سلامت

در پاییز، کدو حلوایی در منوی غذاست

در پاییز، کدو حلوایی در منوی غذاست

در پاییز، کدو حلوایی در منوی غذاست

A l’automne, les courges sont au menu

فصل پاییز با ورود کدو مشخص می شود. در حالی که برخی از آنها خوراکی نیستند، برخی دیگر از غذاهای خوش طعم یا شیرین لذت می برند و سرشار از فواید سلامتی هستند.

خانواده های بزرگ کدوها

همه کدوها خوراکی نیستند، برخی حتی می توانند سمی باشد آنها با طعم تلخشان (کوکوربیتاسین) شناخته می شوند. علائم مسمومیت عبارتند از استفراغ، گرفتگی روده، گاهی اسهال خونی، سرگیجه، ترشح زیاد بزاق و تپش قلب تنها چند دقیقه پس از مصرف. بنابراین بهتر است کدو حلوایی خود را از فروشگاه بخرید یا خودتان آن را پرورش دهید.

بهترین گونه های خوراکی شناخته شده عبارتند از: کدو تنبل، کدو تنبل (کوچکتر از کدو تنبل)، کدو تنبل، کدو اسپاگتی، کدو حلوایی، کریستوفین، کدو سبز، کدو حلوایی و پاتیدو کدو حلوایی.

فواید بر سلامت

کدوها حاوی بسیاری از مواد معدنی و عناصر کمیاب هستند: کلسیم مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی… این کمک ها برای تحریک سیستم دفاعی بدن و محدود کردن خطر کمبود، به ویژه آهن مفید است.

کدو حلوایی

کدو حلوایی یا پورتیرون دارای گوشت نارنجی و سفت با طعم ملایم، لطیف تر و شیرین تر از کدو تنبل است. اگر کدو حلوایی خوب شسته و مسواک زده شده باشد پوست آن خورده می شود. اغلب در سوپ یا گراتن مصرف می‌شود، اما می‌تواند جزء اصلی کیک‌ها و پای‌های خاصی از جمله پای کدو تنبل معروف باشد.

نمونه دستور غذا: پای کدو حلوایی

گوشت کدو تنبل را در آب جوش بپزید و له کنید. در یک کاسه، 3 تخم مرغ و 150 گرم شکر قهوه ای، یک پیمانه دارچین، جوز هندی، زنجبیل را هم بزنید و همه چیز را مخلوط کنید. سپس پوره و 20 سی سی شیر تغلیظ شده را اضافه کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. این مخلوط را روی خمیر شور بریزید و در دمای 180 درجه سانتیگراد (ترموستات 6) به مدت 15 تا 30 دقیقه بپزید. بگذارید تا دمای اتاق خنک شود سپس پای را در یخچال قرار دهید. با خامه فرم گرفته وانیلی سرو کنید.

کدو حلوایی

کدو حلوایی (یا doubeurre) شکل گلابی دراز خاصی دارد. به شکل دارای طعم شیرین با گوشت صاف. می توان آن را به روش های مختلفی طبخ کرد: در سوپ، گراتن، سیب زمینی سرخ کرده، شکم پر و غیره.

نمونه دستور غذا >: کره پر شده با برنج و فندق

کره را در آب به مدت 20 دقیقه بپزید و برنج را در دو قابلمه، کدو را از وسط نصف کنید. دانه ها را جدا کرده و پالپ را به آرامی خالی کنید. یک پیاز ریز خرد شده را تفت دهید سپس تفاله کدو حلوایی را به مدت 5 دقیقه دیگر اضافه کنید. نمک را با سس سویا، فلفل و یک پیمانه کاری اضافه کنید. این قیمه را با برنج پخته شده، پیازچه چرخ کرده، 10 سی سی خامه مایع و فندق خرد شده مخلوط کنید. همانطور که هست خدمت کنید.

کدوی پاتیدو

گوشت کدو حلوایی پاتیدو نارنجی است. طعم آن شیرین، با کمی فندق است. درست مثل کدو تنبل، اگر به صورت پر شده نپزید، پوست کندن آن ضروری نیست. با این حال، از آنجایی که برش دادن آن کمی سخت است، بهتر است به صورت پر شده پخته شود. از نظر پر کردن، انتخاب متنوع است: تخم مرغ، خامه تازه، ژامبون، پنیر، تکه های بیکن و غیره.

نمونه دستور غذا: کدو حلوایی پاتیدو در کاسه تخم مرغ

درپوش های کدو حلوایی پاتیدو را ببرید. دانه ها را خارج کرده و حدود 20 دقیقه در آب جوش بپزید. آنها را آبکش کنید. در مرکز هر پاتیدو مقداری بیکن بریزید، 2 قاشق غذاخوری خامه تازه و یک تخم مرغ بریزید. قبل از پخت در دمای 180 درجه به مدت 15 دقیقه با پارمزان رنده شده، نمک و فلفل بپاشید.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا