آشپزی

خمیر سیر زنجبیل

خمیر سیر زنجبیل

خمیر سیر زنجبیل یک عنصر کلیدی برای آشپزی هندی و آسیایی است و برای تهیه غذا ضروری است. به جای خرید، ترجیح می‌دهم خودم آن را درست کنم، زیرا خمیر تازه خانگی طعم و مزه بیشتری دارد. این دستور غذای فوق‌العاده آسان به 4 ماده نیاز دارد و به شما کمک می‌کند غذاهایی با طعم معتبر مانند مرغ تنوری و دال پالاک (دال اسفناج).

frozen garlic ginger paste in ice cube tray
خمیر سیر زنجبیل 11
پرش به:

من عاشق اضافه کردن زردچوبه تازه به خمیر سیر زنجبیل خود هستم زیرا به عنوان یک نگهدارنده عمل می کند و ماندگاری را افزایش می دهد. همچنین، رنگ نارنجی روشن به ظروف و همچنین طعم قابل توجهی اضافه می کند.

پیدا کردن زردچوبه تازه می‌تواند مشکل و دشوار باشد، بنابراین وقتی بتوانم آن را به دست بیاورم، تا حد امکان این خمیر را درست می‌کنم. اگر نمی توانید زردچوبه تازه پیدا کنید، فقط از مقدار مساوی سیر و زنجبیل برای تهیه این خمیر زنجبیل سیر همه کاره استفاده کنید.

ginger, garlic and turmeric are in a mortar
خمیر سیر زنجبیل 12

خبر خوب این است که تهیه خمیر زنجبیل سیر خود در خانه بدون نیاز به تجهیزات زیاد بسیار آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید خمپاره و پاستول، و مقداری کار بازو! اگر غذاساز مناسبی برای آسیاب کردن مقدار کمتری از مواد دارید، می توانید از غذاساز استفاده کنید.

چگونه از خمیر سیر زنجبیل استفاده کنیم؟

من از این خمیر به عنوان پایه در بسیاری از دستور العمل های آسیایی خود مانند بال مرغ تند، < استفاده می کنم. a href="https://cookingorgeous.com/blog/butternut-squash-chickpea-curry/">اسکواش و نخود کاری، نان کیمه نعن، برانی گوشت گوسفندی حیدرآبادی، و نودل مرغ هم بزنید.

این دستور العمل شگفت انگیز را با مهربانی یکی از دوستان هندی من که قبلاً با او کار می کردم به اشتراک گذاشت. و از آن زمان برای کاری و مارینادهای من مورد علاقه بوده است.

تهیه یک دسته از این خمیر زنجبیل سیر تنها چند دقیقه طول می کشد. معمولاً یک دسته برای یک بار استفاده زیاد است. اما می توانید آنها را برای استفاده دیرهنگام در قالب های یخ نگهداری کنید که کاملاً کاربردی است. همچنین می توانید باقیمانده رب را در ظرف شیشه ای تا یک ماه در یخچال نگهداری کنید.

garlic ginger paste placed in ice cube trays for freezing

چرا این دستور غذا جواب می دهد؟

  • من عاشق اضافه کردن این خمیر زنجبیل سیر به دستور العمل هایم هستم زیرا بلافاصله یک غذای ساده را به یک غذای خوشمزه تر و پیچیده تر تبدیل می کند.
  • خمیر زنجبیل سیر با زردچوبه حاوی مواد بسیاری است که فواید سلامتی بسیار خوبی دارند. این یک غذای فوق‌العاده است که می‌توانید آن را به راحتی در بسیاری از غذاهایی که در حال حاضر روزانه درست می‌کنید برای تقویت سیستم ایمنی خود بگنجانید.
  • تنها 10 دقیقه طول می کشد تا این ماده فوق العاده همه کاره درست شود و تا 6 ماه در فریزر بماند.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

Labelled picture of ingredients for ginger garlic paste
خمیر سیر زنجبیل 13
  • ریشه زنجبیل تازه – هنگام خرید ریشه زنجبیل به دنبال سفت و بدون کپک و کپک باشید. با یک قاشق چای خوری یا یک پوست کن سبزیجات پوست آنها را بکنید.
  • سیر– من از سیر کامل تازه استفاده می‌کنم و خودم پوست آن‌ها را می‌کنم، اما برای صرفه‌جویی در زمان می‌توانید سیر پوست کنده بخرید.
  • زردچوبه تازه – زردچوبه تازه دارای طعمی فلفلی، گرم و تلخ با رایحه ملایم مرکباتی است. می توانید آنها را در اکثر سوپرمارکت های آسیایی پیدا کنید یا آنها را به صورت آنلاین از آمازون خریداری کنید. اگر آن را در دست ندارید از آن صرف نظر کنید و خمیر زنجبیل سیر خود را با نسبت 1:1 زنجبیل و سیر درست کنید
  • روغن زیتون – به جمع شدن رب در هنگام جوشیدن در غذاساز کمک می کند و عمر آن را افزایش می دهد. اگر از هاون و هاون استفاده می کنید آن را حذف کنید و به جای آن نمک دریایی اضافه کنید تا چسباندن راحت تر شود.

دستورالعمل های گام به گام

ساخت خمیر سیر زنجبیل در هاون و هاون

سیر، زنجبیل و زردچوبه را پوست بگیرید. آنها را به قطعات کوچک برش دهید (حدود 1 سانتی متر – ½ اینچ مکعب). ملات را بیش از نصف پر نکنید، در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. 

ginger, garlic, and turmeric in a mortar
خمیر سیر زنجبیل 14

با هاست آنقدر له کنید تا خمیری یکدست به دست آید. برای کمک به این فرآیند، کمی نمک دریا اضافه کنید.

ginger, garlic and turmeric are pasted in a mortar using a pestle.
خمیر سیر زنجبیل 15

اگر می‌خواهید رب را در یخچال نگهداری می‌کنید، رب را در یک شیشه دربسته تمیز، یا اگر رب را به صورت دسته‌ای منجمد می‌کنید، در قالب‌های یخ قرار دهید.

ginger garlic paste is placed in ice cube tray
خمیر سیر زنجبیل 16

ساخت خمیر سیر زنجبیل در غذاساز

سیر، زنجبیل و زردچوبه را پوست بگیرید و به قطعات کوچک (حدود 1 سانتی متر – ½ اینچ) برش دهید.

سیر، زنجبیل و زردچوبه را در یک کاسه غذاساز بریزید.

ginger, garlic and turmeric are placed in a jag of a food processor
خمیر سیر زنجبیل 17

آن را در حالی که به آرامی روغن را اضافه می‌کنید تا زمانی که خمیری به‌دست می‌آید، ضربه بزنید. کناره ها را بخراشید و دوباره ضربه بزنید تا خمیری صاف و همگن حاصل شود.

ginger, garlic, and turmeric are turned into a smooth paste using a food processor
خمیر سیر زنجبیل 18

اگر آن را در یخچال نگهداری می‌کنید، رب را در یک شیشه تمیز دربسته از هوا، یا اگر آن را به صورت دسته‌ای منجمد می‌کنید، در قالب‌های یخ قرار دهید.

برای دستور پخت کامل و قابل چاپ به کارت دستور غذا بروید!

نکات برتر از سرآشپز

  • از سیر پوست کنده برای صرفه جویی در زمان استفاده کنید یا از حبه های سیر درشت استفاده کنید زیرا زمان کمتری برای پوست گرفتن آنها نیاز است!
  • اگر از هاون و هاون برای تهیه خمیر زنجبیل سیر استفاده کنید، افزودن کمی نمک دریا به فرآیند تبدیل آنها به خمیر کمک می کند.
  • من ترجیح می‌دهم از سینی‌های یخ سیلیکونی استفاده کنم زیرا انعطاف‌پذیر هستند و خمیر زنجبیل سیر یخ‌زده را راحت‌تر جدا می‌کنند. پس از یخ زدن، آنها را در کیسه های فریزر قرار دهید و برای استفاده بیشتر در فریزر نگهداری کنید.

سؤالات متداول دستور غذا

چگونه خمیر سیر زنجبیل را نگهداری کنیم؟

این خمیر زمانی که در یخچال در یک شیشه دربسته یا دربسته در یخچال نگهداری می شود، حدود چهار هفته باقی می ماند. ظرف از طرف دیگر، برای ماندگاری طولانی‌تر می‌توانید آن‌ها را تا 6 ماه منجمد کنید.

چگونه از آن در آشپزی استفاده کنیم؟

شما می توانید از این خمیر سیر زنجبیل در هر دستور پخت هندی یا آسیایی که نیاز به آن دارد، و همچنین دستورهایی که نیاز به زنجبیل و زنجبیل دارد استفاده کنید. سیر جداگانه
به طور کلی بعد از تفت دادن پیازها به غذا اضافه می شود. اگر در دستور پخت پیاز استفاده نشده است، رب را باید با روغن اضافه کنید و قبل از افزودن مواد دیگر، یک دقیقه تفت دهید.

نسبت سیر به زنجبیل برای این دستور غذا چقدر است؟

برای این دستور، من از مقدار مساوی سیر و زنجبیل استفاده می کنم و مقدار کمی زردچوبه تازه اضافه می کنم. اگر می خواهید زردچوبه تازه را حذف کنید، از 130 گرم سیر و 130 گرم زنجبیل استفاده کنید تا به همان میزان رب برسید.

برای دستور العمل های خوشمزه تر با الهام از آسیایی، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم از روند تهیه خمیر سیر زنجبیل همه کاره با زردچوبه تازه به همان اندازه که از استفاده از آن در آشپزی خود لذت می برید لذت ببرید! ? 

خوشحالی! / افیه اولسون!

ginger garlic paste recipe

خمیر سیر زنجبیل

آیلا کلولی

خمیر سیر زنجبیل یک عنصر کلیدی برای آشپزی هندی و آسیایی است و برای تهیه غذا ضروری است. به جای خرید، ترجیح می‌دهم خودم آن را درست کنم، زیرا خمیر تازه خانگی طعم و مزه بیشتری دارد.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان کل 10 دقیقه

دوره دوره اصلی

آشپزی آسیایی، هندی

سرویس ها 15 تکه ها

کالری 48 kcal

مواد تشکیل دهنده 

 

دستورالعمل ها 

استفاده از هاون و هاون

  • سیر، زنجبیل را پوست بگیرید، و زردچوبه.

  • آنها را به قطعات کوچک برش دهید (حدود 1 سانتی متر – ½ اینچ مکعب).

  • همه مواد را داخل هاون بریزید.

  • ملات را بیش از نصف پر نکنید، در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

  • با هاست آنقدر له کنید تا خمیری یکدست به دست آید.

  • اگر می‌خواهید رب را در یخچال نگهداری کنید، یا اگر رب را به صورت دسته‌ای منجمد می‌کنید، رب را در یک شیشه تمیز بدون هوا قرار دهید.<. /p>

استفاده از غذاساز

  • سیر، زنجبیل و زردچوبه را پوست بگیرید.

  • آنها را به قطعات کوچک (حدود 1 سانتی متر مکعب) برش دهید.

  • سیر، زنجبیل و زردچوبه را بریزید. در غذاساز

  • آن را در حالی که روغن را به آرامی اضافه می‌کنید تا زمانی که خمیری به دست می‌آید، ضربه بزنید.

  • اگر می‌خواهید رب را در یخچال نگهداری می‌کنید در یک شیشه تمیز دربسته قرار دهید، یا اگر آن را به صورت دسته‌ای فریز می‌کنید، در قالب‌های یخ قرار دهید.

یادداشت

  • از سیر پوست کنده برای صرفه جویی در زمان استفاده کنید یا از حبه های سیر بزرگ استفاده کنید زیرا پوست کندن آنها زمان کمتری می برد.

  • اگر از هاون و هاون برای تهیه خمیر زنجبیل سیر استفاده کنید، افزودن کمی نمک دریا به فرآیند تبدیل آنها به خمیر کمک می کند.

  • من ترجیح می‌دهم از سینی‌های یخ سیلیکونی استفاده کنم زیرا انعطاف‌پذیر هستند و خمیر زنجبیل سیر یخ‌زده را راحت‌تر جدا می‌کنند. پس از یخ زدن، آنها را در کیسه های فریزر قرار دهید و برای استفاده بیشتر در فریزر نگهداری کنید.

تغذیه

کالری: 48کیلو کالری کربوهیدرات: 6gپروتئین: 1gچربی: 2g چربی اشباع شده: 1g< /span>چربی غیراشباع چندگانه: 1gچربی تک غیراشباع: 1gسدیم: 159میلی گرمپتاسیم: 172میلی گرم< /span>فیبر: 1g قند: 1 gویتامین A: 1IU ویتامین C: 4میلی گرم< /span>کلسیم: 22میلی گرم آهن: 2 میلی گرم

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا