سلامت

سوالاتی که باید در مورد فیبرومیالژیا از پزشک خود بپرسید

سوالاتی که باید در مورد فیبرومیالژیا از پزشک خود بپرسید

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

سوالاتی که باید در مورد فیبرومیالژیا از پزشک خود بپرسید

Questions You Should Ask Your Doctor About Fibromyalgia

اگرچه ممکن است از اینکه بالاخره تشخیصی برای توضیح درد سراسر بدن، خستگی مزمن، و مه مغزی خود دارید، آسوده خاطر شوید، اما ممکن است هنوز سوالات زیادی برایتان پیش بیاید. مثلاً چرا من؟

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وقتی صحبت از فیبرومیالژیا می‌شود ، محققان همچنان در تلاش برای یافتن پاسخ بسیاری از سوالات هستند.

اینجا در Interventional Pain Associates در آستین، تگزاس ، دکتر. ساروش سلیمی، متخصص فیبرومیالژیا است که سال‌ها برای درک بهتر این وضعیت درد مزمن.

اگرچه هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، می‌خواهیم سؤالاتی را که باید از پزشک خود در مورد فیبرومیالژیا بپرسید، با شما در میان بگذاریم. دریافت پاسخ به این سؤالات ممکن است به شما کمک کند تا در نهایت کمک – و تسکین – مورد نیاز خود را دریافت کنید.

ممکن است چیز دیگری باشد؟

هیچ آزمایش واحدی برای تشخیص فیبرومیالژیا وجود ندارد و ممکن است علت درد شما دلیل دیگری باشد. با این حال، قبل از اینکه به فیبرومیالژیا به عنوان علت درد مزمن شما برسید، یک معاینه کامل برای رد سایر علل انجام می دهیم.

علائم، و رد سایر بیماری‌ها، نیروهای محرکه در تشخیص فیبرومیالژیا هستند.

برای تشخیص فیبرومیالژیا ما به دنبال:

هستیم

  • درد گسترده ای که یک هفته یا بیشتر طول می کشد و دارای نقاط حساس متعددی است
  • خستگی
  • احساس شادابی بعد از یک شب خواب
  • مشکلات حافظه یا تمرکز

این علائم ممکن است ظاهر شوند و از بین بروند، اما مشکلی تکرار شونده هستند که سه ماه یا بیشتر طول می کشد.

اگرچه بخشی از معیارهای تشخیصی برای تشخیص فیبرومیالژیا نیست، عصبی اسکن اغلب بخشی از کار شما است. این آزمایش غیرتهاجمی به ما کمک می‌کند تا منبع درد شما را مشخص کنیم، که به ما کمک می‌کند علت آن را بهتر درک کنیم.

دکتر سلیمی در تحقیقات فیبرومیالژیا خود از اسکن عصبی برای درک بهتر درد فیبرومیالژیا استفاده کرد. او متوجه شد که در اکثر شرکت‌کنندگان در مطالعه، مشکلات ریشه عصبی علت اصلی درد مزمن آنها بود.

چرا من؟

محققان در تلاش برای یافتن پاسخ این سوال هستند. با این حال، این نظریه وجود دارد که فیبرومیالژیا ممکن است از تحریک عصبی مکرر ایجاد شود که باعث افزایش مواد شیمیایی سیگنال دهنده درد در مغز شما می شود.

به‌علاوه، گیرنده‌های درد در مغز شما نسبت به درد حساس می‌شوند. این بدان معناست که سیستم عصبی شما باعث می‌شود در سطحی بسیار بالاتر از بسیاری از افراد احساس درد کنید، حتی زمانی که تحریک بدون درد باشد.

به نظر می‌رسد فیبرومیالژیا در خانواده‌ها دیده می‌شود، بنابراین ژن‌های شما ممکن است شما را مستعد ابتلا به شرایط درد مزمن کنند. با این حال، معمولاً یک رویداد زمینه‌ای وجود دارد که باعث ایجاد تغییرات عصبی می‌شود، مانند عفونت، آسیب یا استرس (فیزیکی یا عاطفی).

آیا درد من از بین خواهد رفت؟

فیبرومیالژیا یک وضعیت درد چندوجهی است که بر سلامت جسمی و روحی شما تأثیر می گذارد. ما به بسیاری از افراد مبتلا به فیبرومیالژیا کمک کرده‌ایم تا با اتخاذ رویکردی جامع برای درمان، با تمرکز بر سلامت کل بدن، نه فقط درد، درد طولانی‌مدت خود را تسکین دهند.

ما از ابزارهای زیادی استفاده می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند درد را کاهش دهید، مانند:

مدیریت مداخله ای درد

مدیریت مداخله ای درد به ما فرصتی می دهد تا علت اصلی درد فیبرومیالژیا را درمان کنیم. درمان های ما شامل تزریق استروئید، تحریک نخاع و سیستم های دارورسانی است.

فیزیوتراپی 

ما می دانیم که حرکت ممکن است آخرین کاری باشد که می خواهید انجام دهید وقتی تمام بدن شما درد می کند، اما ورزش یکی از مهمترین ابزارهای درمانی فیبرومیالژیا است. ما شما را به متخصصان فیزیوتراپی خود ارجاع می دهیم که برنامه های ورزشی و کششی متناسب با نیازهای شما طراحی می کنند.

داروها

ما همچنین داروهایی را برای کاهش درد و کمک به بهبود تجویز می‌کنیم. داروهای تایید شده برای درمان فیبرومیالژیا به تعادل مجدد مواد شیمیایی در مغز که باعث درد می شوند کمک می کند.

سایر درمان‌ها

ما درک می‌کنیم که درد مزمن چگونه بر رفاه عاطفی شما تأثیر می‌گذارد و اغلب درمان‌هایی را توصیه می‌کنیم که به بهبود ذهن کمک می‌کنند، مانند مشاوره، درمان آرامش‌بخش، و بیوفیدبک، که نوعی درمان است که ذهن و بدن شما را دوباره به هم متصل می‌کند.

اگرچه ممکن است سوالات بی‌پاسخ زیادی در مورد فیبرومیالژیا داشته باشیم، اما در حال یافتن راه‌هایی برای کمک به افرادی هستیم که با این وضعیت درد مزمن دست و پنجه نرم می‌کنند تا زندگی خود را بازگردانند.

آیا در مورد فیبرومیالژیا سؤالی دارید؟ ما می توانیم کمک کنیم. با دفتر ما تماس بگیرید یا روی دکمه “رزرو آنلاین” کلیک کنید تا یک قرار امروز

توجه در صورتی که در مطلب کلمه ای یا حروفی بکار رفته و باعث آزرده خاطر شما شده به ما اطلاع بدید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا