سریال و انمیشن

معرفی گوشی آنر ۲۰۰ لایت (Honor 200 Lite) + مشخصات فنی

معرفی گوشی آنر ۲۰۰ لایت (Honor 200 Lite) + مشخصات فنی

گوشی آنر ۲۰۰ لایت یکی از گوشی های جدید آنر با دوربینی فوق العاده است که به تازگی روانه بازر شده است. در این مقاله از پلازا می خواهیم به سراغ معرفی گوشی Honor 200 Lite و ویژگی های خارق العاده آن برویم.

همچنین بخوانید :

اگر از علاقه مندان به تکنولوژی و به صورت خاص گوشی موبایل باشید، متوجه شده اید که در سال ۲۰۲۴ بر خلاف آنچه انتظار میرفت، اتفاقات خیره کننده ای در بازار موبایل ها رخ نداد و خیلی از برند های بزرگ مانند سامسونگ و اپل که قرار بود دنیا را تکان دهند، در جا زدند. البته افزایش شدید قیمت ها همه کاربران را شوکه کرد، اما این آن تغییری نبود که انتظار می رفت. در کنار این موارد برندهای مختلف محصولات ریز و درشت خوبی را ارائه دادند که تمرکز هر یک روی چیز خاصی بود. در مورد گوشی آنر ۲۰۰ لایت باید گفت که ما یک گوشی میان رده دوربین محور را داریم که می خواهیم همه چیز را در مورد آن بررسی کنیم. برای این منظور کار را از بررسی مشخصات آن دنبال خواهیم کرد.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی آنر ۲۰۰ لایت

وقتی قرار باشد که در مورد یک گوشی موبایل صحبت کنیم، اولین چیزی که می تواند یک نمای کلی از آن را به ما بدهد ویژگی ها و مشخصات سخت افزاری این گوشی خواهد بود. اگر به سراغ بررسی این اطلاعات در مورد گوشی Honor 200 Lite برویم خواهیم دید که با یک میان رده خوب طرف هستیم که ویژگی اصلی آن حضور یک دوربین قدرتمند است. جدول زیر می تواند اطلاعات سخت افزاری این گوشی را در اختیار شما قرار دهد:

مشخصه ها گوشی آنر ۲۰۰ لایت
نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز
پردازنده مدیاتک دیمنسیتی ۶۰۸۰
حافظه/رم ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی
سیستم عامل اندروید ۱۴، مجیک او اس ۸
دوربین اصلی ۲ + ۵ + ۱۰۸ مگاپیکسل
دوربین جلو ۵۰ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر
قیمت در حدود ۳۵۰ دلار

همانطور که دیدیم، گوشی آنر ۲۰۰ لایت شرایط خوبی داشته و میتوان گفت به نسبت قیمت که دارد، یک گوشی مناسب تلقی می شود. در ادامه با بررسی موردی هر یک از موارد این جدول، میزان تاثیر آنها روی کیفیت این گوشی را بررسی کرده و ارزیابی نهایی را از آن انجام خواهید داد.

معرفی گوشی آنر ۲۰۰ لایت

برند آنر یکی از برند های چینی است که شاید ورود آن به بازار ایران نظر خیلی از مصرف کنندگان را نسبت به برند های چینی و کیفیت آنها تغییر داد. آنر برای اولین بار کار خود را به عنوان یکی از زیر برند های هوآوی شروع کرد. این مجموعه برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد و موبایل هایی را برای هوآوی می ساخت که دستگاه هایی اقتصادی و با کیفیت بودند و در واقع هدف اصلی آن، ارائه محصولاتی با سخت افزار بالاتر نسبت به قیمتی که داشتند بود. در سال ۲۰۱۹ با بالا گرفتن درگیری های هوآوی و دولت آمریکا این زیر برند نیز تحت تاثیر قرار گرفت و برنامه هایی مانند گوگل پلی و گوگل مپ از روی آن حذف شدند.

بعد از جدا شدن آنر از هواوی، این برنامه ها به این گوشی بازگشت و آنر به کاربران خود اطمینان داد که قرار نیست این اتفاق برای آن بیفتد و همچنان در مسیری که سایر گوشی های اندرویدی گام بر می دارند حرکت خواهد نمود. در بازار ایران آنر را یک برند خوش نام می دانند و گوشی های آن علاوه بر قیمت مناسب در مواردی مانند کارایی خوب و خرابی پایین نیز شهرت دارند. آنر هم مانند سایر برند های بزرگ موبایل، سری های مختلفی دارد که هر کدام از آنها ویژگی های خود را دارند. مهمترین سری گوشی های آنر، سری مجیک (Magic) بوده که پرچمداران این برند را شامل می شود. بعد از آن نیز گوشی های لایت (Lite) قرار دارند که گوشی آنر ۲۰۰ لایت یکی از همین گوشی ها است.

معرفی گوشی آنر 200 لایت

نسخه های لایت، گوشی هایی هستند که همیشه از نظر دوربین در زمره بهترین ها قرار دارند و کسانی که به عکاسی با موبایل علاقه دارند و همینطور تولیدکنندگان محتوا، این سری از گوشی ها را به عنوان یک ابزار خوب و کاربردی می شناسند. در سال ۲۰۲۴ آنر یک گوشی لایت دیگر با نام گوشی آنر ۲۰۰ لایت را به بازار عرضه کرده است که در ادامه با بررسی ویژگی های این گوشی در مورد اینکه آیا این گوشی می تواند در فهرست بهترین گوشی های آنر قرار بگیرد یا نه، با هم صحبت خواهیم کرد.

طراحی گوشی آنر ۲۰۰ لایت

یکی از موارد مهم که در برند هایی مانند آنر می توان دید، خلاقیت در طراحی است. حقیقت این است که برند هایی مانند اپل و سامسونگ به دلیل ترس از شکست و در برخی موارد هم غروری که دارند، به دنبال ارائه طرح های جدید و آزمایش آنها نمی روند. این در حالی است که برند های کوچکتر در این موضوع پیش قدم شده و معمولا طراحی های خوبی را برای گوشی های خود ارائه می دهند که می تواند رنگ و لعابی به ظاهر کسالت بار گوشی های امروزی بدهد. گوشی آنر ۲۰۰ لایت هم یکی از این گوشی ها است که میتوان گفت ظاهری نسبتا متفاوت را، مخصوصا در چیدمان دوربین ها، ارائه کرده است.

کیفیت ساخت این گوشی مانند سایر میان رده ها چندان بالا نبوده و با قاب پشت و فریم پلاستیکی عرضه شده است. چیدمان دوربین ها با وجود اندازه نه چندان بزرگ آنها در قسمتی مجزا از قاب و به رنگ مشکی جدا شده است و روی یک برآمدگی قرار گرفته است. این گوشی با ابعاد ۱۶۱.۱ در ۷۴.۶ در ۶.۸ میلی متر و وزن ۱۶۶ گرم می تواند در رده گوشی های سبک و ظریف قرار بگیرد. همینطور باید گفت که در این میان رده، خبری از تکنولوژی هایی مانند ضد آب و غبار و محافظ صفحه های آنچنانی نیست!

در کل میتوان گفت شرایط گوشی آنر ۲۰۰ لایت با توجه به میان رده و اقتصادی بودن آن، برای یک گوشی سبک و ظریف نسبتا خوب بوده و انتظارات را برآورده می کند.

طراحی گوشی آنر 200 لایت

 

سخت افزار گوشی Honor 200 Lite

یکی از اصلی ترین اجزایی که می تواند تعیین کند کارکرد کلی یک گوشی چطور باشد و چه سرویس هایی را در اختیار کاربران خود قرار دهد، سخت افزار و تراشه یک گوشی ست. در گوشی آنر ۲۰۰ لایت ما شاهد یک تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۶۰۸۰ با معماری ۶ نانومتری هستیم که میتوان گفت یکی از تراشه های خوب برای گوشی های میان رده است. تراشه های دیمنزیتی از نظر قدرت پردازشی در شرایط خوبی قرار دارند و خیلی از میان رده ها به سراغ استفاده از این تراشه می روند.

شما می توانید این تراشه را روی گوشی هایی دیگری مانند گوشی پوکو X6 نئو و همینطور شیائومی ردمی نوت 13 5G مشاهده کنید که امتحان خود را پس داده است. اما باید گفت که این تراشه خالی از ایراد هم نیست و معمولا دیمنسیتی ها با ایراداتی مانند داغ شدن همراه هستند. پردازنده گرافیکی که در این تراشه ارائه می شود از نوع Mali-G57 MC2 است. این پردازنده گرافیکی در زمان عرضه خود از گیمینگ های میان رده و خوب بود و اکنون هم می تواند بازی های روز را به خوبی اجرا کند. البته نباید انتظار یک گوشی گیمینگ را از آن داشت. در صورتی که به گوشی هایی با خصوصیات گرافیکی بهتر و قدرت بیشتر نیاز دارید می توانید سری به مقاله بهترین گوشی گیمینگ میان رده سری بزنید.

مشخصات سخت افزاری گوشی Honor 200 Lite

در کنار این پردازنده، یک رم ۸ گیگابایتی نیز به کار گرفته شده است که می تواند در اجرای بازی ها و برنامه ها یک کمک خوب برای این تراشه باشد و به نوعی ارتقای خوبی برای آن محسوب می شود. همینطور فضای ذخیره سازی این گوشی، ۲۵۶ گیگابایت بوده که برای ذخیره سازی اطلاعات کاربران کافی به نظر می رسد. یکی از نکات منفی در مورد این گوشی که این روز ها روی خیلی از گوشی های دیگر نیز وجود دارد، این است که نمی توان فضای ذخیره سازی را با استفاده از مموری کارت ها افزایش داد و کاربران باید به همین ۲۵۶ گیگابایت بسنده کنند.

صفحه نمایش گوشی آنر ۲۰۰ لایت

گوشی آنر ۲۰۰ لایت یکی از آن دستگاه هایی است که خیلی نمی توان روی قدرت صفحه نمایش و ویژگی هایی که دارد مانور داد. این گوشی از آن گوشی های نسبتا اقتصادی است که برای کم کردن هزینه ها، به سراغ استفاده از صفحه نمایش با پنل های عادی رفته است. در اینجا ما یک صفحه نمایش امولد را داریم که می تواند کیفیت تصویر قابل قبولی را در اختیار ما بگذارد و از نظر مصرف باتری نیز در شرایط بهینه ای قرار خواهد داشت. این نوع از پنل ها نسل قبلی سوپر امولد هایی هستند که میتوان آنها را در میان رده های سامسونگ (مثل سری A) مشاهده کرد.

این گوشی رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۱۴ یا همان فول اچ دی (FHD) را در اختیار کاربران خود می گذارد. همینطور نرخ تازه سازی در آن ۶۰ هرتز بوده که به کمک چگالی صفحه ۳۹۴ پیکسل در اینچ، می تواند تصاویری با جزئیات بالا و روان را ارائه کند. این صفحه نمایش، که در حدود ۸۹.۹ درصد از کل نمای جلوی گوشی را پوشش می دهد، تصویر را با نسبت ۲۰:۹ ارائه داده و می تواند به عنوان یک صفحه نمایش خوب و قابل قبول به کاربران خدمت کند.

صفحه نمایش گوشی آنر 200 لایت

دوربین گوشی Honor 200 Lite

بالاخره زمان بررسی مهمترین نقطه قوت گوشی آنر ۲۰۰ لایت فرا رسیده است و می خواهیم به سراغ دوربین پر سر و صدای این گوشی برویم که نمونه آن در خیلی از پرچمداران نیز وجود ندارد. در اینجا برخی از کاربران ممکن است فکر کنند که این دوربین تنها روی کاغذ بالا بوده و نمی تواند کیفیت خوبی را در انتها به ما بدهد، اما باید گفت که اصلا اینطور نیست. این گوشی با تمرکز بر دوربین حرفه ای که دارد به بازار عرضه شده است و مطمئنا آنر به این مسئله فکر خواهد کرد که نباید تنها ویژگی پرمیوم این گوشی را خراب کند!

در این گوشی یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی واید با قابلیت PDAF به عنوان دوربین اصلی کار شده است که کل ابهت آنر ۲۰۰ لایت به آن است. همینطور دوربین سلفی آن نیز یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید است که هر دوی این دوربین ها می توانند فیلمبرداری را با کیفیت ۱۰۸۰ در ۳۰ فریم بر ثانیه برای شما انجام دهند. در کنار این دوربین ها دو لنز اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز در این گوشی قرار گرفته است که می توانند در عملیات عکاسی به شما کمک کنند.

دوربین گوشی Honor 200 Lite

 

ویژگی های نرم افزاری گوشی آنر ۲۰۰ لایت

این گوشی به صورت پایه با اندروید ۱۴ منتشر می شود که می تواند ویژگی های ایده آلی را برای کاربران داشته باشد. همینطور نسخه هایی از آن با سیستم عامل مجیک او اس ۸ نیز ارائه می شوند. مجیک او اس در واقع یک سیستم عامل تکامل یافته توسط هوآوی است که از زیرشاخه های EMUI به شمار می رود و آنر در گوشی های خود از آن استفاده می کند.

باید گفت نسخه هایی که در بازار جهانی عرضه می شود، با اندروید ۱۴ بوده و می تواند تمامی قابلیت های گوگل را هم در اختیار کاربران بگذارد. همینطور پشتیبانی نرم افزاری گوشی های آنر معمولا خوب بوده و این گوشی قابلیت آپدیت شدن به اندروید ۱۵ که اکنون در مراحل آزمایش خود قرار دارد را خواهد داشت.

ارتباطات، سنسور ها و سایر ویژگی های دیگر

از نظر ارتباطات باید گفت که گوشی آنر ۲۰۰ لایت یک گوشی با پشتیبانی از شبکه 5G بوده و می تواند کلیه تکنولوژی های قبل از آن را نیز در اختیار شما قرار دهد. همینطور دو روش ارتباطی بلوتوث ورژن ۵.۱ با قابلیت های A2DP و LE برای کنترل تجهیزات صوتی و وای فای Dual Band با قابلیت ارتباطی وای فای دایرکت در این دستگاه عرضه شده است که بتواند ارتباط با شبکه های مختلف را برای ما تضمین نماید. سایر ویژگی های دیگری که میتوان برای این دستگاه به آنها اشاره کرد از این قرارند:

  • اسپیکر های استریو
  • سیستم موقعیت یابی پیشرفته (GPS، GLONASS، GALILEO و BDS)
  • یو اس بی تایپ سی ورژن ۲.۰ با قابلیت OTG
  • حسگر اثر انگشت در کنار گوشی
  • سنسور های شتاب سنج، پروکسیمیتی و قطب نما

البته باید گفت که این گوشی چندان از نظر ویژگی ها قدرتمند به حساب نمی آید و هنوز کاستی هایی وجود دارد که از مهمترین آنها می توانیم به عدم ارائه فناوری NFC و خروجی صدای جک ۳.۵ میلی متری اشاره کنیم. البته باید گفت که سایر ویژگی های عرضه شده با آن برای یک گوشی با این قیمت و یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را می توان خوب ارزیابی کرد.

ارتباطات، سنسور ها و سایر ویژگی های دیگر گوشی آنر 200 لایت

 

باتری گوشی آنر ۲۰۰ لایت

در این گوشی از یک باتری پلیمر لیتیومی با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر استفاده شده است که به وسیله یک شارژر فست ۳۵ واتی شارژ می شود. در مدار شارژ این گوشی خبری از شارژر های بیسیم و یا شارژر معکوس برای شارژ کردن گجت های همراه آن نیست. در کل می توان گفت که گوشی آنر ۲۰۰ لایت از نظر باتری چنگی به دل نمی زند و گوشی هایی در این سطح تمرکز بیشتری را روی باتری گذاشته و حداقل در مورد شارژر امکانات بهتری را به کاربران خود داده اند.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی آنر ۲۰۰ لایت

گوشی آنر ۲۰۰ لایت در اواخر آوریل ۲۰۲۴ برای اولین بار توسط آنر به صورت رسمی معرفی شده و بعد از تقریبا ۱۰ روز در اوایل ماه می به صورت رسمی در بازار عرضه شد. در مورد اینکه این گوشی راه خود را به بازار ایران باز خواهد کرد یا نه باید گفت که با توجه به قیمتی که دارد و اینکه آنر از برند های محبوب در بازار است و خیلی از کاربران از دوربین آن استقبال خواهند کرد، به احتمال زیاد سر و کله این گوشی به زودی در بازار ایران هم پیدا می شود.

قیمتی که برای این گوشی ارائه شده است در حدود ۳۵۰ دلار می باشد که باید گفت برای گوشی با این مشخصات کمی بالا بوده و در صورتی که به جز دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن، سایر ویژگی ها را هم در نظر بگیریم، نمی توان این گوشی را مقرون به صرفه دانست. دقت داشته باشید اگر صرفا این گوشی را برای دوربین آن و کارهایی مثل تولید محتوا لازم دارید، می توانید بهترین بهره را از آن ببرید. اما اگر به دنبال یک گوشی کاربردی و خوب هستید که در کنار سایر موارد کیفیت دوربین خوبی هم داشته باشد، پیشنهاد می کنیم نگاهی هم به سایر برند ها داشته باشید.

در صورتی که سری به مقاله بهترین دوربین گوشی میان رده بزنید، می توانید گوشی های خوب زیادی را با این ویژگی در اختیار داشته باشید.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی آنر 200 لایت

همچنین بخوانید :

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی گوشی آنر ۲۰۰ لایت پرداختیم. یک میان رده با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی که با تمرکز بر ارائه تصاویر جذاب توسط برند آنر ارائه شده است. این گوشی با تراشه دیمنسیتی ۶۰۸۰، ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری و صفحه نمایش امولد به بازار عرضه شده است و می تواند یک گوشی میان رده خوب با دوربینی عالی باشد. البته بدیهی است که عالی بودن دوربین و پایین بودن قیمت به معنی کاستی هایی در سایر ویژگی ها می باشد. در صورتی که در مورد این گوشی نظر و یا سوالی داشتید خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا