سریال و انمیشن

گیفت کارت اپل – آیتونز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

گیفت کارت اپل – آیتونز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

گیفت کارت اپل – آیتونز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

شرکت‌های معتبری چون اپل، آمازون، مایکروسافت و… روش‌های مختلفی را برای فراهم نمودن شرایط استفاده از خدمات خود برای کاربران در نظر گرفته‌اند. یکی از این روش‌ها خرید گیفت کارت مخصوص مربوط به هر شرکت است. یکی از دغدغه‌های اصلی طرفداران محصولات برند اپل دریافت گیفت کارت مخصوص این شرکت است. گیفت کارت اپل یا همان آیتونز شامل یک کد مخصوص است که با استفاده از آن می‌توانید اکانت اپل آیدی خود را شارژ (redeem) کنید. به عبارتی با خرید گیفت کارت اپل می‌توانید از کلیه سرویس‌های کمپانی اپل بدون محدودیت خاصی استفاده کنید.

فهرست مطالب

به احتمال زیاد اگر شما برای اولین بار قصد خرید یکی از محصولات اپل را دارید حتما با این پرسش مواجه خواهید شد که اصلا گیفت کارت اپل چیست؟ در ادامه این مطلب در مورد گیفت کارت Apple، نحوه استفاده و خرید آن در داخل ایران اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آشنایی با گیفت کارت اپل
شرایط و نحوه خرید گیفت کارت اپل در ایران

گیفت کارت اپل چیست؟

پیش از اینکه در مورد گیفت کارت اپل صحبت کنیم ابتدا بهتر است در مورد کلیت گیفت کارت‌ها به توضیحات مختصری بپردازیم. گیفت کارت‌ها در واقع نوعی کارت‌های فیزیکی یا مجازی رایج بین المللی هستند که کاربران با استفاده از آن‌ها تنها به مقدار اعتبار موجود در کارت می‌توانند از خدمات شرکت‌ها استفاده کنند. در بین انبوهی از شرکت‌های معتبر شرکت اپل نیز به منظور ارائه خدمات سرویس‌های خود به کاربران، گیفت کارت اپل را طراحی کرده است.

معرفی انواع گیفت کارت‌های شرکت apple

گیفت کارت‌های شکل اپل در سه فرمت زیر عرضه می‌شوند:

  • گیفت کارت apple
  • گیفت کارت Itunes
  • گیفت کارت اپل استور (Apple Store)

هر یک از این گیفت کارت‌ها کاربردهای خاص خود را دارند شما به عنوان کاربر کمپانی اپل باید هر سه نوع از این گیفت کارت‌ها را تهیه کنید.

معرفی گیفت کارت اپل

گیفت کارت apple شناسنامه هر کاربر برای استفاده از خدمات و سرویس‌های برند اپل است. با استفاده از این گیفت کارت کاربران می‌توانند از کمپانی apple و حتی اپ استورهای مختلف به شکل اینترنتی خریدهای خود را انجام دهند.

کاربرد و ویژگی‌های گیفت کارت اپل

همان گونه که در مطالب بالا گفته شد، از گیفت کارت اپل استور به منظور امکان خرید و دانلود نرم‌افزارهای مختلف در فروشگاه اپل استفاده می‌شود. به بیانی ساده‌تر شما با استفاده از این گیفت کارت می‌توانید انواع محتوای دیجیتال را از فروشگاه‌هایی چون اپل استور، اپل موزیک، آی کلود و… را دانلود کنید.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای خرید گیفت کارت اپل استور بهره‌مندی از امکانات و خدمات نسخه پریمیوم کمپانی اپل است. با صدور این کارت می‌توان به تمامی محصولات ویژه کمپانی اپل دسترسی داشته و آن‌ها را خریداری کرد.

ساخت اکانت پریمیوم با گیفت کارت اپل

یکی از موارد کاربرد گیفت کارت اپل، ساخت اکانت پریمیوم است. کمپانی اپل چندین سال است که خدمات ویژه و خاص خود را تنها به کاربران دارای اکانت پریمیوم خود عرضه می‌کند. برای داشتن اکانت پریمیوم و دسترسی به امکانات این اکانت خرید گیفت کارت اپل را خریداری کنید.

دسترسی نامحدود به محتواهای دیجیتال

یکی دیگر از کاربردهای خرید گیفت کارت apple امکان دانلود انواع محتوای دیجیتال اعم از فیلم، سریال، موسیقی و… است. شما با داشتن گیفت کارت اپل می‌توانید بدون هیچ گونه محدودیتی (بر اساس میزان اعتبار کارت خود) از سایت‌های خدماتی جهانی چون اپل تی وی، نتفلیکس و… انواع محتواهای دیجیتال را دانلود کرده و به صورت آفلاین از آن‌ها استفاده کنید.

خرید نرم‌افزارها و برنامه‌های اپل

همان طور که می‌دانید در حال حاضر بسیاری از نرم‌افزارهای و برنامه‌های اپل به صورت پولی و غیر رایگان در فروشگاه‌های این کمپانی عرضه می‌شود. از طرفی کاربران محصولات برند اپل برای دانلود و نصب این برنامه‌ها باید گیفت کارت اپل را تهیه کنند. حتی برای استفاده از کلیه امکانات نرم‌افزارها و برنامه‌های رایگان اپل بایستی گیفت کارت itunes داشته باشید.

به این نکته هم توجه کنید که هر برنامه‌ای قیمت خاص خود را داشته و شما تا سقف اعتبار و شارژ گیفت کارت apple خود می‌توانید این برنامه‌ها را خریداری و نصب کنید. با هر بار شارژ گیفت کارت خود می‌توانید به راحتی به کلیه بازی‌ها و نرم‌افزارهای کاربری انحصاری اپل دسترسی پیدا کرده و از آن‌ها استفاده نمایید.

مزایای استفاده از گیفت کارت اپل
امکان خرید انواع نرم افزار و برنامه های اپل با گیفت کارت اپل

استفاده از سرویس‌ها و خدمات آی‌کلود (Icloud)

دارندگان محصولات کمپانی اپل این موضوع را به خوبی درک می‌کنند که داشتن فضای ذخیره‌سازی مناسب و بزرگ چقدر قابلیت کاربردی و مهمی است. کمپانی اپل نیز به منظور فراهم کردن امکان افزایش فضای ذخیره سازی ابری یا همان آی‌کلود در محصولات خود کاربران را ملزم به خرید گیفت کارت اپل کرده است. هر کاربر با داشتن گیفت کارت Apple می‌تواند از قابلیت آی‌کلود استفاده کرده و فضای ذخیره‌سازی ابری خود را افزایش دهد.

معرفی گیفت کارت آیتونز

امروزه هر شخصی که یکی از محصولات برند اپل را خریداری می‌کند، در اولین مرحله باید نرم افزار آیتونز را دانلود و نصب کند.

نرم‌افزار آیتونز یک پلتفرم چند‌رسانه‌ای پرکاربرد است که برای انتقال و ارسال انواع مدیا، موسیقی و فیلم و عکس و… از تلفن همراه به کامپیوتر و سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود. بعد از نصب این اپ نوبت به خرید گیفت کارت اپل می‌رسد. با داشتن کارت خرید (گیفت کارت) اپل شما می‌توانید از این نرم‌افزار و اپ استورهای تحت پوشش برند اپل یعنی فروشگاه آیتونز انواع فیلم، موسیقی، کتاب الکترونیکی و… را خریداری کنید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که با خرید گیفت کارت Apple می‌توانید بدون نیاز به حساب‌های بین المللی در ایران از تمامی خدمات و سرویس‌های کمپانی اپل استفاده کنید. اما باز هم خرید گیفت کارت آیتونز یا اپل در ایران با محدودیت‌هایی همراه است که تنها راه چاره و راهکار آن مراجعه به سایت‌های واسط معتبر ایرانی است.

گیفت کارت اپل استور و کاربردهای آن

گیفت کارت‌های اپل استور همان کارت‌های مخصوص کمپانی اپل با کد 16 رقمی به رنگ آبی هستند. البته این گیفت کارت‌های فیزیکی در 4 رنگ‌بندی سفید، خاکستری، نقره، طلایی و آبی عرضه می‌شوند.

در بخش پشتی گیفت کارت‌های اپل استور یک لینک انحصاری قرار داده شده است که با استفاده از آن می‌توانید میزان موجودی کارت خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است دارندگان گیفت کارت‌های اپل استور امکان استفاده از سرویس و خدمات نرم‌افزار آیتونز را ندارند، مگر اینکه گیفت کارت نوع آیتونز را هم خریداری کرده باشند.

بنا بر اعمال تحریم‌های بسیار علیه ایران در حال حاضر کاربران ایرانی برای تهیه کردن انواع گیفت کارت شرکت اپل باید به سایت‌های معتبر خدمات ارزی مراجعه کنند. بر خلاف ایران در سایر کشورها  افراد با استفاده از کارت‌های بین المللی خود می‌توانند به صورت مستقیم گیفت کارت اپل، آیتونز و اپل استور را خریداری کنند.

موارد کاربرد گیفت کارت اپل استور

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای تهیه و خرید گیفت کارت اپل استور، استفاده از خدمات و سرویس اشتراک اپل موزیک است. اپلیکیشن اپل موزیک امکان استریم بیش از 50 میلیون موزیک را داشته و امکان استفاده و نصب روی انواع سیستم عامل اندروید، ios، مک یا پی سی، هوم پاد، اسپیکر سونوس و… دارد.

تفاوت کشورها در گیفت کارت اپل

حالا که با تفاوت انواع گیفت کارت اپل آشنا شدید، باید در مورد تفاوت این گیفت کارت‌ها بر اساس نوع کشور میزبان هم اطلاعات کاملی کسب کنید. با توجه به توضیحات ذکر شده در مطالب فوق، تنها راهکار کاربران ایرانی دارنده محصولات اپل برای خرید انواع گیفت کارت این کمپانی مراجعه به شرکت های واسط در ایران است.

علت اصلی اینکه ایرانیان نمی‌توانند گیفت کارت اپل و انواع آن را به صورت مستقیم خریداری و از آن‌ها استفاده کنند، عدم وجود امکان شارژ حساب با واحد پولی ایران است. برای مثال افراد ساکن کشوری چون کانادا می‌توانند بدون هر گونه واسطی گیفت کارت آیتونز، اپل و اپل استور را خریداری کرده و کارت خود را دلار کانادا شارژ کنند. علاوه بر این مورد، تفاوت گیفت کارت‌های اپل بر اساس کشور میزبان به چندین مسئله مختلف دیگر هم بستگی دارد.

عوامل موثر در گیفت کارت‌های اپل با ریجن مختلف

یکی از این موارد میزان قیمت و تعرفه نرم‌افزارهای عرضه شده توسط کمپانی اپل است. قیمت هر یک از نرم‌افزارهای این برند در کشورهای مختلف متفاوت است. برای مثال شاید در یک کشوری مانند روسیه قیمت نرم‌افزار اپل ارزان‌تر از قیمت آن در کشور کانادا باشد.

اما در مقابل ممکن است گیفت کارت ریجن کانادا امکانات بیشتری نسبت به گیفت کارت ریجن روسیه داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما قبل از خرید گیفت کارت اپل از سایت‌های معتبر واسط ایرانی حتما به ریجن و کشور آن توجه کنید.

خرید گیفت کارت اپل

در حال حاضر کاربران ایرانی نمی‌توانند با ریجن ایران گیفت کارت اپل، آیتونز و اپل استور را خریداری کنند. به همین دلیل بایستی از ریجن کشورهای غیر تحریم مانند کانادا، استرالیا و… در فرایند صدور این نوع گیفت کارت‌ها برای ایرانیان استفاده شود. انجام چنین کارهایی تنها توسط سایت‌های خدمات ارزی معتبر ایرانی امکان‌پذیر است، به همین دلیل باید درخواست صدور گیفت کارت APPLE خود را به این سایت‌ها ارسال کنید.

در حال حاضر سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند که خدمات صدور گیفت کارت آیتونز، اپل و اپل استور را به ایرانیان ارائه می‌دهند. به این نکته هم توجه داشته باشید که میزان کارمزد تعیین شده در هر یک از این سایت‌ها بر اساس کیفیت و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند متفاوت است.

خرید انواع گیفت کارت اپل در ایران
خرید انواع مختلف گیفت کارت اپل در ایران از طریق سایت های واسط

نحوه استفاده از گیفت کارت اپل

برای استفاده از گیفت کارت Apple بایستی حتما جزو کاربران کمپانی اپل بوده و یک اپل آیدی داشته باشید. بدون داشتن اپل آیدی شما نمی‌توانید اقدام به خرید گیفت کارت آیتونز، اپل و… کنید. سایت‌های خدمات ارزی معتبری در داخل ایران هستند که خدمات مربوط به ساخت اپل آیدی و صدور گیفت کارت APPLE را ارائه می‌دهند. با مراجعه به این سایت‌ها و تکمیل فرایندهای ساخت اپل آیدی و خرید این گیفت کار برای استفاده از آن باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا کد 16 رقمی گیفت کارت اپل را پیدا کنید.
  2. برنامه APP STORE را دانلود کرده و در سیستم عامل خود (Iphone، Idpad یا Ipod touch) آن را اجرا کنید.
  3. بعد از ورود به اپلیکیشن اپ استور روی گزینه امروز یا today ضربه بزنید.
  4. در بخش بالایی صفحه ظاهر شده گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.
  5. گزینه بازخرید یا همان فعال‌سازی (Radeem) گیفت کارت را بزنید.
  6. به بخش use camera مراجعه کرده و عکس گیفت کارت خود را ارسال کنید.

از تمامی مراحل گفته شده می‌توان در هر دو حالت ورود با موبایل یا کامپیوتر استفاده کرد. نحوه استفاده از گیفت کارت اپل در تمامی برنامه‌های این کمپانی به صورت مراحل گفته شده است. این نکته را به یاد داشته باشید گیفت کارت apple را باید در هر برنامه‌ای که قصد استفاده از آن را دارید بازخرید یا ردیم کنید.

نکات مهم هنگام خرید و استفاده از گیفت کارت اپل

متاسفانه بسیاری از کاربران ایرانی بدون توجه به برخی نکات ساده و ریز نمی‌توانند حتی بعد از خرید از گیفت کارت اپل خود استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین این نکات تطابق ریجن اکانت شما سیستم اپل و  گیفت کارت آن است. در صورتی که ریجن اکانت شما با ریجن گیفت کارت مطابقت نداشته باشد آن‌گاه اعتبار این گیفت کارت به حساب شما منتقل نخواهد شد.

برخی از سایت‌های واسط ایرانی گیفت کارت‌های اپل فیزیکی یا مجازی را به صورت دارای تاریخ انقضا‌ به کاربران ارائه می‌کنند. بنابراین همیشه به هنگام خرید گیفت کارت apple به تاریخ انقضای آن توجه داشته باشید.

مراحل خرید گیفت کارت اپل از سایت‌های واسط ایرانی

برای اینکه شما به عنوان یک کاربر ایرانی تحریم شده بتوانید از خدمات و سرویس برند اپل استفاده کنید، باید گیفت کارت اپل را از سایت‌های خدمات ارزی معتبر ایرانی تهیه کنید. مراحل خرید گیفت کارت apple از سایت‌های ایرانی به شرح زیر است:

  • ثبت نام در سایت واسط
  • افتتاح حساب کاربری در سایت
  • مراجعه به بخش درخواست صدور گیفت کارت apple
  • تکمیل فرم درخواست صدور گیفت کارت (سفارش ریجن و نوع گیفت کارت)
  • پرداخت کارمزد یا هزینه سایت
  • تحویل گیفت کارت APPLE

سوالات متداول در مورد گیفت کارت اپل و نحوه خرید آن در ایران

گیفت کارت اپل چیست؟ در راستای پاسخ کامل و شفاف به این پرسش مهم در این مطلب به توضیحات جامعی پرداختیم. اما با این حال ممکن است باز هم کاربران سوالات مهم دیگری در مورد شرایط خرید و نحوه استفاده از گیفت کارت اپل داشته باشند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین این سوالات پاسخ می‌دهیم.

گیفت کارت اپل چه کاربردی دارد؟

با استفاده از گیفت کارت apple کاربران می‌توانند از کلیه خدمات و سرویس‌های کمپانی اپل (خرید نرم‌افزار و اپلیکیشن، آهنگ، موسیقی و…) استفاده کنند.

بهترین ریجن برای گیفت کارت اپل در ایران کدام است؟

در حالت کلی هیچ یک از ریجن‌ها نسبت به دیگری برتری ندارد. اما شما باید همیشه به ریجن گیفت کارت و اکانت خود در اپل توجه کنید که مطابقت داشته باشند.

آیا با گیفت کارت Apple می‌توان محصولات فیزیکی این برند را خریداری کرد؟

خیر، از این گیفت کارت و انواع آن تنها برای خرید محصولات دیجیتال و خدمات آنلاین کمپانی اپل می‌توان استفاده کرد.

جمع‌بندی

گیفت کارت اپل دقیقا مانند شناسنامه هر کاربر برای استفاده از خدمات کمپانی اپل است. هر کسی که یکی از محصولات دیجیتال اپل مانند گوشی موبایل، کامپیوتر یا لپ تاپ را خریداری کرده باشد بدون داشتن اپل آیدی و گیفت کارت آن نمی‌تواند از خدمات و سرویس‌های فوق‌العاده این برند استفاده کند. متاسفانه کاربران ایرانی که محصولات اپل را خریداری می‌کنند، نمی‌توانند به صورت مستقیم گیفت کارت Apple را فعال کنند. تنها راه حال کم‌‌هزینه برای انجام این کار استفاده از خدمات سایت‌های واسط معتبر ایرانی است.

اگر تجربه استفاده از این گیفت کارتها را داشتید با کاربران پلازا در میان بگذارید.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا