آشپزی

نان خانگی پرش به دستور غذا

نان خانگی
پرش به دستور غذا

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. خط مشی افشای کامل من را بخوانید.

با این دستور ساده طرز تهیه نان فوق العاده نرم و لطیف را در آشپزخانه خود بیاموزید – این غذا از هر نسخه ای که در فروشگاه خریداری می شود بسیار بهتر است.

کلاس

Basket of homemade naan.

نان یک نان تخت نرم و بالشی است که به طور سنتی در تنور پخته می شود. این اجاق سفالی یا فلزی استوانه‌ای شکل که در آشپزخانه‌های رستوران‌ها در سراسر شبه قاره هند، خاورمیانه و آسیای مرکزی رایج است، به دمای سوزان می‌رسد و طعم دودی متمایزی به غذاها می‌دهد. خمیر نان، غنی‌شده با ماست و روغن زیتون و طعم‌دار دانه‌های بادیان، پهن می‌شود و به دیواره‌های داخلی تنور می‌چسبد، جایی که می‌چسبد و به سرعت روی شعله‌های آتش می‌پزد. پس از اتمام، با برس کره ذوب شده مالیده می شود.

در این دستور پخت، من حرارت بالا و طعم ذغالی تنور را با استفاده از یک تابه چدنی بسیار داغ یا تابه نچسب تکرار کردم. درست کردن نان در خانه بسیار ارزش تلاش را دارد – جدا از زمان زیاد، آماده شدن سریع است و طعم آن بالاتر از نسخه های خریداری شده در فروشگاه است! همراه با غذاهای تند مانند کاری مرغ، مرغ کره، یا تیکا ماسالا مرغ، نان خانگی واقعاً می درخشد.

“خمیر به راحتی جمع شد، کار کردن با آن خوب بود و به زیبایی پخته شد… جستجوی من برای نان نان عالی به پایان رسیده است – این دستور غذا بهترین است!”

کتی

آنچه برای ساختن نان نیاز دارید

Naan ingredients including yeast, olive oil, and butter.

همانطور که می بینید، مواد اولیه بسیار ابتدایی هستند. ماست و روغن زیتون کمی لذیذ و قوام می بخشد. دانه های انیسون فقط کمی طعم شیرین بیان را اضافه می کنند. با خیال راحت آنها را کنار بگذارید، یا دانه های سیاهدانه (که طعم لطیف پیاز دارند)، دانه های خشخاش یا دانه های کنجد را جایگزین کنید.

دستورالعمل های گام به گام

Bowl of unmixed dry ingredients.

آرد، مخمر، شکر، دانه های انیسون و نمک را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید، سپس هم بزنید تا ترکیب شوند.

Whisk in a bowl of dry ingredients.

ماست، روغن زیتون و آب گرم را با هم مخلوط کنید.

Whisk in a bowl of olive oil.

مخلوط مایع را به مواد خشک اضافه کنید.

Bowl of unmixed wet and dry ingredients.

و با چنگال هم بزنید تا خمیر جمع شود.

Fork in a bowl of dough.

دستهای خود را با آرد پاشیده و به شکل یک توپ نرم و چسبناک ورز دهید.

Hand kneading dough in a bowl.

با پوشش پلاستیکی بپوشانید.

Ball of dough in a bowl covered with plastic wrap.

اجازه دهید در جای گرم دم بکشد تا اندازه آن تقریباً دو برابر شود، 1 تا 1-1/2 ساعت. نکته: هر چه نقطه گرمتر باشد، سریعتر بالا می رود.

Bowl of risen dough.

یک کاسه کوچک را با آرد پر کنید. مقداری از آرد را روی سطح کار بپاشید. خمیر را روی آن ریخته و روی خمیر را با آرد بیشتری بپاشید.

Risen dough dusted with flour.

خمیر را به شکل مستطیل در آورید و در صورت لزوم آرد بیشتری اضافه کنید تا نچسبد.

Rectangle of dough on a counter.

سپس، به شش قسمت مساوی تقسیم کنید.

Knife with six pieces of dough.

یک تابه چدنی یا نچسب سنگین را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید تا خیلی داغ شود. در حالی که گرم می شود، یکی از گلوله های خمیر را به شکل بیضی به ضخامت حدود 1/8 اینچ بغلتانید.

Flattened dough with a rolling pin.

خمیر را در ماهیتابه داغ و خشک قرار دهید و بپزید تا سطح آن پر از حباب‌های هوا شود و کف آن قهوه‌ای و لکه‌دار شود.

Puffed dough on a skillet.

نان را برگردانید و چند دقیقه دیگر بپزید.

Browned dough on a skillet.

نان پخته شده را با کره ذوب شده بمالید و با بقیه توپ های خمیر این کار را تکرار کنید.

Person brushing naan with butter.

در صورت استفاده با جعفری بپاشید، سپس گرم سرو کنید.

Basket of homemade naan.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

سوالات متداول

سؤال: باید اینها را از قبل انجام دهم. آیا نکته ای برای تازه نگه داشتن و گرم کردن آنها وجود دارد؟

پاسخ: بسته به اینکه تا چه حد می خواهید نان را درست کنید، چند گزینه دارید. اگر ظرف یک روز سرو می شود، نان را در کیسه پلاستیکی قابل آب بندی در دمای اتاق نگهداری کنید. برای نگهداری طولانی‌تر، هر تکه نان خنک‌شده را به طور ایمن در بسته‌بندی پلاستیکی بپیچید و همه حلقه‌ها را در یک کیسه پلاستیکی قابل مهر و موم قرار دهید، سپس تا 3 ماه در فریز قرار دهید. برای گرم کردن مجدد نان را در فویل آلومینیومی بپیچید و در فر 350 درجه فارنهایت گرم کنید تا داغ شود.

سؤال: چیست تفاوت بین مخمر فوری/سریع و مخمر خشک فعال چیست؟

پاسخ: مخمر فوری و مخمر خشک فعال هر دو نوع مخمر مورد استفاده در پخت هستند، اما تفاوت های مشخصی با هم دارند. مخمر خشک فعال گرانول های بزرگتری دارد که توسط یک پوسته محافظ احاطه شده اند، که اغلب باید قبل از مخلوط شدن با سایر مواد در آب گرم حل شود (فرآیندی که به عنوان ضخیم سازی شناخته می شود). در مقابل، مخمر فوری دارای دانه های ریز تری بدون این لایه محافظ است که به آن اجازه می دهد تا با سرعت بیشتری حل شود و فعال شود. این بدان معناست که معمولاً مخمر فوری را می توان مستقیماً بدون نیاز به ضخیم کردن با مواد خشک مخلوط کرد.

سؤال: آیا می توانم از مخمر خشک فعال در این دستور غذا استفاده کنم؟

پاسخ: مخمر خشک فعال ممکن است در این دستور پخت به جای مخمر فوری/سریع استفاده می شود، با این حال، خمیر مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید. برای اینکه به مخمر خشک فعال «سرعت شروع» بدهید و کار را تسریع کنید، می‌توانید آن را در آب ولرم حل کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه کف کند. پس از آن، آن را به آرد، شکر، نمک و دانه های انیسون اضافه کنید و به دستور غذا ادامه دهید.

سؤال: ما سیر نان را دوست داریم. آیا راهی برای ترکیب سیر در اینجا وجود دارد؟

A: مطمئنا! من مقداری سیر خرد شده را به مقداری کره ذوب شده اضافه می کنم و بعد از پختن نان با قلم مو روی آن می زنم.

آموزش ویدیویی

نان خانگی

با این دستور ساده، طرز تهیه نان فوق‌العاده نرم و بالشی را در آشپزخانه خود بیاموزید – این غذا از هر نسخه‌ای که در فروشگاه خریداری می‌شود بسیار بهتر است.

مواد تشکیل دهنده

  • 2 فنجان آرد همه منظوره، با قاشق در پیمانه اندازه‌گیری ریخته شده و با چاقو صاف می‌شود، به‌علاوه مقدار بیشتری برای غلتاندن (به یادداشت مراجعه کنید)
  • 1 قاشق غذاخوری شکر
  • 1 قاشق چای خوری مخمر خشک فوری/مخمر سریع رشد (به یادداشت مراجعه کنید)
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • پاپ کردن ½ قاشق چایخوری دانه های انیسون (اختیاری)
  • 3 قاشق غذاخوری ماست ساده
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
  • ¾ فنجان آب گرم (حدود 100 درجه فارنهایت)
  • 2 قاشق غذاخوری کره نمک ذوب شده، برای مسواک زدن روی نان های تمام شده
  • 1 قاشق غذاخوری جعفری تازه ایتالیایی خرد شده (اختیاری)، برای سرو

دستورالعمل ها

  1. در یک کاسه بزرگ، آرد، شکر، مخمر، نمک و دانه های بادیان را (در صورت استفاده) با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید.
  2. در یک کاسه متوسط، ماست، روغن زیتون و ¾ فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید (حدود < span class="toggleunits" data-alt="38°C">100°F). مخلوط ماست را به مواد خشک اضافه کنید و با چنگال مخلوط کنید. وقتی قرار است خمیر جمع شود، دست ها را با آرد پاشیده و به آرامی ورز دهید تا خمیر نرم و کمی چسبنده ای به دست آید (اگر خمیر خیلی مرطوب است که نمی توانید با آن کار کنید، کم کم آرد بیشتری بپاشید). به محض اینکه مخلوط شد، ورز دادن را متوقف کنید.
  3. یک کاسه تمیز را با اسپری پخت و پز نچسب کمی روغن بزنید یا اسپری کنید (کاسه باید به اندازه ای بزرگ باشد که حجم خمیر دو برابر شود). خمیر را به کاسه آماده شده منتقل کنید و با پلاستیک یا حوله آشپزخانه مرطوب بپوشانید. بگذارید به مدت 1 تا 1 و نیم ساعت یا تا زمانی که حجم آن دوبرابر شود در جای گرمی بنشیند (نکته: هر چه نقطه گرمتر باشد، خمیر سریعتر ور می‌آید).
  4. یک کاسه کوچک را با حدود ½ فنجان آرد پر کنید. سطح کار را با مقداری آرد پاشیده و خمیر را روی آن بریزید. مقداری از آرد را روی خمیر و روی دست ها بپاشید. خمیر را به شکل مستطیل بلند در آورید و به 6 قسمت مساوی تقسیم کنید و در صورت لزوم آرد بیشتری بپاشید تا خمیر نچسبد. هر قسمت از خمیر را در ظرف آرد بغلتانید تا نچسبد.
  5. یک تابه بزرگ چدنی یا نچسب سنگین را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید تا خیلی داغ شود. با استفاده از وردنه، یکی از گلوله‌های خمیر را به شکل بیضی درآورید. =”toggleunits” data-alt=”23 x 10 cm”>9 x 4 اینچ). خمیر را بردارید و آن را بین دستان خود به جلو و عقب بریزید تا آرد اضافی آزاد شود. سپس خمیر را به آرامی در ماهیتابه خشک قرار دهید و چند دقیقه بپزید تا روی آن حباب های هوا ترکیده و کف آن طلایی و سیاه شود. نان را برگردانید و حدود 1 تا 2 دقیقه دیگر بپزید تا ته آن کمی قهوه ای شود و به صورت لکه دار شود. نان را از ماهیتابه خارج کرده و با قلم مو کره آب شده بمالید. نان را در ظرفی با حوله چای قرار دهید تا گرم بماند. این کار را با نان‌های باقی‌مانده تکرار کنید، در صورت لزوم حرارت را کم‌تر تنظیم کنید. در صورت استفاده با جعفری بپاشید و گرم سرو کنید.
  6. برای گرم نگه داشتن نان پخته شده، آنها را در فر 200 درجه فارنهایت قرار دهید. باقیمانده غذا را در یک کیسه Ziplock نگهداری کنید و دوباره در فر 350 درجه فارنهایت که در فویل پیچیده شده است گرم کنید.
  7. توجه: من از آرد کینگ آرتور استفاده می کنم که پروتئین بیشتری نسبت به آردهای همه کاره دیگر دارد. اگر از آردی با محتوای پروتئین پایین‌تر مانند مدال طلا استفاده می‌کنید، احتمالاً باید چند قاشق غذاخوری دیگر آرد اضافه کنید.
  8. توجه: ممکن است از مخمر خشک فعال به جای مخمر فوری/سریع استفاده شود، با این حال، خمیر بیشتر طول می کشد تا ور بیاید. برای تقویت مخمر خشک فعال، می‌توانید آن را در آب ولرم حل کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه بماند تا کف کند. پس از آن، آن را به آرد، شکر، نمک و دانه های انیسون اضافه کنید و به دستور ادامه دهید.
  9. دستورالعمل‌های مناسب برای فریزر: نان را می‌توان تا 3 ماه منجمد کرد. هنگامی که کاملاً خنک شد، هر قطعه را محکم در پلاستیک بپیچید و قبل از قرار دادن در فریزر، تمام حلقه ها را در یک کیسه پلاستیکی قابل مهر و موم قرار دهید. برای گرم کردن مجدد، نان را در فویل آلومینیومی بپیچید و در فر 350 درجه فارنهایت گرم کنید تا داغ شود.

اطلاعات تغذیه

طراحی شده توسط Edamam

  • اندازه سرو: 1 نان
  • کالری: 241
  • چربی: ۹ گرم
  • چربی اشباع شده: 3 گرم
  • کربوهیدرات: 35 گرم
  • شکر: 3 گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • پروتئین: ۵ گرم
  • سدیم: 323 میلی گرم
  • کلسترول: 11 میلی گرم

این وب سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی نوشته و تولید شده است. من یک متخصص تغذیه معتبر نیستم و اطلاعات تغذیه ای موجود در این سایت توسط یک متخصص تغذیه یا سازمان غذا و دارو ارزیابی یا تایید نشده است. اطلاعات تغذیه ای به عنوان یک حسن نیت ارائه می شود و نباید به عنوان تضمین تلقی شود. داده ها از طریق یک ماشین حساب تغذیه آنلاین، Edamam.com محاسبه می شود. اگرچه من تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای انجام می دهم، اما این ارقام فقط باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. عوامل مختلفی مانند انواع محصول یا مارک های خریداری شده، نوسانات طبیعی در محصولات تازه، و نحوه پردازش مواد تشکیل دهنده، اطلاعات تغذیه موثر را در هر دستور غذایی تغییر می دهد. علاوه بر این، ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف بسته به منابع و الگوریتم‌های مربوط به تغذیه خود، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات تغذیه ای در یک دستور غذا، باید با استفاده از ماشین حساب تغذیه دلخواه خود، اطلاعات تغذیه ای را با مواد اصلی استفاده شده در دستور غذای خود محاسبه کنید.

مشاهده دستور العمل های بیشتر:

حتما بخوانید : بازلما (نان ترکی)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا