معماری

سبک طراحی داخلی مدیترانه ای برای آشپزخانه، اتاق نشیمن، حمام

سبک طراحی داخلی مدیترانه ای برای آشپزخانه، اتاق نشیمن، حمام

اگر چند نکته را در نظر داشته باشید، سبک مدیترانه‌ای ساده و آسان است. این نکات به شما در ایجاد طرح عالی کمک می کند:

1. اجازه ورود نور خورشید:

اطمینان حاصل کنید که فضا حداکثر در معرض نور خورشید قرار می گیرد. همچنین می‌توانید پنجره‌های اضافی برای همان بسازید.

2. از رنگ سفید زیاد استفاده کنید:

رنگ سفید به روشن‌تر شدن فضا کمک می‌کند. همچنین نور خورشید را به خوبی منعکس می کند و اتاقی روشن ایجاد می کند. ترکیب دیوارهای سفید، مبلمان، سقف ها می تواند راهی عالی برای دادن ظاهری مدیترانه ای به منطقه باشد.

3. ایجاد دیوارهای تاکیدی:

دیوار تاکیدی، دیواری در داخل منطقه است که رنگ/بافت متفاوت و منحصربه‌فردی دارد. این به تعریف فضا کمک می کند و به آن شخصیت بیشتری می بخشد. بسته به انتخاب، می توان از دیوارهای بافت آبی یا دیوارهای سنگی برای ایجاد دیوارهای برجسته استفاده کرد.

4. ایجاد قوس:

طاق‌های گرد در نزدیکی درها و گوشه‌های دیگر می‌تواند راهی عالی برای ترکیب سبک ایتالیایی باشد. آنها همچنین در فضاها تمایز قائل می شوند و به آن تقسیم بندی واضحی می دهند.

5. لطفاً آن را ساده نگه دارید:

از آنجایی که فضای داخلی مدیترانه ای شیک و سلطنتی به نظر می رسد، اغلب ساده اما کاربردی هستند. به دلیل استفاده از رنگ سفید، اغلب نگهداری از خانه دشوار است. از این رو، تمرکز بر روی عملکرد بیش از طراحی بسیار مهم است.

6. آزمایش:

اگرچه سبک منحصر به فرد است، گزینه های بسیار متنوعی برای همه وجود دارد. بنابراین نگران نباشید و همه چیز را آزمایش کنید.

7. استفاده از عناصر طبیعی:

عناصر طبیعی مانند سنگ، سفال، چوب، مرمر باید به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند.

8. به خوبی تجهیز کنید:

مبلمان نیز به همان اندازه ضروری است. در مبلمان خود از عناصر منحصر به فرد و خاص استفاده کنید. مبل بزرگ، صندلی‌های راحتی، لوسترها و غیره می‌توانند به چیدمان کل ظاهر کمک کنند.

9. به خوبی دسترسی داشته باشید:

لوازم جانبی ممکن است عنصر کوچکی به نظر برسند، اما می توانند ظاهر را ایجاد یا خراب کنند. از فرش‌های بزرگ، قالیچه‌ها و پرده‌های شیک برای افزودن دکوراسیون به خانه‌تان استفاده کنید. فرش های با طراحی پیچیده در جنوب اروپا از اهمیت فرهنگی بالایی برخوردار هستند. روی یک قطعه با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید. گیاهان سرپوشیده بلند، بوته ای و زنده نیز می توانند لوازم جانبی خوبی باشند. گیاهانی مانند Areca، لیمو، ZZ و Sansevieria می‌توانند گزینه‌های عالی باشند.

10. به یک طرح رنگ پایبند باشید:

اگرچه سبک‌های مدیترانه‌ای عمدتاً به رنگ‌های روشن و با تن گرم متکی هستند، گزینه‌های زیادی در رنگ‌های آرام نیز وجود دارد. با این حال، رعایت یک نوع پالت رنگ برای اتاق ضروری است. مخلوط کردن پالت ها ظاهری منسجم ایجاد نمی کند و خانه را ناقص نشان نمی دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا