اقتصاد

هک 400 میلیون دلاری FTX با حمله تعویض سیم‌کارت مرتبط است، هزینه 3 را فدرال می‌کند

هک 400 میلیون دلاری FTX با حمله تعویض سیم‌کارت مرتبط است، هزینه 3 را فدرال می‌کند

سه نفری که توسط دادستانی ایالات متحده متهم به سازماندهی مجموعه ای از حملات تعویض سیم کارت شده اند به هک 400 میلیون دلاری FTX در سال 2022 که تنها چند ساعت پس از اعلام ورشکستگی رخ داد.

در 24 ژانویه پرونده در دادگاه منطقه ای واشنگتن دی سی، دادستان های فدرال ایالات متحده رابرت پاول، کارتر ران و امیلی هرناندز را متهم به انجام این کار کردند. حملات تعویض سیم کارت با سرقت هویت 50 قربانی و متقاعد کردن ارائه دهندگان مخابراتی برای انتقال شماره قربانیان به تلفن های این سه نفر.

d987daa9 400 d985db8cd984db8cd988d986 d8afd984d8a7d8b1db8c ftx d8a8d8a7 d8add985d984d987 d8aad8b9d988db8cd8b6 d8b3db8cd985daa9d8a7 65bcc75de9e6e
گزیده‌هایی از پرونده با جزئیات حمله ادعایی گزارش‌شده در برابر FTX منبع: CourtListener

بخشی از پرونده جزئیات حمله به “شرکت قربانی-1” را که در 11 نوامبر و در 12، 2022، هرناندز ظاهراً جعل هویت یکی از کارمندان شرکت بود، و پاول سپس به حساب AT&T آنها دسترسی پیدا کرد، به حساب های شرکت دسترسی پیدا کرد و “بیش از 400 میلیون دلار ارز مجازی” را از کیف پول های رمزنگاری منتقل کرد.

A. وبلاگ 1 فوریه پست از شرکت امنیتی بلاک چین Elliptic گفت: “به نظر می رسد FTX “شرکت قربانی-1″ است که در کیفرخواست نام برده شده است” زیرا کیف پول های رمزنگاری FTX دارای چندین تراکنش های غیرمجاز که مجموعاً حدود 400 میلیون دلار در ساعاتی پس از اعلام ورشکستگی در 11 نوامبر 2022.

بلومبرگ 1 فوریه گزارش به نقل از دو نفر آشنا با این پرونده، تایید کردند که شرکت مورد اشاره در کیفرخواست FTX است.

برخی از وجوه اندکی پس از هک به صرافی کریپتو کراکن ارسال شد. نیک پرکوکو، افسر ارشد امنیتی آن، در آن زمان به X پست کرد که از هویت کاربر آگاه است.

ماه‌ها پس از آن، کیف پول‌های بهره‌بردار وجوه را از طریق پل‌ها و بلاک‌چین‌های مختلف جابه‌جا کرد تا سعی کند رمزارز دزدیده شده را بشویید.

مرتبط:

تعویض سیم کارت به مهاجمان اجازه می دهد تا کدهای احراز هویت چند عاملی را که اغلب برای ورود به سیستم استفاده می شوند، رهگیری کنند. چندین چهره و پروژه رمزنگاری برجسته در سیل حملات در دسامبر 2023 با موفقیت مورد هدف قرار گرفت.

حساب X کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در یک حمله تعویض سیم‌کارت نیز هدف قرار گرفت، پس از اینکه استثمارگران به دروغ از حساب خود پست کردند که بیت‌کوین را شناسایی کرده‌اند (BTC) وجوه قابل معامله در بورس تایید شده بود.

مدیر عامل FTX و رئیس بازسازی، جان جی. ری III ادعا کرد که امنیت ضعیف صرافی و فقدان سیستم های مناسب زمانی که او مدیریت پست-ورشکستگی را به دست گرفت، “جهنم خالص” بود که باید با آن بحث کرد. ورشکستگی – احتمالاً آن را به هدف خوبی برای سه نفر ادعایی مبادله سیم‌کارت تبدیل می‌کند.

پاول، رون و هرناندز به توطئه کلاهبرداری با سیم و سرقت هویت متهم شده‌اند.

مجله: راز میلیارد دلاری DeFi: خودی ها مسئول هک ها هستند

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا