درهم برهم

اپرا بوفا چیست؟

اپرا بوفا چیست؟

اپرا بوفا چیست؟

یک اپرا بوفا که اپرای کمیک یا اپرای نور نیز نامیده می شود، اپرایی است که سبک یا تم سرگرم کننده، معمولا با یک پایان خوش. از سریال اپرا یا اپرای ماهیت جدی متمایز می شود. نمونه ای از اپرا بوفا La Nozze di Figaro، یا ازدواج فیگارو، اثر ولفگانگ آمادئوس موزارت است. برخی از برجسته‌ترین آهنگسازان در سال‌های اولیه آن عبارت بودند از Baldassare Galuppi، Nicola Logroscino، Giovanni Battista Pergolesi و Alessandro Scarlatti که همگی در ناپل یا ونیز مستقر بودند.

اصطلاح اپرا بوفا در قرن هجدهم در ایتالیا به وجود آمد، اگرچه اپراهای کمیک از حدود صد سال قبل وجود داشتند. اگرچه اپراهای کمیک در بسیاری از سنت ها از جمله اپرای کامیک فرانسوی و singspiel آلمانی وجود دارد، این اصطلاح معمولاً فقط به اپرای کمیک ایتالیایی قرن 18 و 19 اشاره دارد. یکی از تفاوت‌های اپرای کمیک ایتالیایی با همتایان آن در سنت‌های دیگر این است که تنوع ایتالیایی شامل هیچ بخش گفتاری نمی‌شود، بلکه فقط شامل recitativo secco است، نوعی آواز با استفاده از ریتم‌های گفتار طبیعی و همراه با حداقل ساز.

Mozart's

“ازدواج فیگارو” موتزارت یکی از معروف ترین بوفاهای اپرا است.

قبل از اینکه اپرا بوفا به عنوان یک ژانر به تنهایی در قرن هجدهم ظهور کند، بسیاری از سریال های اپرا تولیدات شامل صحنه‌هایی از طنز بود که اغلب شامل خادمان می‌شد. اینها به اپراهای کمیک تک پرده ای تبدیل شدند که بین اجراهای یک سریال اپرا اجرا می شدند. اینترمتزی اغلب ماهیت مسخره ای داشت و شخصیت های اصلی کمدیا دل آرته را شامل می شد.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

Opera buffa songs are generally light and feature happy endings.

آهنگ های اپرا بوفا عموما سبک هستند و دارای پایان های شاد هستند.

اگرچه کوتاه، اینترمتزی اغلب آثار قابل توجهی بود، و برخی از آنها از خود اپراها محبوبتر شدند. این محبوبیت منجر به توسعه اپرای کمیک به عنوان ژانر خاص خود شد. در دهه 1730، اپرای کمیک ایتالیایی از مبدأ خود در ناپل به فرانسه و فراتر از آن، از طریق روم و شمال ایتالیا گسترش یافت.

زمانی که اپرای کمیک ایتالیایی به یک ژانر مجزا تبدیل شد، اجراها معمولاً دو پرده بودند، برخلاف سه اپرای یک سریال اپرا. در حالی که سریال‌های اپرا اغلب به موضوعات ادبی یا اسطوره‌ای می‌پردازد که در یک دوره تاریخی اتفاق می‌افتد، اپرای کمیک معمولاً دارای یک فضای معاصر و زبان بومی است، حتی گاهی اوقات از لهجه‌ها یا لهجه‌های خارجی استفاده می‌کند. در نظر گرفته شده بود که بیشتر برای مردم عادی جذاب باشد، در حالی که سریال اپرا سرگرمی برای اشراف و خانواده سلطنتی در نظر گرفته می شد. نقش‌های اصلی در بسیاری از قطعات سریال‌های اپرا برای کاستراتی یا سوپرانوهای مرد نوشته می‌شد، در حالی که اپرا بوفا از صدای مردانه پایین‌تر استفاده می‌کرد که در باسو بوفه بسیار پایین به اوج رسید. اپرای کمیک ایتالیایی در اواخر قرن نوزدهم رو به افول گذاشت، اگرچه برخی از اپراهای قرن بیستم توسط آهنگسازانشان به عنوان اپرا بوفا شناخته می‌شوند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا