سریال و انمیشن

راهنمای کامل خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی | معرفی 5 سایت برتر

راهنمای کامل خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی | معرفی 5 سایت برتر

تعداد زیادی از ایرانیان علاقه بسیاری به خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی دارند. البته به این نکته باید اشاره شود که علت این امر گاها پیدا نشدن لپ تاپ مورد نظر در بازار داخلی ایران است. اما شما به عنوان یک کاربر باید همیشه به این نکته توجه داشته باشید که نباید از هر سایت خارجی محصولات گران قیمتی چون لپ تاپ را خریداری کنید.

به عبارتی ابتدا باید از امنیت و معتبر بودن سایت خارجی اطمینان خاطر را کسب کنید و سپس خرید خود را انجام دهید. در مورد چگونگی خرید لپ تاپ از این سایت‌ها هم باید به این موضوع اشاره کنیم که کاربران ایرانی با برخی محدودیت‌ها مواجه هستند. در چنین شرایطی لازم است که حتما با یک سایت واسط (خدمات ارزی) ایرانی معتبر مشورت و همکاری کنید.

فهرست مطالب

راهنمای خرید لپ تاپ از سایت خارجی
خرید لپ تاپ از سایت های خارجی با بهترین روش ها از ایران

خرید لپ تاپ از بهترین سایت‌های خارجی

قطعا برای شما هم پیش آمده که یک لپ تاپ خاص را در یکی از سایت‌های خارجی مشاهده کنید و دوست داشته باشید آن را بخرید. اما بنا بر وجود برخی محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه ما ایرانی‌ها نمی‌توانید با استفاده از کارت بانکی خود از این سایت‌ها خرید کنید. البته جدا از بحث روش‌های خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی شما ابتدا باید بهترین و معتبرترین سایت‌های خارجی را برگزینید.

اما شاید شما هم با شنیدن این اخبار تحریم و محدودیت‌ها با این پرسش مواجه شوید که اصلا راه‌حلی برای خرید لپ تاپ از سایت خارجی وجود دارد یا خیر؟ بله، خوشبختانه تعداد زیادی از سایت‌های واسط معتبر ایرانی در زمینه خدمات ارزی در حال فعالیت هستند. شما با مراجعه به این سایت‌ها و دریافت راهنمایی می‌توانید به راحتی مانند سایت‌های داخلی از سایت‌های خارجی خریدهای خود را انجام دهید.

معرفی بهترین فروشگاه‌های اینترنتی لپ تاپ

هم‌اکنون صدها سایت‌های فروشگاهی خارجی وجود دارند که افراد در سراسر دنیا از آن‌ها محصولات خود را خریداری می‌کنند. اما پروسه خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی برای ایرانیان کمی متفاوت و البته سخت‌تر است. اما نیازی به نگرانی نیست، چون که این مشکل توسط سایت‌های واسط و ارائه دهنده خدمات بین‌المللی برطرف شده است. اگر بخواهیم چند مورد از بهترین سایت خارجی را معرفی کنیم لازم است که این سایت‌ها را نام ببریم:

  • آمازون (Amazon)
  • ایبی (Ebay)
  • بست بای (BestBuy)
  • تارگت (Target)
  • سایت نیواگ (NewEgg)

سایت آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی خارجی

یکی از بهترین سایت‌های خارجی برای خرید انواع کالا به خصوص لپ تاپ سایت آمازون (Amazon) است. کمپانی آمازون از سال 1994 فعالیت خود را آغاز کرده است. در ابتدای فعالیت خود تنها کتگوری یا همان دسته بندی انواع کتاب را به بازار عرضه می‌کرد. اما رفته‌رفته با افزایش محبوبیت خدمات فروشگاهی خود را گسترده‌تر کرده و به جایگاه برتر امروزی خود رسید. در حال حاضر سایت آمازون بیشترین تنوع محصولات مختلف را در بین هزاران سایت فروشگاهی مختلف دارد.

برای خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی بی‌شک سایت آمازون بهترین انتخاب برایAmazon کاربران ایرانی است، چراکه سایت‌های واسط ایرانی نیز خدمات ایجاد دسترسی به کاربران ایرانی را ارائه می‌کنند. یعنی شما با پشت سر گذاشتن برخی مراحل مهم مانند اخذ ویزا یا مستر کارت، ارزهای دیجیتال و… می‌توانید از این سایت لپ تاپ با هر کالای مورد نظر خود را از این طریق خریداری کنید.

همچنین بخوانید :
سایت آمازون
آمازون یکی از بهترین سایت های فروشگاهی در دنیا

معرفی سایت ایبی و خرید لپ تاپ از آن در ایران

سایت ایبی هم مانند آمازون از قدیمی‌ترین سایت‌های فروشگاهی در دنیا است. این سایت در سال 1995 میلادی تاسیس شد. تنوع محصولات و کالاها در Amazon به قدری زیاد است که دسته بندی آن‌ها به بیش از چند میلیون می‌رسد. شما می‌توانید هم لپ تاپ‌های استوک و هم صفر را از این سایت خریداری کنید. البته علاوه بر لپ تاپ هر نوع محصول دیگری به دو صورت صفر یا کارکرده به فروش می‌رسد.

اما همان گونه که می‌دانید فرایند خرید کاربران ایرانی از این سایت برخی محدودیت‌های خاص دارد. منظور از محدودیت‌ها دقیقا مشکلاتی چون نداشتنن کارت‌های اعتباری بین‌المللی و… است که خوشبختانه سایت‌های واسط ایرانی نیز با ارائه خدماتی نوین این مشکلات را برطرف کرده‌اند.

آشنایی با سایت بست بای (BestBuy)

سایت فروشگاهی بست بای (BestBuy) برای اولین بار فعالیت خود را در سال 1966 آغاز کرد. البته به این نکته مهم اشاره کنیم که سایت بست بای در ابتدای کار خود به عنوان یک فروشگاه خرده فروشی و محلی در مینه سوتا فعالیت می‌کرد. اما بعدها یعنی در اوایل سال 1983 میلادی اولین فروشگاه خود را افتتاح کرد.

این کمپانی تا سال 2010 توانست به خوبی پیشرفت کند و در آن زمان به تنهایی حدود 20 درصد از بازار کل ایالت متحده در زمینه لوازم الکترونیکی به این سایت اختصاص داشت. اکنون در این سایت فروشگاه بین‌المللی بیش از میلیون‌ها محصول در دسته بندی‌های مختلف در حال فروش هستند. به عبارتی سایت بست بای از جمله بهترین و امن‌ترین سایت‌ها برای خرید لپ تاپ و سایر لوازم الکترونیکی است. اما باز برای اینکه کاربرانی بتوانند از این سایت خریدهای خود را انجام دهند بایستی گیفت کارت، کارت اعتباری و… داشته باشند.

امکانات و ویژگی‌های سایت فروشگاهی تارگت (Target)

سایت فروشگاهی تارگت (Target) مانند سایت‌های معرفی شده خارجی انواع محصولات و کالا را با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت به بازار جهانی عرضه می‌کند. انواع لپ تاپ‌ برندهای مختلف ایسوس، ام اس آی، دل، اپل و… در این فروشگاه وجود دارد. به جرئت می‌توان گفت سایت تارگت یکی از بهترین سایت‌های خارجی برای خرید لپ تاپ و سایر لوازم الکترونیکی است.

اما همچنان مشکلات و محدودیت‌هایی که در سایر سایت‌ها برای کاربران ایرانی وجود دارد در این سایت هم موجود است. یعنی شما بایستی ابتدا به سایت‌های واسط خدمات ارزی ایرانی مراجعه کنید و پس از صدور انواع کارت‌های اعتباری و سایر روش‌های پیشنهادی این سایت‌ها می‌توانید از سایت‌های خارجی خریدهای خود را انجام دهید.

راهنمای خرید لپ تاپ از سایت نیواگ

نیواگ از جمله بهترین سایت‌ها برای خرید کالاهای مختلف به خصوص کالاهای الکترونیکی مانند لپ تاپ است. یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید لپ تاپ از بهترین سایت‌های خارجی سایت NewEgg است. این سایت فروشگاهی در سال 2001 در آمریکا راه‌اندازی شده است. برای خرید لپ تاپ از این سایت مانند سایر سایت‌های خارجی باید ابتدا کارت اعتباری، مستر یا ویزا و… را داشته  باشید تا در فرایند خرید با مشکل مواجه نشوید.

مشکلات خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی

تمامی سایت‌هایی که در بالا معرفی کردیم، برای کاربران ایرانی محدودیت‌هایی را در نظر گرفته‌اند. منظور از این محدودیت‌ها دقیقا تحریم‌هایی است که علیه ایران اعمال شده است. مشکل و محدودیت اصلی کاربران ایرانی به هنگام خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی فرایند ثبت آدرس است.

به زبانی ساده‌تر لازمه ارسال کالا به مشتری از طریق این سایت‌ها این است که مشتری آدرس معتبر و مورد تایید را باید وارد کند. آدرس‌هایی که مربوط به لوکیشن ایران و شهرهای مختلف آن هستند برای این دسته از سایت‌ها و تمام سایت‌های خارجی مورد تایید و معتبر نیست.

البته مشکلات خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی تنها به آدرس مربوط نمی‌شود، بلکه کاربران ایرانی بایستی کردیت کارت معتبری هم داشته باشند. اما نیازی به نگرانی نیست، چراکه شما با انجام راهکارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌توانید به راحتی خریدهای خود را از این سایت‌ها انجام دهید.

آموزش نحوه خرید لپ تاپ از سایت خارجی و انواع آن

سایت‌های فروشگاهی خارجی چون آمازون، نیواگ و… برای کاربران خود چندین روش پرداخت را در نظر گرفته‌اند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی حتما به روش‌های پرداخت آن‌ها توجه کنید. زیرا ممکن است روش‌های پرداخت در بعضی از این سایت‌ها  اصلا مناسب با شرایط فعلی کاربران ایرانی نبوده و حتی سایت‌های واسط ایرانی هم نتوانند مشکل را برطرف کنند.

یکی متداول‌ترین روش‌های پرداخت هزینه در سایت‌های خارجی استفاده از کارت‌های اعتباری بین المللی یا شبکه‌های پرداخت بین‌المللی چون پی پال و… است. تمامی خدمات مربوط به این روش‌ها توسط سایت‌های ایرانی ارائه می‌شود تا شما بتوانید از طریق هر یک از این روش‌ها خریدهای خود از سایت‌های خارجی را انجام دهید.

روش‌های مختلف خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی

با توجه به مطالب بالا، کاربران ایرانی برای خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی بایستی از یکی از روش‌های زیر استفاده کنند:

  • کردیت کارت‌ها (کارت‌های اعتباری)
  • حساب های آنلاین یا کیف پول‌های الکترونیکی
  • گیفت کارت‌ها
  • ارزهای دیجیتال

1- خرید از سایت‌های خارجی با کردیت کارت‌ها

کردیت کارت‌ها یا همان کارت‌های اعتباری امروزه کاربرد بسیار گسترده‌ای در پرداخت‌های بین‌المللی دارند. با استفاده از این کارت‌ها علاوه بر خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی می‌توان سایر امورات بانکی چون انتقال و واریز وجه، خرید بلیط و… را انجام داد. همچنین با کردیت کارت‌ها می‌توان به کیف پول‌های الکترونیکی مانند پی پال، اسکریل و.. متصل شده و فرایندهای بانکی را انجام داد.

کارت‌های اعتباری فیزیکی انواع مختلفی داشته و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. کلیه این کارت‌ها توسط شبکه‌های مالی معتبر در خارج از کشور عرضه می‌شوند.

البته به این نکته هم باید توجه کنیم که فرایند صدور کارت‌های اعتباری بین‌المللی برای ایرانیان تحریم است. اما با مراجعه به سایت‌های واسط خدمات ارزی ایرانی می‌توان به راحتی از طریق آن‌ها کارت اعتباری مورد نظر را دریافت کرد. بهترین و معتبرترین شبکه‌ها برای صدور کارت‌های اعتباری مستر کارت و ویزا کارت هستند. یعنی شما با صدور یکی از کارت‌های مستر یا ویزا کارت می‌توانید بدون هر گونه محدودیتی از سایت‌های خارجی خرید کنید.

انجام خریدهای اینترنتی با کردیت کارت ها
کردیت کارت ها بهترین روش برای خرید لپ تاپ از سایت های خارجی در ایران

2-حساب های بین المللی یا کیف پول‌های الکترونیک

ساده‌ترین روش پرداختی برای خرید لپ تاپ از سایت خارجی یا هر نوع محصول دیگری حساب های بین المللی کیف پول‌های الکترونیکی هستند. کیف پول‌های الکترونیک همان حساب‌های آنلاینی هستند که قابلیت شارژ داشته و افراد برای افتتاح حساب در آن‌ها به کارت‌های بین‌المللی نیاز دارند.

از این نوع کیف پول‌های علاوه بر استفاده در خریدهای اینترنتی می‌توانید کارهایی چون ارسال حواله ارزی به سایر نقاط دنیا، پرداخت شهریه دانشگاه و… را انجام دهید. بهترین و معتبرترین کیف پول‌ها عبارت‌اند از:

به این نکته هم توجه داشته باشید که نام دیگر کیف پول‌های الکترونیک همان شبکه‌های ارزی بین‌المللی است. برای بهره‌برداری از خدمات هر یک از این کیف پول‌ها باید کارت‌های بین‌المللی مانند مستر یا ویزا کارت داشته باشید. فرایند افتتاح حساب در تمامی این کیف پول‌ها توسط سایت‌های واسط ایرانی انجام می‌شود.

3- پرداخت با گیفت کارت‌ها

گیفت کارت‌ها پس از کارت‌های اعتباری بین‌المللی بیشترین کاربرد را در حوزه خریدهای اینترنتی دارند. گیفت کارت‌ها دارای اعتبار مشخصی بوده و به اصطلاح نوعی از کارت‌های بین المللی هستند. به زبانی ساده‌تر کارت‌های هدیه (گیفت کارت‌ها) به هنگام صدور مبلغ یا اعتبار مجازی مشخصی به آن‌ها منتقل می‌شود.

کارت‌های هدیه بر خلاف کارت‌های اعتباری قابلیت انتقال و واریز وجه را نداشته و تنها برای انجام خریدهای مختلف مناسب هستند. این دسته از کارت‌ها توسط سایت‌های ایرانی خدمات ارزی نیز به کاربران ایرانی صادر می‌شود.

4- خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی از طریق ارزهای دیجیتال

یکی دیگر از روش‌هایی که شما به عنوان کاربر ایرانی می‌توانید از آن برای خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی استفاده کنید ارزهای دیجیتال هستند. فرایند پرداخت از این طریق بدین صورت است که شما پس از انتخحاب لپ تاپ در سایت مورد نظر خارجی در مرحله پرداخت باید روش پرداخت با ارزهای دیجیتال را انتخاب کنید. بهترین ارزهای دیجیتال برای انجام خریدهای اینترنتی بیت کوین، اتریوم و تتر هستند.

بهترین روش برای خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی

از بین روش‌های پرداختی که معرفی کردیم، بهترین و سریع‌ترین روش برای خرید لپتاپ از سایت‌های خارجی داشتن کارت‌های اعتباری شرکت‌های معتبری چون ویزا یا مستر است. شما با مراجعه به سایت‌های واسط خدمات ارزی ایرانی می‌توانید کارت اعتباری مورد نظر خود را دریافت کرده و سپس از طریق بستر همین سایت‌ها لپ تاپ مورد نظر خود را خریداری کنید.

البته اگر نیازی به این کارت ها یا حساب های بین المللی ندارید، این وبسایت های واسط به طور مستقیم امکان خرید از سایت های خارجی را فراهم کرده اند. به این صورت که شما میتوانید محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس با ثبت نام و ارائه درخواست به این وبسایت ها شرایط خرید محصول را جویا شوید. در نهایت با ارائه اطلاعات لازم و پرداخت ریالی به علاوه کمی کارمزد سفارش خود را نهایی کنید.

نکات بسیار هنگام خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی

قبل از خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی حتما تحقیقات کافی در مورد مدل لپ تاپ مورد نظر خود را انجام دهید. برای نمونه اگر محدودیتی از نظر بودجه مالی دارید بهتر است در سایت‌های خارجی برندها و مدل‌های مختلف لپ تاپ را سرچ کرده و امکانات هر یک را نسبت به قیمتی که دارند ارزیابی کنید.

بهترین روش برای خرید لپ تاپ از سایت های خارجی
خرید لپ تاپ با کردیت کارت یا افتتاح حساب در شبکه های پرداخت ارز از سایت های خارجی

اما جدای از بحث چگونگی خرید لپ تاپ بایستی به روش پرداخت در سایت‌های خارجی هم توجه کنید. کاربران ایرانی همواره در فرایند خرید از سایت‌های خارجی با محدودیت‌هایی مواجه هستند. برای برطرف کردن این محدودیت‌ها باید به سایت‌های واسط ایرانی و سایت‌هایی که خدمات مربوط به انجام خرید از سایت‌های خارجی ارائه می‌دهند مراجعه کنید.

میزان امنیت خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که پیش از خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی باید به آن توجه کنید بحث امنیت سایت‌‌ها است. البته سایت‌هایی از قبیل آمازون، نیواگ و… جزو معتبرترین سایت‌های خارجی بوده و بیشترین میزان امنیت را دارند. تمامی سایت‌هایی که در مطالب بالا معرفی کردیم بیشترین امنیت را داشته و شما می‌توانید با خیال راحت خریدهای خود را انجام دهید.

سوالات متداول در مورد چگونگی خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی

بسیاری از کاربران ایرانی پیش از اقدام به خرید لپ تاپ از وب‌سایت‌های خارجی ممکن با سوالات رایج زیر مواجه شوند. در ادامه به پاسخ هر یک می‌پردازیم.

چگونه می‌توان بدون محدودیت خاصی از سایت‌های خارجی لپ تاپ خرید؟

برای خرید لپ تاپ مورد نظر خود از سایت‌های خارجی ابتدا باید به سایت‌های واسط ایرانی مراجعه کرده و یکی از روش‌های گفته شده در این مطلب را انجام دهید.

آیا سایت‌های خارجی امن هستند؟

تنها تعداد محدودی از این سایت‌ها مانند آمازون، نیواگ، ایبی، تارگت و بست بای امنیت کامل را دارند.

کدام روش پرداختی برای خرید لپ تاپ از سایت‌های خارجی بهتر است؟

هر یک از روش‌های معرفی شده در این مطلب ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما در حالت کلی انجام خرید با کارت‌های اعتباری نسبت به سایر روش‌ها راحت‌تر است.

سخن پایانی

اگر شما هم قصد دارید لپ تاپ مورد نظر خود را از سایت‌های معتبر و ایمن خارجی خریداری کنید، با مطالعه این مطلب می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌های مازاد و به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید. برای اینکه بتوانید محصول مورد نظر خود را از سایت‌های فروشگاهی خارجی خریداری کنید باید یا در کیف پول‌های الکترونیکی حساب باز کنید و یا کارت اعتباری بین المللی داشته باشید.

همچنین می‌توانید با استفاده از ارزهای دیجیتال لپ تاپ خود را خریداری کنید. اما بسته به شرایط فعلی خود باید بهترین روش را انتخاب کنید. البته به این نکته هم دقت داشته باشید که برای انجام خریدهای خود از این سایت‌ها باید به سایت‌های واسط ایرانی مراجعه کنید.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا