سریال و انمیشن

آموزش استفاده از هوش مصنوعی فوتور Fotor

آموزش استفاده از هوش مصنوعی فوتور Fotor

هوش مصنوعی Fotor یک ابزار جامع برای ویرایش تصاویر مبتنی بر قابلیت‌های AI است. با ما همراه باشید تا با قابلیت‌های سایت فوتور، بیشتر آشنا شویم.

هوش مصنوعی با توجه به پیشرفت‌های قابل توجهی که در طول چندین سال اخیر تجربه کرده است، حالا بیشتر از هر زمان دیگری وارد زندگی روزمره و آنلاین ما شده است. یکی از حوزه‌هایی که هوش مصنوعی در آن پیشرفت زیادی داشته، ویرایش تصاویر است. هوش مصنوعی Fotor نیز با تمرکز بر همین زمینه معرفی شده و تلاش کرده تا با ارائه قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، انجام کارهای زمان‌بر و سخت در هنگام ویرایش عکس را برای کاربران راحت‌تر کند. در این مطلب پلازا قصد داریم با این ابزار آشنا شویم و ببینیم سایت هوش مصنوعی فوتور، تا چه‌اندازه می‌تواند برایمان کاربردی باشد.

همچنین بخوانید :

فهرست مطالب

هوش مصنوعی Fotor چیست؟

فوتور در واقع یک پلتفرم جامع ویرایش تصاویر است. در این پلتفرم شما می‌توانید به ابزارهای ویرایش تصویر زیادی دسترسی داشته باشید اما نقطه قوت اصلی آن، ارائه چندین قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی است و به همین خاطر نیز این سایت، مورد توجه بسیاری از کاربران مبتدی و حرفه‌ای قرار گرفته است.

این سایت که کار خود را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرد، اکنون یکی از بهترین سایت‌های هوش مصنوعی برای ویرایش تصویر به‌حساب می‌آید و به‌لطف الگوریتم‌های پیشرفته و یادگیری ماشین، قادر است عکس‌ها را با سرعت و کیفیت قابل توجهی ویرایش کند. شما علاوه بر ویرایش تصاویر، با استفاده از آن می‌توانید جلوه‌های بصری در عکس‌ها ایجاد کرده و حتی نوردهی و شدت اشباع رنگ‌ها را نیز تغییر دهید.

همچنین بخوانید :

هوش مصنوعی فوتور مناسب چه کسانی است؟

با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که این سایت ارائه می‌کند، می‌توان گفت فوتور برای هر کاربری که به‌دنبال یک ابزار ادیت عکس با قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌گردد، مناسب است. اما اگر جزو یکی از دسته‌های زیر هستید، می‌توانید به بهترین شکل از این سایت استفاده کنید:

در قدم اول برای استفاده از امکانات این سایت، نیاز به ساخت یک حساب کاربری دارید. پس ابتدا به صفحه اول آن رفته و با کلیک روی گزینه Sign Up یک حساب کاربری بسازید. می‌توانید حساب فیسبوک، گوگل یا اپل خود را به این سایت متصل کرده و یا این که با استفاده از ایمیل ثبت نام کنید.

سایت هوش مصنوعی fotor

پس از این که مراحل ساخت حساب کاربری را به پایان رساندید، می‌توانید به قابلیت‌های این سایت دسترسی پیدا کنید.

سایت هوش مصنوعی fotor

در این صفحه قادر خواهید بود این قابلیت‌ها را مشاهده و هرکدام را که لازم داشتید، انتخاب کنید.

تبدیل متن به تصویر با هوش مصنوعی Fotor

برای استفاده از هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر، باید کمی پایین‌تر بیایید و در قسمت AI Image Generating، روی گزینه Text to Image کلیک کنید.

fotor هوش مصنوعی

سپس به صفحه اصلی سایت هوش مصنوعی Fotor هدایت خواهید شد. لازم به ذکر است که فوتور پس از ثبت نام، ۸ اعتبار رایگان به‌شما می‌دهد و ساخت هر تصویر نیز نیاز به ۱ اعتبار دارد. بنابر این شما می‌توانید به صورت رایگان ۸ تصویر با این هوش مصنوعی بسازید و سپس باید اشتراک خریداری کنید. البته این سایت برای ۲ روز اول ۲ اعتبار رایگان و برای روزهای سوم و چهارم نیز ۴ اعتبار رایگان به‌شما می‌دهد. در صورتی که یک هفته هر روز وارد این سایت شوید، می‌توانید در مجموع ۴۸ اعتبار رایگان دریافت کنید.

سایت هوش مصنوعی fotor

برای تبدیل متن به عکس، باید پرامپت خود را در کادر بالای سمت راست صفحه بنویسید. برخلاف پرامپتی که ما برای نمونه نوشته‌ایم، شما تلاش کنید تا جای ممکن جزئیات در پرامپت قرار دهید تا عکس نهایی هوش مصنوعی فوتور، همان چیزی باشد که شما می‌خواهید.

سایت هوش مصنوعی fotor

پس از نوشتن پرامپت، با کلیک روی Fotor M2، می‌توانید مدل هوش مصنوعی دلخواه خود را انتخاب کنید. مدل M1 برای ساخت عکس‌هایی که بیشتر روی استایل و خلاقیت تمرکز دارند مناسب است و مدل M2 نیز تصاویری با دقت و کیفیت بالاتر در اختیارتان قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید :

همچنین با کلیک روی کادر 1:1 نیز می‌توانید نسبت تصویر را مشخص کنید؛ علاوه بر این، با کلیک روی آیکون‌های + و – می‌توانید تعداد عکس‌هایی که می‌خواهید با این پرامپت ساخته شوند را هم مشخص کنید. اگر کمی پایین‌تر بیایید، امکان مشخص کردن استایل تصویر نیز وجود دارد.

سایت هوش مصنوعی fotor

در نهایت با کلیک روی گزینه Generate، هوش مصنوعی تصویر شما را خواهد ساخت.

fotor هوش مصنوعی

خبر خوب این است که این هوش مصنوعی از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و حتما نیازی نیست پرامپت خود را به زبان انگلیسی بنویسید. اما امکان ویرایش این عکس‌ها نیز وجود دارد. برای انجام این کار کافی است نشانگر ماوس را روی گزینه Edit بالای عکس ببرید.

fotor هوش مصنوعی

سپس می‌توانید عکس را با سایر ابزارهای هوش مصنوعی فوتور ویرایش کنید. از جمله امکاناتی که برای ادیت عکس در اختیارتان قرار می‌گیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گسترش دادن عکس با هوش مصنوعی (AI Expand)
  • ساخت تصاویر جدید از روی تصاویر فعلی (Image to Image Generating)
  • بزرگنمایی تصویر با هوش مصنوعی (AI Enlarger)
  • حذف اشیا از تصویر (Magic Eraser)
  • حذف پس‌زمینه (Background Remover)
  • برش (Crop)

همچنین امکان دانلود و اشتراک‌گذاری تصاویر با کلیک روی آیکون‌هایی که روبه‌روی گزینه Edit هستند، وجود دارد.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا