اخبار روز

اراده ایران این است که هیچ گسستی در پیوندهایش با همسایگان نباشد

اراده ایران این است که هیچ گسستی در پیوندهایش با همسایگان نباشد

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان  مروز با بدر ابوسعیدی وزیر امور خارجه عمان در محل وزارت خارجه دیدار  کرد. 

وزیر خارجه عمان با عرض تسلیت شهید رئیسی و وزیر خارجه کشورمان و همچنین تاکید بر تداوم همکاری‌های ایران و عمان گفت: اراده ما و خداوند و اراده بین‌المللی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین محقق خواهد شد.

او بیان کرد: روابط ایران و عمان رو به جلوست و درصدد هستیم تا بسیاری از توافق نامه‌های دو کشور را فعال کنیم. امیدوارم ارتباط بیشتر شود. 

علی باقری سرپرست وزارت خارجه کشورمان گفت:  به مناسبت ضایعه بزرگ شهادت آیت الله شهید و وزیر امورخاجه، صمیمانه از عمان برای ارسال هیاتی برای بزرگداشت شهدا تشکر میکنم. همینطور به طور خاص از برادرم (وزیر خارجه عمان) که برای ابراز تسلیت در راس یک هیات عالی رتبه وارد کشور شد و نشان داد دوستانی صمیمی برای ملت ایران هستند، قدردانم.

باقری ادامه داد: سیاست خارجی جایگاه ویژه‌ای در دکترین آیت الله رئیسی داشت و یکی از برنامه‌های ویژه ایشان سیاست همسایگی بود. از همان روز نخست روز ریاست جمهوری صداقت، مهارت و هوشمندی خود را به طرف‌های خارجی نشان دادند. 

سرپرست وزارت خارجه کشورمان افزود: امروز اراده ایران این است که هیچ گسستی در پیوندهایش با همسایگان نباشد و راه درست بیرون راندن بیگانگان از منطقه را دنبال کنیم. امروز با کمال خوشبختی ابتکار دولت رئیسی را در اختیار داریم که خود دستاورد بزرگی برای ملت ایران و ملت‌های منطقه است. 

او بیان کرد: در صحبت‌هایی که با وزبر خارجه عمان داشتیم به مظلومیت مردم غزه تاکید داشتیم. باید همکاری‌های مستمری را برای مردم مظلوم غزه داشته باشیم و در این مسیر ایران و عمان همکاری‌های موثری با هم خواهند داشت.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا