سلامت

بعد از یک بستری طولانی در بیمارستان چه اتفاقی برای بدن شما می افتد

عوارض جسمی در بستر بودن

در حالی که اقامت طولانی مدت در بیمارستان برای بازیابی بدن شما در نظر گرفته شده است، دوره های طولانی استراحت ممکن است منجر به عوارض جانبی فیزیکی مختلفی شود. دکتر کارل سافرانسکی، پزشک مرکز مراقبت بینش هایی را به اشتراک می گذارد تا به شما کمک کند برای تغییرات فیزیکی که ممکن است با اقامت طولانی در بیمارستان تجربه کنید، آماده شوید.

زخم‌های فشاری
هنگامی که روی تخت بیمارستان هستید، تغییر وضعیت و حرکت بدن برای حفظ جریان خون دشوار است. دوره‌های استراحت در تختخواب، بر بدن شما فشار وارد می‌کند و جریان خون را کاهش می‌دهد که می‌تواند منجر به زخم‌های فشاری شود که معمولاً به آن زخم بستر می‌گویند. زخم های فشاری می توانند تا دو ساعت پس از بستری شدن در بیمارستان ایجاد شوند و اغلب در قسمت پایین کمر، دنبالچه، پاشنه پا، آرنج و باسن دیده می شوند. برای کمک به جلوگیری از شروع، پرستار به شما کمک می کند تا به طور دوره ای موقعیت خود را تغییر دهید.

استخوان‌ها و عضلات ضعیف اقامت
طولانی مدت در بیمارستان ممکن است بر استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما تأثیر بگذارد، زیرا نمی‌توانید به‌طور طبیعی کشش و حرکت کنید. استخوان های شما وزن شما را در حین ایستادن و راه رفتن تحمل می کنند، در حالی که ماهیچه های شما کار می کنند تا شما را به جایی که می خواهید برسانند. به دلیل عدم تحرکی که زمانی که بدن شما در حالت ریکاوری قرار دارد تجربه می کنید، استخوان ها و ماهیچه های شما ضعیف می شوند که بدن شما را مستعد شکستگی و سفت شدن مفاصل می کند.

در صورت امکان، سعی کنید با یک پرستار یا یکی از اعضای خانواده پیاده روی کوتاهی در بیمارستان داشته باشید تا عضلات خود را تمرین دهید، مفاصل را شل کنید و استحکام استخوان های خود را حفظ کنید. اگر قادر به بلند شدن از رختخواب نیستید، سعی کنید بنشینید و تمرینات کوچکی مانند خم کردن و شل کردن عضلات و حرکت دادن اندام‌ها را انجام دهید.

یبوست و مشکلات گوارشی
علاوه بر حفظ قدرت ماهیچه ها و استخوان ها، حرکت به تنظیم سیستم گوارش شما کمک می کند. در حالی که استراحت در تخت بخشی از روند بهبودی شما است، به دلایل مختلفی از جمله:

  • بی تحرکی: عدم تحرک انقباضات موج مانند روده بزرگ را کاهش می دهد و تخلیه روده را دشوار می کند.
  • رژیم غذایی: بیماران بستری تمایل دارند کمتر از زمانی که بیدار هستند و در حال حرکت هستند غذا بخورند. این می تواند منجر به طولانی تر شدن زمان انتقال مدفوع شود و باعث یبوست شود.
  • دارو: اگر روند بهبودی شما نیاز به بستری طولانی مدت در بیمارستان داشته باشد، احتمالاً دارو مصرف می کنید. برخی از داروها، مانند داروهای فشار خون و داروهای ضد افسردگی، می توانند بر حرکات منظم روده تأثیر بگذارند و ممکن است منجر به یبوست شوند.

خوردن یک رژیم غذایی سرشار از فیبر، نوشیدن مایعات زیاد و انجام ورزش در صورت امکان می تواند به کاهش یبوست کمک کند. اگر این کار باعث بهبود یبوست نشد، در مورد روش های دیگری که ممکن است برای شما مفید باشد با پزشک خود صحبت کنید.

لخته های خون
اغلب اوقات، آسیب و جراحی برای بهبودی مناسب نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد. با این حال، وقتی از قسمت‌های خاصی از بدن شما استفاده نمی‌شود، خون از رگ‌های شما کندتر به قلب شما می‌رود. خون آهسته در معرض خطر لخته شدن است و به ویژه در افرادی که پس از جراحی یا جراحت پا بهبود می یابند، برجسته است.

برای کمک به جلوگیری از لخته شدن خون، ساییدگی فشرده سازی پنوماتیک، که توسط یک پمپ الکتریکی کار می کند، می تواند برای فشار دادن زائده های شما و حرکت خون در رگ های شما استفاده شود. اگر در معرض خطر بیشتری برای لخته شدن خون هستید، ممکن است پزشک به شما یک داروی ضد انعقاد بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا