آشپزی

چوب شور نرم پرش به دستور غذا

چوب شور نرم
پرش به دستور غذا

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. خط مشی افشای کامل من را بخوانید.

تهیه کردن آنها سرگرم کننده و حتی لذت بخش تر، این چوب شورهای نرم کره ای و کمی شیرین، درست شبیه طعم عمه آنه است.

Soft pretzels on a lined baking sheet.

هر پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ باید یک چوب شور نرم برای آن روزهای بارانی که به یک پروژه سرگرم کننده پخت نیاز دارید داشته باشند—فقط آماده باشید تا آرد را در سراسر آشپزخانه بپاشید! بچه های من عاشق این چوب شورهای نرم خانگی هستند. آنها کمی شیرین، کره ای و تقریباً شبیه به چوب شورهای معروف مرکز خرید عمه آنه هستند. لذت واقعی برای بچه ها از چرخاندن و چرخاندن خمیر به شکل های چوب شور به دست می آید، اگرچه می تواند خمیر را به لقمه های چوب شور تبدیل کند. /a> نیز. در حالی که من ترجیح می‌دهم از یک میکسر پایه استفاده کنم، ورز دادن خمیر با دست به همان اندازه مؤثر است.

«اینها را برای یک مهمانی درست کردم. آنها شگفت انگیز بودند. من چوب شور عمه آن را دوست دارم و طعم آنها دقیقاً شبیه آنها بود.”

چری تی.

چوب شورهای نرم خانگی به راحتی سفارشی می شوند. برای کسانی که عاشق نسخه سنتی نمک هستند، دستور العمل را همانطور که هست دنبال کنید. اگر حوصله چیز شیرینی دارید، نمک درشت را حذف کنید، بعد از پخت، چوب شور را با قلم مو با کره بمالید و سپس با شکر دارچینی فراوان بپاشید. و برای بزرگسالان، این چوب شور را با خردل یا دیپ پنیر آبجو برای طعم بیشتر جفت کنید.

آنچه برای درست کردن چوب شور نیاز دارید

ingredients for soft pretzels

دستورالعمل های گام به گام

شیر و 2 قاشق غذاخوری کره را در مایکروویو گرم کنید تا کره فقط ذوب شود، حدود 90 ثانیه. نجوشد. (در روش دیگر، کره و شیر را در یک قابلمه کوچک گرم کنید.)

warmed butter and milk

شکر قهوه ای را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. کنار بگذارید.

adding brown sugar to milk mixture

در کاسه یک همزن برقی مجهز به پارو، آرد را با مخمر و نمک ترکیب کنید.

flour, yeast and salt in mixer

با سرعت کم هم بزنید تا خوب ترکیب شوند، حدود 1 دقیقه.

mixed flour, yeast, and salt

در حالی که همزن روشن است، مخلوط شیر گرم را به تدریج به کاسه اضافه کنید.

adding milk mixture to dry ingredients

وقتی خمیر یک توده منسجم تشکیل داد، به قلاب خمیر بروید.

dough in cohesive mass

حدود 5 دقیقه ورز دهید و در صورت نیاز آرد بیشتری اضافه کنید تا زمانی که خمیر یکدست شود اما هنوز کمی چسبنده شود.

Pretzel dough in the bowl of a stand mixer.

خمیر را به شکل توپ در آورید، در یک کاسه تمیز و کمی چرب شده قرار دهید و با پوشش پلاستیکی بپوشانید.

pretzel dough in bowl

اجازه دهید در جای گرمی دم بکشد تا اندازه آن دو برابر شود، ۱ تا ۲ ساعت.

pretzel dough after rise

خمیر را سوراخ کنید تا باد شود، سپس آن را روی یک سطح کار تمیز قرار دهید. خمیر را به شکل کنده درآورید و به شش قسمت مساوی برش دهید.

pretzel dough cut into sixthsهر تکه را با کف دست‌هایتان در یک طناب 24 اینچی بغلتانید و بکشید، در حین کشش، انتهای آن را نگه دارید و وسط طناب را روی پیشخوان بکوبید.

rolled out pretzel dough

جوش شیرین را با آب گرم در 2- ترکیب کنید ظرف پخت کیک را هم بزنید تا حل شود. هر طناب را به آرامی در محلول سودا فرو کنید. این محلول قلیایی همان چیزی است که چوب شور را به رنگ قهوه ای تیره، پوسته براق و طعم متمایز می بخشد. این محلول باعث واکنش شیمیایی به نام واکنش میلارد می شود که منجر به قهوه ای شدن و طعم متمایز می شود. بدون این مرحله، چوب شور طعم، بافت یا ظاهری را که ما با آنها مرتبط می‌کنیم، نخواهند داشت.

dipping soft pretzel dough into baking soda solution

soft pretzels ready to bake8 تا 12 دقیقه بپزید تا طلایی شود. سه قاشق غذاخوری کره باقی مانده را ذوب کرده و با قلم مو روی چوب شور پخته شده بمالید.

brushing baked soft pretzels with butter

از چوب شور خارج از فر لذت ببرید، یا آنها را دوباره در فر یا مایکروویو گرم کنید.

Soft pretzels on a lined baking sheet.

شما هم ممکن است بپسندید

پرتزل نرم

تهیه کردن آنها سرگرم کننده و حتی لذت بخش تر، این چوب شورهای نرم کره ای و کمی شیرین، درست شبیه طعم عمه آنه است.

مواد تشکیل دهنده

  • 1 فنجان شیر
  • 5 قاشق غذاخوری کره بدون نمک تقسیم شده
  • 3 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای روشن، بسته بندی شده
  • 2¼ قاشق چایخوری مخمر فوری/سریع (1 بسته)
  • 3 فنجان آرد همه منظوره، قاشق شده در پیمانه اندازه گیری و صاف شده
  • 1 قاشق چایخوری نمک ریز
  • ¼ فنجان جوش شیرین
  • ¾ قاشق چایخوری نمک درشت

دستورالعمل ها

  1. شیر و 2 قاشق غذاخوری کره را در مایکروویو گرم کنید تا کره فقط آب شود، حدود 90 ثانیه. نجوشد. (به طور متناوب، کره و شیر را در یک قابلمه کوچک گرم کنید.) شکر قهوه ای را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. کنار بگذارید.
  2. در کاسه یک همزن برقی مجهز به پارو، آرد، مخمر و نمک را با هم مخلوط کنید. با سرعت کم هم بزنید تا خوب ترکیب شوند، حدود 1 دقیقه. در حالی که همزن روشن است، مخلوط شیر/کره گرم را به تدریج به کاسه اضافه کنید. هنگامی که خمیر به یک توده منسجم تبدیل شد، از قسمت پارویی به قلاب خمیر بروید. با سرعت متوسط ​​و کم ورز دهید تا خمیر یکدست شود اما هنوز کمی چسبنده شود، حدود 5 دقیقه. (در روش دیگر، خمیر را می توان با دست مخلوط و ورز داد.) خمیر را به شکل توپ در آورید، در یک کاسه تمیز و کمی چرب شده قرار دهید و با پلاستیک بپوشانید. 1 تا 2 ساعت در جای گرم بگذارید تا حجمش دو برابر شود.
  3. فر را از قبل روی 450 درجه فارنهایت گرم کنید. یک ورقه پخت بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید و به آرامی با اسپری نچسب آشپزی اسپری کنید.
  4. در یک ظرف پخت 2 لیتری، جوش شیرین را با 2¼ فنجان آب گرم ترکیب کنید. هم بزنید تا جوش شیرین حل شود؛ کنار گذاشتن (آغواز کردن خمیر چوب شور در محلول جوش شیرین به چوب شور پوسته قهوه ای طلایی خوبی می دهد.)
  5. خمیر را سوراخ کنید تا باد آن خالی شود، سپس آن را روی یک سطح کار تمیز قرار دهید. (اگر خمیر چسبناک به نظر می‌رسد، می‌توانید در صورت نیاز روی آن را با کمی آرد بپاشید). با یک حوله مرطوب بپوشانید تا خمیر خشک نشود. هر تکه را با کف دستان خود در یک طناب 24 اینچی بغلتانید و دراز کنید، انتهای آن را بگیرید و وسط طناب را بکوبید. پیشخوان همانطور که دراز می کشید.
  6. با استفاده از دو دست، هر “طناب” را به آرامی در محلول سودا فرو کنید. اجازه دهید مایع اضافی چکه کند، سپس خمیر را مستقیماً روی ورقه پخت آماده شده به شکل چوب شور در آورید (به شکل U شکل دهید، سپس انتهای طناب را بگیرید، آنها را روی و زیر یکدیگر رد کنید – یک پیچ در آن ایجاد کنید. وسط — و انتهای آن را روی ته چوب شور فشار دهید). به طور مساوی با نمک درشت بپاشید. بپزید تا طلایی شود، 8 تا 12 دقیقه. با دقت به قسمت های زیرین نگاه کنید زیرا می توانند بسوزند.
  7. 3 قاشق غذاخوری کره باقی مانده را آب کرده و با قلم مو روی چوب شور پخته شده بمالید. چوب شور را بهتر است در همان روز به صورت گرم در خارج از فر یا تازه میل کنید (در فر یا مایکروویو دوباره گرم کنید).
  8. توجه: ممکن است به جای مخمر فوری از مخمر خشک فعال استفاده شود، با این حال، خمیر بیشتر طول می کشد تا ور بیاید. برای تقویت مخمر خشک فعال، می توانید آن را در شیر گرم و کره حل کنید، اجازه دهید حدود 10 دقیقه کف کند و سپس به دستور غذا ادامه دهید.
  9. توجه: اگر رویه شکر دارچینی را ترجیح می دهید، نمک درشت را حذف کنید. بعد از پخت با قلم مو کره بمالید و با شکر دارچینی (½ فنجان شکر به اضافه حدود ¾ قاشق چایخوری دارچین) بپاشید
  10. دستورالعمل آماده سازی: بعد از ور آمدن خمیر، می توان آن را تا سه روز در یخچال یا چند ماه در یخچال نگهداری کرد. خمیر یخ زده را قبل از استفاده در یخچال ذوب کنید. خمیر را می توان در حالی که هنوز خنک است به شکل لقمه های چوب شور درآورید، اما حدود 30 دقیقه صبر کنید تا لقمه ها کمی پف کنند و قبل از فرو بردن و پختن آن را بپزید.

اطلاعات تغذیه

طراحی شده توسط Edamam

  • اندازه سرو: 1 چوب شور
  • کالری: 331
  • چربی: 12 گرم
  • چربی اشباع شده: 7 گرم
  • کربوهیدرات: 49 گرم
  • شکر: ۹ گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • پروتئین: 7 گرم
  • سدیم: 2540 میلی گرم
  • کلسترول: 30 میلی گرم

این وب سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی نوشته و تولید شده است. من یک متخصص تغذیه معتبر نیستم و اطلاعات تغذیه ای موجود در این سایت توسط یک متخصص تغذیه یا سازمان غذا و دارو ارزیابی یا تایید نشده است. اطلاعات تغذیه ای به عنوان یک حسن نیت ارائه می شود و نباید به عنوان تضمین تلقی شود. داده ها از طریق یک ماشین حساب تغذیه آنلاین، Edamam.com محاسبه می شود. اگرچه من تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای انجام می دهم، اما این ارقام فقط باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. عوامل مختلفی مانند انواع محصول یا مارک های خریداری شده، نوسانات طبیعی در محصولات تازه، و نحوه پردازش مواد تشکیل دهنده، اطلاعات تغذیه موثر را در هر دستور غذایی تغییر می دهد. علاوه بر این، ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف بسته به منابع و الگوریتم‌های مربوط به تغذیه خود، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات تغذیه ای در یک دستور غذا، باید با استفاده از ماشین حساب تغذیه دلخواه خود، اطلاعات تغذیه ای را با مواد اصلی استفاده شده در دستور غذای خود محاسبه کنید.

مشاهده دستور العمل های بیشتر:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا