فناوری

اپل بالاخره سرویس پخش بازی را در iOS فعال می کند

اپل بالاخره سرویس پخش بازی را در iOS فعال می کند

اپل بالاخره تصمیم گرفت سرویس استریم بازی را در iOS اجازه دهد. این خبر دیروز با یک بیانیه مطبوعاتی منتشر شد که در آن اپل تاکید کرد که تغییر به دلیل بازخورد توسعه دهندگان ایجاد شد.

امروز، اپل گزینه‌های جدیدی را برای نحوه ارائه برنامه‌ها در سطح جهانی به کاربران ارائه می‌کند، از جمله بازی‌های پخش جریانی و برنامه‌های کوچک. توسعه دهندگان اکنون می توانند یک برنامه واحد با قابلیت پخش جریانی همه بازی های ارائه شده در کاتالوگ خود ارسال کنند.

پیش از این، اپل درخواست دست نیافتنی که توسعه دهندگان یک برنامه جداگانه برای هر بازی موجود در سرویس پخش بازی ارسال کنند، زیرا این تنها راه برای اپل برای بررسی هر یک از بازی ها خواهد بود. این امر باعث شد تا GeForce NOW NVIDIA، xCloud مایکروسافت (اکنون Game Pass Ultimate) و Stadia که اکنون از کار افتاده Google در iOS استفاده کنند.

حفره هایی پیدا شد. برای مثال، GeForce NOW از طریق مرور سافاریr در دسترس بوده است، و همچنین Fortnite تا به امروز از طریق ابر در iOS قابل پخش است. با این حال، این تقریباً مشابه داشتن یک برنامه بومی نیست.

تنها چند روز پیش، تنظیم‌کننده بریتانیا (سازمان رقابت و بازار یا CMA) تصمیم خود را برای تحقیق در مورد “توزیع خدمات بازی ابری از طریق فروشگاه های برنامه در دستگاه های تلفن همراه” را از سر بگیرید. پس از یک مطالعه اولیه در سال 2022، CMA ابراز نگرانی کرده بود که اپل به حداقل چند دلیل معتبر انگیزه ای برای متوقف کردن سرویس های پخش بازی در iOS داشته باشد. برای یک چیز، سرویس‌های ابری می‌توانند روشی جایگزین برای کشف بازی به اپ استور ارائه دهند. علاوه بر این، اگر پخش بازی‌ها از طریق ابر بسیار محبوب شود، می‌تواند اهمیت خرید سخت‌افزار جدید موبایل با کارایی بالا را برای انجام بازی‌ها کاهش دهد.

در اخبار مرتبط، Fortnite امسال به iOS در اروپا بازمی گردد، به عنوان اعلام چند ساعت پیش توسط Epic Games، به لطف Digital قانون قانون بازار تصویب شده توسط اتحادیه اروپا. از طریق فروشگاه Epic Games به جای فروشگاه App توزیع خواهد شد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا