اخبار روز

کلانشهرهای ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت

کلانشهرهای ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت

کلانشهرهای ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با برگزاری نشست کمیسیون اجتماعی فرهنگی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور در مشهد، نشست مشترکی به میزبانی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس و دفتر معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی برگزار شد تا با حضور نمایندگان و مسئولان فرهنگی شهرداری‌های کلانشهرها، هماهنگی‌ها و تدابیر لازم برای برگزاری جشن‌های ویژه دهه کرامت اتخاذ شود.

تحکیم بنیان خانواده در جشن‌های دهه کرامت

محمدامین توکلی‎زاده، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران در این نشست اظهار کرد: موضوع محوری دهه کرامت، مبتنی بر ویژگی خواهر و برادری امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است و به همین دلیل، باید در جشن‌های این دهه نیز تحکیم بنیان خانواده و فرهنگ‌سازی در این زمینه پررنگ باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران افزود: جشن‌های دهه کرامت در سراسر کشور باید دو ویژگی مشترک داشته باشد؛ یکی همگرایی در اجرا که به‌صورت برگزاری همزمان اجتماعات مردمی باشد و دوم اینکه اجرای برنامه‌هایی مانند سرودهای دسته‌جمعی، محدود به یک مکان خاص نباشد و فضای عمومی شهرها را در بگیرد.

وی برگزاری مهمانی عید غدیر در تهران، در مسیری ۱۰ کیلومتری را الگویی موفق در برپایی این‌گونه جشن‌ها برشمرد و استفاده از این تجربه در دهه کرامت را پیشنهاد کرد.

تدارک ۳۵۸ برنامه به همت آستان قدس رضوی

محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز با ارائه گزارشی از برنامه‌ریزی صورت گرفته برای جشن‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت امسال همه برنامه‌ها ذیل شعار واحد «همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی» برگزار خواهد شد و آستان قدس رضوی در مجموع اجرای ۳۵۸ برنامه را در دستور کار خواهد داشت.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی افزود: از جمله طرح‌های ویژه در دهه کرامت امسال، اهدای ۱۷۰۰ تخته فرش از سوی آستان قدس رضوی به آستان مقدس حضرت معصومه (س) است که ضمن گسترده‎شدن در فضای پیرامونی روضه منوره، می‌توان آن را نمادی از تحفه برادر به خواهر دانست.

وی افزود: اهتزاز پرچم متبرک رضوی در برخی مکان‌های خاص همچون قله دماوند و عرشه ناوشکن جماران، نیز از برنامه‌های ویژه این دهه است.

هوشمند همچنین اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید را اقدامی با هدف گسترده شدن نقاط برپایی جشن‌های دهه کرامت در سراسر کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با هماهنگی و همکاری مجمع شهرداران کلانشهرها و کمیسیون فرهنگی این مجمع، دهه کرامت متفاوت، پرشور و بانشاط‌تری را با رویکرد حضور پررنگ مردم و خانواده‌ها تجربه کنیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا