سرگرمی

ساحل روستای پرک کنگان

ساحل روستای پرک کنگان

ساحل روستای پرک کنگان یکی از زیبا ترین و بکر ترین ساحل های جنوبی ایران است .پرک روستایی از توابع شهرستان کنگان است که در استان بوشهر واقع شده و هر سال به ویژه در نیمسال دوم میزبان گردشگران داخلی و خارجی است. این روستا که حدود ۳۰۰ متر از ساحل فاصله دارد ارتفاعش از سطح دریا ۲۰ متر بوده است. در حاشیه خلیج فارس واقع شده ‌است.این روستا که در ۵ کیلومتری شرق بندر سیراف واقع شده از سه محله «آب شیرین»، «آب سور» و «زیر جاده» تشکیل شده‌ است.خورموجی از مورخان عصر قاجار این روستا را با نام پرک ثبت کرده و آنرا از بلوک کنگان دانسته است.

این روستا از زیباترین سواحل خلیج فارس را در استان بوشهر داراست. اغلب نیز جشنواره بازی های بومی محلی استان بوشهر با حضور شهرستان های مختلف در ساحل زیبای این روستا برگزار می شود.

نامگذاری ساحل روستای پرک کنگان

پرک در گویش اهالی به شکل برک هم نامیده می شود. در زبان فارسی به معانی مختلفی مانند پر کوچک، کاهوی خرد نیز می باشد.

پر احتمالاً از پار و بارگرفته شده باشد، چون پرک بارانداز کاروان‌هایی بوده که از ولایت فارس به بندرسیراف می‌رفته‌است و از این‌جا به وسیله چهارپایان بار تاجران را به سیراف می‌آورده‌اند. این مکان به‌علت موقعیت جغرافیایی در مسیر کاروان‌ها، می‌تواند با کلمه پارک و برخی از کلمه‌های دیگر زبان هند و اروپایی هم‌ریشه باشد. از طرفی دیگر پرک را برگرفته از پرکه یا برکه (جای نگهداری آب) نیز خوانده‌اند.

ساحل روستای پرک کنگان ساحل روستای پرک کنگان

روستای پرک

پَرَک، روستایی در دهستان طاهری بخش سیراف شهرستان کنگان در استان بوشهر است. این روستا، مرکز دهستان طاهری است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا برابر با ۳٬۵۸۲ نفر (۸۸۵ خانوار) بوده‌است.

ساحل روستای پرک کنگان1 ساحل روستای پرک کنگان

اقامتگاه نزدیک ساحل روستای پرک کنگان

اقامتگاه بوم گردی ساحلی بندر پرک در بندر کنگان در فاصله۵۷کیلومتری از بندر کنگان واقع شده است. این اقامتگاه ساختمانی نوساز بوده که به سبک خانه های سنتی و بومی ساخته شده و به صورت کاملا سنتی و ساده چیده شده اند. این اقامتگاه دارای ۸سوئیت اقامتی می باشد که در مجموع ظرفیت پذیرایی از ۴۰ مهمان را دارد.

ساحل روستای پرک کنگان2 ساحل روستای پرک کنگان

 روستای پرک کنگان3 e1642405363192 ساحل روستای پرک کنگان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

[امتیاز: 0 میانگین: 0]

           

حتما بخوانید : بازار مشترک زاهدان

منبع : سیری در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا