اخبار روز

برق مصرفی در استان اردبیل صعودی نیست

برق مصرفی در استان اردبیل صعودی نیست

برق مصرفی در استان اردبیل صعودی نیست

به گزارش خبرنگار خالق، حسین قدیمی عصر دوشنبه در جریان بازدید از ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه صرفه‌جویی مصرف برق در تابستان اظهار کرد: برای ۳۳۲ هزار مشترک برق در استان قبض صادر شده که ۴۰ درصد مشترکان قبض با مبلغ صفر داشته و حتی در برخی موارد بستان‌کار نیز شده‌اند.

وی تصریح کرد: ۱۳۲ هزار مشترک برق خانگی، صنعتی و اداری در استان از مزایای مناسب و پاداش در نظر گرفته شده، استفاده کردند تا ما شرایط مطلوبی را در گذر از فصل گرما با مصرف بهینه برق شاهد باشیم.

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: نه تنها در روزهای گرم تیرماه به پیک بار سال گذشته نرسیدیم بلکه همچنان مصرف برق استان کمتر از ۴۰۰ مگاوات است و امیدواریم همین روند را شاهد باشیم.

قدیمی با بیان اینکه اکثر ادارات با توجه به تغییر ساعات کاری الگوی مصرف ارائه شده را رعایت کردند، افزود: انتظار می‌رود سایر ادارات نیز به این جمع بپیوندند و در فصل گرم تابستان با کاهش ۳۰ درصدی در زمان اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری شرکت برق را در پایداری منابع برق کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با گذشت ۴.۵ ماه از سال ما هیچ‌گونه خاموشی با برنامه را در سطح استان اعمال نکردیم و تمام تلاش ما بر این است تا به پایداری جریان برق کمک کرده و مانع از اعمال خاموشی‌های تابستانی باشیم.

قدیمی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم میزان مصرف برق در این استان در اوج تابستان به ۴۷۰ مگاوات برسد ولی همچنان انتظار داریم خانوارها با خاموش کردن یک لامپ و ادارات و واحدهای صنعتی نیز با مصرف بهینه برق، توزیع برق استان را در پایداری منابع کمک کنند.

وی بیان کرد: ۸۰ درصد مشترکان برق در استان اردبیل خانگی هستند که ۳۶ درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص می‌دهند و در کنار آن ما با افزایش تقاضا در بهره‌مندی از برق صنعتی نیز روبه‌رو هستیم.

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل در مورد کاهش مصرف برق در واحدهای صنعتی نیز ادامه داد: با توجه به رویکرد توانیر تلاش بر این است تا مشترکان صنعتی در کنار خودکفایی در تولید و تأمین انرژی در ساعات مشخص شده فعالیت خود را انجام داده و در پیک بار از مصرف بیش از حد پرهیز کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا