روانشناسی

اگر دوست دارید بتوانید به گذشته برگردید و گذشته را تغییر دهید، این کار را انجام دهید

اگر دوست دارید بتوانید به گذشته برگردید و گذشته را تغییر دهید، این کار را انجام دهید

آیا از انتخاب های گذشته خود پشیمان هستید؟ البته که انجامش میدی. همه این کار را می کنند، اگرچه همه پشیمانی های خود را به روشی سالم کنترل نمی کنند.

بعضی از افراد به راحتی می‌توانند پشیمانی خود را از بین ببرند، زیرا برای پردازش و رد کردن آن‌ها یک مسیر عاطفی را دنبال می‌کنند. دیگران به پشیمانی خود می چسبند و به آنها اجازه می دهند حال و آینده خود را تعریف کنند.

اما پشیمانی چیزی برای ترس نیست. آنها بخشی طبیعی از زندگی و رشد هستند. پشیمانی احساسی است که به شما کمک می کند تا از اقداماتی که در آینده باید از آنها اجتناب کنید مطلع شوید.

با این حال، پشیمانی همیشه سبک یا چیز آسانی نیست. گاهی اوقات پشیمانی می‌تواند با تروما مرتبط باشد و مقابله با آن را بسیار دشوارتر می‌کند.

به عنوان مثال، شخصی با یکی از عزیزانش که خودکشی کامل می کند ممکن است تمام پشیمانی هایی را که از ناتوانی در کمک به آن شخص دارند متذکر شود. آنها خودشان را جدا می کنند، هر اقدامی، هر واکنشی، کاری را که می توانستند بهتر انجام دهند. آنها ممکن است وقت خود را صرف کتک زدن خود کنند زیرا ممکن است احساس کنند که اگر تصمیمات بهتری گرفته بودند، عزیزشان هنوز زنده بود.

این نوع چیزها بیشتر در حوزه تروما است تا پشیمانی. پشیمانی تنها بخشی از آسیب است. بنابراین اگر به دنبال رهایی از پشیمانی در این حد هستید، واقعاً خارج از حوزه خودیاری و بیشتر در حوزه مشاوره تروما و غم و اندوه است. می‌خواهید برای این کار به دنبال کمک حرفه‌ای باشید.

با این حال، پشیمانی در طعم‌های مختلف ظاهر می‌شود. ممکن است در رابطه گذشته تصمیمات خوبی نگرفته باشید، زمانی که از شما خواسته شده است کار درست را انجام دهید، کار اشتباهی انجام نداده باشید، یا تصمیمات بدی نگرفته باشید که هنوز هم زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

این اتفاق می افتد.

اما در حالی که نمی‌توانید به گذشته برگردید و گذشته را تغییر دهید (هرچقدر هم که آرزو می‌کنید بتوانید)، راه‌هایی برای ایجاد آرامش بیشتر با پشیمانی و حرکت به جلو وجود دارد.

با یک درمانگر معتبر و باتجربه صحبت کنید تا به شما کمک کند تا با پشیمانی که در مورد گذشته دارید کنار بیایید. ممکن است بخواهید از طریق BetterHelp با یکی صحبت کنید. com برای مراقبت با کیفیت در راحت ترین حالت آن.

1. به خودتان اجازه دهید تا احساساتتان را احساس کنید.

یک راه مطمئن برای بدتر کردن یک مشکل عاطفی نادیده گرفتن کامل آن است. آنقدر مردم تبلیغ می کنند که پشیمان نیستند و شاید هم پشیمان نباشند. یا شاید آنها پشیمان هستند اما آنطور که باید آنها را نپذیرفته و روی آنها کار نکرده اند. و چون این کار را نکرده‌اند، این پشیمانی ممکن است به صورت افسردگی ظاهر شود یا بعداً زمانی که نمی‌توان از آن اجتناب کرد، دوباره به صورت آنها ضربه بزند.

پشیمان شدن اشکالی ندارد. بد نیست نسبت به کارهایی که انجام نداده اید یا می توانستید بهتر انجام دهید احساس بدی داشته باشید. چیزی که اشکالی ندارد نشخوار احساسات منفی شماست.

یک عبارت رایج در محافل سلامت روان وجود دارد که در مورد احساسات خود صحبت کنید و مطمئن شوید که احساسات خود را بیان می کنید، اما این یک عبارت پربار است. هیچ کس هرگز به این موضوع اشاره نمی کند که دور زدن در دایره با احساسات خود یا تمرکز مداوم روی آنها نیز بد است. به این نشخوار فکری می گویند و باید از آن اجتناب کرد.

به خود اجازه دهید احساساتتان را احساس کند، اما به خودتان اجازه ندهید که بنشینید و در آنها بپزید. حواس پرتی راه خوبی برای دور کردن ذهن شما از آن فرآیندهای فکری منفی و تغییر جهت آنها است. انجام کارهایی که به شما احساس خوبی می دهد، تماشای کمدی، مدیتیشن، یا گوش دادن به موسیقی شاد، همه راه هایی برای تغییر مسیر افکار شما هستند.

احساسات منفی باید به گونه ای مدیریت شوند که به شما امکان پردازش و هدایت آنها را بدهد. متأسفانه، همه افراد بهترین مهارت‌های مقابله‌ای را برای مقابله با آن احساسات منفی ندارند. پس چند راه خوب برای پذیرش این احساسات منفی و اجازه دادن به جریان آنها چیست؟

روزنامه‌نویسی راهی فوق‌العاده برای پردازش احساسات شماست. بهترین راه برای ژورنال، هر راهی است که واقعاً به آن پایبند باشید. برخی از مردم وسایل الکترونیکی را ترجیح می دهند، برخی دیگر قلم و کاغذ را ترجیح می دهند. توصیه می کنیم از قلم و کاغذ استفاده کنید. دلیلش این است که نوشتن از نظر فیزیکی بیشتر از تایپ کردن از نظر ذهنی جذاب است. وقتی می نویسید، مغز شما باید چیزها را مرتب کند تا آنها را ارائه کند. سپس، نوشتن قلم روی کاغذ، فکر کردن در مورد نحوه بیان درست خود و ارائه آن به صفحه زمان می برد. این یک روند بسیار متفاوت از پشت سر گذاشتن سه جمله آخر است، زیرا احساس نمی‌کنید درست گفته‌اید.

مدیتیشن می تواند انتخاب خوبی برای عبور از آن احساسات منفی باشد. فقط سعی کنید پنج دقیقه روی تنفس خود تمرکز کنید. وقتی ذهنتان از تمرکزتان بر روی تنفستان دور می‌شود، آن را همان‌جا قرار دهید که به آن تعلق دارد. دشوار است، اما باید دریابید که هر چه بیشتر آن را انجام دهید آسان‌تر می‌شود.

3. با رفتارهای منفی که پشیمانی شما را تحریک می کند مقابله کنید.

پشیمانی می تواند باعث شود که فرد رفتار خود را به شدت تغییر دهد. ممکن است متوجه شوید که خطرات کمتری می‌پذیرید، کارهایی را که می‌خواهید انجام دهید کمتر انجام می‌دهید، یا حتی خود را به خاطر تصمیم‌های بدتان تنبیه می‌کنید.

به عنوان مثال، فردی که رابطه‌اش به‌خوبی پایان می‌یابد، ممکن است به این راحتی تمایل نداشته باشد که دوباره خود را باز کند. آن‌ها می‌خواهند از خود محافظت کنند، بنابراین دیگر آسیب نبینند.

شاید آنها به دانشگاه رفتند و خوب کار نکردند. آن‌ها به دلیل نداشتن عادت‌های مطالعه خوب یا نمی‌توانستند خود را در برنامه‌ریزی مناسب با تکالیف مدرسه‌شان نگه دارند، از آن دوری کردند. آنها در تلاش دوباره مردد هستند زیرا نمی خواهند دوباره آن تجربه منفی را داشته باشند.

شاید بتوانید با این نوع رفتار مشکل را ببینید. شکست‌های گذشته به این معنا نیست که تلاش‌های فعلی یا آینده‌تان بد پایان خواهد یافت. شما نمی خواهید در دام این بیفتید که زندگی خود را برای راحتی و ایمنی درک شده از انفعال سپری نکنید. حقیقت امر این است که انفعال همچنان یک عمل است. این باعث می‌شود که تصمیم بگیرید که زندگی‌تان چگونه پیش می‌رود، بدون اینکه هیچ نظر واقعی از جانب شما داشته باشید.

به جای ترس از پشیمانی و تکرار آن تصمیمات بد، آنها را به عنوان تجربیات یادگیری بپذیرید. حالا می دانید چه کاری را نباید انجام دهید. اکنون می‌دانید پرچم‌های قرمز بیشتری که باید به آنها توجه کنید، در چه زمینه‌هایی ممکن است به کمک نیاز داشته باشید، و می‌توانید برنامه‌ای برای انجام کارها به گونه‌ای متفاوت تهیه کنید.

4. به خودتان زمان برای بهبودی بدهید.

فرایند بهبودی می‌تواند طولانی باشد. گاهی اوقات ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد، بسته به میزان پشیمانی شما و شدت موقعیت شما. اما، دوباره، این می تواند به قلمرو تروما در زمانی که بسیار شدید باشد، عبور کند.

هر چه که باشد، پشیمانی چیزی نیست که یک شبه از بین برود. در واقع، ممکن است متوجه شوید که باید به طور منظم به این احساسات منفی رسیدگی کنید تا بتوانید آنها را پردازش کنید و به خودتان اجازه دهید که شفا پیدا کنید.

اگر زمان برد تعجب نکنید. خواهد شد.

5. چند هدف جدید برای مقابله با پشیمانی تعیین کنید.

هنگامی که احساس کردید برای شروع دوباره به جلو آماده اید، اهدافی را تعیین کنید که به شما کمک می کند پشیمان شوید. شاید زمان آن رسیده است که دوباره قرار ملاقات را شروع کنید، دوباره در دانشگاه ثبت نام کنید یا هوشیار شوید. پشیمانی شما هر چه که باشد، احتمالاً اهداف و تجربیاتی وجود دارد که به دلیل پشیمانی خود از جستجوی آنها دست کشیده اید. با اهداف جدید خود به آنها فشار بیاورید.

احتمالاً این روند دردناکی است. ممکن است متوجه شوید که با قرار گرفتن در آن موقعیت‌های جدید، احساسات منفی را تحریک می‌کنید. این طبیعی است. به خود اجازه دهید که احساس غمگینی، عصبانیت، ترس یا هر چیزی که احساس می کنید احساس کنید و سپس به هر حال آن کار را انجام دهید. رشد و بهبودی به ندرت چیزهای راحتی هستند. در واقع، آنها اغلب بسیار ناراحت کننده هستند زیرا این منطقه کاملاً جدید است.

چه چیزی را می خواهید انجام دهید؟ پشیمانی شما از چه چیزی شما را از دستیابی به آن باز می دارد؟ اهدافی را تعیین کنید و به دنبال آنها بروید.

6. درمان را در نظر بگیرید.

ما در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم، اما قابل ذکر است. اگر متوجه شدید که پشیمانی شما را از درگیر شدن در زندگی به گونه ای که برای شما منطقی است باز می دارد، خوب است که در مورد وضعیت با یک درمانگر سلامت روانی واجد شرایط صحبت کنید. ممکن است مشکلی باشد که برای درمان و غلبه بر آن به کمک حرفه ای نیاز دارید.

ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که چرا شما چنین احساسی دارید، و باز کردن این احساسات و یافتن راه‌هایی برای پردازش آنها می‌تواند توسط خودتان تقریباً غیرممکن باشد.

BetterHelp.com است وب‌سایتی که در آن می‌توانید از طریق تلفن، ویدیو یا پیام فوری با یک درمانگر ارتباط برقرار کنید.

بسیاری از مردم سعی می‌کنند از پس مشکلات برآیند و تمام تلاش خود را برای غلبه بر مسائلی انجام دهند که هرگز واقعاً با آنها دست و پنجه نرم نمی‌کنند. اگر در شرایط شما اصلا امکان پذیر است، درمان 100٪ بهترین راه پیش رو است.

این دوباره پیوند است اگر مایلید در مورد سرویس BetterHelp.com ارائه شده و روند شروع آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چگونه هدیه خود را بپذیرم؟

پذیرفتن لحظه ای که در حال حاضر در آن زندگی می کنید، کاری چالش برانگیز است. پذیرش می تواند کلمه پیچیده ای باشد زیرا حاکی از نتیجه مثبت است. مردم تمایل دارند فکر کنند، “اوه، اگر می توانستم آن را بپذیرم، آنگاه با آن احساس خوبی می کردم!” و این درست نیست.

پذیرش یعنی پذیرفتن تجربه فعلی شما برای آنچه هست و دوست داشتن آن همانطور که هست. خوب، شما چند انتخاب بد کردید، کارهایی را انجام دادید که نباید انجام می دادید، و حالا چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟ هر چیزی؟ هیچ چی؟ اگر می‌توانید راهی برای مقابله با آسیب‌های وارد شده پیدا کنید، از فرصت استفاده کنید تا آن را به چیزی بهتر تبدیل کنید. اما اگر نمی توانید، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که در ناراحتی خود با آن بنشینید تا زمانی که بتوانید افکار خود را از خود دور کنید.

سعی نکنید آن را در عادات بد غرق کنید. سعی نکنید آن را بنوشید، آن را بخورید، یا رفتارهای مخاطره آمیزی انجام دهید تا حواس خود را از ناراحتی منحرف کنید. فقط بگذارید اینطور باشد زیرا تلاش برای کنار آمدن با آن از طریق آن ابزارهای منفی، تنها یافتن آرامش را دشوارتر می کند. و سپس در نهایت یک مشکل کاملاً متفاوت را در بالای هر تصمیم ناسالمی که گرفته اید می پاشید. این شما را به نتیجه خوبی نمی رساند.

درگیر شدن در آن عادات منفی نیز از بهبودی شما جلوگیری می کند. فرض کنید هر بار که آن احساسات منفی را احساس می کنید، تصمیم می گیرید آنها را در الکل غرق کنید. در این صورت، به خود اجازه نمی‌دهید که واقعاً آن احساسات را احساس کنید. مغز معمولاً می داند که برای مقابله با احساسات منفی چه کاری باید انجام دهد. ما فقط فرآیندهای طبیعی آن را قطع می کنیم. و به درستی، چه کسی برای غمگین شدن وقت دارد؟ کارهای خانه برای انجام دادن، شغل برای کار، مراقبت از بچه ها، و خیلی بیشتر وجود دارد!

با این وجود، باید وقت بگذارید. زمانی که برای پرداختن به پشیمانی خود اختصاص می دهید، عامل مهمی در توانایی شما برای بهبودی از آنها و پیشبرد زندگی خود است

هر چقدر آرزو دارید بتوانید به گذشته برگردید و گذشته را تغییر دهید، بهتر است این انرژی احساسی را صرف کنید تا بر حسرت‌هایی که در حال حاضر دارید غلبه کنید. از این گذشته، همه ما پشیمان هستیم و انجام مجدد بخشی از زندگی به این معنی نیست که می توانید کاملاً عاری از پشیمانی زندگی کنید. شما فقط باید مجموعه متفاوتی از پشیمانی را پردازش کنید.

شما ممکن است این موارد را نیز دوست داشته باشید:

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا