سلامت

ارتباط بین الکل و بیماری آلزایمر چیست؟

ارتباط بین الکل و بیماری آلزایمر چیست؟

مصرف بیش از حد الکل ممکن است باعث شود فردی که در معرض خطر ابتلا به برخی مشکلات سلامتی مرتبط با مغز است. این ممکن است احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد.

در اطراف یک در ششمنبع> بزرگسالان آمریکایی بیش از حد می‌نوشند و تقریبا نیمی از جمعیت ایالات متحده در سال 2020 الکل مصرف کردند. نوشیدن زیاد الکل می تواند اثرات طولانی مدتی مانند سکته، بیماری قلبی، و سرطان.

مصرف طولانی مدت الکل ممکن است منجر به بیماری آلزایمر (AD)، نوعی از زوال عقل که بیش از شش میلیون آمریکایی. و اگرچه احتمال ابتلا به زوال عقل نیز با افزایش سن افزایش می‌یابد، اما بخش معمولی پیری نیست.

این مقاله به ارتباط بین مصرف متوسط ​​و زیاد الکل و AD و خطرات سایر شرایط می‌پردازد.

A 2020 مطالعه نشان داد که مصرف متوسط ​​الکل می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. .

این مطالعه نوشیدن متوسط ​​را به عنوان مصرف 1 تا 13 نوشیدنی استاندارد در هفته، معادل 10 تا 130 گرم (گرم) در هفته تعریف کرد.

اما، دستورالعمل‌های نوشیدن متغیر در هر کشور است. یک نوشیدنی استاندارد حاوی 14 گرم یا 0.6 اونس (اونس) ، از الکل خالص در ایالات متحده.

به طور کلی، این معادل است با:

  • 12 اونس آبجو با 5٪ الکل: تقریباً یک آبجو
  • 5 اونس شراب با 12٪ الکل: یک لیوان استاندارد شراب
  • 8 اونس مشروب مالت با 7 درصد الکل: یک لیوان استاندارد مشروب مالت
  • 1.5 اونس مشروب یا الکل مقطر با 40 درصد الکل: لیوان شات استاندارد روح

A بررسی 2019-trusted-source> ارتباط معنی داری بین کاهش مصرف الکل افراد با خطر کمتر اختلالات شناختی و زوال عقل یافت.

نوشیدن در حد اعتدال

بر اساس دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها 2020–2025 ، نوشیدن در حد اعتدال شامل بیش از یک یا دو نوشیدنی در روز برای زنان و مردان نیست.

علاوه بر مصرف متوسط ​​الکل، اتخاذ انتخاب‌های سبک زندگی سالم‌تر ممکن است به کاهش خطر مشکلات سلامتی طولانی‌مدت مانند AD کمک کند. این انتخاب های سبک زندگی عبارتند از:

  • انجام فعالیت بدنی متوسط
  • پیروی از رژیم غذایی متعادل
  • اجتناب از تنباکو

A فرد می‌تواند برای راهنمایی بیشتر در پیروی از کلاس رژیم غذایی سالم، ترک سیگار یا برنامه های ورزشی مناسب.

موسسه ملی سوء مصرف الکل و الکلیسم نوشیدن بیش از حد الکل را به معنای مصرف بیش از 4 نوشیدنی در هر روز یا بیش از 14 نوشیدنی در هفته برای مردان تعریف می کند. . برای زنان، مصرف بیش از 3 نوشیدنی در هر روز یا بیش از 7 نوشیدنی در هفته است. “>تحقیق الکل را سمی عصبی می داند، به این معنی به مغز آسیب می رساند می‌تواند اندازه هیپوکامپ، ناحیه ای از مغز که مسئول یادگیری و حافظه است.

به مرور زمان، مصرف بیش از حد الکل خطر ابتلا به AD را با 300%.

A بررسی 2019 همچنین نشان داد که مصرف بیش از حد الکل و اختلال مصرف الکل فرد را در معرض خطر بالاتر ابتلا به انواع زوال عقل قرار می دهد. این بررسی همچنین مصرف بیش از حد الکل را با سیگار کشیدن و افسردگی مرتبط می‌کند و این خطر را افزایش می‌دهد.

عوامل دیگری که با ایجاد زوال عقل مرتبط هستند ممکن است شامل عفونت‌ها باشد، مانند HIV یا نوروسیفلیس، یا اختلالات تیروئید.

الکل بیش از حد نیز می تواند منجر به کمبود تیامین یا ویتامین B1. این کمبود همچنین ممکن است باعث ایجاد شرایطی شود که به مغز آسیب می رساند، از جمله:

درباره آلزایمر و دمانس بیشتر بدانید مرکز اختصاصی ما.

زوال عقل مرتبط با الکل و سندرم Wernicke-Korsakoff ممکن است به دلیل ایجاد شود مصرف بیش از حد منظم الکل در طی سالیان متمادی.

الکل بیش از حد ممکن است سازش کارکردهای اجرایی در افراد مبتلا به زوال عقل و می تواند منجر به مشکلات حافظه، یادگیری، حل مسئله و قضاوت شود. افراد همچنین ممکن است تحریک‌پذیر باشند، طغیان‌های ناگهانی داشته باشند و مشکلاتی در هماهنگی و تعادل داشته باشند.

کمبود ویتامین B1 ناشی از مصرف بیش از حد الکل نیز ممکن است بیش از آنکه علت اختلال سندروکورهای ورنیکه باشد، باعث اختلال در سندروم می شود. سوء مصرف الکل.

آنسفالوپاتی ورنیکه و سندرم کورساکوف هر دو به دلیل آسیب مغزی ناشی از کمبود تیامین هستند. آنها باعث ایجاد علائم مختلفی در فرد می شوند که بر عملکرد جسمی و ذهنی تأثیر می گذارد.

علائم ورنیکه انسفالوپاتی شامل:

  • نیستاگموس یا حرکت غیرارادی چشم
  • مشکلات بینایی
  • افتادگی پلک
  • اختلال در توانایی راه رفتن
  • گیجی
  • بی جهتی
  • از دست دادن هماهنگی و تعادل

علائم سندرم کورساکوف عبارتند از:

  • از دست دادن حافظه و ناتوانی در ایجاد خاطرات جدید
  • داستان سازی برای پر کردن شکاف های حافظه که پزشکان آن را confabulation می نامند

یک فرد در صورت مشاهده هر یک از این علائم برای تشخیص سریع باید با پزشک مشورت کند.

سایر شرایط سلامت

<.>

تغییرات سلول‌های مغز اغلب باعث زوال عقل شود این تغییرات ممکن است مغز را از عملکرد صحیح بازدارد و باعث زوال شناختی شود.

متخصصان پزشکی بسیاری از انواع زوال عقل را با آسیب سلولی مغز مرتبط می دانند. بیماری آلزایمر، منبع شایع ترین نوع زوال عقل، ناشی از تجمع پروتئین غیر معمول در مغز.

زوال عقل بدن لویی نوع پیشرونده دیگری از زوال عقل است که باعث تجمع پروتئین هایی به نام اجسام لوی در نواحی مختلف مغز. این نواحی مسئول حرکت، احساسات، رفتار، حافظه و شناخت هستند.

شرایط دیگری که باعث آسیب مغزی یا سلول‌های مغزی می‌شوند نیز می‌توانند باعث زوال عقل شوند. این موارد عبارتند از:

اثرات الکل در هنگام ابتلا به AD چیست؟

الکل ممکن است سردرگمی را در فرد مبتلا به AD افزایش دهد.

به‌علاوه، می‌تواند با برخی داروها نیز تداخل داشته باشد. نوشیدن الکل با Aricept (دونپزیل)، دارویی برای انواع خاصی از زوال عقل، می تواند از عملکرد صحیح آن جلوگیری کرده و خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.

یک منبع مطالعه 2016 نشان داد که نوشیدن زیاد الکل، معادل هشت یا بیشتر نوشیدنی در هفته، و نوشیدن مشروبات الکلی باعث افزایش زوال شناختی در افراد مبتلا به پس از میلاد.

مصرف طولانی مدت و بیش از حد الکل می‌تواند باعث آسیب دائمی به مغز شود که می‌تواند منجر به آلزایمر و سایر انواع زوال عقل شود.

اگر مصرف الکل کیفیت زندگی او را در کوتاه‌مدت مختل می‌کند ممکن است به گروه‌های حمایتی بپیوندد یا در مشاوره یا درمان شرکت کند. و بلند مدت

همچنین ممکن است به داروها برای کمک به مدیریت علائم و شرایط ناشی از مصرف بیش از حد الکل نیاز داشته باشند.

بسیاری از مطالعات ارتباط قوی بین مصرف الکل و بیماری آلزایمر را تایید می کنند.

در حالی که نوشیدن سبک یا متوسط ​​ممکن است از ابتلا به بیماری آلزایمر محافظت کند، مصرف مزمن الکل در مدت طولانی می‌تواند باعث آسیب برگشت‌ناپذیر مغز شود. این مصرف بیش از حد، فرد را در معرض خطر ابتلا به بیماری های مغزی مختلف، از جمله AD، سکته مغزی و بیماری قلبی قرار می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا