سلامت

در مطالعه جدید رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 با پیشرفت کندتر ALS مرتبط است

در مطالعه جدید رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 با پیشرفت کندتر ALS مرتبط است

Pin /a>
امگا 3، موجود در غذاهایی مانند ماهی و گردو، ممکن است برای افراد مبتلا به ALS، پیش رونده و غیرقابل درمان، مفید باشد. بیماری. Ingrid Bertens/Stocksy
  • اسیدهای چرب امگا 3 دارای فواید مختلفی برای سلامتی هستند.
  • محققان دانشگاه هاروارد اکنون دریافته اند که افراد مبتلا به ALS که غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مصرف می کنند، ممکن است کاهش فیزیکی آهسته تری داشته باشند و نرخ بقای طولانی تری داشته باشند.
  • دانشمندان همچنین دریافتند که اسید چرب امگا ۶ با خطر کمتر مرگ در میان شرکت کنندگان در مطالعه مرتبط است.

سال‌هاست، تحقیقات اسیدهای چرب امگا 3 را نشان داده است. برای آوردن انواع مزایای سلامت.

مطالعات قبلی نشان می‌دهد که این چربی‌های سالم پیدا شده‌اند. در غذاهای دریایی و برخی از گیاهان می تواند به محافظت در برابر بیماری قلبی عروقی، دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن، سندرم متابولیک، ایمنی خودکار بیماری‌ها و بیماری آلزایمر.

اکنون، محققان دانشگاه هاروارد دریافته‌اند که افراد مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ( ALS) – یک بیماری عصبی پیشرونده غیرقابل درمان – افرادی که غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می خورند ممکن است کاهش فیزیکی آهسته تری داشته باشند. و میزان بقای طولانی مدت

محققان همچنین اسید چرب امگا 6 مصرف کننده را پیدا کردند. همچنین با خطر کمتر مرگ در میان شرکت کنندگان در مطالعه همراه بود.

این مطالعه اخیراً در نورولوژی، مجله پزشکی آکادمی نورولوژی آمریکا.

ALS – همچنین به عنوان بیماری لو گهریگ شناخته می شود – بیماری است که بر سیستم عصبی مرکزی، عمدتاً سلول های عصبی در مغز و نخاع.

از آنجایی که ALS بر نورون های مورد نیاز برای حرکت تأثیر می گذارد، با گذشت زمان فرد توانایی خود را برای کنترل حرکات پا، بازو و صورت از دست می دهد. در موارد شدید، افراد مبتلا به ALS در نهایت ممکن است نتوانند صحبت کنند یا غذا بخورند.

طبق انجمن ALS، “[w]در یک جمعیت از 100000 نفر، هر سال دو مورد جدید ALS وجود دارد.”

بیشتر افرادی که به ALS مبتلا می شوند بین 40 تا 70 سال سن دارند و در مردان شایع تر است.

علائم ALS عبارتند از:

محققان هنوز دقیقاً نمی دانند چه چیزی باعث ALS می شود، اما معتقدند ژنتیک و عوامل خطر محیطی ممکن است نقش داشته باشد.

در حال حاضر هیچ درمانی برای ALS وجود ندارد. برخی درمان‌ها برای کمک به کاهش علائم در دسترس هستند.

متوسط ​​امید به زندگی برای افراد مبتلا به ALS اغلب بین 2 تا 5 سال، و برخی از افراد بیشتر عمر می کنند.

طبق دکتر. Kjetil Bjornevik، استادیار اپیدمیولوژی و تغذیه در دانشگاه هاروارد T.H. دانشکده بهداشت عمومی چان در دانشگاه هاروارد، و نویسنده اصلی این مطالعه، او و تیم تحقیقاتی اش تصمیم گرفتند تا ارتباط بین رژیم غذایی و ALS را مطالعه کنند، زیرا آنها علاقه مند به شناسایی عوامل خطر قابل اصلاح برای اختلالات عصبی، مانند عوامل رژیم غذایی بودند.

“ما مطالعات انجام شده قبلیمنبع> که نشان داده اند رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، به ویژه آلفا-لینولنیک اسید-source>، ممکن است خطر ابتلا به ALS را کاهش دهد،” او به Medical News Today گفت.

“بنابراین ما علاقه مند بودیم تا بررسی کنیم که آیا رژیم غذایی سرشار از این موارد است یا خیر. اسیدهای چرب همچنین با پیشرفت کندتر بیماری در افرادی که قبلاً مبتلا به ALS تشخیص داده شده است، مرتبط است.

این اولین باری نیست که محققان تأثیر اسیدهای چرب ضروری را بر ALS بررسی می‌کنند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که تعادل امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6 برای حفظ عملکرد نورون حرکتی در ALS مهم هستند.

و تحقیق منتشر شده در سال 2019 امگا را گزارش کرد -3 اسید چرب می تواند برای تولید دارو برای درمان اختلالات عصبی استفاده شود.

در این مطالعه، دکتر Bjornevik و تیمش 449 فرد مبتلا به ALS با میانگین سنی 58 سال را انتخاب کردند. شرکت کنندگان در مطالعه بیش از 18 ماه پیگیری شدند. در طول این مدت، 126 یا 28 درصد از شرکت کنندگان درگذشتند.

محققان سطح اسیدهای چرب امگا 3 را در خون هر شرکت کننده بررسی کردند. و همه شرکت کنندگان در 12 عملکرد فیزیکی – از جمله بلع، جویدن و صحبت کردن – بین صفر تا 48 امتیاز گرفتند که نمرات بالاتر برابر با عملکرد بیشتر است.

پس از تجزیه و تحلیل، دانشمندان دریافتند که شرکت‌کنندگانی که بیشترین مقدار اسید چرب امگا 3 به نام اسید آلفا لینولنیک را داشتند، در شروع مطالعه میانگین امتیاز 38.3 را داشتند. افرادی که کمترین مقدار را داشتند میانگین امتیاز 37.6 داشتند.

علاوه بر این، تیم تحقیقاتی دریافتند که تنها 21 مورد از 126 مورد مرگ در گروه دارای بیشترین آلفا لینولنیک اسید در سیستم خود رخ داده است، در مقایسه با 37 مرگ. که در گروه کمترین اسید چرب امگا 3 اتفاق افتاد.

پس از تنظیم سن، جنس و قومیت، دکتر بیورنویک و تیمش شرکت کنندگان در مطالعه را با بالاترین میزان اسید آلفا لینولنیک گزارش کردند. در مقایسه با گروهی که کمترین مقدار را داشتند، 50 درصد خطر مرگ کمتری داشتند.

«یافته‌های ما نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا 3 خاص، مانند اسید آلفا لینولنیک دکتر بیورنویک گفت، ممکن است تأثیر مطلوبی بر افراد مبتلا به ALS داشته باشد.

«با این حال، تصادفی آزمایش‌های بالینی برای تعیین اینکه آیا مکمل با این اسید چرب مفید است یا خیر، ضروری است.

همچنین در طول مطالعه، تیم تحقیقاتی یک اسید چرب امگا 6 به نام لینولئیک اسید برای کاهش خطر مرگ در طول بازه زمانی مطالعه.

دکتر بیورنویک توضیح داد: «اسید لینولئیک، اسید چرب امگا 6 که در مطالعه ما با خطر کمتر مرگ مرتبط است، همچنین یک اسید چرب ضروری است که تنها از طریق رژیم غذایی می‌توان به دست آورد. .

«با این حال، اینکه آیا و چگونه این اسید چرب اثرات مفیدی در افراد مبتلا به ALS دارد، کمتر مشخص است. این محقق خاطرنشان کرد: مقاله ما در درجه اول بر روی اسیدهای چرب امگا 3 متمرکز بود، زیرا مطالعات قبلی ما نشان داد که این اسیدهای چرب با کاهش خطر ابتلا به ALS مرتبط هستند.

MNT همچنین با دکتر. استفن جانسون، متخصص بیماری های عصبی عضلانی در کلینیک مایو، در مورد این مطالعه.

او اظهار داشت: “من همیشه به پیشرفت بعدی امیدوار هستم که ممکن است پیشرفت بیماری ALS را کاهش دهد، متوقف کند یا حتی معکوس کند، بنابراین مقاله را با علاقه و خوش بینی محتاطانه خواندم.”

“نتایج مطالعه جالب است و راه را برای مطالعات اضافی هموار می کند، که باید برای پاسخ قطعی تر به این سوال انجام شود: آیا اسیدهای چرب خاصی کند می شوند. کاهش پیشرفت بیماری ALS و افزایش عمر؟ در حال حاضر، ما یک انجمن داریم و باید در مرحله بعدی تلاش لازم را انجام دهیم تا بهتر مشخص کنیم که آیا این انجمن در چارچوب یک مطالعه علمی دقیق تر قابل تکرار است یا خیر.

– دکتر استفان جانسون

برای گام‌های بعدی در این تحقیق، دکتر جانسون گفت که مایل است یک فاز آینده‌نگر بزرگ 2/3 را ببیند. کارآزمایی کور، تصادفی و کنترل شده با دارونما که اسیدهای چرب بالقوه مفید شناسایی شده را ارزیابی می کند.

او ادامه داد: «این کارآزمایی باید علاوه بر اندازه‌گیری طول عمر و عملکرد شرکت‌کنندگان، توجه ویژه‌ای به رژیم غذایی شرکت‌کننده، داروها/مکمل‌ها و هرگونه مخدوش‌کننده بالقوه داشته باشد.» با این حال، احتمالاً ابتدا باید یک کارآزمایی بالینی فاز 1 انجام شود.

«با انجام این مراحل بعدی، درست مانند هر داروی دارویی، می‌توانیم تعیین کنیم که آیا ارتباط بیشتر است یا خیر. دکتر جانسون اضافه کرد که آیا مکمل های غذایی اسیدهای چرب باید به استاندارد مراقبت از افراد مبتلا به ALS اضافه شود یا نه.

امگا-3 و امگا-6 دو دسته از اسیدهای چرب ضروری هستند.

همانطور که از نام آن پیداست، اسیدهای چرب ضروری برای عملکرد صحیح بدن مورد نیاز هستند. با این حال، بدن نمی تواند اسیدهای چرب ضروری را بسازد، بنابراین دریافت آنها از طریق غذا ضروری است.

بدن از اسیدهای چرب ضروری برای موارد زیر استفاده می کند:

غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 عبارتند از:

و مواد غذایی برای دریافت اسیدهای چرب امگا 6 عبارتند از:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا