اخبار روز

بازرسی از ۸۴۹ رأس دام زنده عید سعید قربان در استان مرکزی

بازرسی از ۸۴۹ رأس دام زنده عید سعید قربان در استان مرکزی

بازرسی از ۸۴۹ رأس دام زنده عید سعید قربان در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خالق، سیروس سلمان‌نژاد بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک، اظهارکرد: بازرسی بهداشتی دام‌های زنده روز عید قربان در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان و تأمین بهداشت عمومی توسط ۳۹ گروه ثابت و سیار متشکل از ۶۷ نفر بازرس بهداشتی گوشت و ناظر شرعی انجام شد.

وی ادامه داد: این گروه‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ روز عید قربان با استقرار در مکان‌های از پیش تعیین شده از جمله ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها، کشتارگاه‌های دام، میادین دام، مؤسسه معلولین، سالمندان، اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، همشهریان را در انتخاب دام سالم و نظارت بر کشتار و بازرسی بهداشتی و شرعی گوشت یاری کردند.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۶۹۶ لاشه دام در مکان‌های تعیین شده، کشتار و لاشه این دام‌ها توسط این گروه‌ها بازرسی شد که تعداد یک لاشه گوسفند ضبط، ۱۰ لاشه اصلاح و تعداد ۲۵۱ عدد کبد، ریه و کلیه ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

سلمان‌نژاد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در خصوص فرآورده‌های خام دامی می‌توانند مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۲ سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی اطلاع داده تا برخورد قانونی انجام شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا