آشپزی

دستور پخت فلافل لبنانی

دستور پخت فلافل لبنانی

اگر می‌خواهید طرز تهیه فلافل‌های خانگی کاملاً ترد و بسیار خوشمزه را بیاموزید، این دستور العمل فلافل لبنانی برای شما عالی است. چه آنها را در نان پیتای یونانی گرم سرو کنید یا همراه با یک کاسه سالاد فتوش لبنان، این غذای خیابانی نمادین یک غذای مورد علاقه خانواده خواهد بود!

falafel served in a pita bread with salad and tahini sauce
دستور پخت فلافل لبنانی 14
پرش به:

فلافل با مواد سالمی مانند نخود، پیاز، گیاهان تازه و ادویه درست می شود. درست کردن این غذای خوشمزه خاورمیانه بسیار آسان است و در بین گیاهخواران و وگان ها محبوبیت خاصی دارد. آنها ارزان، فریزر دوست هستند و برای برنامه ریزی وعده های غذایی مناسب هستند.

فلافل چیست؟

فلافل یک غذای خیابانی محبوب خاورمیانه است که با نخود خیس شده و/یا لوبیا فاوا، پیاز، گیاهان تازه و ادویه جات درست می شود. این شیرینی‌های طلایی و ترد نیز در سراسر جهان محبوب هستند، به‌ویژه در میان گیاه‌خواران به عنوان جایگزینی برای غذاهای خیابانی مبتنی بر گوشت.

اگرچه این دستور غذای فلافل لبنانی سرخ کردن کم عمق فلافل‌ها را به یاد می‌آورد، می‌توانید آنها را نیز سرخ کنید یا در فر بپزید. در زیر، طرز تهیه فلافل پخت، سرخ شده، و سرخ شده کم عمق را توضیح می‌دهم.

crispy falafels served on a plate along with salad, sauce and pita bread
دستور پخت فلافل لبنانی 15

می توانید این فلافل های گیاهی و ترد را به عنوان پیش غذا یا پیش غذا با تابوله (سالاد تبولی لبنانی) سرو کنید. هوموس معتبر آسان، یا به عنوان غذای اصلی با نان پیتا یونانی، Cacik (ماست ترکی با خیار)، گوجه فرنگی، خیار و کاهو.

چرا این دستور غذا جواب می دهد

  • فلافل به طور طبیعی بدون گلوتن، گیاهی است و با چند ماده ساده تهیه می شود.
  • این دستور غذای ساده فلافل لبنانی از ترکیب کاملی از ادویه ها با کمی حرارت ناشی از فلفل سبز و فلفل دلمه ای استفاده می کند! افزودن گیاهان تازه و پوست و آب لیمو به فلافل طعم اصیل خاورمیانه ای می دهد.
  • آنها برای تهیه غذا عالی هستند! می توانید آنها را از چند روز قبل آماده کنید و فلافل های پخته یا نپخته را برای بعد فریز کنید.
  • می توانید فلافل های یخ زده را بدون یخ زدایی بپزید. به سادگی چند دقیقه به زمان پخت اضافه کنید.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

labeled picture of ingredients for falafel
دستور پخت فلافل لبنانی 16

نخود مغذی

نخود(با نام مستعار لوبیا گاربانزو) ماده اصلی این دستور غذای آسان و خوشمزه فلافل لبنانی است. آنها سرشار از مواد مغذی، پروتئین بالا و کم چربی هستند و همچنین حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی هستند.

فلافل زمانی بهترین است که با نخود خشک خیس شده که کاملاً با آب در دمای اتاق پوشانده شده باشد درست شود. زمانی که یک شبه خیس شوند، نرم می شوند و اندازه آنها تقریباً سه برابر می شود، به طور ایده آل برای 24 ساعت.

اگر از نخود کنسرو شده یا پخته شده استفاده کنید، فلافل‌های شما خیلی نرم می‌شوند و شکل نمی‌دهند. همچنین از داخل لطیف و سنگین خواهند بود و در حین پخت به راحتی از هم می پاشند.

می‌توانید نخود را با لوبیا فاوا جایگزین کنید یا از نصف نخود و نیمی باقالی استفاده کنید.

  • پیاز – من از پیاز زرد یا سفید برای کمی پانچ استفاده می کنم! می توانید آن را با همان مقدار موسیر یا پیاز سبز جایگزین کنید. قبل از اینکه پیاز را به غذاساز اضافه کنید، پیاز را درشت خرد کنید.
  • پوست و آب لیمو – آنها افزودنی عالی برای فلافل هستند اگرچه به طور سنتی به آن اضافه نمی شود. آنها به فلافل ها وضوح و درخشندگی می دهند.
  • سبزیجات تازه – من از مقدار زیادی برگ جعفری و گشنیز تازه برای طعم بیشتر و رنگ سبز روشن اصیل استفاده می کنم. قبل از اینکه به غذاساز اضافه کنید، آنها را به طور کامل خرد کنید. همچنین می توانید از نعناع یا شوید به عنوان افزودنی به جعفری و گشنیز استفاده کنید.
  • فلافل سبز – کمی لگد و رنگ سبز به فلافل ها اضافه می کند بدون اینکه بر طعم آن غلبه کند!
  • ادویه جات ترشی جات – من زیره و گشنیز آسیاب شده و همچنین فلفل دلمه ای، فلفل تازه آسیاب شده و مقدار زیادی نمک را اضافه می کنم.
  • بیکینگ پودر — من از بکینگ پودر استفاده می‌کنم زیرا فلافل را نرم‌تر، نرم‌تر و سبک‌تر می‌کند.
  • آرد نخودچی– مخلوط را به هم می چسباند و در حین سرخ شدن حالتش را حفظ می کند. می توانید آن را با یک مخلوط آرد بدون گلوتن جایگزین کنید.
Lebanese Falafel patties on a plate
دستور پخت فلافل لبنانی 17

دستورالعمل های گام به گام

این دستور تهیه فلافل لبنانی بسیار آسان است و برای دستیابی به بهترین نتایج، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

نخود را خیس کنید

این مرحله ساده باید یک روز جلوتر انجام شود و برای دستیابی به بهترین بافت و طعم ضروری است.

نخود خشک (لوبیا گاربانزو) را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید و بی کربنات نوشابه را اضافه کنید.

chickpeas and bicarbonate of soda in a glass bowl
دستور پخت فلافل لبنانی 18

کاسه را با آب فراوان در دمای اتاق بپوشانید و کنار بگذارید.

the glass bowl with chickpeas is filled with water
دستور پخت فلافل لبنانی 19

اجازه دهید نخودها در طول شب یا تا زمانی که اندازه آنها سه برابر شود، هیدراته شوند. می توانید آنها را تا 2 روز در آب بگذارید. به سادگی آب را در نیمه راه تازه کنید.

the chickpeas have tripled the size after soaking for 24 hours
دستور پخت فلافل لبنانی 20

وقتی برای درست کردن فلافل‌هایتان آماده شدید، آب آن را خالی کنید و نخودها را با آب جاری بشویید.

مخلوط را آماده کنید

نخود خیس خورده، سبزی تازه خرد شده، پیاز، فلفل سبز و سیر را همراه با پوست لیمو، آب، نمک، فلفل سیاه، زیره سبز، پودر گشنیز، آرد نخودچی (آرد گرم)، بکینگ پودر و فلفل دلمه ای بریزید. در یک کاسه غذاساز.

chickpeas, herbs, lemon zest and chillies are placed in a bowl of a food processor
دستور پخت فلافل لبنانی 21

مخلوط را با استفاده از تابع پالس تا زمانی که به یک بافت شن درشت شبیه شود، ضربه بزنید.

مخلوط را داخل یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا همه با هم ترکیب شوند. روی آن را با یک درب یا فیلم چسبناک بپوشانید و آن را به مدت حداقل 45 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کاملاً خنک شود.

Lebanese falafel mixture in a bowl
دستور پخت فلافل لبنانی 22

فلافل ها را شکل دهید

هنگامی که مخلوط فلافل کاملاً سرد شد، توپ‌هایی به اندازه توپ گلف بردارید و بسته به روش پخت، آنها را به شکل توپ یا کاسه درآورید.

می‌توانید از قالب/قاچمه فلافلاگر دارید یا فقط با دست به آنها شکل دهید. اگر می‌خواهید پفک‌هایتان را هنگام پخت خوب و پفی کنید، خیلی صاف نکنید!

falafel patties on a plate
دستور پخت فلافل لبنانی 23

فلافل های شکل گرفته را کنار بگذارید و به روش پخت دلخواه خود ادامه دهید.

پخت فلافل لبنانی – 3 روش مختلف

سرخ کردنی در تابه

این روش ترجیحی من برای پخت فلافل است. من تکنیک های آشپزی دیگری را نیز اضافه کردم، بنابراین با خیال راحت سبک خود را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید فلافل‌ها را تف کنید، آن‌ها را به شکل پاتیل درآورید. یک تابه یا ماهیتابه سنگین را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و ½ فنجان روغن به آن اضافه کنید. وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، فلافل ها را با احتیاط و بدون شلوغی تابه اضافه کنید.

8 pieces of falafel patties are frying in hot oil
دستور پخت فلافل لبنانی 24

فلافل ها را برای چند دقیقه از هر دو طرف سرخ کنید تا قهوه ای طلایی و بیرون کاملا ترد شوند.

falafel patties are fried until golden brown
دستور پخت فلافل لبنانی 25

فلافل ها را به یک بشقاب کاغذی با حوله کاغذی منتقل کنید تا روغن اضافی آن گرفته شود. وقتی هنوز گرم هستند بلافاصله آنها را سرو کنید.

فری عمیق

رایج ترین و معتبرترین روش پخت فلافل سرخ کردن آنها در روغن داغ است. فلافل های خود را برای سرخ کردن عمیق به شکل توپ های گلف یا پتی شکل دهید.

یک تابه سنگین را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و آن را با 8 سانتی متر (3 اینچ) روغن گیاهی، آفتابگردان یا کلزا پر کنید. 

وقتی روغن به 190 درجه سانتی گراد (375 درجه فارنهایت) رسید، فلافل ها را به آرامی با استفاده از قاشق سوراخ دار داخل روغن بریزید. فلافل ها را برای چند دقیقه بپزید تا قهوه ای طلایی و بیرون آن فوق العاده ترد شود.

فلافل ها را با قاشق سوراخ شده با احتیاط جدا کرده و روی بشقاب کاغذی که با دستمال کاغذی پوشانده شده قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. وقتی هنوز گرم هستند بلافاصله آنها را سرو کنید.

پخت در فر

اگر می‌خواهید فلافل‌هایتان را بپزید، به شکل پتی درآورید. فر را از قبل با دمای 220 درجه سانتیگراد (425 درجه فارنهایت) گرم کنید. یک ورقه پخت را با کاغذ سیلیکونی بپوشانید و کمی روغن بپاشید.

فلافل‌ها را روی کاغذ پخت قرار دهید و روی آنها مقدار زیادی روغن، ترجیحاً روغن زیتون، بمالید.

پتی ها را به مدت 20 تا 25 دقیقه تا زمانی که هر دو طرف قهوه ای طلایی شوند، بپزید. مطمئن شوید که آنها را در نیمه ی زمان پخت برگردانید!

ترد و طلایی‌تر از زمانی که سرخ می‌شوند یا در ماهیتابه سرخ می‌شوند کمی کمتر خواهند بود. وقتی هنوز گرم هستند بلافاصله آنها را سرو کنید.

چگونه فلافل لبنانی سرو کنیم؟

فلافل زمانی بهترین است که بلافاصله بعد از پخت و پز در حالی که هنوز گرم و ترد است سرو شود. من معمولا آنها را به عنوان غذای اصلی با مقداری سالاد سبز مانند سالاد فتوش لبنانی یا سالاد خیار یونانی همراه با مقداری نان تخت مانند بزلما (نان تخت ترکی) یا نان پیتا یونانی.

همچنین می‌توانید توپ‌های فلافل لبنانی را به‌عنوان پیش‌غذا به همراه حمص معتبر، Tirokafter (دیپ فتا فرم گرفته تند)، بابا گانوش بدون تاهین یا حیدری(دیپ ماست ترکی) .

فلافل زمانی که به سالاد اضافه شود به عنوان یک ناهار سبک عالی است. فلافل های باقی مانده را با دستور پخت تبولی (سالاد تبولی لبنانی)، Gavurdagi Salatasi (سالاد گوجه فرنگی و گردو)، یا سالاد ترکی چوپان (Coban Salatasi).

نکات برتر از سرآشپز

  • یک قاشق چای خوری بی کربنات سودا را به آبی که نخود خیس کرده اید اضافه کنید تا نرم شود.
  • نخود از کنسرو یا پخته استفاده نکنید. نخود خشک خیس شده راهی برای دستیابی به بهترین بافت و طعم است. اگر از نخود پخته/کنسرو شده استفاده کنید، مخلوط شما از هم می پاشد مگر اینکه مقدار زیادی آرد اضافه کنید که بر طعم فلافل تأثیر بگذارد.
  • مخلوط فلافل را قبل از شکل دادن سرد کنید تا فرآیند شکل دهی آسان تر شود.
  • اگر فلافل را سرخ می کنید، بهتر است مخلوط را به شکل گلوله های گرد کوچک در آورید. برای پخت یا سرخ کردن در تابه، آنها را به شکل کتلت های مسطح درآورید.

سؤالات متداول دستور غذا

آیا می توانید فلافل را فریز کنید؟

بله، می توانید فلافل ها را قبل یا بعد از پختن فریز کنید.
اگر می خواهید مخلوط را به صورت نپخته منجمد کنید، آن را در ظرف دربسته قرار دهید و تا 5 ماه نگه دارید.
اگر مخلوط فلافل را بعد از فرم دادن یخ زدید، به سادگی آنها را سرخ کنید یا از حالت یخ زده بپزید. ممکن است لازم باشد آنها را چند دقیقه بیشتر بپزید.
اگر مخلوط فلافل را قبل از شکل دادن آن‌ها منجمد کنید، آن را یک شبه آب کنید، شکل دهید و همانطور که در کارت دستور گفته شده سرخ کنید/پخت کنید.

چگونه باقیمانده ها را ذخیره کنیم؟

فلافل زمانی بهتر است که تازه گرم و بیرون از فر یا تابه سرو شود. با این حال، اگر باقیمانده‌ای داشتید، می‌توانید آن‌ها را تا ۵ روز در یخچال در ظرف دربسته نگهداری کنید. می توانید بدون نیاز به گرم کردن مجدد آنها را در سالاد یا بسته بندی استفاده کنید. طعم عالی خواهند داشت اما بافت ترد خود را از دست خواهند داد!

آیا فلافل لبنانی خانگی است سالم؟

فلافل مملو از پروتئین، ویتامین ها و فیبر موجود در نخود است. وقتی پخته می شوند، کالری و چربی کمی دارند. علاوه بر این، آنها به طور طبیعی بدون گلوتن، وگان، بدون لبنیات و آجیل هستند. وقتی سرخ می شوند، همچنان سرشار از مواد مغذی هستند، اما کالری و چربی کمی ندارند، زیرا در حین سرخ کردن مقداری روغن جذب می کنند!

برای دستور العمل های گیاهی خوشمزه و سالم، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم از روند تهیه این غذای خیابانی اصیل “فلافل” به همان اندازه که از خوردن آن لذت می برید لذت ببرید! ?

خوشحالی! / افیه اولسون!

Lebanese falafel served with pita bread and salad

دستور پخت فلافل لبنانی

آیلا کلولی

اگر می‌خواهید طرز تهیه فلافل‌های خانگی کاملاً ترد و بسیار طعم‌دار را بیاموزید، این دستور پخت فلافل لبنانی برای شما عالی است.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

زمان آماده سازی 20 دقیقه

زمان آشپزی 25 دقیقه

زمان کل 45 دقیقه

کورس پیش غذا، غذای اصلی، غذای جانبی

آشپزی خاورمیانه

سرویس ها 20 فلافل

کالری 97 kcal

مواد تشکیل دهنده 

 

Instructions 

Soak the Chickpeas

  • This simple step needs to be done a day ahead and is necessary to achieve the best texture and flavor.

  • Add dried chickpeas (garbanzo beans) to a large bowl, add the bicarbonate of soda and cover with plenty of water at room temperature.

  • Set the bowl aside and let the chickpeas rehydrate overnight, or until they triple in size. You can leave them in water for up to 2 days. Simply refresh the water halfway through the process.

  • When ready to make your falafels, drain the water and give the chickpeas a quick wash under running water.

Prepare the Mixture

  • Place soaked chickpeas, roughly chopped fresh herbs, onions, green chili, and garlic along with the lemon zest, juice, salt, black pepper, cumin, coriander powder, chickpea flour (gram flour), baking powder, and flaked chili in a bowl of a food processor.

  • Blitz the mixture using the pulse function until it resembles a coarse sand texture.

  • Transfer the mixture into a bowl and give it a good stir until all are combined. Cover with a lid or cling film and refrigerate it for a minimum of 45 minutes until it’s fully chilled.

Shape the Falafels

  • Once the falafel mixture has been fully chilled, scoop golf ball-sized balls and form them into balls or patties, depending on the cooking method. Don’t make your patties too flat if you want them nice and fluffy when cooked!

  • Set the shaped falafels aside and proceed with your preferred cooking method.

Pan Frying the Falafels

  • If you want to pan fry falafels, shape them into patties.

  • Place a heavy-based pan or a skillet over medium heat and add ½ cup of oil.

  • When the oil is hot enough, carefully add the falafels without overcrowding the pan.

  • Fry the falafels for a few minutes, until golden brown and super crispy on the outside.

  • Transfer the falafels to a paper towel-lined plate to get rid of excess oil.

  • Serve them immediately when still warm.

Deep Frying the Falafels

  • The most common and authentic way to cook falafels is deep frying them in hot oil. Shape your falafels into golf-sized balls or patties for deep frying.

  • Place a heavy-based pan over medium heat and fill it up with 8 cm (3″) of vegetable, sunflower, or rapeseed oil.

  • When the oil reaches 190° C (375° F), gently drop the falafels into the oil, using a slotted spoon.

  • Cook the falafels for a few minutes, until golden brown and super crispy on the outside.

  • Remove the falafels with a slotted spoon carefully and place them on a paper towel-lined plate to get rid of excess oil.

  • Serve them immediately when still warm.

Baking the Falafels

  • Shape your falafels into patties if you want to bake them

  • Pre-heat your oven to 220 ° C (425° F). Line a baking sheet with silicon paper and lightly spray with oil.

  • Place the falafel patties on baking paper and brush them with a generous amount of oil, preferably olive oil.

  • Bake the patties until golden brown on both sides, 20 to 25 minutes. Make sure to turn them over halfway through the baking time!

  • They will be slightly less crispy and golden than when deep-fried or pan-fried. Serve them immediately when still warm.

یادداشت

  • Add a teaspoon of bicarbonate of soda to the water you soak the chickpeas to help them to soften.
  • When soaking the chickpeas, you can leave them in water for up to 2 days. Simply refresh the water halfway through the process.
  • Do not use canned or cooked chickpeas. Soaked dry chickpeas are the way to go for the best texture and flavor. if you use cooked/canned chickpeas, your mixture will fall apart unless you add a generous amount of flour which will affect the taste of the falafel.
  • Chill the falafel mixture before shaping them to make the shaping process easier.
  • If you are deep frying the falafel, it is best to shape the mixture into small round balls. For baking or pan frying, shape them into flat patties.
  • Don’t make your patties too flat if you want them nice and fluffy when cooked!

Nutrition

Calories: 97kcalCarbohydrates: 8gProtein: 3gFat: 6gSaturated Fat: 1gPolyunsaturated Fat: 1gMonounsaturated Fat: 5gSodium: 191mgPotassium: 139mgFiber: 2gSugar: 2gVitamin A: 332IUVitamin C: 8mgCalcium: 23mgIron: 1mg

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

حتما بخوانید : سوپ پیاز سنتی فرانسوی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا