اخبار روز

آبگرفتگی منازل مسکونی محله کشتارگاه ارومیه رفع می شود+فیلم

آبگرفتگی منازل مسکونی محله کشتارگاه ارومیه رفع می شود+فیلم

شهردار ارومیه با حضور در مناطق متاثر از سیلاب در محله کشتارگاه از نزدیک در جریان روند امدادرسانی و خدمات‌رسانی به شهروندان قرار گرفت و دذر گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شدت و زمان کم بارش باران عصر روز سوم خرداد ماه منجر به آبگرفتی معابر و ورود آب به منازل مسکونی در محله کشتارگاه شد، گفت: مدیریت بحران شهرستان ارومیه پس از بروز حادثه با حضور میدانی در این نقطه از شهر و تشکیل جلسه نسبت به انجام اقدامات اولیه و اتخاذ تصمیات لازم جهت رفع مشکل کرد.

حسین‌مهدی‌زاده به شهروندان ساکن دو کوچه آسیب‌دیده محله کشتارگاه قول داد که در کمترین زمان ممکن، خسارت‌های وارده به آنها جبران شود.

وی ادامه داد: معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری ارومیه همچنین مدیریت بحران استان آذربایجان‌غربی با مشارکت‌های فی مابین نسبت به رفع مشکل اقدام تا در بارش‌های پیش‌رو دیگر این شرایط حاکم تکرار نشود.

شهردار ارومیه گفت: عمده‌ترین دلیل آبگرفتگی معابر در شهر ارومیه در زمان وقوع بارش‌های فصلی، آرتزین منهول‌های دفع خطوط اصلی فاضلاب بوده که این مهم در این نقطه نیز به وقوع پیوست.

مهدی زاده اظهار کرد: به محض وقوع حادثه، اکیپ‌های شهرداری ارومیه با حضور در محل حادثه، نسبت به تخلیه اولیه منازل مواجه با آب همچنین پاکسازی و تخلیه آب از آنها کرد و در بحث رفاهی نیز هماهنگی‌های لازم با چند قالیشویی جهت شسشتوی اثاثیه منزل همچنین توزیع غذای گرم در بین آسیب‌دیدگان انجام شد. 

شهردار ارومیه با بیان اینکه اکیپ‌های بیمه نیز با حضور در محل حادثه، خسارت وارده به منازل را برآورد کردند، بیان کرد: در صورت نیاز اسکان اضطراری نیز انجام خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: آسیبی وارده در این نقطه، دو کوچه را شامل شده که متاسفانه این کوچه‌ها از گذشته هم شیب و هم سیستم فاضلاب کاملا غیراصولی داشته که ضروریست این مهم رفع شود.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: به مدیر منطقه دو شهرداری ارومیه دستور داده شد که در انتهای کوچه بهار این محله که آسیب‌پذیری زیاد دارد با تملک دو ملک و ساخت کانال از بروز این گونه حوادث جلوگیری شود.

 

 

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا