سرگرمی

بازارچه مرزی پیرانشهر و تمرچین

بازارچه مرزی پیرانشهر و تمرچین

بازارچه مرزی پیرانشهر و تمرچین از مهمترین جاذبه های پیرانشهر است. مرزی بودن منطقه، پائین بودن قیمت ها و همچنین تنوع اجناس و مارک ها باعث شده است مسافران از این بازار برای خرید دیدن کنند.اين شهرستان نزديكترين شهر به مرز عراق است و دارای مبادلات گسترده اقتصادی و فرهنگی با شمال عراق می باشد كه اين امر منجر به ايجاد بازارچه مرزی تمرچين و بازارچه كالاهای خارجی با پاساژهای بسيار در قلب بافت شهر شده است.

بازارچه مرزی پیرانشهر و تمرچین1 بازارچه مرزی پیرانشهر و تمرچین

پیرانشهر یکی از شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی است که جمعیتی در حدود صد هزار نفر دارد. بدون شک شلوغ‌ ترین نقطه این شهر، بازارچه مرزی پیرانشهر است که در داخل شهر و در امتداد خیابان امام واقع شده است. این شهر بسیار نزدیک به مرز عراق و پایانه مرزی تمرچین قرار دارد و مبادلات گسترده ‌ای با کشور عراق در آن صورت می ‌گیرد. غیر از این بازارچه، بازارچه مرزی تمرچین نیز گزینه خوب دیگر برای کسانی است که به خرید علاقه دارند. پایانه مرزی تمرچین حدود ۱۰ کیلومتر با شهر پیرانشهر فاصله دارد.

در این منطقه انواع كالاهای خارجی از جمله لوازم خانگی، بهداشتی و صنعتی و … با قيمت و كيفيت مناسب به مصرف كنندگان عرضه مي گردد. این بازار در حال حاضر از فعالترین مرزهای کشور است و دارای ده ها مجتمع تجاری میباشد.

بازارچه مرزی پیرانشهر و تمرچین بازارچه مرزی پیرانشهر و تمرچین

 

بازارچه مرزی پیرانشهر و تمرچین2 بازارچه مرزی پیرانشهر و تمرچین

بازارچه مرزی پیرانشهر و تمرچین3 بازارچه مرزی پیرانشهر و تمرچین

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

[امتیاز: 0 میانگین: 0]

           

حتما بخوانید : قلعه مستوفی الممالک

منبع : سیری در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا