درهم برهم

جشنواره بادبادک چیست؟

جشنواره بادبادک چیست؟

جشنواره بادبادک چیست؟

جشنواره بادبادک‌ها یک رویداد منطقه‌ای یا بین‌المللی است که معمولاً سالی یک‌بار برگزار می‌شود و مجموعه‌ای از فعالیت‌های مربوط به لذت آماتور یا حرفه‌ای از پرواز بادبادک را شامل می‌شود. سالانه فستیوال های متعدد بادبادک در سراسر برگزار می شود، جایی که ماه آوریل به عنوان ماه ملی بادبادک ها تعیین شده است. جشنواره‌های محبوب بادبادک در بخش‌هایی از کانادا، هند، استرالیا، بالی، چین و سایر کشورها نیز برگزار می‌شود.

با حمایت مالی موزه اسمیتسونیان در طی 44 سال اول تاسیس، جشنواره بادبادک شکوفه منطقه کلمبیا در سال 2010 بخشی از جشنواره ملی شکوفه های گیلاس شد. این جشنواره، که در آوریل برگزار می شود، در محوطه بنای یادبود واشنگتن در شهر برگزار می شود. ایالت واشنگتن. یکی از نکات برجسته این رویداد، رقابتی به نام Hot Tricks Showdown است که در آن بادبادک‌بازان مسابقه، مانورهای طراحی شده با موسیقی را به نمایش می‌گذارند و برندگان بر اساس میزان تشویق تماشاگران انتخاب می‌شوند. این جشنواره همچنین شامل نبرد روکاکو با استفاده از بادبادک‌های شش ضلعی شکل ژاپنی است که در آن تیم‌های رقیب تلاش می‌کنند تا بادبادک‌های پروازهای مقابل را زمین‌گیر کنند. بادبادک‌های حرفه‌ای یا ورزشی مانند این معمولا تا چهار خط مجزا دارند که به پروازکننده کمک می‌کند زاویه و موقعیت بادبادک را کنترل کند، مانند هنگام انجام مانورهای آکروباتیک.

San Francisco's Family Day Kite Festival is held along the waterfront near the Golden Gate Bridge.

جشنواره بادبادک‌های روز خانواده در سانفرانسیسکو در امتداد اسکله نزدیک پل گلدن گیت برگزار می‌شود.

برخی از جشنواره های بادبادک ها به خصوص طولانی مدت هستند. یک جشنواره سالانه در پارک زیلکر در آستین، تگزاس، از اواخر دهه 1920 به طور مداوم برگزار می شود. این رویداد معمولاً در هفته اول ماه مارس برگزار می‌شود و در صورت وجود هوای بادبادک‌گیر، تاریخ بارندگی یک هفته بعد تعیین می‌شود. فروشندگان مواد غذایی و فعالیت های خانوادگی نیز مشخص می شوند.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

جشنواره بادبادک‌ها می‌توانند در زمان‌های مختلف در طول سال برگزار شوند، همانطور که رویداد مارس زیلکر پارک، جشنواره سالانه جولای در برکلی، کالیفرنیا، و رویدادی در کلیولند، اوهایو، که هر سپتامبر برگزار می‌شود، نشان می‌دهد. جشنواره بادبادک‌های روز خانواده در سانفرانسیسکو نیز در ماه سپتامبر در مارینا گرین، پارکی در امتداد اسکله نزدیک پل گلدن گیت برگزار می‌شود. در این رویداد، نمایش‌های حرفه‌ای بادبادک‌بازی با طراحی‌های منحصر به فرد و فن‌آوری بادبادک ارائه می‌شود. چندین مسابقه بادبادک‌بازی و ساخت بادبادک توسط داوران مشهور نظارت می‌شوند. انواع نمایشگاه ها همچنین اطلاعاتی در مورد انواع نیروی باد نمایش می دهند.

Washington, DC's Blossom Kite Fesitival joined the National Cherry Blossom Festival in 2010.

جشنواره بادبادک شکوفه واشنگتن دی سی در سال 2010 به جشنواره ملی شکوفه های گیلاس پیوست.

جشنواره بادبادک ها را می توان در بسیاری از مکان های بین المللی یافت. یک رویداد بادبادک کانادایی، جشنواره بین المللی بادبادک Dieppe در نیوبرانزویک، هر دو سال یکبار برگزار می شود. در استرالیا، جشنواره بین المللی بادبادک آدلاید هر ساله در ماه مارس در ساحل سمافور برگزار می شود. فستیوال بین‌المللی بادبادک بریستول که گفته می‌شود بزرگترین رویداد مربوط به بادبادک در بریتانیا است، میزبان تقریباً 50000 بازدیدکننده در محوطه اشتون کورت است. جشنواره بین‌المللی بادبادک پورتسموث در انگلستان در طول ماه اوت در Southsea برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی بادبادک‌ها در هند هر ژانویه در احمدآباد برگزار می‌شود، بخشی از یک جشنواره مذهبی که تغییر فصل را جشن می‌گیرد. بادبادک ها همچنین در برمودا مفهومی مذهبی دارند، جایی که در تعطیلات عید پاک به عنوان نمادی از صعود مسیح از مرگ به پرواز در می آیند. از سال 2011، گفته می‌شود که برمودا دارای رکوردی جهانی برای بلندترین و طولانی‌ترین بادبادک‌ها است. بادبادک های عید پاک در گویان نیز به پرواز در می آیند، جایی که در هر زمان دیگری از سال انجام بادبادک غیرعادی است.

در جمهوری خلق چین، یک رویداد بادبادکی هر سال در ماه آوریل جمعیتی را به ویفانگ در استان شاندونگ می‌آورد. این منطقه دارای یک موزه بادبادک است که گفته می شود بزرگترین موزه جهان است. یک جشنواره بین‌المللی در بالی در ساحل سانور دارای بادبادک‌های بزرگی است که توسط تیم‌های رقابتی به پرواز در می‌آیند.

بادبادک‌ها برای قرن‌ها مورد استفاده بوده‌اند، احتمالاً از چین شروع شده است. در برخی کشورها، بادبادک ها از نظر تاریخی به عنوان ابزار، نماد اعتقادات مذهبی، یا ابزار جنگی در نظر گرفته شده اند. هم کودکان و هم بزرگسالان در بسیاری از کشورها امروزه از پرواز بادبادک به عنوان یک سرگرمی در فضای باز لذت می برند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا