سلامت

رژیم گیاهخواری: کدام مکمل های غذایی در برابر کمبودها؟

رژیم گیاهخواری: کدام مکمل های غذایی در برابر کمبودها؟

رژیم گیاهخواری: کدام مکمل های غذایی در برابر کمبودها؟

Régime végétarien : quels compléments alimentaires contre les carences ?
چرا مکمل های غذایی را به عنوان بخشی از رژیم گیاهخواری انتخاب کنید؟

غذاهای گوشتی حاوی ریزمغذی هایی هستند که در گیاهان وجود ندارند یا به مقدار کمتری وجود دارند. برای جلوگیری از کمبود، یافتن جایگزین ضروری است. یک مکمل غذایی کنسانتره ای از مواد مغذی را فراهم می کند که به راحتی توسط بدن جذب می شود، این یک راه حل ایده آل به عنوان بخشی از رژیم گیاهخواری است.

در طول رژیم گیاهخواری، باید در مورد کیفیت غذا بسیار مراقب باشید. ویتامین های B12 و B9، روی، آهن، ید، اسیدهای آمینه ضروری خاص یا امگا 3 EPA و DHA مواد مغذی هستند که ممکن است به دلیل عدم وجود غذاهای با منشاء حیوانی کمبود داشته باشند.

چگونه یک مکمل غذایی گیاهی خاص را انتخاب کنیم؟

همه مکمل های غذایی یکسان ساخته نمی شوند. برای انتخاب درست، حتما یک مکمل غذایی ارگانیک را انتخاب کنید که فقط از مواد طبیعی ساخته شده باشد. برای برخی از مکمل‌ها مانند اسپیرولینا، توجه به منشا و ترجیح دادن محصولات محلی مهم است.

اسپرولینا، غنی ترین مکمل غذایی با مواد مغذی

اسپیرولینا مکمل غذایی ایده آل به عنوان بخشی از رژیم گیاهخواری است. محتوای استثنایی مواد مغذی آن به آن اجازه می دهد تا با کمبود آهن، ید، روی و اسید آمینه مبارزه کند. همچنین، اجازه می دهد تا یک وضعیت تغذیه ای بهینه حفظ شود و کمبود برخی مواد مغذی را جبران کند.

اسپرولینا حاوی تقریباً 70٪ پروتئین و تمام اسیدهای آمینه ضروری است. . علاقه اسپیرولینا نیز به دلیل وجود آهن آن است که فراهمی زیستی آن نزدیک به 40٪ است. به عبارت دیگر، آهن موجود در اسپیرولینا 6 برابر بهتر از آهن موجود در گوشت قرمز توسط بدن جذب می شود. علاوه بر این، اسپیرولینا حاوی ویتامین B12، آنتی اکسیدان ها و بسیاری از مواد معدنی و عناصر کمیاب مورد نیاز بدن است.

اسپیرولینا را می توان در درازمدت، چندین مورد مصرف کرد. هفته ها یا حتی ماه ها برای تاثیر بهینه، از دوز 5 گرم در روز تجاوز نکنید و یک اسپیرولینا با کیفیت انتخاب کنید. اسپیرولینا خاصیت تجمع سموم را دارد، باید در یک محیط سالم رشد کرده باشد.

مخمر آبجو، منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی B است. از روده محافظت می کند و هضم را تحریک می کند. مخمر آبجو سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به کاهش سموم در بدن کمک می کند. به کاهش احساس خستگی کمک می کند و به مبارزه با کمبودهای تغذیه ای و کم خونی کمک می کند. در واقع، با تقویت هضم، محیطی غنی از ریزمغذی ها ایجاد می کند.

یک مکمل غذایی بر پایه مخمر آبجو به طور طبیعی سرشار از پروتئین و ویتامین B است: B1، B2، B3، B5، B6 و B8. اکثر مخمرها در محیط های غنی از مواد معدنی و عناصر کمیاب مانند سلنیوم، روی، منیزیم و غیره غنی شده و پرورش می یابند.

مخمر آبجو را می توان به عنوان یک برای اثر مطلوب به مدت 4 تا 12 هفته درمان شود. حتماً یک مخمر غنی شده و فعال انتخاب کنید تا تأثیر آن بر روی دستگاه گوارش بهینه باشد.

ماکا، مکمل غذایی برای گیاهخواران ورزشی

ماکا یک مکمل غذایی مقوی و تقویت کننده است. ضعف جسمی و ذهنی را کاهش می دهد و سیستم های مختلف بدن را تحریک می کند. مشخصات غذایی جالب آن همچنین به آن اجازه می دهد تا به طور موثر با کمبودهای ماکرو و میکرو مغذی مبارزه کند.

ماکا حاوی 15٪ پروتئین و کمتر از 19 اسید آمینه است. از 65% کربوهیدرات و 2% لیپیدهای با کیفیت تشکیل شده است. مهم است که بر غنی بودن آن از ویتامین های B1، B2، B12، C، D و E تأکید شود. برخی از آنها در غذاهای گیاهی زیاد وجود ندارند یا حتی وجود ندارند. ماکا همچنین حاوی 16 ماده معدنی و عناصر کمیاب از جمله کلسیم، روی، آهن، سلنیوم و پتاسیم است.

یک مکمل غذایی مخصوص گیاهخواری ماکا را می توان به عنوان 4 مصرف کرد. تا 12 هفته درمان مراقب باشید بیش از 3 ماه به طور مداوم مصرف نکنید تا کم کم بدن به آن عادت کند.

کتان، منبع جالبی از امگا 3 برای جایگزینی ماهی های چرب

کتان به محافظت از سیستم قلبی عروقی و عملکردهای عصبی-شناختی کمک می کند. در واقع، اثر ضد انعقادی آن باعث بهبود اکسیژن رسانی به بافت ها و سیالیت جریان خون می شود. ما همچنین باید اثر آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن را برای بدن برجسته کنیم.

کتان منبع مهمی از اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 است. در رژیم غذایی کلاسیک، ماهی های چرب یکی از منابع اصلی امگا 3 هستند. هنگامی که آنها از رژیم غذایی حذف می شوند، لازم است با یک مکمل غذایی با منشاء گیاهی جبران شود. کتان سرشار از آلفا لینولنیک اسید (ALA) است که می تواند توسط بدن به EPA (ایکوزاپنتانوئیک اسید) و DHA (اسید دوکوزاهگزانوئیک) تبدیل شود. این دو اسید چرب از خانواده امگا 3 برای سلامتی اهمیت حیاتی دارند.

یک مکمل غذایی مبتنی بر کتان را می‌توان در درازمدت مصرف کرد. چندین ماه. با این حال مراقب باشید که دوز مشخص شده توسط سازنده را رعایت کنید. اگر از آسیب شناسی های قلبی عروقی رنج می برید، قبل از مصرف کتان از پزشک خود مشورت بگیرید.

سایر راه حل های طبیعی

    ویتامین B12: مکمل ویتامین B12 هنوز برای افرادی که از رژیم گیاهخواری طولانی مدت پیروی می کنند ضروری است. در واقع، حتی اگر ذخایر بدن مهم باشد، کمبود B12 می تواند چشمگیر باشد. با این حال، فقط غذاهای با منشاء حیوانی قادر به تامین مقدار کافی آن هستند.

  • رژیم غذایی متعادل:رژیم غذایی متنوع سبزیجات برای اطمینان از دریافت کافی پروتئین، اسیدهای آمینه و مواد مغذی ضروری است. . مطمئن شوید که منابع پروتئین گیاهی را تغییر دهید، حبوبات و غلات کامل را به طور منظم در رژیم غذایی و همچنین دانه های روغنی قرار دهید.

94% خوانندگان این مقاله را مفید یافتند و شما؟

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا