اقتصاد

گزارش سالانه رگولاتورهای مالی ایالات متحده در مورد خطرات هوش مصنوعی هشدار می دهد

گزارش سالانه رگولاتورهای مالی ایالات متحده در مورد خطرات هوش مصنوعی هشدار می دهد

یک پانل از تنظیم کننده ها هشدار دادند که پذیرش سریع هوش مصنوعی (AI) می‌تواند خطرات جدیدی را برای سیستم مالی ایالات متحده ایجاد کند، اگر این فناوری به اندازه کافی نظارت نشود.

شورای نظارت بر ثبات مالی (FSOC) ، که متشکل از تنظیم کننده های مالی برتر است و به ریاست جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده،

FSOC به پتانسیل هوش مصنوعی برای ایجاد نوآوری و کارایی در مؤسسات مالی اذعان کرد، اما بر لزوم هوشیاری شرکت‌ها و تنظیم‌کننده‌ها به دلیل پیشرفت‌های سریع فناوری تاکید کرد.

در گزارش سالانه‌اش، این سازمان تاکید کرد که هوش مصنوعی دارای خطرات خاصی مانند امنیت سایبری و خطرات مدل است. پیشنهاد می‌کند که شرکت‌ها و تنظیم‌کننده‌ها دانش و توانایی‌های خود را برای نظارت بر نوآوری و استفاده از هوش مصنوعی و شناسایی ریسک‌های نوظهور افزایش دهند.

بر اساس این گزارش، ابزارهای خاص هوش مصنوعی بسیار فنی و پیچیده هستند و چالش‌هایی را برای مؤسسات به وجود می‌آورند تا توضیح دهند. آنها را به طور موثر نظارت کنید. این گزارش هشدار می‌دهد که شرکت‌ها و تنظیم‌کننده‌ها ممکن است نتایج مغرضانه یا نادرست را بدون درک جامع نادیده بگیرند.

این گزارش همچنین تاکید می‌کند که ابزارهای هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای به مجموعه‌های داده‌های خارجی گسترده و فروشندگان شخص ثالث وابسته هستند و حریم خصوصی و امنیت سایبری را ایجاد می‌کنند. نگرانی‌هایی وجود دارد.

برخی تنظیم‌کننده‌ها، از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده – که رئیس آن در FSOC قرار دارد، استفاده از هوش مصنوعی شرکت ها را بررسی کرد. کاخ سفید همچنین فرمان اجرایی برای رسیدگی و کاهش خطرات هوش مصنوعی صادر کردند.

مرتبط: آیا OpenAI در آستانه ارتقای ChatGPT است ? سام آلتمن می‌گوید “نه”

پاپ فرانسیس در نامه‌ای در 8 دسامبر، نگرانی در مورد تهدیدات بالقوه هوش مصنوعی برای بشریت. او از یک معاهده بین‌المللی برای تنظیم اخلاقی توسعه هوش مصنوعی دفاع می‌کند و در برابر خطر «دیکتاتوری فناوری» بدون کنترل‌های مناسب هشدار می‌دهد.

چهره‌های فناوری مانند ایلان ماسک و استیو وزنیاک نیز نگرانی‌های خود را در مورد پیشرفت سریع بیان کرده‌اند. هوش مصنوعی بیش از 2600 رهبر و محقق فناوری، از جمله ماسک و وزنیاک، در مارس 2023 طوماری را امضا کرد و خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی شد. آنها بر “خطرات عمیق بالقوه برای جامعه و بشریت” ناشی از پیشرفت های هوش مصنوعی که از GPT-4 پیشی می گیرد، تأکید کردند.

مجله: موارد استفاده واقعی از هوش مصنوعی در کریپتو: بازارهای هوش مصنوعی مبتنی بر رمزگذاری، و تحلیل مالی هوش مصنوعی

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا