اقتصاد

راه اندازی دفتر تخصصی برای ایران در شرکت Anext چین

راه اندازی دفتر تخصصی برای ایران در شرکت Anext چین

به گزارش خبرگزاری خالق، مدیران شرکت Anext به عنوان شریک تجاری و خدمات‌دهنده کسب‌وکار به مهمترین شبکه‌های اجتماعی مانند دوئین و تیک‌تاک، که در قالب هیأتی سه نفره به کشورمان آمده‌اند، در اتاق بازرگانی تهران حضور یافتند تا در گفت‌وگو با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، امکان‌پذیری تبلیغ، برندسازی و فروش محصولات ایرانی از طریق پلتفرم‌های دیجیتال را مورد بررسی قرار دهند. به این ترتیب با حضور این هیأت چینی، همایشی تجاری برای آشنایی با استراتژی ورود به بازار چین از طریق پلتفرم‌های دیجیتال برگزار شد. این همایش که با اقبال شرکت‌های ایرانی مواجه شده بود، پس از مراسم افتتاحیه، در قالب گفت‌وگوهای رو در رو و مستقیم فعالان اقتصادی دو کشور ادامه یافت.

در ابتدای این همایش، معاون بین‌الملل اتاق تهران طی سخنانی، با اشاره به اهمیت توسعه روابط تجاری ایران و چین گفت: این دو کشور به عنوان دو بازیگر مهم در عرصه بین الملل، این ظرفیت را دارند که از طریق همکاری‌های بیشتر، فضای مراودات کسب‌وکارها را نه‌تنها در کشورهای خود که در سایر کشورها نیز گسترده‌تر کنند.

حسام‌الدین حلاج در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در عصر دیجیتال، نقش فناوری و بازاریابی دیجیتال غیرقابل انکار بوده و انقلابی را در نحوه عملکرد، ارتباط و رشد کسب‌وکارها ایجاد کرده است، افزود: با پیشرفت روز افزون در پلتفرم‌های دیجیتال و کانال‌های ارتباطی، فرصت‌ها برای تجارت فرامرزی و مشارکت به طور تصاعدی چند برابر شده است.

او با اشاره به اینکه پاندمی کرونا، اهمیت بازاریابی دیجیتال را برای همه کشورها دو چندان کرده‌است، ادامه داد: بازریابی دیجیتال به عنوان راه نجات کسب‌وکارها این امکان را فراهم می‌کند که در ارتباط بمانیم، به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنیم و با رفتارهای جدید مصرف‌کننده سازگار شویم.

فرصت ورود تولیدات ایرانی به بازار چین

مازیار نوربخش، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران، نیز در این همایش در سخنانی یکی از مأموریت‌های اصلی اتاق تهران را تلاش برای گسترش تعامل تجاری کسب‌وکارهای ایرانی با کسب‌وکارهای موفق و بزرگ از سراسر دنیا، عنوان کرد و افزود: در این میان، تعامل و همکاری با کسب‌وکارهای کشور چین که در سطح بین‌المللی و جهانی نیز جایگاه ویژه‌ای به دست آورده‌اند و می‌توانند برای بنگاه‌های ایرانی درس‌آموخته‌های زیادی داشته باشند، حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه شرکت ANEXT از جمله شرکت‌های برتر تجارت الکترونیکی کشور چین است، افزود: شرکت‌های تجارت الکترونیکی چین با تجربه و توانایی برتر خود، عرصه تجارت الکترونیک را به سطح جدیدی در جهان رسانده‌اند و این در حالی است که بنگاه‌های تولیدی و تامین‌کنندگان ایرانی نیز با دانش و توانمندی‌های خود، قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را دارند.

نوربخش در این رابطه به ظرفیت بالای تجارت محصولات صنایع غذایی و کشاورزی ایران اشاره کرد و یادآور شد که تعامل و همکاری بنگاه‌های ایرانی با پلتفرم‌های دیجیتال در چین، فرصت مناسبی برای حضور و ورود محصولات و تولیدات ایرانی به این بازار را فراهم می‌کند.

تجارت الکترونیک بر مبنای علایق

در ادامه این جلسه، چن که‌فنگ مدیرعامل شرکت Anext سخنان خود را با اشاره به فرهنگ غنی ایران آغاز کرد و گفت که هدف از عزیمتشان به ایران آن است که محصولات باکیفیت ایرانی را به بازار چین معرفی کنند.

او با بیان اینکه حدود نیمی از جمعیت چین از طریق اینترنت خرید می‌کنند، ادامه داد: روند تجارت الکترونیک در چین از ماهیت سنتی به تجارت الکترونیک بر مبنای علایق تغییر شکل داده است. در رویکرد جدید، محصول به دست مصرف‌کننده‌ای که به آن علاقمند است می‌رسد. به بیان دیگر، علاقمندی‌ها شناسایی شده و محصول به افراد علاقمند معرفی می‌شود.

به گفته این فعال حوزه بازاریابی دیجیتال، فعالیت شرکت متبوع او با وجود تیک‌تاک به عنوان یک شبکه اجتماعی پرکاربر در چین و دیگر کشورهای دنیا، بسیار گسترده‌تر و هدفمندتر شده است.

چن با اشاره به اینکه شرکت Anext به طور تخصصی روی تجارت الکترونیک بر مبنای علایق متمرکز شده است، افزود: در این زمینه به تجربیاتی دست یافته‌ایم که می‌توانیم با همتایان خود در ایران به اشتراک بگذاریم.

او در ادامه از راه‌اندازی یک دفتر تخصصی در گروه Anext برای ایران به نام یوریکا خبر داد و گفت که این بخش مسئول کار با ایران است.

چن سپس با اشاره به تحولات روزافزون حوزه فناوری گفت: در دنیای رقابتی و پرسرعت امروز، چه مایل باشیم و چه نباشیم باید بدویم. من بسیار امیدوارم که نشست امروز و این همنشینی به یک همکاری برد- برد بین بخش خصوصی ایران و چین بینجامد.

در ادامه این جلسه، یکی از مدیران شرکت Anext به صورت موردی، نحوه فعالیت این شرکت در بخش بازاریابی پوشاک را تشریح کرد و برای فعالان اقتصادی نحوه کار در شبکه‌های اجتماعی چین را توضیح داد.

در ادامه پس از اختصاص دقایقی به پرسش و پاسخ میان شرکت‌های ایرانی و مدیران این شرکت چینی، گفت‌وگوهای دوجانبه برای حصول تفاهم و توافق برای همکاری بیشتر برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا