سلامت

بهترین حرکات کششی برای گردن درد

بهترین حرکات کششی برای گردن درد

بهترین حرکات کششی برای گردن درد

گردن شما وظایف زیادی دارد. سر ما را بالا نگه می دارد و ستون فقرات ما را در یک راستا نگه می دارد. با گذشت زمان، صدمات، وضعیت بدنی نامناسب یا شرایط سلامت مزمن می تواند باعث درد گردن شود که می تواند به سایر قسمت های بدن شما سرایت کند. در بزرگسالان، 60-80٪ تجربه خواهد شد کمردرد و از بین آن‌ها تا 70 درصد دردی را تجربه می‌کنند که در زندگی روزمره آنها اختلال ایجاد می‌کند.

گردن درد باعث می شود

گردن درد می تواند بالا نگه داشتن سر را سخت کند. اگر تمام روز به تلفن خود نگاه می کنید یا حتی به لپ تاپ نگاه می کنید، احتمالاً با گردن درد خفیف غریبه نیستید. یکی از شایع ترین علل گردن درد، ضربه یا جراحت است. مثلا شلاق زدن در تصادفات رانندگی. ضربه شلاق زمانی اتفاق می افتد که گردن به شدت به جلو و عقب رانده می شود، که می تواند به گردن آسیب برساند و مشکلات طولانی مدت ایجاد کند.

علاوه بر این، مشکلات وضعیتی و استفاده بیش از حد می تواند منجر به درد شود. بسیاری از ما سال‌ها را صرف مطالعه و کار در مقابل کامپیوتر می‌کنیم یا ساخت‌وسازهای سخت را انجام می‌دهیم که می‌تواند باعث درد مزمن شود.

در موارد دیگر، گردن درد می‌تواند ناشی از یک بیماری زمینه‌ای باشد، مانند:

  • فیبرومیالژیا
  • آرتروز
  • فتق دیسک
  • سردردهای تنشی
  • اختلال TMJ

مهم نیست علت آن باشد، اگر گردن شما درد می‌کند و آن را درمان نمی‌کنید، ممکن است به مرور زمان درد شدیدتری را تجربه کنید. خوشبختانه، کشش هایی وجود دارد که می تواند به ما کمک کند احساس بهتری داشته باشیم. به خواندن ادامه دهید تا برخی از بهترین حرکات کششی را که می توانید برای گردن درد انجام دهید، بیاموزید.

کشش برای گردن درد

اگر گردن درد خفیف دارید و علائم دیگری ندارید، می‌توانید با انجام حرکات کششی به شل شدن آن ماهیچه‌های سفت کمک کنید. در اینجا برخی از بهترین کشش های گردن ارائه شده توسط Spine-Health:

تاپ چانه

برای این کشش، رو به جلو بایستید و قسمت بالایی پشت خود را به دیوار نزدیک کنید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. سپس، چانه خود را پایین بیاورید و سر خود را صاف به عقب بکشید تا زمانی که دیوار را لمس کند. 5 ثانیه نگه دارید، رها کنید، سپس 10 بار تکرار کنید.

کبرای مستعد

برای انجام کبرای مستعد، به صورت روی زمین دراز بکشید و یک حوله را زیر پیشانی قرار دهید. بازوهای خود را در کنار خود قرار دهید و کف دست ها را جلوی شانه ها روی زمین قرار دهید. تیغه های شانه خود را به هم نزدیک کنید، به آرامی بازوهای خود را از زمین خارج کنید. پیشانی خود را به اندازه یک اینچ از حوله بلند کنید و چشم خود را رو به زمین نگه دارید. این وضعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید، رها کنید، سپس حرکت را 10 بار تکرار کنید.

Back Burn

با پشت به دیوار بایستید و پاشنه‌هایتان حدود 4 اینچ از دیوار فاصله داشته باشد. سر خود را صاف به عقب بکشید تا دیوار را لمس کند. سپس، بازوهای خود را روی دیوار قرار دهید، به طوری که پشت دست‌هایتان دیوار را در سطح شانه لمس کند. در تمام مدت بازوهای خود را در تماس با دیوار نگه دارید، دستان خود را بالای سر خود بیاورید و سپس به سطح شانه ها برگردید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید. این کار باعث تقویت عضلات کمر و باز کردن عضلات سفت سینه می شود.

زمانی که برای گردن درد به دنبال مراقبت پزشکی باشیم

مواردی وجود دارد که بهتر است برای گردن درد به پزشک مراجعه کنید. اگر تجربه دارید همین امروز با دکتر سلیمی تماس بگیرید: 

  • درد شدید به دنبال آسیب یا تصادف
  • دردی که در بازوها و پاها منتشر می شود
  • بی حسی یا ضعف در بازوها یا پاها
  • درد همراه با سردرد

اگر با درد زندگی کرده اید و به انواع دیگر درمان پاسخ نداده است، تیم متخصصان ما در Interventional Pain Associates می توانند کمک کنند.

درمان گردن درد

دکتر سلیمی یک ارزیابی جامع انجام می دهد و علائم، سابقه سلامتی و اهداف شما را مورد بحث قرار می دهد. او رویکرد “کل فرد” را انجام می دهد و مراقبت شما را برای حمایت از سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی شما سفارشی می کند.

برخی از گزینه های درمانی رایج برای گردن درد عبارتند از:

  • روش‌های مداخله‌ای: تکنیک‌های مدیریت درد مانند استروئید درمانی، تحریک نخاع، تزریق داروی بی‌هوشی، یا سیستم‌های انتقال دارو به ناحیه خاصی از بدن
  • فیزیوتراپی: تمرینات کششی، ماساژ، لیزر درمانی یا تحریک ریز جریان برای کمک به کاهش درد و بهبود تحرک
  • مدیریت دارو: استفاده از داروهای خاص در دوز مناسب برای کمک به حمایت از روند کلی بهبودی شما

از آنجایی که همه درمان‌های شما در مطب ما انجام می‌شود، می‌توانید جامع‌ترین و کارآمدترین مراقبت ممکن را انتظار داشته باشید.

پایان دادن به گردن درد با دکتر سلیمی

برای تسکین درد خود، همین امروز با دکتر سلیمی با تماس با مطب (512)-795-7575 وقت ملاقات رزرو کنید یا در اینجا یک قرار درخواست دهید.

ما کمردرد، گردن درد، زانو درد، میگرن، سردرد و موارد دیگر را درمان می‌کنیم. برای رزرو قرار ملاقات امروز خود در آستین، تگزاس با ما تماس بگیرید.

توجه در صورتی که در مطلب کلمه ای یا حروفی بکار رفته و باعث آزرده خاطر شما شده به ما اطلاع بدید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا