میگرن پنج برابر بیشتر از افراد بدون میگرن احتمال ابتلا به افسردگی را دارد.

افراد مبتلا به میگرن ممکن است حتی در معرض خطر اضطراب بیشتری باشند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که در مقایسه با افراد بدون میگرن، افراد مبتلا به میگرن 25 بار بیشتر احتمال دارد که روزانه احساس عصبی یا مضطرب کند.

این اثرات با افزایش دفعات حملات میگرنی ترکیب می‌شوند. طبق مطالعه ای در Journal of Neurology, Neurosurgery & Psychiatry، افراد مبتلا به میگرن مزمن – که به معنای تجربه سردرد در 15 روز یا بیشتر در ماه است – دوبرابر احتمال ابتلا به افسردگی و اضطراب نسبت به سایرین که دوره های کمتری را تجربه می کنند.

میگرن نیز در میان افراد مبتلا به اختلال دوقطبی شایع است. در یک متاآنالیز مطالعاتی که رابطه بین اختلال دوقطبی و میگرن را بررسی می کند، تقریباً یک -سوم افراد مبتلا به اختلال دوقطبی I و نیمی از مبتلایان به اختلال دوقطبی II، میگرن را تجربه کردند.

افرادی که دارای اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) هستند نیز ممکن است در معرض خطر ابتلا به میگرن باشند. با این حال، ممکن است افراد مبتلا به PTSD نیز ممکن است دچار سردرد پس از سانحه مداوم (PPTH) شوند که شبیه میگرن است اما از نظر بالینی متمایز است. افراد مبتلا به PPTH ممکن است در افزایش خطر مشکلات سلامت روان در مقایسه با کسانی که میگرن دارند.

علت و ارتباط بین بیماری روانی و میگرن نامشخص است. آیا میگرن باعث بیماری روانی می شود یا بیماری روانی باعث میگرن می شود؟

پاسخ پیچیده است. مطالعات نشان می دهد که افسردگی یک پیش بینی کننده قوی برای پیشرفت از میگرن اپیزودیک به مزمن است، اما درمان میگرن لزوماً معیارهای اضطراب یا افسردگی را بهبود نمی بخشد.

احتمالاً این رابطه دو طرفه است و هر دو تا حدودی به رشد دیگری کمک می‌کنند.

مطالعات روی خواهر و برادرها و دوقلوها نشان داده‌اند که میگرن و مشکلات سلامت روانی معمولاً در کنار هم قرار می‌گیرند. خانواده ها.

برای مثال، یک مطالعه 2021 خواهر و برادر نشان داد که افرادی که خواهر و برادر مبتلا به میگرن دارند، 40٪ بیشتر از افرادی که خواهر و برادر مبتلا به این بیماری ندارند، در معرض ابتلا به افسردگی هستند، حتی اگر خودشان به میگرن مبتلا نباشند. به طور مشابه، احتمال ابتلا به میگرن در افرادی که خواهر و برادری داشتند 45 درصد بیشتر بود.

این نتایج نشان می‌دهد که هم میگرن و هم افسردگی ممکن است ناشی از یک علت ژنتیکی، محرک محیطی یا هر دو باشد.

>

نقش ثابت شده ای برای اختلال عملکرد سروتونین در ایجاد اضطراب و افسردگی وجود دارد. دانشمندان جهش های ژنتیکی را شناسایی کرده اند که سیگنال دهی سروتونین را در افراد مضطرب و همچنین مبتلایان به میگرن مختل می کند.

به‌علاوه، داروهای خاصی که سردردهای میگرنی (تریپتان‌ها) را درمان می‌کنند، با هدف قرار دادن گیرنده‌های سروتونین در مغز عمل می‌کنند. بنابراین، احتمالاً سروتونین رابطه بین میگرن و سلامت روان را نیز تنظیم می‌کند.

هورمون‌ها نیز ممکن است نقش داشته باشند. اگرچه میگرن بیشتر در زنان رخ می دهد، میگرن همراه با اضطراب همبود متداول تر در مردان

به‌علاوه، برخی از زنان وقوع «میگرن قاعدگی، که بلافاصله قبل یا در طول قاعدگی رخ می دهد. سطح استروژن در این دوره کم است، که نشان می دهد کمبود استروژن ممکن است در ایجاد میگرن و همچنین بیماری روانی نقش داشته باشد.

داروهای زیادی وجود دارند که می توانند افسردگی و اضطراب را مدیریت کنند، مانند داروهای ضد افسردگی. متخصصان مراقبت های بهداشتی همچنین داروهای ضد افسردگی را یک گزینه درمانی موثر برای برخی موارد میگرن می دانند. برای دیگران، ترکیبی از داروهای ضد افسردگی با داروهای دیگری که مستقیماً میگرن را درمان می کند، ممکن است مؤثرتر باشد.

با این حال، بسیار مهم است که مردم در مورد داروها با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنند. این به این دلیل است که مطالعات نشان داده‌اند که در برخی موارد نادر، تریپتان‌ها ممکن است به خوبی با مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین یا مهارکننده‌های بازجذب سروتونین-نوراپی‌نفرین تداخل نداشته باشند. که هر دو می توانند افسردگی را درمان کنند.

همچنین علاقه فزاینده ای به استفاده از درمان بیوفیدبک برای کاهش میگرن وجود دارد.

درمان بیوفیدبک از دستگاهی برای اندازه‌گیری سیگنال‌های استرس، مانند تنش عضلانی یا دمای بدن استفاده می‌کند تا به افراد کمک کند علل استرس خود را بشناسند تا بتوانند در زمان واقعی برای تقویت آرامش پاسخ دهند.

درمان بیوفیدبک اغلب با آموزش تمدد اعصاب همراه است، که در آن یک درمانگر باتجربه تکنیک های اثبات شده برای کاهش استرس را آموزش می دهد. این موارد عبارتند از:

  • تنفس عمیق
  • آرامش پیشرونده عضلانی
  • روالهای آرام سازی

براساس میگرن آمریکایی درمان بنیادی، بیوفیدبک به تنهایی می‌تواند تعداد دفعات سردرد را تا حدود 45–60%. هنگامی که در ترکیب با دارو استفاده می شود، این نتایج می تواند تا حدود 70٪ بهبود یابد.

در کارآزمایی بالینی تصادفی، درمان بیوفیدبک نه تنها دفعات و شدت سردردهای میگرنی را کاهش داد، بلکه علائم را نیز بهبود بخشید. استرس، افسردگی و اضطراب.

همچنین تغییرات زیادی در شیوه زندگی وجود دارد که افراد می توانند در آنها ایجاد کنند. پیشگیری یا کاهش سردردهای میگرنی اینها شامل خوردن رژیم غذایی سالم و پرهیز از عوامل استرس زا.

اما، زمانی که فردی افسردگی، اضطراب یا هر دو دارد، مهم است که این تغییرات سبک زندگی سلامت روان او را در این فرآیند به خطر نیندازد.

بر اساس تجزیه و تحلیل تقریباً 30000 بزرگسال در ژاپن، افراد مبتلا به میگرن بیش از دو برابر بیشتر احتمال دارد که کار را از دست بدهند و گزارش می دهند که فعالیت های روزانه خود را بیشتر قطع می کنند.

میگرن می تواند در زندگی روزمره بسیار مخرب باشد، اما مهم است که با دوستان یا خانواده درگیر بمانید. تا حد امکان. انزوا می تواند منجر به افسردگی یا بدتر شدن افسردگی یا اضطراب شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند که رفتار درمانی را ادغام کنید که بر شرکت در فعالیت‌های لذت‌بخش یا سودمند تمرکز دارد.

رابطه بین میگرن و بیماری روانی پیچیده است. احتمالاً توسط ترکیبی از عوامل ژنتیکی، هورمونی و محیطی ایجاد می‌شود.

یک برنامه درمانی مؤثر باید به نگرانی‌های میگرن و سلامت روان رسیدگی کند و ممکن است شامل ترکیبی از داروها و مداخلات سبک زندگی باشد.

تمرکز بر رفاه کامل کلید حفظ سلامت جسمی و روانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا